Hocam şimdi siz 110 hp vermez mi diyosunuz.135ini kullandım bende o gücü hissedemedim.kubotalar hep mi böyle acaba torku flnda yerinde aslında.Birde stabil çalışan motorları sevemedim dediniz biraz daha açarmısınız
Stabil çalışmalı motorların max tork ve max güç noktaları arası uzun devir bandı bulunuyor.
JD ve Case de genelde 1400-1600 devirlerde max tork noktaları veya tork bandları 1840-1900 devir gibi max güç noktası veya bandları bulunuyor.Pulluk sürümünde güce ihtiyaç oldu, 1600 devirden 1900 devire çıkınca zor alan(çamur,sert v.s.) çabuk geçilir.Vites değişimleri daha hızlı yapılır, max tork devrinden max güce çıkıp vites yükseltilir.
Perkins 1400 max tork(1000-1700 tork bandı), 2000 devir max güç,Fiat 1500 max tork, 2300 max güç(1900-2300 güç bandı), Deuthz 1600 max tork, 2200 max güç,Steyr 1600 max tork, 2500 max güç noktaları var.
Zamanlama kayıpları ; max tork 1300, max güç 2600 devirde( Kioti,Kubota,Mıtsubıshı) olduğu zaman 1300 devir geçip tam güce ulaşılır ve (yüklü halde) vites değişir.300 devir veya 1300 devir geçip vites değiştirmek var.Uzun devir çalışmalı motorların zaafiyetidir.Zor alanlarda güç ihtiyaçlarını hızlı şekilde karşılayamaz, ani yüklenmelerde güç çabuk kaybolur,avantajı; avanslar düşük sıcaklıklarda motorun kolay çalışmasını sağlar, yükü minibüs motoru gibi sarsıntısız taşırlar, yaş zeminde patinaj eğilimi olur.Çeki demiri motor ağırlığının %90 oranının altında olur, şanzıman yükü de az olur.
Umarım anlatabilmişimdir.