Erkunt mu john dere mi


Ailemiz yaklaşık 150 yıldır çiftçi 1970lerden itibaren traktör kullanıyoruz hemen hemen kullanmadığımız marka kalmadı fiatlarmı steyrlarmı fergüsonlarmı caseler felan derken aileye bi jd girdi o giriş şimdi R den tut M ler bolca E ler 15senedir motoru her değişen jd yapıo çok yakar bana göre hurafe buyursun gelsin ben misafir edeyim istediği model mevcut istediği testi yapalım 15-20 güne hasat tamamlanır toprak işleme işlemi başlar bölgemizde beraber yapalım emin olun 15senedir jd lere anahtar değmedi 13bin saatin üzeri makinalar var! Ben marka fanatiği değilim bugün gücümüz içerisinde daha iyisini bulursak ona geçmeye canıgönülden hazırız değişimide severiz! Çekirdek ailemizde 3jd 1case var 2000dekar üzeri yer işlerler kısaca özellikleri konforlu hareret sıfır ciğerli az yakan bakımlar aksatılmadığı sürece ve motor limitlerine uygun ekipmanla arıza nedir bilmez makinalardır sakarya uzman dizel pompa konusunda mükemmeldir jd üzerine ihtisaslı makinaları %100 değişimlere uğratmakta tavsiye ederim motor sahiplerine bu arada bölgemize ilk giren motor tarihte bizim ailedeydi köyün 30.000 dekar arazisini tek traktör işlerdi dedemler anlatır şükürki hayattalar ve bize o günleri yadederler bugün hangi marka alıcaz diye tartışma içerisindeyiz ben kendi şahsım adına çiftçinin dünyanın en iyisine layık olduğuna inananlardanım keşke herkeste fend vario alabilecek imkanlar olsa yerlisi yabancısı yok bu işin iş makinası alıyoruz imkanları en rahat ve kolay erişelebilir olan makinalar tercih edilmelidir her bölgenin imkanları farklıdır buna en iyi siz karar verebilirsiniz köyümüzde 100-150 civarı traktör var yaklaşık 7-8i erkunt kullanıcıları memnun ama daha 2-3 yıllıkken 3 tanesi bölündü bence her makinanın kullanısı çok önemli böldürenler hakikatten hor kullanıyodu hepimizde şahidiz bence bir makinanın en az %40ı sahibidir gerisi makinanın özellik ve ekipmanlardır jd nin bence tek dez avantajı yedek parça fiyatları burda gözden kaçan bir detaysa yedek parça tüketimi adıyaman servisi parçacıları tanıştır patron hergün fırçalıyomuş yedek parça satamıyonuz diye vs vs çok uzun tuttum benim bildiğim budur daha iyisini söyleyene saygımız sonsuz selamlar...
Mazot pompası ayarı biraz hassas bir konudur.
Same 80 ile Düzce'de MF fabrikasının yerlerinde balye bağlanmıştı.
Phantom serilerine Same-Deuthz motor geldi.
Durduk yere veya maliyet hesabından dolayı değil , iş performansından dolayı tercih değişti.
Operatör, şoför , motor karakteristiği değiştikçe adaptasyon süresi uzuyor.
 
Mazot pompası ayarı biraz hassas bir konudur.
Same 80 ile Düzce'de MF fabrikasının yerlerinde balye bağlanmıştı.
Phantom serilerine Same-Deuthz motor geldi.
Durduk yere veya maliyet hesabından dolayı değil , iş performansından dolayı tercih değişti.
Operatör, şoför , motor karakteristiği değiştikçe adaptasyon süresi uzuyor.
Kesinlikle hocam hassas konu ve bu konuda her firma alanında uzman bölümlere ayrılsa daha profsyönel çalışmalar yapabilir ab emisyon oranları kriterleri türkiyede eski motor karakteristiğini arayan kullanıcı tarafından çok benimsenemedi sonuçta alışkanlıkları değiştirebilmek çok zor tabulardır phantom makina kullandık Allah var ciğerli ancak şanzuman-çamurda çalışma ve frenler yetersiz her makinanın artıları olduğu gibi eksileride var önemli olan en optimize makinayı kullanıcının çalışma alanına ve servis ağına en kolay ulaşılabilir makinaya ulaştırmak olmalı çünkü avrupa bu işi böyle yapmakta...
 
  • Beğen
Tepkiler: AbCDDD ve The_Hoca
Mazot pompası ayarı biraz hassas bir konudur.
Same 80 ile Düzce'de MF fabrikasının yerlerinde balye bağlanmıştı.
Phantom serilerine Same-Deuthz motor geldi.
Durduk yere veya maliyet hesabından dolayı değil , iş performansından dolayı tercih değişti.
Operatör, şoför , motor karakteristiği değiştikçe adaptasyon süresi uzuyor.
Mazot pompası konusu geçince yazmak ihtiyacı hissettim. Tekirdağ dan bir usta önermişlerdi, traktörü götürmeden kendisi gelip evde pompa ayarını yapabilen tek pompacı demişlerdi. Biraz araştırıp memnuniyetleri öğrendikten sonra ben de aradım. Birkaç gün sonrasına randevu aldım ve geldi. Pompanın üzerinden birkaç parça söküp ayarını yaptıktan sonra yerine takıyor. Pompanın kendisini traktörden ayırmıyor. Yarım saat civarında süren bir işlem karşılığı olarak 500 TL lik bir ücreti var. Traktörümdeki performansın bu kadar artacağını bilsem bu güne kadar beklemezdim. Ben bu ustayı geç duymuşum. Meğerse komşu köylerde ayarını yapmadığı traktör kalmamış. Özellikle Massey Ferguson, landini ve erkuntlar. Euro 3 Perkins motor olanlar da diyebiliriz. Benim traktörüm 2012 model Erkunt 90 dı.
 
Son düzenleme:
Kesinlikle hocam hassas konu ve bu konuda her firma alanında uzman bölümlere ayrılsa daha profesyonel çalışmalar yapabilir ab emisyon oranları kriterleri Türkiye'de eski motor karakteristiğini arayan kullanıcı tarafından çok benimsenemedi sonuçta alışkanlıkları değiştirebilmek çok zor tabulardır Phantom makina kullandık Allah var ciğerli ancak şanzuman-çamurda çalışma ve frenler yetersiz her makinanın artıları olduğu gibi eksileri de var önemli olan en optimize makinayı kullanıcının çalışma alanına ve servis ağına en kolay ulaşılabilir makinaya ulaştırmak olmalı çünkü avrupa bu işi böyle yapmakta...
JD 5E modellerinde arka aks üzerinde gresörlük mevcuttur, aks bilyalarının yağlanması için yılda bir kez 4-5 sıkım gres basmak gerekiyor.
Havalı gres pompasıyla yağlama yapılınca kovan gresle dolduktan sonra diferansiyel tarafı keçeleri patlatıp diferansiyele gres veriyor.
Diferansiyel yağı ile gres yağı karışıyor ve motor yürümez hale geliyor.
Düzeltmek için komple diferansiyeli sökmek gerekiyor.
Farklı markalarda da kovan üzerinde gresörlük var.
Case 75C de ön aksı greslediğimiz zaman fazla gres için tahliye deliği bulunuyor.
Erkunt 58E modelde şanzıman yağı taşana kadar doldurulursa koltuk altında hava alma deliğinden fazla yağı tahliye edebiliyor.
Keçelerin patlamaması için tahliye deliği bırakılması gereken noktalara tahliye deliği açtırmak gerekir, bilginize sunarız.

Mazot pompası konusu geçince yazmak ihtiyacı hissettim. Tekirdağ dan bir usta önermişlerdi, traktörü götürmeden kendisi gelip evde pompa ayarını yapabilen tek pompacı demişlerdi. Biraz araştırıp memnuniyetleri öğrendikten sonra ben de aradım. Birkaç gün sonrasına randevu aldım ve geldi. Pompanın üzerinden birkaç parça söküp ayarını yaptıktan sonra yerine takıyor. Pompanın kendisini traktörden ayırmıyor. Yarım saat civarında süren bir işlem karşılığı olarak 500 TL lik bir ücreti var. Traktörümdeki performansın bu kadar artacağını bilsem bu güne kadar beklemezdim. Ben bu ustayı geç duymuşum. Meğerse komşu köylerde ayarını yapmadığı traktör kalmamış. Özellikle Massey Ferguson, Landini ve Erkunt'lar. Euro 3 Perkins motor olanlar da diyebiliriz. Benim traktörüm 2012 model Erkunt 90 dı.
Biz her yeni traktörde garanti bitiminde ayarları kontrol ettirmek için mazot pompası ayarı yaptırıyoruz fakat bu işlemlerin garanti süresi içinde yapılması gerektiği kanaatindeyim. Traktörün sağır kalma durumu oluşabilir, motor için sağlıklı olmaz.
MF de su soğutmalı EGR olan modellerde , su hattının delinmesi sonucunda motora zarar verebilecek durum söz konusu olabilir.
EGR ye gidecek egzoz borusunun önüne sac kapak yapılarak egzoz gazı sistemden arındırılıyor.
Egzoz gazının içinde küçük miktarda olsa partikül, kurum, is bulunur, piston yüzeyine zarar verebilme olasılığı var.
Zararlı gaz temizliği için SCR ve DOC bulunması daha iyi çözüm gibi duruyor, motorun sıkıştırma oranını da 19:1 oranın üzerine çıkartmadan dizayn vermek gerekebilir.
LS traktör modellerinde ileri geri vitesinin içte ve dışta bulunan pimleri mevcut, bu pimlerin içteki keserse komple şanzıman sökülmek durumunda kalınıyor. Ayrıca şanzımanda buçuklu ölçülerde bilyalar mevcuttur, parça tedariği konusunda gecikme yaşanıyor.
 
JD 5E modellerinde arka aks üzerinde gresörlük mevcuttur, aks bilyalarının yağlanması için yılda bir kez 4-5 sıkım gres basmak gerekiyor.
Havalı gres pompasıyla yağlama yapılınca kovan gresle dolduktan sonra diferansiyel tarafı keçeleri patlatıp diferansiyele gres veriyor.
Diferansiyel yağı ile gres yağı karışıyor ve motor yürümez hale geliyor.
Düzeltmek için komple diferansiyeli sökmek gerekiyor.
Farklı markalarda da kovan üzerinde gresörlük var.
Case 75C de ön aksı greslediğimiz zaman fazla gres için tahliye deliği bulunuyor.
Erkunt 58E modelde şanzıman yağı taşana kadar doldurulursa koltuk altında hava alma deliğinden fazla yağı tahliye edebiliyor.
Keçelerin patlamaması için tahliye deliği bırakılması gereken noktalara tahliye deliği açtırmak gerekir, bilginize sunarız.


Biz her yeni traktörde garanti bitiminde ayarları kontrol ettirmek için mazot pompası ayarı yaptırıyoruz fakat bu işlemlerin garanti süresi içinde yapılması gerektiği kanaatindeyim. Traktörün sağır kalma durumu oluşabilir, motor için sağlıklı olmaz.
MF de su soğutmalı EGR olan modellerde , su hattının delinmesi sonucunda motora zarar verebilecek durum söz konusu olabilir.
EGR ye gidecek egzoz borusunun önüne sac kapak yapılarak egzoz gazı sistemden arındırılıyor.
Egzoz gazının içinde küçük miktarda olsa partikül, kurum, is bulunur, piston yüzeyine zarar verebilme olasılığı var.
Zararlı gaz temizliği için SCR ve DOC bulunması daha iyi çözüm gibi duruyor, motorun sıkıştırma oranını da 19:1 oranın üzerine çıkartmadan dizayn vermek gerekebilir.
LS traktör modellerinde ileri geri vitesinin içte ve dışta bulunan pimleri mevcut, bu pimlerin içteki keserse komple şanzıman sökülmek durumunda kalınıyor. Ayrıca şanzımanda buçuklu ölçülerde bilyalar mevcuttur, parça tedariği konusunda gecikme yaşanıyor.
Bahsettiğiniz arıza tombul walf arızası çözdüler onu şanzıman yağından daha çok yabancı ekipman jacklara takılmasıyla yayğın yaşanmakta glasörlüklete 4-5 basımdan fazlasını basmıyoruz tombul walf shuttle ın ileri geri kavramasını çalıştıran parçadır arıza verdiğinde evet traktör yürümüyor ancak biz elimizden geldiğince kendi ekipmanlarımızı kullanıyoruz şimdiye dek herhangi bir sorun yaşamadık şu şekilde çözdüler ek filtre takılmakta shuttle bölgesine çekilen yağa filtre takıyolar yeni modellerde bu filtre orjinal üzernde geliyo hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca ve AbCDDD

Benzer Konular