Ynt: kaydırmalı çeki kapasitesi
Aynen dediğin gibi abi arabada frene basarak çukura girersen ön takım ve amortisörler hasar görebilir. Tek dingil römork bildiğin 2 tekerli şeytan arabası nerde devrilsem diye bakıp duruyo
Bu tdb lerdeki çekide yazılı olan değer yere 90 derece dik açıyla çekinin üzerine binen yük değeri mi yoksa traktörün çekebileceği çekiye takılan yatay yük değeri mi ??
YUSUFTUYLUOGLU link=topic=68674.msg849762#msg849762 date=1392834356' Alıntı:haklısın barış
bu arada aklıma geldi belki biliyorsunuzdur...(konuyla bağlayacam)
otomobille yolda giderken kasis veya atlatmaya girdiğiniz anda freni bırakın ...
fren aracın ön tekerlere binen ağırlığını yüzde 50 oranında arttırır..BKz.uzman görüşü...
tek dingil römorklada olay gelişimi aynı traktörle beraber zıplamaya başlayan dolu römork ağırlığını msl:5 tondan en az 9 tona çıkarır ve baskı etkisiyle traktöre büyük zarar verir yada koparır bunun binlerce örneği mevcuttur.
Aynen dediğin gibi abi arabada frene basarak çukura girersen ön takım ve amortisörler hasar görebilir. Tek dingil römork bildiğin 2 tekerli şeytan arabası nerde devrilsem diye bakıp duruyo
dogannnn link=topic=68674.msg849810#msg849810 date=1392836432' Alıntı:makine elemanlarında kırılma kopma vb hesaplanırken en düşük değer alınır. kataloglardaki değerlerden daha fazla yük taşıması zorunludur. yani yazılı olan değerden en az 0.5 kat daha güçlü olması gerekir. tdb serisi bir traktörde bizde var 18000kg yazıyor. tabi römork bağlanırkende genelde römorkun veya tankerin terazili olması daha uygundur. tabi yol ve ekipman şartlarına göre değiişir
Bu tdb lerdeki çekide yazılı olan değer yere 90 derece dik açıyla çekinin üzerine binen yük değeri mi yoksa traktörün çekebileceği çekiye takılan yatay yük değeri mi ??