Toros hararet sorunu ve yedek parça önerileriniz.


herkese merhaba,bugün 10-15 km civarı yol yaptım hararet bu seviyeye geldi yol kenarına çekip 5 dk bekleyince baya düstü sonra tekrar yukarılara çıktı. Kalorifer kapalı durumdaydı acaba neden olmuştur?

haftaiçerisinde sogutma suyu-devirdaim-yag degistirecegim hararet icin baska yapmam gereken bir sey var mı?


vize icin de alt takım yaptırmak gerekiyor,hangi yedek parça markasını tercih etmeliyim? orjinal gibi veya daha kaliteli bir şey arıyorum







121264720_3376522172403370_732234510609088910_n.jpg
 
herkese merhaba,bugün 10-15 km civarı yol yaptım hararet bu seviyeye geldi yol kenarına çekip 5 dk bekleyince baya düstü sonra tekrar yukarılara çıktı. Kalorifer kapalı durumdaydı acaba neden olmuştur?

haftaiçerisinde sogutma suyu-devirdaim-yag degistirecegim hararet icin baska yapmam gereken bir sey var mı?


vize icin de alt takım yaptırmak gerekiyor,hangi yedek parça markasını tercih etmeliyim? orjinal gibi veya daha kaliteli bir şey arıyorum







Ekli dosyayı görüntüle 53071
Klasik brodvay ve Toros benim sping de yapıyordu önceden termostatı çıkarıyordum motor yaptırdım şimdi bile oluyor bazen fan yaptır güzelce Bi tane
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci34
Termostat veya devirdaim bozuksa yapar.birde lpg beyninden suya gaz kaçırıyor sonra conta yakıyor.zaten conta yaktıysa hararet yapmıştır. Hararet yaptıysa kapak çarpılır taşlanması gerek.çünkü bu motor kapağı alüminyumdur.taşlanmadan toplanırsa yağa suyu karıştırır.yoksa hararet bilmeyen motordur.hatta devirdaim değiştirirken civata koptu çıkarmak için kaynakçıya susuz radyatörsüz bir kaç dk gittik.kaynakçıya varana kadar ortalık buhara boğulmuştu.
Ha bu arada yürür aksam parçalarının artık orjinali bulunmayabiliyor.sakın salıncakları orjinaliyle değiştirme bir daha temel almaz virajlarda çok yatar.ön viraj çubuğunuda ancak çıkma bulursun.parça alırken birinci kalite değil en pahalısını al.480in direksiyon bilyası bu şekilde temel almıştı.yoksa birinci kalite dediğin zaman fasonu dayıyor bazı parçacılar...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci34
Termostat veya devirdaim bozuksa yapar.birde lpg beyninden suya gaz kaçırıyor sonra conta yakıyor.zaten conta yaktıysa hararet yapmıştır. Hararet yaptıysa kapak çarpılır taşlanması gerek.çünkü bu motor kapağı alüminyumdur.taşlanmadan toplanırsa yağa suyu karıştırır.yoksa hararet bilmeyen motordur.hatta devirdaim değiştirirken civata koptu çıkarmak için kaynakçıya susuz radyatörsüz bir kaç dk gittik.kaynakçıya varana kadar ortalık buhara boğulmuştu.
Ha bu arada yürür aksam parçalarının artık orjinali bulunmayabiliyor.sakın salıncakları orjinaliyle değiştirme bir daha temel almaz virajlarda çok yatar.ön viraj çubuğunuda ancak çıkma bulursun.parça alırken birinci kalite değil en pahalısını al.480in direksiyon bilyası bu şekilde temel almıştı.yoksa birinci kalite dediğin zaman fasonu dayıyor bazı parçacılar...
bilgiler icin tesekkür ederim,yerli ayd-cey vs markalar nasıldır? fazla bir seçenek yok gibi.

hararet için önce motor sogutma suyu degisimi-yag degisimi vs deneyecegim kademe kademe çözümleri arttıracagım.Yetkili servislerde parçaları bulunmuyormuş.
 
bilgiler icin tesekkür ederim,yerli ayd-cey vs markalar nasıldır? fazla bir seçenek yok gibi.

hararet için önce motor sogutma suyu degisimi-yag degisimi vs deneyecegim kademe kademe çözümleri arttıracagım.Yetkili servislerde parçaları bulunmuyormuş.
Ayd, cey bilmiyorum .önceki torosa elba diye salıncak takıldı yanlış hatırlamıyorsam. genelde tek parça sunuyor parçacılar. Birden fazla sunarsa en pahalısı neyse onu taktırıyoruz artık. Tabi hiçbiri orjinalini tutmaz.
Biz 93 karmen torosu 70 binde aldık 392 bin km rektefe olmadan kullandık.
Şimdi 97 beyaz var.32binde lpgsiz aldık.herşey yan sanayi.kapı sacı kaput sacı hatta karbüratör bile kalitesiz benzine boğuyor.astar yok gibi her yerinden pas fışkırıyor. O kadar yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci34
herkese merhaba,bugün 10-15 km civarı yol yaptım hararet bu seviyeye geldi yol kenarına çekip 5 dk bekleyince baya düstü sonra tekrar yukarılara çıktı. Kalorifer kapalı durumdaydı acaba neden olmuştur?

haftaiçerisinde sogutma suyu-devirdaim-yag degistirecegim hararet icin baska yapmam gereken bir sey var mı?


vize icin de alt takım yaptırmak gerekiyor,hangi yedek parça markasını tercih etmeliyim? orjinal gibi veya daha kaliteli bir şey arıyorum

Hocam, parça markası ile ilgili bilgim yok malesef . Hararet meselesine gelince, Devridaim değişecekmiş zaten, termostatı da değiştir. Radyatörü temizlet, bir radyatör de kaloriferde vardır. Onu da temizlet derim. Radyatörlerde bir tıkanıklık olup olmadığına bakılsın. Sistem hortumla güzel bir yıkansın. kalorifer radyatörü yada bu radyatöre sıcak su akışını kontrol eden musluk tıkanırsa bu da hararete neden olabilir. Toroslarda fan elektrikli mi termikli mi bilmiyorum ama termikli ise termik artık iş görmüyor olabilir. Değişilebilir yada elektrikliye çevrilebilir. Fan elektrikli ise fan müşürüne bakılabilir. LPG sistemi için alınan sıcak suyun doğru yapılmış olması da önemli .

Soğutma sistemin sorun olmayan araç hararet yapıyorsa üst kapak contasına bakmak gerekir. Contası yanık araç birkaç farklı belirti verir. Yağa su karışabilir(yağ boza kıvamına gelir), suya yağ karıştırabilir(soğutma suyunda yağ görülmesi), yanma odasına yağ yada su verebilir, suya egsoz karıştırabilir vs . Bir usta kolay teşhis eder aslında. Tabi en tkili tespit kompresyon saati ile buji deliklerinden basınç ölçümüdür.

Uzun yazdım kusura bakma ama hararet başa dert açabilecek bir durum. Gözden kaçtı mı bir sürü masraf. Son olarak ustanıza tam güvenmiyorsanız yada siz motordan anlamıyorsanız. Hemen , "abi conta yakmış" diyene tamam demeyin. Ben ne yazık ki, yürüyerek tamirhaneye gelmiş araca, motor kitlemiş motoru indirmemiz lazım diyen gördüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci34

Toroslara hararet yapmaması için, anadol pervane kasnağı takıyorlar. Ve pervane normalden daha seri dönüp daha çok soğutmuş oluyor. Devirdaim deyisecekse Anadol kasnağı takın faydasını görürsünüz
 

Benzer Konular