hararet sorunu

Geçen gün pulluk çekerken klima açınca hararet kırmızı dayanda hava biraz sıcaktı ne zaman klima açsam traktör hararet yapıyor ağır iş yaparken normalmi yoksa ben fazlamı zorladım bu arada 8105 daha 1000 saatte
Tümosan için normal midir bilemem ama bence bir traktör için normal değil hele de pulluk. Slaj felan olsa neyse. Ben kendi traktörümle 35-36 derece havada klima ile kuru tavda tarla sürerken ibre oynamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Tümosan 8085 ve çift sıralı Çelmak makine ile silaj yaptık.
Traktörün ön panjur mısır yaprağı dolsa da traktör hararet yapmıyordu.
Traktör sıcak iken stop edilince hararet ibresi ortaya doğru yaklaşıp motorun şiştiğini hissettik.
Fazla beklemeden tekrar traktörü çalıştırdık, 1000 rpm motor devriyle 5 dakika çalıştırınca hararet normal seviyesine geliyor.
Klima açılınca hararet normalden 5 C derece kadar artabilir, daha fazla artmaz.
Tümosan orijinal termostat kaç derece hatırlayamadım ama
75 C olduğunu kabul etsek 5 c de klima etkisi olsa ibre tam dikili kalır, daha ileriye gitmez.
Tümosan 8085 te 60 C termostat kullanıyoruz.
Beyaz ve yeşil çizginin birleştiği yerde ibre durur.

Radyatör tozlu iken traktör yıkanmışsa radyatör gözleri çamurlaşabiliyor, sonradan hava tutulsa da temizlik yapılmamış gibi oluyor.
Hava ile temizlemek gerekiyor.
Su devir daimi bir ihtimal arıza yapmışta olabilir, 3000 saatlere kadar dayanıyor ama erkenden yapmaz, diyemeyiz.
Motorun kendinden kaynaklı hararet meyli olmaz, sıkıştırmayla hararet yapacak motor değildir.
Antifriz miktarı yarı yarıdan fazla kullanılmışsa antifrizin ısıl iletkenliği az olduğu için motoru hararete meylettirebilir.
60 C , şamandıralı bir termostat takıp , -10 C derece bomeli bir soğutma suyu kullanarak yeniden denemenizi tavsiye ederiz.
 
Termostad kışın soğuk havada ufak işlerde etkiler bu sıcakta pulluk çeken slaj yapan balya yapan traktörde pek etkilemez heralde
5065e normalde hararet yarıda olur jd kullananlar bilir,bizim motorun termostat paslanmış açılmadi conta yaktı yaptırdık aynı zamanda eksantrik değişimi de yaptırdık usta termostati düşük dereceli takmış galiba hararet balya yaparken bile eğer çok toz olmasa yarımın yarısına kadar geliyo ve motor conta yakmadan önceki halinden daha az yakıyor ama yakma işi eksantrikden olabilir.
 

Benzer Konular