Fiat 640 Akü Şarj Olmuyor


Arkadaşlar Fiat 640 Traktörüm var yaz aylarında sorun olmuyordu ama kışın genelde akü az basıyor ve çalıştırmaya yetmiyordu fakat akü sağlam dı yani sinyaller far korna v.s çalışıyordu düzgün şekilde son 1-2 aydır Traktöre bakım yapıyorum farları v.s değiştiriyorum ufak tefek de eksikleri vardı onları hallettim. Akü kablosunun dışını v.s kapladım açık olan kabloları önce siyah spiral ile kapladım sonra bez bant kapladım. Sorun yoktu fakat son 2 haftadır akü neredeyse 0 marş 1 kere bile basmıyor. Akü bitti diye düşündüm 6-7 yıl oldu değiştireli çünkü ama akü hem mutlu hem de fazla kullanmadım açıkçası. Voltajlari ölçtüm kontak açıkken akü 12.38-12.40 civarında voltaj veriyor. Çalıştığında ise yavaşça artıyor fakat motoru stop ettiğimde direk bitiyor. Neden olduğunu anlayamadım ama hemen bitiyor açıkçası. Aküyü şarj edip denesem faydası olur mu acaba ? Şarjı bitti diye düşünüyorum aslında ama konnektör de v.s hata olabilir mi çünkü akü şarj oluyor ama nedense hemen bitiyor tekrar. Farlar bile yanmıyor çünkü. ?
 
Akünün ömrü bitmiştir 6 7 yıl iyi dayanmış. Kullanmayla akünün bitmesi arasında bir bağlantı yok. Asıl kullanılmadıkça akü bitiyor. Bence değiştirin sorun ortadan kalkacaktır. Ömrü biten aküyü ne kadar şarj ederseniz edin randıman vermez.
 
Akünün ömrü bitmiştir 6 7 yıl iyi dayanmış. Kullanmayla akünün bitmesi arasında bir bağlantı yok. Asıl kullanılmadıkça akü bitiyor. Bence değiştirin sorun ortadan kalkacaktır. Ömrü biten aküyü ne kadar şarj ederseniz edin randıman vermez.
Haklısınız belki fakat akünün verdiği voltaj herhangi sıkıntı olmadığını gösteriyor ? Sağlıklı bir akü 12.40 olarak voltaj vermesi gerekiyor akünün sağlam olmadığını bende biliyorum fakat 0 derecesine de gelmedi daha açıkçası
 
Öncelikle traktörün elektrik tesisatını kontrol ettirin, bir yerde kaçak olma olasılığı var.

Özellikle şase kablosu kalın değil ise akü tam randımanlı çalışmaz ve şarj olmaz.

Bir de şarj dinamosunu ölçtürün.

Normalde 12.4 volt marş basmaya yeterli ama o değerde yük altında düşüş olur, yani marşa basılınca akü zayıfsa hızlı döndürmez. 10.5 volt elektrik bile 640 a marş yaptırıyor denedim çünkü.

640 kışın zor çalışır, kızdırma bujisi bakımlı olmalıdır, bir de büyük akü lazım 135 amper ve üzeri.
 
Öncelikle traktörün elektrik tesisatını kontrol ettirin, bir yerde kaçak olma olasılığı var.

Özellikle şase kablosu kalın değil ise akü tam randımanlı çalışmaz ve şarj olmaz.

Bir de şarj dinamosunu ölçtürün.

Normalde 12.4 volt marş basmaya yeterli ama o değerde yük altında düşüş olur, yani marşa basılınca akü zayıfsa hızlı döndürmez. 10.5 volt elektrik bile 640 a marş yaptırıyor denedim çünkü.

640 kışın zor çalışır, kızdırma bujisi bakımlı olmalıdır, bir de büyük akü lazım 135 amper ve üzeri.
Akü 150 Volt Mutlu akü Şase kablosu kalın eski tip olanlardan kızdırma bujisi fazla bakımlı değil ama hiç basmıyor akü şarj dinamosu görevini yapıyor onu kontrol ettim. Çalışırken şarj ediyor çünkü aküyü ? Eğer şase de sıkıntı var ise de olabilir mi acaba bu sıkıntı kendim yapıyorum bakımı ama kaçak olup olmadığını nasıl anlayabiliriz
 
Akü 6/7 yıllık yazmışsınız ömrü dolmuştur ondan fazla dayanmaz akü ve ekzozun düşmanı kısa mesafe kullanımdır. Şarj edilebilir pil akü vs uzun süre yatınca daha çabuk bozulmaya başlıyor uzun süre yatan batarya 3 ayda bir şarj edilirse sağlıklı olur. Elektrikciye gidin ya ölçü aleti varsa aküye bağlayın marşa basınca 10 volt altına iniyorsa degisim zamanı gelmiş. Kaçak kontrolünüde eksi kutup başını söküp bir adet 12 volt lambanın bir ucunu bostaki kutup başına öteki ucuda akünün - kutupa bağlayınca ışık orta şiddette yanıyorsa kaçak var demektir
 
Akü 150 Volt Mutlu akü Şase kablosu kalın eski tip olanlardan kızdırma bujisi fazla bakımlı değil ama hiç basmıyor akü şarj dinamosu görevini yapıyor onu kontrol ettim. Çalışırken şarj ediyor çünkü aküyü ? Eğer şase de sıkıntı var ise de olabilir mi acaba bu sıkıntı kendim yapıyorum bakımı ama kaçak olup olmadığını nasıl anlayabiliriz
Kaçak yoksa eğer şarj dinamosunun tüm kablolarını kontrol ettirmeniz gerekiyor.
 
Akü 150 Volt Mutlu akü Şase kablosu kalın eski tip olanlardan kızdırma bujisi fazla bakımlı değil ama hiç basmıyor akü şarj dinamosu görevini yapıyor onu kontrol ettim. Çalışırken şarj ediyor çünkü aküyü ? Eğer şase de sıkıntı var ise de olabilir mi acaba bu sıkıntı kendim yapıyorum bakımı ama kaçak olup olmadığını nasıl anlayabiliriz
Kaçak özellikle iyi izolasyon edilmemiş kablo ek yerlerinden yapıyor. Pek belli de olmuyor bazen.

Şase kablosu da kalın ve bakır yapıda olmalıdır ve mümkünse iyi iletim yapan bir yere bağlanması gerekiyor. Marş yanına bağladı bizim usta.

Bence bir oto elektrik ustası daha fazla yardımcı olur, bir gün kadar dükkanda bırakıp tesisatı incelerse daha fazla fikir verebilir.
 
Kaçak özellikle iyi izolasyon edilmemiş kablo ek yerlerinden yapıyor. Pek belli de olmuyor bazen.

Şase kablosu da kalın ve bakır yapıda olmalıdır ve mümkünse iyi iletim yapan bir yere bağlanması gerekiyor. Marş yanına bağladı bizim usta.

Bence bir oto elektrik ustası daha fazla yardımcı olur, bir gün kadar dükkanda bırakıp tesisatı incelerse daha fazla fikir verebilir.
Haklısınız belki ama kırsal Uzak bölgede yım. Birde bu sıkıntıyı halledeceğim ama bana marş anahtarı sinyal anahtarı ve sinyal rolesine giden kablolar lazım görsel olarak da olur. Nasıl bulabilirim
 

Elektrik şeması varmıdır bilmiyorum. Komple elektrik tesisatı satan internet siteleri var, alınıp kurulabilir mi bilmiyorum.
 
Haklısınız belki fakat akünün verdiği voltaj herhangi sıkıntı olmadığını gösteriyor ? Sağlıklı bir akü 12.40 olarak voltaj vermesi gerekiyor akünün sağlam olmadığını bende biliyorum fakat 0 derecesine de gelmedi daha açıkçası
O değeri vermesi önemli değil. Marşa bastığınız an anlık verdiği güç önemli. Ömrü bitince yapar, soğuklarda belli eder öldüğünü zaten. Suyu eksikse tamamlayın. Etraftan başka akü bulup traktörü çalıştırmayı deneyin normal çalışıyorsa sorun aküdedir zaten.
Eski kablonun açık yerleri varsa bantlamanın anlamı yok çünkü içinden oksit yürümüştür çoktan, yine düşürür geçen akımı. Kabloları değiştirin öyle bir durum varsa pahalı bir şey değil.
640 ın tesisat şemasını bulamadım. Multimetreyle ölçe ölçe bulabilirsiniz.
Motor çalışırken şarj dinamosunun değerlerini ölçmeyi de unutmayın.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt