Hayırlı olsun.
Tek dingile kanca çeki gider.
Bu çeki, adı üstünde pehlivan çeki 4 tekerlekli römorklara alttan hidrolik kolu ile müdahele için kullanılır.. 4 tekerli römorkun ok ile çeki aynı seviyede olsun diye üste takılır. Bu pehlivan çeki olmuyor, bu düz çeki.. Pehlivanı Enes abi taktı, gecen sene açmıştı bir konu hatta..
70-56 çekilerinin biraz uzunu, zaten onlardan istetip böyle getirdiler.70 56da orjinal buna benzer çekisi var ama içerde olduğundan dolayı sarma yapıyor lastiklere.Ama bu çok güzel olmuş. Şu videodaki odun yüklü araba nasıl yamayı görmeden devrildi anlamış değilim.
sijaj işinde 4 tekerlekli romörk ile 480 tam bir fiyasko 480 imiz yıllardır var daha motoru açılmadı hurdaya çıkana kadarda satmayız ama silajda yakasım geliyorBahsetiğiniz devrilme anında römorkun çekiden kurtulma olayı bu sanırım. Güzel görünse de bazı bir takım riskleri de beraberinde getiriyor. Daha önce üstü açık çeki olan traktör ile de çalıştım.
Bir sorum olacak, sizce bu normal yani olamsı gereken bir durum mudur?, başka bir anormallik varmı sizce bu videoda.
-Dar dönüşlerde arka tekerin arışa takılıp üste ittirmesi sonucu arışın çekiden istem dışı kurtulması. Başıma geldi. Dar manevrada.
-Sert rampa inişleinde arışın normalden fazla yükle traktöre yükleneceğini düşünürsek römorkun sendelemesi durumunda ne olacağını bilemeyiz.
-Yine sert rampa çıkışlarında tük geriye yaslanır, dolayısıyla arış çekiden yukarı fırlayıp kurtulabilir.
-Damperle yük boşaltma esnasında yine yük geriye vurur, arışta denge arkaya kaydığı için yukarı fırlayıp, çekiden kurtulabilir.
Bu ve bunun gibi nedenlerden dolayı bence en güvenli çeki hiçbir durumda traktörden kurtulmayan çekidir. Sizin de deneyim ve tecrübenize saygı duyuyorum.
[video=youtube;Ocj3sPjBADs]https://www.youtube.com/watch?v=Ocj3sPjBADs&index=18&list=LLHGOHT2DyU8kTHobrEDdCmQ&t=10s[/video]
Eski çeki ile kelle koltukta geziyorduk Gürcan. 5 ton yükledim daha önce ama ömrünü doldurdu, bir yerde sakatlık çıkarması işten bile değildi.
Ön ağırlık şart fakat piyasada fazla yok, olan da pahalı.
12 ton doğru teknik ile 640 ile de çekilir abi. 90'lı yılların başında çiftçekerler bu kadar yaygın değilken amcamda yine başka bir 73 model 640 varmış. Ormanda kimsenin cesaret edemediği yerlerden römork ile tomruk çıkarırmış. Hem de 11-12 ton tomruk yüklü römorkları. O 640 ile 11 ton tomruk çıkardığı yerlerden nasıl çıkarmış halen aklım almıyor. Ormanın en zorlu yerleri. Burada video paylaşan çok kişi o yerlerden o yükü 640 çıkarsın inanmaz emin ol.
640'ın arka lastikler yere sağlam bassın yük tanımaz. Geçen yıl 10 ton tandem ile çiftçekerlerin yanında silaj taşıyan 480'i görmen lazımdı.
Teşekkür ederim Yaşar abi.
Bizde hep öyledir. Çeki sabit, römork oku dönerli. İkisinde sabit olsa vay haline..Römork oku dönerliymiş, şimdi dikkatimi çekti. Senin motora hepsi gider kanca da extradan pırtma oluyor az yamulunca römork ayrılıyor trakörden.
1700 küsur kilo bir motor sofralı römorkta arka tekerlekler çok kaçırır. Tek dingil damperli olsa bir nebze daha tutunur.sijaj işinde 4 tekerlekli romörk ile 480 tam bir fiyasko 480 imiz yıllardır var daha motoru açılmadı hurdaya çıkana kadarda satmayız ama silajda yakasım geliyor
Teşekkürler. [MENTION=106]iskender[/MENTION] abide 135 için orjinal asansör çeki yani pehlivan çeki vardı galiba. Yanlış hatırlamıyorsam 2 ton tek dingil römork takılıyordu 135 e. Normal çeki oku bile gider muhtemelen. 3085 çeki okuna 6 ton bağlayanları da gördüm.Güzel olmuş. Güle güle kullanın. Bizde MF 135' e göre bir asansör çeki bulsak alacağız. Ama daha rastlayamadım. Ona uygun işlevsel birşeye...
Teşekkürler Görkem, fiyatlar uçuk fakat üstü açık sofralı çeki için bile 400 ₺ dediler. Geçen aylarda aynı çeki sormuştu Enes abi. 250 ₺ demişlerdi sanki ama piyasada daha ucuzu yok. Çıkma landini asansör çeki vardı uydurmadık.hayırlı olsun yeni parçaların İsmail Abi, fiyatlar bol tuzluymuş
Teşekkürler. Çatlama durumu özellikle uzun çeki demirlerinde tek dingil römork ile ağır yük taşınması sonucunda yükün üçte ikisi traktöre denk geliyor. Çeki demiri de uzunsa yolculukta sürekli esneme yapıyor. Zamanla cıvata deliklerinde veya malzemenin sert kıvrım bölgelerinde çatlama yada yırtılma olabiliyor.Hayırlı olsun çatlatma olayının sebebi nedir. Tek dingilli römorkun sarsıntılarda çekiye vurması etkili midir. Bizim orda hidrolik kollara bağlı şekilde kullanılır. Sartıntılarda hidrolik yaylanır.
Teşekkürler, sarı ile işaretlenmiş yeri için hem alt hem üst tarafında malzeme ile aynı kalınlıkta bir lama ekleyerek doldurmak çok iyi olurdu, hatta çeki sisteminin en büyük eksikliği bu bence de.Tek dingil römork için en iyisini yapmışsın. Çeki ideal uzunlukta, günlük kullanıma uygun.
Sarı işaretli yere en alt delik hızasına bi lama koyulursa yan kuvvetlerden dolayı esneme azalır, esneyince pimler çok sıkı oluyor, ceki pozisyonu degistirirken pimler zor çikip takiliyor.
Römork takma büyük pimini römork yokken koyabilmek icin kirmizi isaretli yere kucuk boru kaynaklarsan orda durabilir.
Mavi isaretli yerde büyük cep gibi olmuş, romork takarken sehpa takozu kaysa bile yere düsmez, geri itmek icin pimi takmasan bile romork arışı kenara kayamaz.
Geçen sezon sonunda o deliklerden biri dökümden çatlamıştı, hatta çeki ile birlikte arka kovanın kapağıda değiştirdik. Zaten o çatlak kulak vesile oldu bu çekiye.Hidrolik kolların kökünde iki delik var, pullukta veya çizelde üst delikte kullandın mı hiç? Çekişte faydası olabilir.
Arkadaşlar bende 1 adet fiat traktor on ağirliği var .işine yarayan varsa 50 liraya veririm.
Duruyorsa hala talibim abi
Sağol Eyüp piyasada hazır halde bulunan çekiler buna göre daha kısa. Alt komşunun 640 ta yine daha önceki yıllarda takılmış bununla aynı gönyede, fakat buna nazaran daha kısa kalan bir çeki sistemi var. Zaten onun fotoğrafını çekip parçacı ya gösterdik. İşte böyle;Güzel olmuş ismail.yanliz biraz fiyat pahalı geldi bana.nh 56 serisinin çeki sistemi bizimkilere de oluyor.o tıp cekiden seninkinin avantajı var mı ?
Benzer Konular | |||
---|---|---|---|
M | Fiat 640 hidrolik yardımcı lift uygulaması | 23 | 3K |
M | Massey 265 mi Fiat 640 mı | 14 | 3K |
O | Fiat 640 hakkinda | 2 | 951 |
M | Fiat 640 mı mf 188mi | 1 | 3K |
M | Fiat640 gaz ayarı açmak | 1 | 2K |
A | Fiat 640 Common Rail, Turbo, İntercooler, LDA ve Egzoz | 6 | 2K |
V | Ford 5000 Fiat 640 Steyr 8073 | 4 | 2K |
M | Fiat 640 anormal ses | 1 | 1K |
Fiat 640 & New Holland TC 56 biçerdöver ile buğday hasadı | 6 | 1K | |
M | Fiat 640 kaç saatte açılır | 18 | 3K |
M | Fiat 640 3.vites sorunu | 1 | 1K |
M | Fiat 640 rektefe sorunu | 5 | 2K |
M | Fiat 640 | 8 | 1K |
Y | Fiat 640 tavsiye | 4 | 2K |
H | Fiat 640 1977 model geç çalışma sorunu ne olabilir? | 13 | 2K |