Klasik Merdaneyi Hidrolik Pistonlu Tekerli Çekilebilir Merdaneye çevirme


Merhaba değerli çiftçi dostlar
Öncelikle tüm Türkiyemizin başı sağolsun. Gidenlere rahmet kalanlara sabır diliyorum.

Depremden önce başladığımız ve geçen hafta biten merdane dönüşüm projemizi anlatmak istiyorum.
Merdanemiz yaklaşık 10 senelik ve Türk Fiat 480e göre iş genişliği 2.20 metre.
Mibzerin arkasında da kullanma isteğimizden dolayı sanayideki usta ile görüşüp en az maliyetli ve en işlevsel bir şekilde düşünüp yapmaya başladık.

Hidrolik olarak orta kol kullandık.
Merdane işimiz olmadığında traktörde kullanırız diye düşündük.

Jant ve lastik çıkma şahin lastiği. Merdanemiz çok ağır olmadığı ve arazimiz de aşırı engebeli olmadığı için kullanılır dedik.
Şase 85 lik U profilden yapıldı. Demirci kendi şasesinden kopar buna bir şey olmaz dedi bakalım.
Mibzerin arkasında kullanacağımız için 6 metre hortum yaptırdım.
Projedeki her şey en az maliyetli ve en işlevsel olarak düşünüp yapıldı ve maliyeti 02.2023 itibariyle 6000 lira tuttu. Hidrolik orta kolu traktörde de kullanacağımız için 2000 lirası ortak masraf diyebiliriz.
Çalışma videosu ve tarım videolarını linkte bulabilirsiniz. Teşekkür ederim

 

Resimler ve ekler

  • IMG_MI6_20230218_133633.jpg
    IMG_MI6_20230218_133633.jpg
    287.4 KB · Görüntüleme: 117
  • IMG_MI6_20230218_133642.jpg
    IMG_MI6_20230218_133642.jpg
    335.7 KB · Görüntüleme: 118
Hocam benim anladığım kadarıyla mibzerin arkasında kullanılmak için tasarlanmış, hidrolik kaldırma olmadığı için. Yoksa sadece traktörle çekilecekse bu pek faydalı bir girişim olmazdı.
Kesinlikle öyle. Mibzerin arkasında kullanacağız.
Ben 22 yaşında şehir dışında üniversite okuyan bi gencim. Babamda belli bir yaşa geldi. İşlerin çoğuna okuldan fırsat bulabildiğim kadar gelip yapıyorum. Gelemediğim zamanlarsa babam hallediyor. Önümüzdeki seneleri de düşünerek hem konforu arttırmak hem zamandan kazanmak için bunu yaptık.
Böyle klasik merdane kullanan varsa bilirsiniz sadece söküp takması bile insanı fazlasıyla yorup zamanını çalıyor
 
Bizde yapmıştık buna benzer hidrolik siz tamamen el gücü ile çalışan yuvagin üstüne iki teker kaynattik tarlaya giderken tekerlerde götürmeye iş bitince tekere taş koyup yol pozisyonuna çeviriyoruz baya kullanışlı oldu
Mantıklıymış güle güle kullanın. Biz hidrolik orta kol da almak istediğimiz için ikisini birlikte yapmış olduk.
 
Kullanım deneyimlerini anlatayım %90 oranında başarılı.
Bizim yerlerimiz nadasa bırakılır. Verimli yerler ise 50 dekar kadar her sene ekilir. Oralarda kesek vardı ve faydasını çok gördük.
Bazı çok yumuşak olan yerlerde toplama yaptı. Bunu pistonsuz olarak taktığımızda da yaşıyorduk ve tarladan çıkmak gerekiyordu toplanan toprağı dağıtmak için. Şimdi pistona basıyoruz hafif toprağa serilip geliyor. 180 dekar yer ektik. Son 20 dekar kalmışken merdane oku standart olduğu için bağlantı yerinden kırıldı. Onu yaptırdık. Onun dışında çok memnun kaldık. Teşekkürler
 
Bu konuyu arşiv haline getirelim madem, ben de kendi yaptığımı ekleyeyim buraya.
Alınan Malzemeler:
- Bir boy (6m) 8’lik NPU
- Bir boy 6’lık NPU
- Çayırova marka kepçe kova pistonu
- 7 metre damper hortumu
- 2 adet erkek, 2 adet dişi jak
- 1.5 kutu 3.25 elektrot
- 1 kutu 2.50 elektrot
- 2 litre boya
- 1 litre tiner
- 10 adet civata, 2’şer pul ve fiberli somun.
Toplam harcanan para 8000 lira, elektrik hariç 😬 Bunların dışında elimdeki malzemelerden,
-265’in diş sıyıran eski ortakolu,
-6 metre damper hortumu,
-2 adet erkek jak,
-Envai çeşit demir parçası,
-Yıllar önce 15 liraya aldığım damper hortum askı yayı kullandım.
Hidroliğe de asılır şekilde yapacaktım, acilen ekime başlamamız gerekince onu es geçtim. 1 metre 8’lik npu da bana kaldı böylece 😂
Etraftaki silindirleri hep inceliyordum belirlediğim problemler şunlardı:
- Çekisi kaynaklı olanlar hep kırılıyor. Bu yüzden ok kısmını civatalı yaptım.
- Ana şasesi profilden yapılan silindirler teker şasesini tutan kulakların kaynak diplerinden yırtılıyor. Bizim 20 yıllık silindirin sağlam yaptıkları tek yeri ana şase. 6’lık npu kapama yapılmış.
- Silindirle şase arası mesafe az olduğunda tavlı ekimlerde silindir tıkanıp sürükleniyor. Bu yüzden yatakla şase arasına 6’lık npu koyup şaseyi 4,5 cm yükselttim. Tıkanma sorunu böylece çözüldü.
- Piston konumlaması tekeri fazla kaldıracak şekilde ayarlanıyor, silindir yerden fazla yükselmiyor. Yolda giderken emanet silindir yolun ortasındaki bir taşa takıldığı için çıtırt diye kırılmıştı. Üstelik tarlada silindir tekerin ağırlığı yüzünden sürekli geriye doğru sekip çeki demirini inceltiyordu. Ben de mibzerin çekisine göre tekerleri yerden sadece 20 cm kalkacak şekilde yaptım. Silindir ise yerden 38 cm yükseliyor. Kalkık halini hiç çekmemişim. Aslında genel olarak silindirin doğru düzgün hiç fotoğrafını çekmemişim 🤔
Gönderim bu kadar. Bundan sonra böyle bir işe girişecek arkadaş olursa tavsiyem,
- Kendi bölgesine, (yollar, tarlalar, sınırlar) kendi traktör ve ekipmanına göre kendi projesini çizip yapsın. Fabrikalar gibi ezbere iş yapmayın. Adamlar masa başında çizip bir silindir yapıyorlar 2. günü tekerler kopuyor, çekiye bakıyorsun 10 cm boşluk yapmış. Unutmayınız ki hiçbir fabrika sizden daha iyi bir makine çıkaramaz banttan. Çünkü onlar makinenin zayıf yerlerini, ne şartlarda çalışacağını düşünmezler.
IMG_1010.jpeg
IMG_1011.png
 
Bu konuyu arşiv haline getirelim madem, ben de kendi yaptığımı ekleyeyim buraya.
Alınan Malzemeler:
- Bir boy (6m) 8’lik NPU
- Bir boy 6’lık NPU
- Çayırova marka kepçe kova pistonu
- 7 metre damper hortumu
- 2 adet erkek, 2 adet dişi jak
- 1.5 kutu 3.25 elektrot
- 1 kutu 2.50 elektrot
- 2 litre boya
- 1 litre tiner
- 10 adet civata, 2’şer pul ve fiberli somun.
Toplam harcanan para 8000 lira, elektrik hariç 😬 Bunların dışında elimdeki malzemelerden,
-265’in diş sıyıran eski ortakolu,
-6 metre damper hortumu,
-2 adet erkek jak,
-Envai çeşit demir parçası,
-Yıllar önce 15 liraya aldığım damper hortum askı yayı kullandım.
Hidroliğe de asılır şekilde yapacaktım, acilen ekime başlamamız gerekince onu es geçtim. 1 metre 8’lik npu da bana kaldı böylece 😂
Etraftaki silindirleri hep inceliyordum belirlediğim problemler şunlardı:
- Çekisi kaynaklı olanlar hep kırılıyor. Bu yüzden ok kısmını civatalı yaptım.
- Ana şasesi profilden yapılan silindirler teker şasesini tutan kulakların kaynak diplerinden yırtılıyor. Bizim 20 yıllık silindirin sağlam yaptıkları tek yeri ana şase. 6’lık npu kapama yapılmış.
- Silindirle şase arası mesafe az olduğunda tavlı ekimlerde silindir tıkanıp sürükleniyor. Bu yüzden yatakla şase arasına 6’lık npu koyup şaseyi 4,5 cm yükselttim. Tıkanma sorunu böylece çözüldü.
- Piston konumlaması tekeri fazla kaldıracak şekilde ayarlanıyor, silindir yerden fazla yükselmiyor. Yolda giderken emanet silindir yolun ortasındaki bir taşa takıldığı için çıtırt diye kırılmıştı. Üstelik tarlada silindir tekerin ağırlığı yüzünden sürekli geriye doğru sekip çeki demirini inceltiyordu. Ben de mibzerin çekisine göre tekerleri yerden sadece 20 cm kalkacak şekilde yaptım. Silindir ise yerden 38 cm yükseliyor. Kalkık halini hiç çekmemişim. Aslında genel olarak silindirin doğru düzgün hiç fotoğrafını çekmemişim 🤔
Gönderim bu kadar. Bundan sonra böyle bir işe girişecek arkadaş olursa tavsiyem,
- Kendi bölgesine, (yollar, tarlalar, sınırlar) kendi traktör ve ekipmanına göre kendi projesini çizip yapsın. Fabrikalar gibi ezbere iş yapmayın. Adamlar masa başında çizip bir silindir yapıyorlar 2. günü tekerler kopuyor, çekiye bakıyorsun 10 cm boşluk yapmış. Unutmayınız ki hiçbir fabrika sizden daha iyi bir makine çıkaramaz banttan. Çünkü onlar makinenin zayıf yerlerini, ne şartlarda çalışacağını düşünmezler.
Ekli dosyayı görüntüle 77931Ekli dosyayı görüntüle 77932
Sizinki biraz daha çalışılmış çok beğendim elinize sağlık. Biz demircide ortak akıl ile yaptık. Benim 2 günlüğüne şehir dışına çıkmam gerekti o sırada piston bağlantı yerlerini yapmış çalıştığı için bende keselim değiştirelim demedim. Benim kendiminkinde gördüğüm sorunlar; yapımda merdane oku traktör bağlantısı gibi düşünüp yaptık mibzerin yüksek olduğunu biliyordum ama bu kadar tahmin etmemiştim. Traktör bağlantısında tekerleri tamamen yerden kesiliyor sorun yok. Ama mibzerin bağlantısı yukarda olduğu için lastikler arada sırada yere değiyor. Ama çalışma prensibinde bi sorun olmuyor.
Şasemiz sağlam bağlantılarımız sağlam pistonumuz sağlam. Yapım esnasında ok üzerinde bir esneme olduğunun farkındaydık elastitesi yetmedi bi yerde kırıldı. Orayı çift kat olarak revize ettik ekim arasında..bu saatten sonra normal kullanacağımızı düşünüyorum
 
elinize s
Bu konuyu arşiv haline getirelim madem, ben de kendi yaptığımı ekleyeyim buraya.
Alınan Malzemeler:
- Bir boy (6m) 8’lik NPU
- Bir boy 6’lık NPU
- Çayırova marka kepçe kova pistonu
- 7 metre damper hortumu
- 2 adet erkek, 2 adet dişi jak
- 1.5 kutu 3.25 elektrot
- 1 kutu 2.50 elektrot
- 2 litre boya
- 1 litre tiner
- 10 adet civata, 2’şer pul ve fiberli somun.
Toplam harcanan para 8000 lira, elektrik hariç 😬 Bunların dışında elimdeki malzemelerden,
-265’in diş sıyıran eski ortakolu,
-6 metre damper hortumu,
-2 adet erkek jak,
-Envai çeşit demir parçası,
-Yıllar önce 15 liraya aldığım damper hortum askı yayı kullandım.
Hidroliğe de asılır şekilde yapacaktım, acilen ekime başlamamız gerekince onu es geçtim. 1 metre 8’lik npu da bana kaldı böylece 😂
Etraftaki silindirleri hep inceliyordum belirlediğim problemler şunlardı:
- Çekisi kaynaklı olanlar hep kırılıyor. Bu yüzden ok kısmını civatalı yaptım.
- Ana şasesi profilden yapılan silindirler teker şasesini tutan kulakların kaynak diplerinden yırtılıyor. Bizim 20 yıllık silindirin sağlam yaptıkları tek yeri ana şase. 6’lık npu kapama yapılmış.
- Silindirle şase arası mesafe az olduğunda tavlı ekimlerde silindir tıkanıp sürükleniyor. Bu yüzden yatakla şase arasına 6’lık npu koyup şaseyi 4,5 cm yükselttim. Tıkanma sorunu böylece çözüldü.
- Piston konumlaması tekeri fazla kaldıracak şekilde ayarlanıyor, silindir yerden fazla yükselmiyor. Yolda giderken emanet silindir yolun ortasındaki bir taşa takıldığı için çıtırt diye kırılmıştı. Üstelik tarlada silindir tekerin ağırlığı yüzünden sürekli geriye doğru sekip çeki demirini inceltiyordu. Ben de mibzerin çekisine göre tekerleri yerden sadece 20 cm kalkacak şekilde yaptım. Silindir ise yerden 38 cm yükseliyor. Kalkık halini hiç çekmemişim. Aslında genel olarak silindirin doğru düzgün hiç fotoğrafını çekmemişim 🤔
Gönderim bu kadar. Bundan sonra böyle bir işe girişecek arkadaş olursa tavsiyem,
- Kendi bölgesine, (yollar, tarlalar, sınırlar) kendi traktör ve ekipmanına göre kendi projesini çizip yapsın. Fabrikalar gibi ezbere iş yapmayın. Adamlar masa başında çizip bir silindir yapıyorlar 2. günü tekerler kopuyor, çekiye bakıyorsun 10 cm boşluk yapmış. Unutmayınız ki hiçbir fabrika sizden daha iyi bir makine çıkaramaz banttan. Çünkü onlar makinenin zayıf yerlerini, ne şartlarda çalışacağını düşünmezler.
Ekli dosyayı görüntüle 77931Ekli dosyayı görüntüle 77932

elinize sağlık bu demir silindiri nasıl yaparız
 
elinize sağlık bu demir silindiri nasıl yaparız
Silindir kısmı hurdacılardan veya döküm olarak hazır alınabilir. En az 50 çap olması lazım bana göre ne kadar büyük o kadar iyi. Boru alınırsa iki ucuna kapak olacak sac, merkezlere de tornacılarda akis kesilerek kaynatılabilir. Şaseye de akis bilyası ve ona göre yatak lazım. Gerisi de artık baka baka ölçü çıkararak kesilir, kaynatılır 😄 Ölçü gerekirse yazabilirim işiniz hızlanır
 
  • Beğen
Tepkiler: OkumuşMühendis

Benzer Konular