Atilla Bey,
Şanzumandaki bütün hareket dişlilerini
(kuyruk mili ve arka aks yani diferansiyel ve redüksiyon dişlileri hariç) tek tek açıklamış olmama rağmen hala inatla vario şanzumanda dişli olmadığını iddia ediyorsunuz. Teknik bir adam olduğunuzu göz önünde bulundurursak bu iddianızı teknik olarak da kanıtlamanızı rica edeceğim sizden. Mustaf-a Beyin makale olarak yayınlamış olduğu yazıdan alıntı yaptığım aşağıdaki 2 fotoğrafta apaçık görülen dişlilerin ne işe yaradığı açıklar mısınız? Elinde konuyla ilgili 50 Gb veri olan arkadaş da belki size yardımcı olabilir.
Vario şanzumanda kuyruk mili ve arka aks dişlileri hariç; 8 adet dişli ve 2 adet de dişli çifti bulunmakta. Ayrıca 4 adet kuyruk mili dişlisi, 2 adet 4çeker dişlisi, 7 adet diferansiyel dişlisi, 10 adet (2 adeti aks dişlisi-diferansiyel ile ortak) de son redüksiyon dişlisi bulunmakta.
Siz her ne kadar benim yorumlarıma ve ufak da olsa konu hakkındaki bilgime saygı göstermeseniz, önem vermeseniz de benim sizin yaşınıza saygım var. O yüzden bu konuyu burada kapatacağım. Zaten büyük ihtimalle yok kumpası almanlar bulmuş, yok almanların en çok korktukları şey hata yapmakmış gibi gerekli-gereksiz birsürü yorumla bu yazdıklarımı da arada yok etmeye çalışacaksınız.
Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış; elin almanı bir şanzuman yapmış (kesinlikle küçümsemek istemiyorum, gerçekten beğendiğim bir şanzuman) onu bu kadar övmenizdeki amaç nedir? İçinde dişli olması, onun kötü bir şanzuman olduğunu mu gösteriyor, yoksa şimdiye kadar herkese vario şanzumanda dişli yok dediniz de ben aksini söylüyorum diye mi bozuluyorsunuz?
Son olarak eklemek istediğim birşey var;
Hata yapmaktan korkan insan, hiçbirşey yapamaz.