Kubota m135gx2

Özelden biraz cevapladık ama kullanıcı deneyimlerini bizde soralım.
Euro5 motorlarda servis süresi 750 saat olan motorlarda artık görülmeye başlandı.
Servis paket fiyatları konusunda bilgilendirir misiniz?
Ben kubota m9540 kullanıyorum nedendirbilinmez filtreleri ve yağları diğerlerinde göre ortalama %20 civarlarında daha pahalı ama bakım aralığı çoğu traktörden daha fazla 450 saat civarlarında bakım aralığı var (motor yağı ve filtrelerinden bahsediyorum bu arada şanzıman yağı da 900 saate bir değiştiriliyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Bende m6-141 sormuştum cevap alamadım bu traktörlerde kuyruk mili 540 1000 var 750 yok galiba her ekipmana uyum sağlar mi acaba
Çoğu ekipman 540 civarında kullanılıyor zaten
traktörün de max motor devri 2200rpm olduğu için tahminimce 540 devri 1600 1700rpm civarında yakalar
750 devir olan traktörler genelde 750 deviri (ekonomi modu haricinde) 2000 2200 rpm civarlarında yakılıyor
 
Benim bu traktör hakkında aklımda kalan sorulardan biri motorunun 6.1l hacminde olması genelde bu hacimlerdeki motorlar 6 silindir oluyor fakat kubota 4 silindirli bi motor seçmiş iki konfigürasyonun da kendine göre artı ya da eksi yönleri var muhakkak
Aynı motor kubotanın m7 serilerinde de kullanılıyor ve orda 170ps civarlarında bir güç üretiyor
Farklı markaların benzer modellerde 4.0l 4.4l 4.5l 4.9l civarlarında motor hacimleri var yani muadillerinden motor hacmi bayağa bi yüksek bunun olumlu olumsuz nasıl geri dönüşleri olur çekiş yakıt vb.
 
kuyruk mili çıkışta 540 deviri;
540e(750) modunda 1500 rpm de
540 modunda 1900 rpm de
1000 modunda 1100 rpm de yakalanıyor. Bu değerler benim gördüğüm tüm traktörlerde böyle (bg gücü, traktörün büyüklüğü fark etmeksizin)
Evet haklısınız çoğu traktörde öyle oluyor fakat bu traktörün max devri 2200rpm çoğu traktörde 2400~2700rpm arasında bir devir söz konusu oluyor bende bundan yola çıkarak 540 devri daha düşük devirde yakalayacağını düşündüm tabi tam bi bilgim yok araştırdım fakat bi bilgi bulamadım hangi motor devrinde ne kadar kuyruk mili çevirebildiğine dair
 
Benim bu traktör hakkında aklımda kalan sorulardan biri motorunun 6.1l hacminde olması genelde bu hacimlerdeki motorlar 6 silindir oluyor fakat kubota 4 silindirli bi motor seçmiş iki konfigürasyonun da kendine göre artı ya da eksi yönleri var muhakkak
Aynı motor kubotanın m7 serilerinde de kullanılıyor ve orda 170ps civarlarında bir güç üretiyor
Farklı markaların benzer modellerde 4.0l 4.4l 4.5l 4.9l civarlarında motor hacimleri var yani muadillerinden motor hacmi bayağa bi yüksek bunun olumlu olumsuz nasıl geri dönüşleri olur çekiş yakıt vb.
Yani bence 6 silindir gibi olur. Jonderenin 6,8 litre motoruda 6 silindir, 18 litre motoruda 6 silindir. Mesele silindir sayısı değil hacmidir heralde. Mesela deutzun 6 silindir motorları 6,1 litre
 

Yani bence 6 silindir gibi olur. Jonderenin 6,8 litre motoruda 6 silindir, 18 litre motoruda 6 silindir. Mesele silindir sayısı değil hacmidir heralde. Mesela deutzun 6 silindir motorları 6,1 litre
Evet haklısınız aslında benim merak ettiğim tercih etmeyi engelleyen bir durum olur mu çekiş de bir düşüş yakıtta bir artış emsallerine göre
 
kuyruk mili çıkışta 540 deviri;
540e(750) modunda 1500 rpm de
540 modunda 1900 rpm de
1000 modunda 1100 rpm de yakalanıyor. Bu değerler benim gördüğüm tüm traktörlerde böyle (bg gücü, traktörün büyüklüğü fark etmeksizin)
Bu durum her traktör motoru için çok uygun devir tercihi olmayabiliyor, maalesef.
Fiat 66s modelde 2198 rpm den 1958 rpm devire kuyruk mili devrinin azaltılmasından dolayı 2 kw güç düşüşü görüldü, tecrübeyle sabittir.
Motor haritasına göre devir konumlarını ayarı gerektiğinden traktöre 650 rpm devir veren dişli kullanılabiliyor.
1000 E kuyruk mili devrini rotovatör gibi ekipmanda kullanmaya çalıştıklarından kaldırılan özellikler arasında olabiliyor.
Motor haritasına göre devir tercihlerini bazı modeller için tavsiye ettik.
Beğendiğimiz devir tercihleri ;
Tork, güç çizgisi kesişim devri,
Max tork devri,
Sabit tork aralığı devir sonu,
En az yakıt bölgesi devir başı ve sonu,
Sabit güç aralığı devir başı, ortası ve sonu tercih ederiz.
 
Bu durum her traktör motoru için çok uygun devir tercihi olmayabiliyor, maalesef.
Fiat 66s modelde 2198 rpm den 1958 rpm devire kuyruk mili devrinin azaltılmasından dolayı 2 kw güç düşüşü görüldü, tecrübeyle sabittir.
Motor haritasına göre devir konumlarını ayarı gerektiğinden traktöre 650 rpm devir veren dişli kullanılabiliyor.
1000 E kuyruk mili devrini rotovatör gibi ekipmanda kullanmaya çalıştıklarından kaldırılan özellikler arasında olabiliyor.
Motor haritasına göre devir tercihlerini bazı modeller için tavsiye ettik.
Beğendiğimiz devir tercihleri ;
Tork, güç çizgisi kesişim devri,
Max tork devri,
Sabit tork aralığı devir sonu,
En az yakıt bölgesi devir başı ve sonu,
Sabit güç aralığı devir başı, ortası ve sonu tercih ederiz.
Hocam sizin bu silindir litre oranı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Bende m6-141 sormuştum cevap alamadım bu traktörlerde kuyruk mili 540 1000 var 750 yok galiba her ekipmana uyum sağlar mi acaba
Same Explorer 75T, traktörde,
540,750,1000,1250 rpm kuyruk mili devirleri var.
750 devir nereden çıktı, anlatalım.
Fiat motorda kuyruk mili devri 2198 rpm den 1958 rpm devire alındı.
Havalı mibzerler piyasaya çıkınca mibzer üzerinde kasnak değiştirerek 1500 rpm motor devriyle ekim işleri yapılmaya başlandı.
Motorun 2000 rpm ler civarındaki devri de 750 devire karşılık geldiğinden 540 ekonomi devrinin adı 750 devir oldu.
Bin devir silaj biçme işlerinde kullanılıyor.
M6 141 traktörün kuyruk mili devir konumlarını nasıldır?
 

Benzer Konular