Gaz ayarı açma

Gaz açmak, yakıtı aşırı arttıracaktır. Ayna-mahruti dişlisini 2 diş az olanından, 19 yerine 17 diş gibi daha seri gidecektir.Perkins motor 2000 devirde tam gücü yakalar.Motor max devri 2200 devirdir, 2200 devirden sonra %30 gibi yakıt artar, denenmiştir.Mazot pompasının çalışma devri %10 gibi arttırılabilir fakat Bosch pompalarda buna fazla ihtiyaç duyulmaz.
Hocam size bir sorum olacaktı dayımda 1973 model türk fiat 480 var 25 devir görüyor fabrika ayarı pompanın üzerinden açmak pek doğru değil ama açsak max kaç devir görse motora zarar gelmez örneğin 30 35 devir massey 135 lerde 28 devirden sonra patırtı yapıyor diyorlar pompacı max 30 ayarlıyor fazla ayarlasa galiba sorun olur fiatin pompayı yaptıracağız o yüzden bilgi almak istedim
 
Hocam size bir sorum olacaktı dayımda 1973 model Türk fiat 480 var 25 devir görüyor fabrika ayarı pompanın üzerinden açmak pek doğru değil ama açsak max kaç devir görse motora zarar gelmez örneğin 30 35 devir massey 135 lerde 28 devirden sonra patırtı yapıyor diyorlar pompacı max 30 ayarlıyor fazla ayarlasa galiba sorun olur fiatin pompayı yaptıracağız o yüzden bilgi almak istedim
Fiat genel karakteristik ,
1500 rpm max tork, 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max motor çalışma devridir.
Çap/strok : 1,15 oranlı motor özelliği vardır.
Egzoz kızartacak kadar açalım dediğimizde 3000 rpm devir gerekebilir ama motor için uygun olmaz.
Fiat 70 56 modelde en fazla 2800 rpm olarak kullanmıştık,
Rampalarda nadirde olsa kaptırma yapmak gerekiyordu.
2800 rpm, 28 gaz üzerini önermeyiz.
Erkunt 70 T modeli 3000 rpm devire açmıştık sonradan turboyu fazla zorlar diye 2600 rpm devire geri kapattık.
Kısa süreli kullanmak gerekiyor, sürekli dip gazda yakıt arttırır,
Ekonomik olarak yüklü halde yol gitmek için 2200-2300 rpm devirleri geçmemek iyi olur.
 
Fiat genel karakteristik ,
1500 rpm max tork, 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , 2500 rpm max motor çalışma devridir.
Çap/strok : 1,15 oranlı motor özelliği vardır.
Egzoz kızartacak kadar açalım dediğimizde 3000 rpm devir gerekebilir ama motor için uygun olmaz.
Fiat 70 56 modelde en fazla 2800 rpm olarak kullanmıştık,
Rampalarda nadirde olsa kaptırma yapmak gerekiyordu.
2800 rpm, 28 gaz üzerini önermeyiz.
Erkunt 70 T modeli 3000 rpm devire açmıştık sonradan turboyu fazla zorlar diye 2600 rpm devire geri kapattık.
Kısa süreli kullanmak gerekiyor, sürekli dip gazda yakıt arttırır,
Ekonomik olarak yüklü halde yol gitmek için 2200-2300 rpm devirleri geçmemek iyi olur.
Hocam bende de Tümosan 8095 var. 2021 model bende lda dan açma yaptım şuan 2500 devire yükseldi ileride sorun acarmi
Motor. Calıştığı zaman 10500 devirde çalışıyor.
 
Hocam bende de Tümosan 8095 var. 2021 model bende lda dan açma yaptım şuan 2500 devire yükseldi ileride sorun acar mi
Motor. Çalıştığı zaman 10500 devirde çalışıyor.
Tümosan için 2500 rpm normal bir motor max çalışma devridir.
Yalnız yolda ekonomik gitmek için 2000-2200 rpm devirle sürmek gerekiyor.
Sürekli 2500 rpm devirle gidilirse bariz yakıt artıyor.
Tarla yolunda römork veya ekipman taşırken yol 2. vites motor devri 1500 rpm ile sabit gazda gidilirse en ekonomik yakıt tüketimi yapabilir.
Rölanti devri rodaj için biraz yüksek bırakılmış, sanırız.
850 rpm +,- 50 rpm rölanti devir ayarlaması gerekebilir.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt