teşekkürler abiHayırlı bereketli olsun
İyi günlerde kullanın inşallah
Bulunduğumuz ortamdan veya çevreden bir kişi yeni aldığı birşeyden bahsederse, içimde çekememezlik yoksa hayırlı olsun derim ve sevinirim. Bunda yanlış birşey yok bence.Hayırlı uğurlu olsun.
Kaç gündür konuyu görüyordum ama başlık ilgim dışı olduğundan içeriğe bakmıyordum.
Yeni John Deere 6120m traktörüm ve Atu300..... şeklinde başlık olsa çok fazla kişi hayırlı olsun diyecektir.Trakkulupçüler yeni traktörü sever, bayram gibi kutlama yapar
Yanlışlık yok zaten.Başlıktan yeni traktör alındığı anlaşılamıyor,onu söylemek istiyorum.Bulunduğumuz ortamdan veya çevreden bir kişi yeni aldığı birşeyden bahsederse, içimde çekememezlik yoksa hayırlı olsun derim ve sevinirim. Bunda yanlış birşey yok bence.
Traktör, ebatlar olarak , 2 m iz genişliği , 2.4 m dingil açıklığı , 4,4 m dönüş yarıçapı olarak iyi duruyor.
Böyle zamanlarda kararsız kalmamak en iyisidir, herkes bir şeyler söyler.
Traktör sevkiyat ağırlığı 5750 kg, max 107 kw, 562 n.m. tork, %40 tork rezervi ile motor gücü orta bünyeli topraklarda yeter gibi duruyor.
JD, motor gücü alabilme konusunda gayet cömert firmalardan biridir.
6120M modele yazılım kullanılırsa +22hp,+80 n.m. , +30hp,+100 n.m. ,+50hp,+200 n.m. ek güç alınabiliyor.
Gerek var mı desek , belki gezmeli işlerde gereksinim olmayabilir ama bizim gibi yağışlı iklimde ve çamurda çalışması gereken mısır çiftçilerine ihtiyaç olabilir.
Eski serilerde biraz hidrolik kapasiteler düşük kalmış , çekilir tip pulluk kullanımına göre ayarlar verilmiş.
Balye makinesi olarak Gallignani 6190L makinede rahat kullanılır.
Çift sıralı silaj makinesi kullanımında sol arka tekere su basmak gerekebilir, traktör sıra başı dönüşlerini daha rahat yapar.
Rodaj süresinde 4 soklu döner pulluk kullanımlarında 1900-2000 rpm motor devirlerini kullanmak motorun alıştırılması için daha iyi olabilir, kaz ayağı, tiller, tırmık , kültivatör çekimlerinde ilk 500 saatlik çalışmalarda motor anma gücü devirleri 1800-2000 rpm aralığı iyi olur. İlaçlama, gübreleme, su basma işlerinde 1600 rpm devir uygun gibi duruyor.
İşlerinizde kolaylıklar dileriz.
Hayırlı uğurlu olsun inşallah. Lastiklerin fiyatı nedir acaba benimde niyetim var kısmet olursaEvet arkadaşlar sıra arası işlerimiz için ince lastiklerimizi taktık , teker ortası aralık 140 cm ayarlandı. Hafta sonu mısıra ot ilacında kullanacağım nasıl olacak bakalım
Hayırlı uğurlu olsun inşallah. Lastiklerin fiyatı nedir acaba benimde niyetim var kısmet olursa
valla john deere konusunda uyduda eğer direksiyon değişecek ise trimble ı da tercih edebilirsiniz. çünkü alt yapı dedikleri şey neredeyse hikaye.benim kabin üstünden ekstra kablo geçirdiler. premium at ise direksiyon değişmiyor down force dan yönetiyormuş uydu direksiyonu . o zaman dışarıdan hiç kablo geçmiyor. daha ben ekim yapamadım. eğer sorun yaşarsam ekimde kesinlikle trimble a yönlendiririm. birde benimki 3cm hassasiyetli. RTK dedikleri sistem var biraz daha pahalı sim kartlı ve ekstra antenli . onda da 2,5cm hassasiyet diyorlar. Bir de bayiler henüz cok tectübeli değil john deere uydu konusunda. bHayırlı olsun iyi günlerde kullanın,
aynı traktörden ben de aldım uydu için aynı fiyatı söylediler,iki ayrı alt yapı olduğunu bilmiyordum bana direksiyon değişmeyecek dediler ama sonra ne olur bilmiyorum.
Arka lastikler 380 olsaydı 140 yine yakalanabilir miydi hocamEvet arkadaşlar sıra arası işlerimiz için ince lastiklerimizi taktık , teker ortası aralık 140 cm ayarlandı. Hafta sonu mısıra ot ilacında kullanacağım nasıl olacak bakalım
380 olsaydı 140 olmazdı, ancak zaten genelde 145 cm ayarlıyorlar galiba hem pamuk arası ( 75cm) hem mısır arasına girsin diye. Ben şimdi tekrar sipariş versem 145 cm sipariş veririm diye düşünüyorum. jantlar parçalı olduğu için bir çemberi iç dış yaparak seneye 144 yapacağım. ön lastik turu da az da olsa artsın diye. 380 lastik bu motorda 140 cm ayarlanmaz çünkü çok az mesafe kaldı 340 ile arka çamurluk ve teker arası.Arka lastikler 380 olsaydı 140 yine yakalanabilir miydi hocam
Bizde 100m dar lastik sipariş verdik. Pancar tarımı da var. Arka lastikler 380 gelecek. Dıştan dışa 180i yakalamamız lazım yani sizin ölçümle 142yi yakalamamız lazım. Bakalım hayırlısı380 olsaydı 140 olmazdı, ancak zaten genelde 145 cm ayarlıyorlar galiba hem pamuk arası ( 75cm) hem mısır arasına girsin diye. Ben şimdi tekrar sipariş versem 145 cm sipariş veririm diye düşünüyorum. jantlar parçalı olduğu için bir çemberi iç dış yaparak seneye 144 yapacağım. ön lastik turu da az da olsa artsın diye. 380 lastik bu motorda 140 cm ayarlanmaz çünkü çok az mesafe kaldı 340 ile arka çamurluk ve teker arası.
siz büyük ihtimal 320 85 28- 380 85 38 ebatlarını seçtiniz. 142 olmaz 145 -146 olsa sorun olur mu sizin için ? 142 de ucu ucuna kurtarabilir içten. orjinal de veriyorlar sizin ebatlarda . o jantlarla mısır arasına ayarlanabildiğini söylemişlerdi.siz hangi marka jant alıyorsunuz ? bizimki asten.Bizde 100m dar lastik sipariş verdik. Pancar tarımı da var. Arka lastikler 380 gelecek. Dıştan dışa 180i yakalamamız lazım yani sizin ölçümle 142yi yakalamamız lazım. Bakalım hayırlısı
Üstad bizimki almanyadan 320/85R28 380/80R38 lastiklerle gelecek. Dar lastik olarak sadece bu seçenek sunuluyor Türkiye’ye. Standartta dar lastik opsiyonu sadece 100m de var onlarda bu lastikler. Özel istekle daha inceleri gelir mi gelmez mi onu da sormadım.siz büyük ihtimal 320 85 28- 380 85 38 ebatlarını seçtiniz. 142 olmaz 145 -146 olsa sorun olur mu sizin için ? 142 de ucu ucuna kurtarabilir içten. orjinal de veriyorlar sizin ebatlarda . o jantlarla mısır arasına ayarlanabildiğini söylemişlerdi.siz hangi marka jant alıyorsunuz ? bizimki asten.
tamam bunlar sanırım 145 e falan ayarlanıyor. ben bu lastikler ile alsam arkayı 80 yerine 85 takacaktım biraz yükselsin diye.gülr güle kullanın sök tak ile ugrasmazsınız.Üstad bizimki almanyadan 320/85R28 380/80R38 lastiklerle gelecek. Dar lastik olarak sadece bu seçenek sunuluyor Türkiye’ye. Standartta dar lastik opsiyonu sadece 100m de var onlarda bu lastikler. Özel istekle daha inceleri gelir mi gelmez mi onu da sormadım.