Erkunt Kısmet 58e hakkında tavsiye?


traktör 4*4 zaten. derin sürüm için 14-16 olması gerekir diyorlar. Ünlü marka alacağım.
 
Hayırlı olsun öncelikle.. Bir ay önce bizde ara işler için kısmet 58 tek çeker aldık. Mibzerle ekim, gübre atma ve tırmık çektim gayet te başarılı buldum zaten kullanıcıları çok memnundu. Yakıt ise sıfır olmasına rağmen iyi geldi tabiki motor açıldıkça yakıt düşecektir. Ben orijinal ağırlıkların yanına iki tane daha taktım. Genelde ara işte kullanacağım ve havalı mibzer takacağım.
 
Tozlu ortamlarda hava filtresinin sağındaki toz tahliyesi çabuk tıkanıyor, 3 cm kalınlığında plastik boru ekleyip, pervane kenarına çıkış vermek gerekiyor.
 
Hayirli olsun
Allah kaza bela vermesin erkunt yakar ama ceker bnce yalniz bir vidio kalmis aklimda formda birisi capraz patinaj yapmayarak askıda kaldigini yazmisti formda yalniz hangi modeli hatirlayamadim Bu arkadas bir daha paylassa iyi olur
 
Abi 4x2 si iyi degil 3 11 i batiramiyor. Ama 4x2 leri 4x11 i cekiyor guzel alacaksan 4x4 al 4x2 toprak isinde kullanamassin aldim pismanim satacam yok getir gotur icinse ayak isleriyse al ama toprak islemede makine performansi 0

Kardeşim niye anlamamakta ısrar ediyorsun. Arkadaş kaç kere 4*4 aldım diyor. Siz hâlâ 4*2 almayın ben pişmanım diyorsunuz
 
Aradan çok süre geçmiş. Geçen süredeki deneyimlerimi biraz paylaşayım ki 58'i almayı düşünenlere rehber olsun.

Öncelikle dik bayırlı zeytin arazilerinde çok güzel iş görüyor. Devrilme riski az. Yakıt olarak tatmin edici düzeyde az. 11li çapa ile arazinin düz veya bayırlı olmasına göre 0,8lt - 1,2lt arası dekarda yakıtı oluyor.
Ova arazisinde yakıt durumu;
ağır tip 32li ızgara çekimi dekarda 0,9lt
uzun dişli sürgü dekarda 0,5lt,
kırkayak(kazayağı) dekarda 1 lt

7 li çizel takviye 4'de çekiyor(styer 8073 seri1 de çekiyor), 32 li ızgara, sürgü.. seri 2'de çekiyor, kırkayak seri 1'de..vb

Pullukla daha işim olmadı ama derin sürüm için en fazla 2li 14 no çeker sanırım. Tarla işi yapacaklar buçuklusuna baksın. Pamuk büyüyünce motorum alçak gelecek aynı zamanda.
 
bir hafta oldu 2014 model kısmet 58e aldık @The_Hoca mazot pompası ayarı yap diye mesaj bırakmış 1 tur çevir diye bu çevrilecek cıvata tam olarak pompanın neresinde yardımcı olumusunuz traktör 1100 saatte zararı olur mu başka tafsiyeniz var mı üzüm bağında kullanacağız
 

bir hafta oldu 2014 model kısmet 58e aldık @The_Hoca mazot pompası ayarı yap diye mesaj bırakmış 1 tur çevir diye bu çevrilecek cıvata tam olarak pompanın neresinde yardımcı olumusunuz traktör 1100 saatte zararı olur mu başka tafsiyeniz var mı üzüm bağında kullanacağız
Arkadasim bende 2010 model 60 e var on yili doldurdu bir ay once pompa enjektor ayari yaptirdim. Sesi bariz degisti biraz daha atak oldu. Turbo olmadigi icin cok bir fark olmuyor. Bu tralktorle trakyada 110 dekar araziyi cok rahat isliyorum
 
Arkadasim bende 2010 model 60 e var on yili doldurdu bir ay once pompa enjektor ayari yaptirdim. Sesi bariz degisti biraz daha atak oldu. Turbo olmadigi icin cok bir fark olmuyor. Bu tralktorle trakyada 110 dekar araziyi cok rahat isliyorum
Bizim köyde , Kısmet 58E , Bereket 60 ZF, turbosuz , Bereket 60 eski kasa turbolu (sonradan eklendi) , Nimet 70 S bulunuyor , yan köyde 80.4 M de var.
Tümosan 5270 gibi römorkta 1,5 ton yük , brüt 3 ton yükle , vites düşmeden rampa tırmanışları yoktur.
Bereket 60 traktör ağırlığı kabinsiz 3600 kg olduğundan rampa arazide hiç iştahlı bir traktör hissiyatı vermiyor.
Kısmet 58 traktör ağırlığı tenteli 2820 kg olduğundan rampada gayet güzel ama frenleri bildiğin Fiat 640 freni gibi tutuyor. :(
Turbolu 60 3 11" pullukta gayet başarılı sayılır.
Kısmet 58 E , 1500 saate geldi , yakıtı daha da düşmeye devam ediyor , mazot pompası ayarının zararını görmedik , rampada 60 ZF modelden daha atik çalışıyor.
 
Selamünaleyküm arkadaşlar bende erkunt 58e almayı düşünüyorum 2014-2015 modelleri nasıl ne motoru var üzerinde kullanıcı olarak tavsiye edermisiniz küçük çaplı tarla işlerinde yardımcı olarak kullanmayı düşünüyorum
 

Kuyruk mili kullanımında ;
Önce sarı kol yukarı çekilir , sonra arka taraftan 540 devir tercihi yapılır , kırmızı kol yukarı çekilir ( kuyruk mili emniyet kolu ) , sarı kol aşağı bırakılınca kuyruk mili çalışıyor.
Sarı kol bu modellerde çekip bırakması bayağı bir sert, iyi kol kası yaptırır.
İş bitiminde sarı kol yukarıda iken kırmızı kol aşağı indirilir , kuyruk mili devir seçeneği boşa alınır, sarı kol aşağı indirilir.
Göstergede ikaz ışığı yanıyor , kuyruk milinin debriyaj bilyası boşa dönmemiş olur , ışığın yanmasını önemsemeyiniz.
Hidrolik gergi kollarında ekipmana boşluk verecek uzun yarıklı pim boşlukları bulunmuyor , Case JXC serinin gergi kollarına bakabilirsiniz.
Debriyaj ve fren pedalları ayağa oturacak şekilde dizayn edilmemiş , düzenleme gerekiyor.
Patinaj kilidine basmak büyük ustalık gerektiriyor , hiç koymasalar olurmuş , ayağımızın altında dolaşmazdı.
Damper kolunun boyunu 10 cm uzattık , parmak ağrısından kurtulduk.
Gübre sıyırırken pistonlu orta kolla fazla ayar yapmak gerekiyor.
Tente çıkarmak gerektiğinde tepe lambasının kabloları bütün yapılmış , sökerken kabloyu kestik ve araya soket taktık.
Mazot deposu tam doldurulduğunda üstteki hava deliğine ek hortum takılır.
Ön tamponda 30 kg lık 10 tane ağırlık gerekiyor, tavuk kasaları traktörün önünü havalandırıyor.
65M modelde arka tarafta mekanik hidrolik kumanda kolu var, bu modelde koymayı unutmuşlar.
Yol hızı az olduğundan nakliye işlerine çok uygun görünmüyor.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt