Haşmet Ağa Ortakol Kurbanı


Bugün sabah rotatiller çekmeye giderken ortakolun aşık bağlantı yerinden kopması sonucu arka lastikler yarıldı.Allah tan tarla yolunda giderken oldu asfalt yolda olsa daha vahim sonuçlar doğurabilir traktörü bile devirebilirdi.

Netice de servis geldi fotoğraflarını çekti ortakol incelenmek üzere Ankara fabrikaya yollandı. yarın cevabı bekliyoruz garanti karşılayacak mı lastikleri diye.Traktör kaskolu aynı zamanda ama kasko bu kazayı öder mi ödemez mi bilgisi olan arkadaşlar varsa çok faydası olacak.






















Edit: Bu arada 110 beygirlik motorun ortakol bağlantısı ile 70 beygirlik motorun ortakol bağlantısı tıpatıp aynı ebatlarda ve aynı malzeme. Haşmetin ortakolun gövdesi biraz daha kalın 70 liğe göre.Resimlerde belli olmuyor ama ortakolun bağlantısı kalın etli olsa karşıya dayanma durumu da söz konusu değil.Neden böyle yapmışlar hayret doğrusu.
 
Ynt: Haşmet Ağa Ortakol Kurbanı

Geçmiş olsun. Fabrika karşılar diye düşünüyorum. Traktörde en çok dikkat edilmesi gereken konulardan birisi orta kol. Çok ağır ekipmanlar ile dikkatli gidilmeli. Çok kötü sonuçlar olabilir.
 

Ynt: Haşmet Ağa Ortakol Kurbanı

geçmiş olsun . bu konu bizimde başımıza geldi . detayları size aktarırım , ama şu anda müsait değilim . akşam 2100 den sonra detaylı yazarım . istersen özeldende yazabilirim . ben 2 adet lastik parasını aldım .
 
Ynt: Haşmet Ağa Ortakol Kurbanı

Gecmis olsun. Tipik Erkunt sorunları. Ortakolu biz yapmıyoruz derler bizim sucumuz yok derler. Ama yinede kolu aldıkları firmaya odetirler. Allah verede sorunu sizde bulmasalardi.
Benim erkuntun 2. Yılı dolduğundan beri ne arızası olduysa cebimden karşıladım. Neden diye sorunca ' o parçayı biz üretmiyoruz aldığımız firmanın garanti süresi iki yıl ' cevabı alıyorum. Inşallah zararınız karşılanır.
 
Ynt: Haşmet Ağa Ortakol Kurbanı

Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar-abiler sağolun.

5. resim sağ altta açıkça görüleceği üzere aşık kenarından daha önce çatlamış yeri belli eskimiş orası.Bakalım fabrika ne diyecek. Bu arada lastiğin biri yarıldı diğeri ise iki parmak girecek kadar zedelendi az bişey kalmış yarılmasına yük binince oda gider.İki lastikte jantla beraber söküldü serviste.

Sürat yok vites yol 1 tavşanda idi asfalt yoldan tali yola inip 30-40 metre anca gitti, çukur hendek yok vurdurup kıracak, 3 metre rotatiller arkası merdaneli 2 tondan az ağırlığı. Tek tesellimiz cana gelmedi ve asfalt yolda hızlı iken olmadı.

Aslında fabrika bu zararı karşılayıp ortakolu kime yaptırıyorsa ona rucü etmeli ve zayıf olan o kısım derhal güçlendirilmeli.Yan kolu gövdeye bağlayan aşık gibi sağlam birşey koysana oraya. Yeri dar değil karşıya dayanma durumu yok. Bariz bir şekilde o parça zayıf ki kırdı.
 

Benzer Konular