FENDT 415 VARIO & AMAZONE


Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

alipasalierkan link=topic=8882.msg94192#msg94192 date=1226168913' Alıntı:
Önden hidrolikli bir model ağırlık olarak arkadaş kendi ağırlıklarından takmış. Fakat yetersiz kalmış.
image.aspx
ön hidrolikli traktörler çok avantajlı makinalardır...standart ağırlık takılmaz .. arkada kaldırdığı ekipmana göre ağırlık takılır...ben hafif ekipman kullancaksam niye ön hidroliğe gereğinden fazla ağırlık takayım...yakıt benim cebimden çıkar...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

Önden hidroliksiz bir 415 almamakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü standart ağırlıkları maksimum 500 kg takabiliyorlar. Fendtlerin ağırlık dizilimide biraz farklı 500 kg takılabiliyor mu tam olarak bilemiyorum.
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

atilla link=topic=8882.msg94189#msg94189 date=1226168699' Alıntı:
öne ağırlık ilavesi arkadaki ekipmanın ağırlığına göre değişir..biraz ilave gerekli...öne kepçe takınca arkaya , arkaya kepçe takınca öne ağırlık ilavesi yapılıyor...sonra fendt in arka pistonlarının yatay olduğunu unutmayalım..yoksa fendt eski nesil fendt favorit 4S gibi uzun olurdu...manevra , dönüş kabiliyeti azalırdı diye düşünüyorum....


Abi daha önceden üretilen traktörlerde pistonlar yataydı, daha sonra ise pistonları dikey koymaya başladılar neden acaba ?
MF lerde Fıatlarda sanırsam pistonlar yatay...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

POYRAZLI SALİH link=topic=8882.msg94206#msg94206 date=1226170270' Alıntı:
Abi daha önceden üretilen traktörlerde pistonlar yataydı, daha sonra ise pistonları dikey koymaya başladılar neden acaba ?
MF lerde Fıatlarda sanırsam pistonlar yatay...
salih arka hidrolik pistonları yatay olan tek traktör fendt ... ankarada bu konuyu dkkatli incelemeni isterdim...400 , 700 , 800 inde mevcut ...900 de gerek olmadığını yukarıda açıkladım....hatta tam yatay bile değil biraz , traktörün ağırlık merkezine doğru ... bana göre vario kadar önemli...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

alipasalierkan link=topic=8882.msg94203#msg94203 date=1226170183' Alıntı:
Önden hidroliksiz bir 415 almamakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü standart ağırlıkları maksimum 500 kg takabiliyorlar. Fendtlerin ağırlık dizilimide biraz farklı 500 kg takılabiliyor mu tam olarak bilemiyorum.

erkan;

870 1800 2500 kg gibi farklı ağırlıklar mevcut.eğer ağırlık küçükse önüne bir adet 117 kg lik ağırlık bağlayıp(askı mesnedi vazifesi görür) bu ağırlığın önünede eskiden kalan 103 ve 106 serisinin 35 er kilolukağırlıklarını 12 adede kadar asabilirsin.yani seçenek sonsuz.117x3=351 kg ağırlığı istersen iki adet ilave ederek 585 kg a çıkarmak mümkün..



 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

önder çifçi link=topic=8882.msg94213#msg94213 date=1226171983' Alıntı:
erkan;

870 1800 2500 kg gibi farklı ağırlıklar mevcut.eğer ağırlık küçükse önüne bir adet 117 kg lik ağırlık bağlayıp(askı mesnedi vazifesi görür) bu ağırlığın önünede eskiden kalan 103 ve 106 serisinin 35 er kilolukağırlıklarını 12 adede kadar asabilirsin.yani seçenek sonsuz.117x3=351 kg ağırlığı istersen iki adet ilave ederek 585 kg a çıkarmak mümkün..




Paylaşımda bilgi ve belgenin önemini bizlere birkez daha hatırlattığn için çok teşekkürler Ferruh ustam ayrıca konu netliğe kazanmıştır diye düşünüyorum
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

DoYRaNLı link=topic=8882.msg94440#msg94440 date=1226239780' Alıntı:
peki lastiklere su doldurmanın traktör açısından ne gibi eksileri olur,paylasırmısınız?

doyranlı kardeşim;

mantık şudur; yükü taşımak,çevirmek. taşınan yük makinanın yürüyüş organlarının tamamına eşit olarak dağılır.dolayısıyle dağılım her bir tekere eşit olarak dağılır.oysa tekere konulan su..tamamen
traktörün ön defransiyel,dingil,poyra gibi aksamlarına etki eder.yani makinanın konstürüksüyonunda, dizaynında,kullanılan malzemelerinde yük toleransları hesaplanırken göz önünde bulundurularak dizayn ve imal edilmişse sorun yok.ancak bazı üreticiler,çevirmeyi değilde taşımayı göz önünde bulundurduklarından malzeme mukavemetide yapılan işin gerektirdiği sınırlar içinde kalmakta.iştebu tip makinalarda lastiklere su doldurarakek ağırlık ilavesinde ön aks ve ön defransiyel gerektiğinden fazla yük altında kaldığından aks bilyası bozulması,keçe bozulması,ayna mahruti kırması veya ön saft kaplini sıyırması veya kırması veya çift çeker kavramasında balata sıyırması,dişli kırması gibi muhtemel arızalar beklenmelidir.eğer makinanız ağır hizmet makinası olarak dizayn edilmiş,malzemelerde ona göre hesaplanmış ve seçilmişse sorunsuzca çalışacaktır.
kısaca;ilave ağırlığı asabiliyorsan as,takabiliyorsan tak ama bunlarolmuyorsa ve makinana güveniyorsan lastiklerine su doldurabilirsin..tabii bu işi yapmadan önce imalatçı buna müsaade ediyormu onu bir araştır derim.bazı üreticiler ön akstan,ön defransiyelden gelen arızaları garanti süresinde dahi kullanıcıya maletmeye çalıştıklarına şahit olmuşluğum vardır.bunları karalamak değil,genel bilgi olarak yazdığımı algılayacağınız ümidi ile selam ve sevgilerimle....
 

Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

teşekkürler abi ,yıllar önce babam deutz D55 in tekerlerine su koymuştu .. tam dolmadığı için savurma kuvvetinden dolayı aks ve bilyaları bozmuştu....
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

atilla link=topic=8882.msg96118#msg96118 date=1226607798' Alıntı:
teşekkürler abi ,yıllar önce babam deutz D55 in tekerlerine su koymuştu .. tam dolmadığı için savurma kuvvetinden dolayı aks ve bilyaları bozmuştu....

sayın hocam:

statik ağırlıklar,dinamik ağırlığa nazaran makina açısından daha uygun ama konu çok teknik ve derin
lastikteki suyu ivmelendirmek başlı başına bir iş.ama olaya ağırlık açısından bakınca farkı algılamak pek kolay değil.basitçe anlatımı ancak bukadar.yoksa teknik konularda yazılacak bir husus.bide onu yolda giderken değerlendirsek...aynı caryo gibi.bayağı bir etki yapar makinaya......
selam ve sevgilerimle....
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

önder çifçi link=topic=8882.msg96150#msg96150 date=1226609592' Alıntı:
sayın hocam:

statik ağırlıklar,dinamik ağırlığa nazaran makina açısından daha uygun ama konu çok teknik ve derin
lastikteki suyu ivmelendirmek başlı başına bir iş.ama olaya ağırlık açısından bakınca farkı algılamak pek kolay değil.basitçe anlatımı ancak bukadar.yoksa teknik konularda yazılacak bir husus.bide onu yolda giderken değerlendirsek...aynı caryo gibi.bayağı bir etki yapar makinaya......
selam ve sevgilerimle....
ferruh abi , 1984 yılında okuldayken , projelerimden birisi traktör mekaniği idi ...ve sözlü sınavda hocalar sordu ' traktörün gövdesinemi ağırlık ilavesi yoksa tekerlerine mi daha faydalı olur diye ' o zamanki acemiliyimle tekerlere dedim ..10 puan gitti ...kesinlikle gövdeye ilave ...ferruh abi iyiki elektronikçisin ... sizi ne kadar takdir ve tebrik edeceğime siz karar verin helal olsun...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

atilla link=topic=8882.msg96152#msg96152 date=1226610417' Alıntı:
ferruh abi , 1984 yılında okuldayken , projelerimden birisi traktör mekaniği idi ...ve sözlü sınavda hocalar sordu ' traktörün gövdesinemi ağırlık ilavesi yoksa tekerlerine mi daha faydalı olur diye ' o zamanki acemiliyimle tekerlere dedim ..10 puan gitti ...kesinlikle gövdeye ilave ...ferruh abi iyiki elektronikçisin ... sizi ne kadar takdir ve tebrik edeceğime siz karar verin helal olsun...

çok ince dinamik detaylar var .... :)
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

okkangal link=topic=8882.msg96154#msg96154 date=1226610574' Alıntı:
çok ince dinamik detaylar var .... :)
sayın meslektaşım .. gövdeye ağırlık ilavesiyle , tekerlere ağırlık ilavesi ..tekerler dinamik yüklü , gövde statik yüklü ...tekerlere yapılacak ağırlık ilavesi dolayısıyla dinamik problemler getirir...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

atilla link=topic=8882.msg96156#msg96156 date=1226611087' Alıntı:
sayın meslektaşım .. gövdeye ağırlık ilavesiyle , tekerlere ağırlık ilavesi ..tekerler dinamik yüklü , gövde statik yüklü ...tekerlere yapılacak ağırlık ilavesi dolayısıyla dinamik problemler getirir...

evet abi bende burada okuyunca düşündüm bir çok şeyi haklısın ... çok önemli bir detaya dikkat ettik sayenizde ve tecrubelerinizle ...
 
Ynt: FENDT 415 VARIO & AMAZONE

atilla link=topic=8882.msg96156#msg96156 date=1226611087' Alıntı:
sayın meslektaşım .. gövdeye ağırlık ilavesiyle , tekerlere ağırlık ilavesi ..tekerler dinamik yüklü , gövde statik yüklü ...tekerlere yapılacak ağırlık ilavesi dolayısıyla dinamik problemler getirir...

Ayrıca dinamik yada durum şartlara göre statik yük ile faydalı yükleneceği Feruh ustam bazı sakıncalarından bahsetti dolayısıyla en sağlıklı yükleme için makina genel istatisliklerindeki azami yükleme esaslarıda gözden kaçırmak ciddi maliyet getirebilir burada ince ayrıntılardan biri şu olarak diye düşünüyorum makina buna nekadar azamiyetle vede mukavemetle izin vermesi can alıcı bir nokta olabilmektedir
 

Benzer Konular