Ynt: irtibatta olduğum römorklar nasıl sizce
Mustafa abi römorkların içinde beğendiğim ve beğenmediğim modeller var. Daha farklı markalara bakabilirsin diye de düşünüyorum. Sana römork tercih ederken olmasına dikkat etmen gereken birkaç tavsiyede vermek isterim. Bana göre ilk öncelikli olarak sen bu işi ticari olarak uzun mesafede yapacağın için römorkun lastiklerinin ve jantlarının tır dorsesi tekerleği olmasına dikkat etmen olacaktır. Çünkü uzun yolda normal römork lastikleri ısınma yaptığı için patlarlar, dayanıklılık bakımından da dorse lastiğine göre zayıf olurlar ve hız özelliği bakımından da yüksek hızlara göre tasarlandıkları için daha sağlam olurlar. Buna dikkat etmeni ve normal bildiğimiz römork tekerleklerini tercih etmemeni tavsiye ederim. Tabi sırf tekerleği için römorktan vazgeçilmez. Opsiyon olarak koydurtabilirsin. Bunun dışında römorkun traktörü yolda yorup, yormadığına bakmakta önemlidir. Çok uzun olup ve dengesiz bir dingil yerleşimine sahip römork traktöre çok yük bindirebilir ve yolda traktörü güvenli kullanmayı engelleyebilir. Sürekli traktöre yük bindirip, sarsma yaptırabilir. Bunuda römorku iyi inceleyip ve mümkünse kullanıcısına danışıp öğrenmek gerek. Bunun dışında kargo tipi olması HasanFuat abinin dediği gibi çok amaçlı kullanıma olanak vermez. Gerektiğinde yan kapakları açıp oradan yükü boşaltmak gerekebilir. O zaman sıkıntı yaşanabilir. Mesela balya taşıma işinde pek kullanışlı olmaz. Diğer çuval taşıma tarzı işlerde de sadece arkayı kullanmak zorluk yaratabilir. Bunlar dışında arka kapağın çok fonksiyonlu olmasıda dikkat edilmesi gereken bir husus benim fikrime göre. Arka kapak mümkünse komple ilaveler ile yukarı açılabilir olmalı, ilaveler olmasada mümkünse kapak yukarı açılabilmeli, pistonlu olursa tadından yenmez zaten, onun dışında arkada ufak delik dediğimiz helezon kapağı olursa çok fonksiyonel olur. Helezona boşaltmada kürekleme tamamen kalkar ve çuval doldurma tarzı işlerde de kullanışlı olur. Arka kapak ayrıca aşağıdan açılır sistem olursa ve mekanik olursa tek seferde kol ile açılmasıda büyük kolaylık sağlar. Çok pimli sistemler pek kullanışlı olmuyor, pimler kayboluyor, takması-sökmesi zor oluyor. Kullanışlı olmasına dikkat etmeli. Ayrıca pistonlu açılan kapak olursada bunun kapandığı zaman otomatik kitlenmeside önemli bir unsur. Bazı firmalar kapaklı piston yapıyor. Fakat 10 tane pim koyuyorlar. Bu işten ne anladık. Gene yere inip pimleri sökeceksem ve ayrıca fazladan pimde söküp-takçaksam ne anladık bu işten. Bunun dışında dikkat edilmesi gereken başka birşeyde arkadaşların dediği gibi kriko sistemi. Kesinlikle bu tarz römorklarda yandan çevirmeli, kuvvetli krikoların kullanılması gerek. Yoksa kaldırması çok problem olacaktır. Biz kendimiz 5 tonluk römorkumuza bile sırf bu sebepten sıfır kriko alıp taktırdık. Kriko 150 TL Çayırova marka. Yani pek pahalı değil. Çok fark isterse ben alırım sen kaynat der firmadan alabilirsiniz. Çayırova sitemize az reklam vermedi. Bunun dışında teleskopik piston sistemi, kullanışlı merdiven sistemi, malzeme kalitesi, şase sağlamlığı, diğer ekstra sandık, elektrik donanımı, hidrolik veya havalı fren sistemi gibi unsurlarada ayrıca dikkat etmekte fayda var diye düşünüyorum. Biraz uzun oldu. Fakat fikir vermek maksatlı yazmak istedim. Ayrıca nettede ikinci el römorklar var. Onlarada bakılabilir. Sitemize üye olan Öztürk hafriyattı sanırım. Tüm römorklarını satıyor. Silaj işini kamyonla yapacaklarmış. İlanda yazana göre yeni römorklarda var. Kapasiteleride yüksek. Onun dışında başka ilanlarda var.