Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON
İlk önce babylon yardımıyla internetten çevirdiklerimi buraya koyan birisi olduğum ima edildi. Şimdi de bütün bunları uydurduğum ima ediliyor.
Peki o zaman yukarda temsili resimlerini koyduğum dişlisine-miline-pompalarına kadar, Autodesk Inventor ve SolidWorks programları ile sırf sana inat geçtiğimiz cumartesinden bu yana uğraşarak çizdiğim CVT şanzımanda şu an bilgisayar ortamında yapabildiklerimi anlatayım. Hoş, senin için belki yine de bişey ifade etmeyecek, ne de olsa ben USTALARIN USTASI Ferruh Abin değilim. Program üzerinde; şanzumanın motor bağlantı kısmına motor devrini girdi olarak veriyorum. Sonrasında da traktörün gitmesini istediğim hızını yani arka tekerlek devrini veriyorum (ki bunu her iki tekerleğe de vermek zorundayım, aksi halde arka akstaki diferansiyel de gerçek manada çalışıyor ve tek tekerden aldığı hareketi şanzımana iletmek yerine diğer tekere aktarıyor). Sistemdeki eksenel hidrolik motor, doğrudan mahruti dişlisine hareket verdiği için traktör hızına bağlı olarak hidrolik motorun olması gerektiği hızı da ortaya çıkıyor. Geriye sadece eksenel hidrolik pompanın devri kalıyor, o da planet dişli sistemindeki dişli çevrim oranları yardımıyla tamamen program tarafından bulunmuş oluyor. Şu ana kadar sadece 2 değeri girdi olarak verdim. Bunun sonucunda eksenel pompa ve motorların olması gerektiği devirlerini elde ettim. Ki bu girdileri verdiğimde sistemdeki bütün dişliler ve pompalar da hareket etmeye başlıyor, tıpkı gerçek şanzumandaki gibi. Sonrasında bulunan bu devirleri kullanarak hidrolik motorlara ait ürün kataloglarından hidrolik pompanın hangi açıda kaç bar yağ bastığını, dolayısıyla tahrik edeceği hidrolik motorun hangi açıda kaç bar yağa ihtiyaç duyduğunu bulmuş oluyoruz. İşte burada işin içine elektronik kontroller giriyor. Benim anlamadığım bir konu olduğu için bana çok zor ve karmaşık gelse de sitedeki elektronikçi arkadaşlar için bu pompa ve motor açılarını kontrol edecek elektronik sistemler oluşturmak pek de zor olmasa gerek.
İster 60km/sa, ister 160 km/sa hızda gidiyor olalım, geri vitese takmak istendiğinde şanzımanda olan olay sadece şudur: +45 derece açıda çalışan hidrolik pompanın açısı önce 0 dereceye getiriliyor ki bu anda traktör tamamen durmuş oluyor, sonrasında da - 45e doğru açılanmaya başlıyor. Şanzımanın içinde fırtınalar falan koptuğu yok yani. Size şunu garanti ederim, bu vario şanzıman, toplam 24 vitesi olan bir şanzımandan mekanik ve hidrolik aksam olarak çok daha basittir. Zaten teknoloji de bu değil midir? Az parçayla çok ve verimli iş yapmak.
Fendt’in yazılımı belki çok iyidir, ona lafım yok. Lakin yazılımdan geriye kalan Vario diye bahsedilen şey işte bundan ibaret. Atla deve değil.
Eğer ki bu yazdıklarımı da uydurduğumu söyleyeceksen, Fendt’in variosunun çalışma prensibi bu değil diyeceksen, o zaman ben yeni bir CVT tipi keşfettim demektir.
ZF firmasını da yeterince iyi tanıdığımı düşünüyorum. Sitesine girip müşterisi, aynı zamanda da tedarikçisi olan firmalara bir bak istersen. Bu firmada çalışan yetkili bir mühendise sadece teyid etmek maksadıyla sorduğumuz bir soruya ancak 2 ay sonra karamsar ve de net olmayan cevaplar alabilmekteyiz ki buna cevap denirse. Malum Almanların en çok korktukları şey hata yapmakmış. Herhalde ondan olsa gerek, basit bir soruyu bile cevaplamak için aylar harcıyorlar. Aslında bu şanzumanı almanlar, senin dediğin gibi 4 yıl içinde çıkardıysalar helal olsun onlara.
Burada kesinlikle kimseye bilgiçlik taslamak gibi bir amacım yok. Beni anlamak istemeyen kişiler dışında kalan arkadaşlarım; eğer yazdıklarım içinde anlamadığınız bir nokta varsa bu kesinlikle benim cahilliğimdir, kendimi ifade edememişimdir. Kusuruma bakmayın.
Varioda dişli var ama onlar sadece kuyruk mili ve diferansiyel için kullanılıyor diye ısrar eden Atilla Bey; Fendt’in variosunun kalbi eğer hidrolik pompa ve hidrolik motorlar ise bu sistemin damarlarını da planet dişli sistemi oluşturuyor ve bu planet dişli sisteminin ne arka aks dişlileriyle, ne de kuyruk milindeki dişlilerle ilgisi bulunmakta.
Atilla Bey ve insomnia, eğer Fendtin variosu, aşağıdaki gibi bir şanzıman olsaydı ve hızın kademelendirilmesinde dişli sistemi yok deseydiniz buna söyleyecek tek bir lafım dahi yoktu. Ama Fendt Variodaki dizel motor-hidrolik pompa-hidrolik motor üçlüsü arasındaki can alıcı birleşimi yapan planet dişli sisteminin varlığını hiçe saymak bana çok saçma geliyor. Aşağıdaki şanzımanda içten yanmalı motor, doğrudan hidrolik pompayı, o da hortumlar yardımıyla hidrolik motoru tahrik ediyor. Sonrasında da dağıtıcı dişli kutusuyla hareket ön ve arka akslara dağıtılıyor. İşte dişlisiz CVT budur!
Bu konuda sizlerden bazı ispatlar istediğimde hiçbir cevap vermemenize rağmen, bana yazdıklarım için teşekkür eden bir-iki kişi çıktığında (ki hepsine asıl ben teşekkür ederim) neden bu kişilere hemen cevap verme zorunluluğu duyuyorsunuz? Haklı olduğumu düşünen insanlar olması sizi bu kadar mı rahatsız ediyor? Eğer vario hakkında yazı yazmam ikinizin canını bu denli sıkıyorsa bundan sonra bu konu hakkında tek kelime yazı yazmam, siz rahat olun. 2 kişinin rahatsız olması yerine 1 kişinin rahatsız olması tercihimdir. Siz bildiğinizi okumaya devam edin.
Bu gereksiz uzunluktaki sıkıcı yazımı bitirmeden önce son bir alıntı yapmak istiyorum:
'''Orta çağlarda Galileo'nun 'dünya yuvarlaktır' görüşüne insanlık başta her zaman olduğu gibi kendi menfaatlerini korumak için tepki göstererek inkar etmişler. Ne var ki Galileo insanların bir çoğunda şüpheyi uyandırmış. Bu şüphe insanlığı ister istemez sıkmış ve cevabı araştırmaya sevk etmiş. Yapılan araştırmaların verdiği olumlu neticeler sonucu Galileo'nun bu görüşü zamanla tasdik edilmiş…'''
İlk önce babylon yardımıyla internetten çevirdiklerimi buraya koyan birisi olduğum ima edildi. Şimdi de bütün bunları uydurduğum ima ediliyor.
Peki o zaman yukarda temsili resimlerini koyduğum dişlisine-miline-pompalarına kadar, Autodesk Inventor ve SolidWorks programları ile sırf sana inat geçtiğimiz cumartesinden bu yana uğraşarak çizdiğim CVT şanzımanda şu an bilgisayar ortamında yapabildiklerimi anlatayım. Hoş, senin için belki yine de bişey ifade etmeyecek, ne de olsa ben USTALARIN USTASI Ferruh Abin değilim. Program üzerinde; şanzumanın motor bağlantı kısmına motor devrini girdi olarak veriyorum. Sonrasında da traktörün gitmesini istediğim hızını yani arka tekerlek devrini veriyorum (ki bunu her iki tekerleğe de vermek zorundayım, aksi halde arka akstaki diferansiyel de gerçek manada çalışıyor ve tek tekerden aldığı hareketi şanzımana iletmek yerine diğer tekere aktarıyor). Sistemdeki eksenel hidrolik motor, doğrudan mahruti dişlisine hareket verdiği için traktör hızına bağlı olarak hidrolik motorun olması gerektiği hızı da ortaya çıkıyor. Geriye sadece eksenel hidrolik pompanın devri kalıyor, o da planet dişli sistemindeki dişli çevrim oranları yardımıyla tamamen program tarafından bulunmuş oluyor. Şu ana kadar sadece 2 değeri girdi olarak verdim. Bunun sonucunda eksenel pompa ve motorların olması gerektiği devirlerini elde ettim. Ki bu girdileri verdiğimde sistemdeki bütün dişliler ve pompalar da hareket etmeye başlıyor, tıpkı gerçek şanzumandaki gibi. Sonrasında bulunan bu devirleri kullanarak hidrolik motorlara ait ürün kataloglarından hidrolik pompanın hangi açıda kaç bar yağ bastığını, dolayısıyla tahrik edeceği hidrolik motorun hangi açıda kaç bar yağa ihtiyaç duyduğunu bulmuş oluyoruz. İşte burada işin içine elektronik kontroller giriyor. Benim anlamadığım bir konu olduğu için bana çok zor ve karmaşık gelse de sitedeki elektronikçi arkadaşlar için bu pompa ve motor açılarını kontrol edecek elektronik sistemler oluşturmak pek de zor olmasa gerek.
İster 60km/sa, ister 160 km/sa hızda gidiyor olalım, geri vitese takmak istendiğinde şanzımanda olan olay sadece şudur: +45 derece açıda çalışan hidrolik pompanın açısı önce 0 dereceye getiriliyor ki bu anda traktör tamamen durmuş oluyor, sonrasında da - 45e doğru açılanmaya başlıyor. Şanzımanın içinde fırtınalar falan koptuğu yok yani. Size şunu garanti ederim, bu vario şanzıman, toplam 24 vitesi olan bir şanzımandan mekanik ve hidrolik aksam olarak çok daha basittir. Zaten teknoloji de bu değil midir? Az parçayla çok ve verimli iş yapmak.
Fendt’in yazılımı belki çok iyidir, ona lafım yok. Lakin yazılımdan geriye kalan Vario diye bahsedilen şey işte bundan ibaret. Atla deve değil.
Eğer ki bu yazdıklarımı da uydurduğumu söyleyeceksen, Fendt’in variosunun çalışma prensibi bu değil diyeceksen, o zaman ben yeni bir CVT tipi keşfettim demektir.
ZF firmasını da yeterince iyi tanıdığımı düşünüyorum. Sitesine girip müşterisi, aynı zamanda da tedarikçisi olan firmalara bir bak istersen. Bu firmada çalışan yetkili bir mühendise sadece teyid etmek maksadıyla sorduğumuz bir soruya ancak 2 ay sonra karamsar ve de net olmayan cevaplar alabilmekteyiz ki buna cevap denirse. Malum Almanların en çok korktukları şey hata yapmakmış. Herhalde ondan olsa gerek, basit bir soruyu bile cevaplamak için aylar harcıyorlar. Aslında bu şanzumanı almanlar, senin dediğin gibi 4 yıl içinde çıkardıysalar helal olsun onlara.
insomnia link=topic=21373.msg189558#msg189558 date=1245794793' Alıntı:diğeri ise ZF GROUP diye alman bir firma var bu şanzımanda ise CVT tekniği ağırlıklı olarak mekanik kullanılmakta ayrıca bu firma aks ve yürür tahrik gruplarını üretim bir çok otomotiv ve özellikle bildiğimiz bir çok traktör markasına şanzıman dif aks ve yürüyüş grupları imal edip istek ve talebe görede parça veren yada üretici firma konumundalar
http://www.zf.com/sso/content//tr/import/zf_turkiye/startpage/ueruenler/tarim_makinalari/Tarim_Makinalari.html
http://www.zf.com/sso/content//tr/import/zf_turkiye/startpage/ueruenler/tarim_makinalari/kademesiz_sanzimanlar/KademesizSanzimanlar.html
Burada kesinlikle kimseye bilgiçlik taslamak gibi bir amacım yok. Beni anlamak istemeyen kişiler dışında kalan arkadaşlarım; eğer yazdıklarım içinde anlamadığınız bir nokta varsa bu kesinlikle benim cahilliğimdir, kendimi ifade edememişimdir. Kusuruma bakmayın.
Varioda dişli var ama onlar sadece kuyruk mili ve diferansiyel için kullanılıyor diye ısrar eden Atilla Bey; Fendt’in variosunun kalbi eğer hidrolik pompa ve hidrolik motorlar ise bu sistemin damarlarını da planet dişli sistemi oluşturuyor ve bu planet dişli sisteminin ne arka aks dişlileriyle, ne de kuyruk milindeki dişlilerle ilgisi bulunmakta.
atilla link=topic=21373.msg189551#msg189551 date=1245793136' Alıntı:vario şanzumanın traktörü yürüten sistemde dişli yok dedim ...direk ayna marutüye hükmediiyor .. kuyruk milide variodan güç alıyor ..3 devir mevcut ...buna hükmeden dişli var...
Atilla Bey ve insomnia, eğer Fendtin variosu, aşağıdaki gibi bir şanzıman olsaydı ve hızın kademelendirilmesinde dişli sistemi yok deseydiniz buna söyleyecek tek bir lafım dahi yoktu. Ama Fendt Variodaki dizel motor-hidrolik pompa-hidrolik motor üçlüsü arasındaki can alıcı birleşimi yapan planet dişli sisteminin varlığını hiçe saymak bana çok saçma geliyor. Aşağıdaki şanzımanda içten yanmalı motor, doğrudan hidrolik pompayı, o da hortumlar yardımıyla hidrolik motoru tahrik ediyor. Sonrasında da dağıtıcı dişli kutusuyla hareket ön ve arka akslara dağıtılıyor. İşte dişlisiz CVT budur!
Bu konuda sizlerden bazı ispatlar istediğimde hiçbir cevap vermemenize rağmen, bana yazdıklarım için teşekkür eden bir-iki kişi çıktığında (ki hepsine asıl ben teşekkür ederim) neden bu kişilere hemen cevap verme zorunluluğu duyuyorsunuz? Haklı olduğumu düşünen insanlar olması sizi bu kadar mı rahatsız ediyor? Eğer vario hakkında yazı yazmam ikinizin canını bu denli sıkıyorsa bundan sonra bu konu hakkında tek kelime yazı yazmam, siz rahat olun. 2 kişinin rahatsız olması yerine 1 kişinin rahatsız olması tercihimdir. Siz bildiğinizi okumaya devam edin.
Bu gereksiz uzunluktaki sıkıcı yazımı bitirmeden önce son bir alıntı yapmak istiyorum:
'''Orta çağlarda Galileo'nun 'dünya yuvarlaktır' görüşüne insanlık başta her zaman olduğu gibi kendi menfaatlerini korumak için tepki göstererek inkar etmişler. Ne var ki Galileo insanların bir çoğunda şüpheyi uyandırmış. Bu şüphe insanlığı ister istemez sıkmış ve cevabı araştırmaya sevk etmiş. Yapılan araştırmaların verdiği olumlu neticeler sonucu Galileo'nun bu görüşü zamanla tasdik edilmiş…'''