@wallace22 üyemizde bir ara bu traktörden (6430 Premium) kullanmıştı.
19 gazdan 15 gaza düşünce buçuk vites manuel olarak düşmek gerekiyor.
Emsal motor güçleri ;
JD 6115M
Fendth 413,
NH TS 125 A Plus,
TR6 140,
MF 5612, 6470,
Kubota M135GX2,
Zetor 140 HSX,
Modeller arasında akselerasyon farkları var.
Yakıt tüketimleri olarak biri 12 lt/saat iken diğeri 10 lt/saat gibi tüketim yapabiliyor.
Zor arazide patinaj ortalaması bizim için önemli olur, lastik eskitiyoruz.
İyi tutunan model bize biraz daha cazip geliyor, mısır arazisi ağırlıklı çalışıyoruz.
10 tonluk katı gübre römorkunu doldururken ön kepçe yanalama yerde zor çalışıyor, 4 metre yüksekliğe hayvan gübresi döküyor.
Yan yerlerde arka tekerin birini kaldırma riski oluyor.
Arka asistan kepçe hidrolik kollarıyla beraber 6 metre yüksekten döküp römorku sırtlı şekilde yükleyebiliyor.
Daha az yakıt tüketelim derdinden ziyade traktörü daha uzun ömürlü nasıl kullanabiliriz fikrindeyiz.
Deuthz 6140 , max tork 1600 rpm , en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm , tork-güç eğrisi kesişim noktası 1600 rpm de bulunuyor.
Malzeme mukavemetleri açısından motoru turbo ve krank yatakları taşıyor, düşük devir bandı tercih ediyor.
Fiat motor sürücüsü motor anma gücünde en az yakıt bölgesi devirleri kullanıyor.
Turbolu motorların tork tepeleri atmosferik motorlardan yüksek olduğundan sürücü zor işlerde max tork noktasını tercih edebiliyor.
MF 7618 ile 1000E devir ile 6 metre rotovatör çekmek gibi, hatalı sürüş şeklidir.
Motorların tork artış yüzdelerinin yüksek olmasını kolay arazide çalışanlar eleştirebiliyor.
En iyisi deneme yanılma yöntemi gibi duruyor.