Ynt: Goodyear Lastikleri zirai lastik ürün grubundan çıkma kararı aldı
Valla Erol Abi uçaklar hep uçuyor diye düşündüğümüzden lastik kısmı hiç aklıma gelmiyordu. Cidden önemli bir durum.
Düşünsenize sağ arka lastiğin zıplama yaptığını
Lastikçiye çekme ihtimalin, yada en yakındaki benzinlikte havalarını kontrol etme imkanın da yok.
Hele 'gelirken, yolda inmiş' deme lüksün hiç yok.
Uçak la bu..
EROL AKGÜN link=topic=78315.msg927158#msg927158 date=1413647876' Alıntı:arkadaşlar iyi akşamlar . lastik konusundaki açıklamaların hemen hemen tamamını okudum .genelde hepimizin yapmış olduğu hatalar var . yılmaz kardeşimin aynen dediklerine katılıyorum .
en önemli konu düşük hava olayı .
birde kullanılmayan araçların takoza alınması . ( balya makinası , biçer ,batoz ) gibi .
çünkü ağır araçlar lastiğin yapısını bozuyor .birde havası düşükse olay dahada hızlanıyor .( çabuk deforma oluyor )
Bir teknik insan olarak ben kendi işimle ilgili lastik olayını anlatayım . THY de grev olduğu zamanlar . uçaklar sabit olarak ayni yerde 2 veya 3 günden fazla sabit bırakmayız .uçaklar sürekli olarak hareket ettirilerek lastiğin taban oturumunu %45 ileriye veya geriye alırızki ayni yerde durmasın diye .zaten bu bakım kitaplarında yazar ve uygulanır .
birde hemen hemen 24 saattte 1 defa hava ikmalleri yapılır .verilen limitlere getirilir .
ben şahsım olarak muhakkak her üç arabamında latiklerini maksimum 1 ayda bir kontrollarını yaparım .eksilenleri tamamlatırım . lastik ömrü açısından .
tabiki arazi yapısını . taşlık gibi çok önemi vardır .
Valla Erol Abi uçaklar hep uçuyor diye düşündüğümüzden lastik kısmı hiç aklıma gelmiyordu. Cidden önemli bir durum.
Düşünsenize sağ arka lastiğin zıplama yaptığını
Lastikçiye çekme ihtimalin, yada en yakındaki benzinlikte havalarını kontrol etme imkanın da yok.
Hele 'gelirken, yolda inmiş' deme lüksün hiç yok.
Uçak la bu..