Ynt: HAŞMET 110 HAVALI ROMÖRK FRENİ PERFORMANS TESTİ
Romörkü palazoğlu na yaptırdım. Fren sistemi özel istek. Tüm tekerlerde 16/25 imdatlı fren körüğü var. Hem pnomatik frenlerimiz var hem de havalı el frenim var. Imdatlı körüklerin diğer bir artısı bir şekilde fren sisteminde basınç düşerse mesela hortum patlarsa sistem otomatik olarak fren yapar tekerleri kilitler, hava kaçağı tamir edilmeden de tekerleri bırakmaz. Bu şu anda tırlarda kullanılan sistemin aynısıdır.
Merak eden arkadaşlar için biraz açıklayayım. Romörk te hava tüpü, fren valfi ve dört tekerde imdatlı fren körüğü var. Kırmızı hortum traktörden devamlı hava akışı sağlar. Bu hava romörkteki tüpü doldurur. Hava doldu mu körüklerin içindeki arka bölümde bulunan imdat yayını da geri iter. Böylece tekerlerin dönmesi sağlanır. Traktör ilerlerken fren pedalına basıldığı zaman sarı hortumdan fren valfine pilot hava gönderilir. Bu valf tüpün içindeki mevcut basınçlı havadan fren körüklerinin ilk bölmesi olan servis odasına hava yollar ve körükler fren yapar. Pedal bırakılınca da körüklere gönderilen hava tahliye edilir ve benim de çok hoşuma giden tıssss sesi duyulur.
Eğer sistemde hava kaçağı yoksa bütün rekorlarda sızdırmazlık sıvısı kullanılmışsa sabah hava doldurma derdi yoktur.
Imdatlı fren körüğü yerine sadece servis fren körüğü kullanılmışsa hava sistemi olmayan herhangi bir traktör de romörkü takabilir. Veya çok elzem ise imdatlı körüklerin arkasında somun vardır. Sola doğru sonuna kadar çevirip imdat yayını Manuel ' in devreden çıkartabilirsiniz. O zaman da romörk tüpü boş olsa dahi yürütülebilir.
Bu sistemin tek artısı vardır. Emniyet. Emniyet. Emniyet. Başka hiç birşey değil. Varken kullanmamak bana göre değil.
Romörkü palazoğlu na yaptırdım. Fren sistemi özel istek. Tüm tekerlerde 16/25 imdatlı fren körüğü var. Hem pnomatik frenlerimiz var hem de havalı el frenim var. Imdatlı körüklerin diğer bir artısı bir şekilde fren sisteminde basınç düşerse mesela hortum patlarsa sistem otomatik olarak fren yapar tekerleri kilitler, hava kaçağı tamir edilmeden de tekerleri bırakmaz. Bu şu anda tırlarda kullanılan sistemin aynısıdır.
Merak eden arkadaşlar için biraz açıklayayım. Romörk te hava tüpü, fren valfi ve dört tekerde imdatlı fren körüğü var. Kırmızı hortum traktörden devamlı hava akışı sağlar. Bu hava romörkteki tüpü doldurur. Hava doldu mu körüklerin içindeki arka bölümde bulunan imdat yayını da geri iter. Böylece tekerlerin dönmesi sağlanır. Traktör ilerlerken fren pedalına basıldığı zaman sarı hortumdan fren valfine pilot hava gönderilir. Bu valf tüpün içindeki mevcut basınçlı havadan fren körüklerinin ilk bölmesi olan servis odasına hava yollar ve körükler fren yapar. Pedal bırakılınca da körüklere gönderilen hava tahliye edilir ve benim de çok hoşuma giden tıssss sesi duyulur.
Eğer sistemde hava kaçağı yoksa bütün rekorlarda sızdırmazlık sıvısı kullanılmışsa sabah hava doldurma derdi yoktur.
Imdatlı fren körüğü yerine sadece servis fren körüğü kullanılmışsa hava sistemi olmayan herhangi bir traktör de romörkü takabilir. Veya çok elzem ise imdatlı körüklerin arkasında somun vardır. Sola doğru sonuna kadar çevirip imdat yayını Manuel ' in devreden çıkartabilirsiniz. O zaman da romörk tüpü boş olsa dahi yürütülebilir.
Bu sistemin tek artısı vardır. Emniyet. Emniyet. Emniyet. Başka hiç birşey değil. Varken kullanmamak bana göre değil.