Günün İşinden Bir Fotoğraf ve Yorum


Sağolun. Amin inşallah.98 sonu otomatik kuyruk milli denilen modelden. Küçük tandem pompası var. Rotlu. Yakın zamanda rotsuza çevireceğiz
Mutlaka çevirin arkayada bağımsız çıkoş uygulayın hidroliklere yardımcı piston duruma göre tavan kliması diye ilerler artık madem yeni. Traktör yerine bunu tercih ettiniz çünkü direksiyonları çok problem yaşanıyor bunların
 
1000006594.jpg
Bu gün çalışmaktan boyası kavladı. :(
 
Yeni makinemizin 3 lü püskürtücülerini ve kol koruma yaylarını taktık
Hayırlı olsun, elinize sağlık Haydar abi. Kol koruma yayları bana da lazım. Bozuk tarlalarda anlık girip çıktığımız derin çukur olursa yan hidrolik koluyla ayar yapmak için geç kalıyorum. Kollar yere çarptıktan sonra nozzle'ların uç kısmıdaki seramik içeriye kaçıyor. Tekrar çıkartıp yerleştirmesi zaman alıyor.

Yayları nereden tedarik ettiğinizi ve fiyatını öğrenebilir miyim abi?
 
Hayırlı olsun, elinize sağlık Haydar abi. Kol koruma yayları bana da lazım. Bozuk tarlalarda anlık girip çıktığımız derin çukur olursa yan hidrolik koluyla ayar yapmak için geç kalıyorum. Kollar yere çarptıktan sonra nozzle'ların uç kısmıdaki seramik içeriye kaçıyor. Tekrar çıkartıp yerleştirmesi zaman alıyor.

Yayları nereden tedarik ettiğinizi ve fiyatını öğrenebilir miyim abi?
Teşekkür ederim Akif, yayları Önallar dan aldım. Baktığım diğer markalarda standart olarak bulunuyordu Önallar opsiyon olarak sunuyor. İki adet yayı bin TL ye aldım.
 
Kamera yok ekipmanları habersiz götürüp kırıp kırıp getiriyorlar dese mesele değil kırılır dökülür bozulur insanlık hali ama böyle olunca lazım olduğunda habersiz şekilde ortada kalıyorum iki römorkada böyle yaptım hortumlarıda içeriye koyuyorum o sene biri römorku alıp saseyi büküp geri bırakmış komple sıfırdan şase yapıldı yapacak bir şey yok artık 🤷🤷🤷
 

Resimler ve ekler

  • IMG20250313121842.jpg
    IMG20250313121842.jpg
    270.2 KB · Görüntüleme: 9

Kamera yok ekipmanları habersiz götürüp kırıp kırıp getiriyorlar dese mesele değil kırılır dökülür bozulur insanlık hali ama böyle olunca lazım olduğunda habersiz şekilde ortada kalıyorum iki römorkada böyle yaptım hortumlarıda içeriye koyuyorum o sene biri römorku alıp saseyi büküp geri bırakmış komple sıfırdan şase yapıldı yapacak bir şey yok artık 🤷🤷🤷
Bende aynısını daha önce yaptım adam vermemek için remorka düzenek yapmişsın diyor 😂
 
Kamera yok ekipmanları habersiz götürüp kırıp kırıp getiriyorlar dese mesele değil kırılır dökülür bozulur insanlık hali ama böyle olunca lazım olduğunda habersiz şekilde ortada kalıyorum iki römorkada böyle yaptım hortumlarıda içeriye koyuyorum o sene biri römorku alıp saseyi büküp geri bırakmış komple sıfırdan şase yapıldı yapacak bir şey yok artık 🤷🤷🤷
Dün gübre atacam gittik makine 1 er metre yana zor fırlatıyor. Sonra baktık gübreyi saçan pervane de bulunan 13 sabitleme civatası kırılmış. Baktım 13 cıvata yok. Sanayiye git taktır gel 100 dönüm attıktan sonra yine civatayı kesti. En son makinayı alan arkadaşa kızmıştım yine olunca makinada bi hata var halen bulamadım şuan çalışıyor ama yine kırılacak gibi. İşin kötü tarafı cıvata milden karşıya geçmiyor yarıya kadar delik var. Ne yapsam diye düşünüyorum
 
Dün gübre atacam gittik makine 1 er metre yana zor fırlatıyor. Sonra baktık gübreyi saçan pervane de bulunan 13 sabitleme civatası kırılmış. Baktım 13 cıvata yok. Sanayiye git taktır gel 100 dönüm attıktan sonra yine civatayı kesti. En son makinayı alan arkadaşa kızmıştım yine olunca makinada bi hata var halen bulamadım şuan çalışıyor ama yine kırılacak gibi. İşin kötü tarafı cıvata milden karşıya geçmiyor yarıya kadar delik var. Ne yapsam diye düşünüyorum
Kolay gelsin birkaç fotoğraf atsana dediğini kafamda canlandırdım vidamı kısa geliyor
 
Bu modellerde orijinal açık yeşil antifriz ömürlüktür, üst delikten 4 cm boşluk bırakılır, su fazla doldurulmaz, eksik varsa saf su ekleyiniz, aküyede aynı saf su eklenir.
2. Viteste atma sorunu olabiliyor, kontrol edilmeli.
Ön teker göbekleri boşluk yapabiliyor.
Hidrolik kol diplerinde boşluk olabiliyor. Ek piston koyulabilir.
Mf 3075 in 4 lü damper çıkışları takılabilir.
Yan gergi zincirleri yerine pimli gergi kolları daha kullanışlı oluyor.
Debriyaj yumuşaklığı iyidir.
Motor devri kimisinde 2200 rpm de kapalı ayarda kalmış olabiliyor.
Rölanti devri 650 rpm dir.
Yükle kaptırma ihtiyacı olmuyorsa max devir 2200 yeterlidir.
İhtiyaç varsa 2600 rpm e kadar açılabilir ama yakıt çoğaltır, çok tavsiye etmeyiz.
Motor max güç devri 2000 rpm ,
Max tork devri 1350 rpm,
En az yakıt devri 1800 rpm.
Kullanmadığımız sabit üst çeki demiri elimizde var, gövdeden geriye 30 cm uzaklıkta çeki pimi takılıyor.
Fotoğrafını çekip bir ara atarız.
Römork arışı dönüşlerde arka lastiğe sarmaz ve çayır makinesi şartı yukarı kalkınca çekiye sarmaz, orta kol aşağı inince de çekiye değmez.
Aldıktan hemen sonra yağ ve soğutma sıvılarını değiştirdik. Arkanın eksiğini tamamladık. Hava filtresindeki yağı yeniledik. Çeki tablası gevşekti,onu hallettik. Buçuk güzel bir özellik. Bakalım tarlada nasıl deneyip göreceğiz
 
Hocam bağımsız dörtü çıkış için bunlarda ayrı pompa takılıyor biliyorum bunların yağ pompası arkada sürekli basınç alıcak yer yok biliyorum anca bu özmenoğlu hidrolikten kontröllü 4çıkış oluyor diye biliyorum ama yanlış biliyorsam yanlışımı düzeltin çevrem bu şekilde bence bu 285lerin en büyük eksikliği
Tandem pompası küçük. Pompalardan biri direksiyon diğeri kuyruk mili için. İçerisine pompa koyulabilir belki araştırmak lazım. Üzerinde kol kontrollü valf var bağımsız olarak çalıştırılabiliyir. 165 te de aynısını kullanıyoruz.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt