intercooler


Ynt: intercooler

dostum kolay gelsin.bende de tl100 a var.taktırmayı düşünüyorum.geçenlerde servise gittim .onlarında tam bilgisi yok daha hiç bir tl100 e intercool takmamışlar.
hangi parçaları aldınız.hangileri değişti.birde pompanın ve turbonun ayarında değişiklik yaptılar mı.
bana birtane intercool hortumları ve hava filitresi değişecek dediler.
sonra birine sordum radyatörde değişmesi gerekiyor dediler.
ıntercool ve hortumları hava filitresi yaklaşık binlira filan dediler ustalık hariç
bana da detaylı bilgi verirsen sevinirim.çok ciddi taktırmayı düşünüyorum.bende araret sorunu yok ama yakıtı düşürmesi için istiorum.
maliyet konusunda bilgide verirsen sevinirim
 
Ynt: intercooler

SLMLAR BENDE TURBO HAKKINDA KÜÇÜK BİR BİLGİ VERMEK İSTİYORUM. TURBO HEM DÜZDE HEMDE YÜKTE YAKITI HİSSEDİLİR ÖLÇÜDE DÜŞÜRÜYOR FAKAT POMPA AYARINI DA İYİ YAPTIRDIĞINIZ SÜRECE BİZ MF 265 98 MODELDİ TURBO TAKTIRDIK NERDEYSE 285 AYARINDA OLDU BÖYLE Bİ GÜCÜ 265 DEN ALMAK GERÇEKTEN BİZİ ŞAŞIRTTI AMA GERÇEK BU ŞİMDİ NH TN75A VAR MERAK ETTİĞİM BİRŞEY VAR TL A KULLANICCILARINA SORMAK İSTİYORUM YAKIT OLARAK TL90A NASILDIR? TN75A YA GÖRE KULLANAN BİLEN WARSA CVPLARINIZI BEKLİYORUM BİRDE DÜZDE SON HIZ 50 KM YAPIYO TN75A PEKİ TL-A LARDA DÜZDE BU KADAR SERİ Mİ? SORULARIM BU KADAR VERECEĞİNİZ CVPLAR İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER..
 
Ynt: intercooler

tla-100 intercool taktırdım dedin 2 radyatör 850 o nasıl oluyor bu intercool tek radyatörden ibaret olmuyor mu digeri nedir
 
Ynt: intercooler

arkadaş lar ben erzurumda honda da usta kalfasıyım da traktörlerde turbo güzel de yaklaşık gücünü30-40 bg artırıyo da intercooler turbo nun otobüs ee takılan çeşidi doğru düz yolda çok yakıyo ama yokuşlarda canawar ....
 
Ynt: intercooler

taha turgut link=topic=24820.msg299072#msg299072 date=1286102585' Alıntı:
arkadaş lar ben erzurumda honda da usta kalfasıyım da traktörlerde turbo güzel de yaklaşık gücünü30-40 bg artırıyo da intercooler turbo nun otobüs ee takılan çeşidi doğru düz yolda çok yakıyo ama yokuşlarda canawar ....
traktörün gücünü 30-40 beygir mi artırıyor dedin, yoksa yanlış mı anladım??
 
Ynt: intercooler

arkadaşlar bildiğim kadarıyla olur olmaz her traktöre turbo takılmaz .turbo traktöre belli bir oranda daha fazla sıkıştırılmış hava verir.intrcooler ise havanın soğutulmasını sağlar çünkü ısınan hava genleşir ve genişler.bu yüzdende birim alana daha az miktarda hava dolar ( silindir içine ).turbo daha fazla havayı sıkıştırarak silindir içine doldururken.intercoler da havayı soğutarak genleşmesini önler böylece misal vermek gerekirse 100 c derecedeki havayı bir silindir içerisine 10 cm3 sıkıştırırken hava soğutulduğunda aynı silindire örneğin 80 c derecede 12 cm3 hava sığar buda yakıtın daha iyi ve verimli yakılmasını çekişin artmasını sağlar.ayrıca bazı traktörlerde wastegate denen bir sistem varki buda egzoz çıkışında turbonun silindir içerisine gereğinden fazla hava sıkıştırmasını ve motora zarar gelmesini engelliyor.dolayısıyla hem turbo hem intercooler motoru ciddi anlamda etkileyen elemanlar.bunlardan dolayı oluşacak silindir içine gereğinden fazla hava girmesi hem sanılanıın aksine çekişi düşürür,motora zarar verir ve de pompa ayarı gerektirdiğinden daha fazla yakıt tüketimine sebep olur.
 
Ynt: intercooler

tsakalli link=topic=24820.msg299453#msg299453 date=1286278204' Alıntı:
arkadaşlar bildiğim kadarıyla olur olmaz her traktöre turbo takılmaz .turbo traktöre belli bir oranda daha fazla sıkıştırılmış hava verir.intrcooler ise havanın soğutulmasını sağlar çünkü ısınan hava genleşir ve genişler.bu yüzdende birim alana daha az miktarda hava dolar ( silindir içine ).turbo daha fazla havayı sıkıştırarak silindir içine doldururken.intercoler da havayı soğutarak genleşmesini önler böylece misal vermek gerekirse 100 c derecedeki havayı bir silindir içerisine 10 cm3 sıkıştırırken hava soğutulduğunda aynı silindire örneğin 80 c derecede 12 cm3 hava sığar buda yakıtın daha iyi ve verimli yakılmasını çekişin artmasını sağlar.ayrıca bazı traktörlerde wastegate denen bir sistem varki buda egzoz çıkışında turbonun silindir içerisine gereğinden fazla hava sıkıştırmasını ve motora zarar gelmesini engelliyor.dolayısıyla hem turbo hem intercooler motoru ciddi anlamda etkileyen elemanlar.bunlardan dolayı oluşacak silindir içine gereğinden fazla hava girmesi hem sanılanıın aksine çekişi düşürür,motora zarar verir ve de pompa ayarı gerektirdiğinden daha fazla yakıt tüketimine sebep olur.
k0nuşmalarınıza bakılırsa bu işlerden anlıy0rsunuz..verdiğiniz bilgiler mantıklı.....turb0 şarzlı m0t0rlara interc00ler şart,bende işler bitince taktırmak istiy0rum...ustayla görüştük takılır dedi....bende same 130 var ,intercooleri y0k...
 
Ynt: intercooler

samsunbafra link=topic=24820.msg299479#msg299479 date=1286292955' Alıntı:
k0nuşmalarınıza bakılırsa bu işlerden anlıy0rsunuz..verdiğiniz bilgiler mantıklı.....turb0 şarzlı m0t0rlara interc00ler şart,bende işler bitince taktırmak istiy0rum...ustayla görüştük takılır dedi....bende same 130 var ,intercooleri y0k...
abi bende düşünüyorum ama bizim burada usta bulmak zor bende same expoloror 85 4*4 var dediğin gibi turbo var ama intercooleri yok uygun olursan benim traktörede takılırmı ve maliyet kaça çıkar sora bilirmisin. Şindiden teşekkürler.
 

Ynt: intercooler

tsakalli link=topic=24820.msg299453#msg299453 date=1286278204' Alıntı:
arkadaşlar bildiğim kadarıyla olur olmaz her traktöre turbo takılmaz .turbo traktöre belli bir oranda daha fazla sıkıştırılmış hava verir.intrcooler ise havanın soğutulmasını sağlar çünkü ısınan hava genleşir ve genişler.bu yüzdende birim alana daha az miktarda hava dolar ( silindir içine ).turbo daha fazla havayı sıkıştırarak silindir içine doldururken.intercoler da havayı soğutarak genleşmesini önler böylece misal vermek gerekirse 100 c derecedeki havayı bir silindir içerisine 10 cm3 sıkıştırırken hava soğutulduğunda aynı silindire örneğin 80 c derecede 12 cm3 hava sığar buda yakıtın daha iyi ve verimli yakılmasını çekişin artmasını sağlar.ayrıca bazı traktörlerde wastegate denen bir sistem varki buda egzoz çıkışında turbonun silindir içerisine gereğinden fazla hava sıkıştırmasını ve motora zarar gelmesini engelliyor.dolayısıyla hem turbo hem intercooler motoru ciddi anlamda etkileyen elemanlar.bunlardan dolayı oluşacak silindir içine gereğinden fazla hava girmesi hem sanılanıın aksine çekişi düşürür,motora zarar verir ve de pompa ayarı gerektirdiğinden daha fazla yakıt tüketimine sebep olur.

turboşarj sistemler özgül sarfiyatı artırabilir arkadaşa katılıyorum ... çünki dizel çevrimini uygun bir yakıt karışımın sağlanması için pompa tekrar ayarlanır bu tip eklentilerde ... o nedenle sonradan turbo yada intercooler eklenecek motorlarda ağır olmayan gübre atma , ilaç atma , yol durumu gibi işlerde traktörün yakıtı ciddi şekilde artabilir ... ama nadas , yüke asılma gibi ağır ve traktörü zorlayan işlerde ise yapılan işe göre güç ve yakıt tasarrufu bir miktar sağlanabilir ... mesela hergte motorun zamana bağlı iş miktarı artabilir lakin işe göre yakıt miktarının azalacağı kanaatinde değilim ...

ayrıca sitede bazen mevzusu geçen daha ufak traktörlere ki bunları ben 85 hp ve altı diyeyim , sonradan eklenecek turbo ile motorun daha fazla yüklenmesi durumunda , motorun ciddi mekanik problemler çıkarmasıda muhtemeldir ... hararetin artması , krank kırma , hararete bağlı arızalar , motorun fazla aşınması , revizyon süresinin azalması , devirin artması durumunda buna bağlı olarak enjektör ve valflerde olacak sorunlar bunlardan bazıları ....

bence çok dikkat edilerek ve iyi ustalara taktırmak , iyi hesaplar yaptırmak önemli bence ....
 
Ynt: intercooler

rayatör ve intercooler radyatörü değişti boruları ve intercooler salyangozu bu fiyata dahildir.birdepo yakıtla 40 dönüm yer nadas yapıyor çekiş süper 2500 mere kareye göre
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt