Erkunt Kısmet 58E Pulluk Performansı

40 saatlik deneyim aktarayım.
58 hp,230 n.m. %30 tork yedeği,Çap/strok;106/127, 3300 cc, Turbo+İntercooler, 1200-1700 tork bandı, 2000 devir max güç noktası, 1200-2200 devir motor etkili çalışıyor.
Motor derin pistonlu olduğu için çekiş karakteri Perkinse benziyor, kısa pistonlu motorların devir bantları uzun, soğukta çalışma performansları iyidir.Derin pistonlu olanlar max tork noktası ile max güç noktası birbirine yakın olduğu için vites aralıkları devire göre seçilmelidir.Yaklaşık 500 devir vites aralığı bulunuyor, motora göre uyumludur, max hız 28 jant lastikle 32 km/h hız yapıyor. +1 vites daha istiyor, 2000 devirle 35 km/h hız taşıma için iyi olurdu.
Düz pompa kullanılmış, 2300 devirde motor Fiat 640, BMC Nüffield gibi coşuyor, sanırım hava alış kanalları türbülanslı,burgulu girişe sahip değil, motorun çalışmasından bu hissi aldım.
Traktör ilk geldiğinden rampada 3. vites çıkıyordu, pompa ayarı 2 tur açıldı, 4. vitesle 40 derece eğimli 200 metre rampada çıkıyor.Pompa açılınca ortalama yakıt biraz azaldı.Gezmeli işlerde 3 lt/h gibi yakıyor.
Vites geçişleri gayet rahat, ileri-geri levye kolu iç tarafa alınabilir, biraz uzak kalıyor, üzerine OKS mandalı düğme şeklinde konulabilir.Az kullanılan takviye kolu dışarı tarafa konulmalıdır.
Yükleme çalışmasında yarım debriyaj kullanımımız fazla olduğu için debriyaj pedalının düz ayaklık kısmı ayağa tam oturacak şekilde yön verilmelidir, topukla tabana basıyoruz, hep iç köşesine bastığımdan ayakkabı delindi.Tasarım yapanın bir ayakkabı borcu oldu. :)
Gaz pedalına topukla basıp, frenlere ayak ucuyla basmamız gerekir, rampa arazi kalkışlarında aranır.
İntercooler peteği ile radyatör peteği arası çok açık yapılmış, 2 cm yeterli olur, petekler kanatlı açılabilir veya çıkarılabilir olmalıdır.Motor ve şanzıman yağ soğutucu bulunmalıdır.
Ön teker turunu biraz açtığımızda teker filtrenin dirseklerine değiyor, 60' turda filtrenin bağlantı şekli uygun değildir.
Malzeme çantası, basamak altı göz şeklinde yapılabilir.
Egzoz ön tarafa doğru dizayn edilebilir, altta çamur alma durumu olabiliyor.
Hava filtresinin toz temizleyen borusu egzoza değil radyatöre doğru verilebilir.
Mazot deposunu tam doldurduğumuzda rampa arazide üstteki hava deliğinden mazot sızdırdı, küçük bir çek valf takılabilir.Şimdilik bu kadar yeter, iyi çalışmalar dilerim.
 
Hoca eline Bilgine sağlık.Bu bilgiler ve tavsiyeler.Para ile elde edilemeyecek kadar değerli bence.
Traktör firmalarının bizlerle kullanıcılarla istişareleri .ARGE calismalarini etkileyerek.Daha kullanışlı daha ekonomik bir traktör yapılmasına fayda sağlayacaktır.
Firmalar inşallah halkla ilişkiler konusuna önem verirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
40 saatlik deneyim aktarayım.
58 hp,230 n.m. %30 tork yedeği,Çap/strok;106/127, 3300 cc, Turbo+İntercooler, 1200-1700 tork bandı, 2000 devir max güç noktası, 1200-2200 devir motor etkili çalışıyor.
Motor derin pistonlu olduğu için çekiş karakteri Perkinse benziyor, kısa pistonlu motorların devir bantları uzun, soğukta çalışma performansları iyidir.Derin pistonlu olanlar max tork noktası ile max güç noktası birbirine yakın olduğu için vites aralıkları devire göre seçilmelidir.Yaklaşık 500 devir vites aralığı bulunuyor, motora göre uyumludur, max hız 28 jant lastikle 32 km/h hız yapıyor. +1 vites daha istiyor, 2000 devirle 35 km/h hız taşıma için iyi olurdu.
Düz pompa kullanılmış, 2300 devirde motor Fiat 640, BMC Nüffield gibi coşuyor, sanırım hava alış kanalları türbülanslı,burgulu girişe sahip değil, motorun çalışmasından bu hissi aldım.
Traktör ilk geldiğinden rampada 3. vites çıkıyordu, pompa ayarı 2 tur açıldı, 4. vitesle 40 derece eğimli 200 metre rampada çıkıyor.Pompa açılınca ortalama yakıt biraz azaldı.Gezmeli işlerde 3 lt/h gibi yakıyor.
Vites geçişleri gayet rahat, ileri-geri levye kolu iç tarafa alınabilir, biraz uzak kalıyor, üzerine OKS mandalı düğme şeklinde konulabilir.Az kullanılan takviye kolu dışarı tarafa konulmalıdır.
Yükleme çalışmasında yarım debriyaj kullanımımız fazla olduğu için debriyaj pedalının düz ayaklık kısmı ayağa tam oturacak şekilde yön verilmelidir, topukla tabana basıyoruz, hep iç köşesine bastığımdan ayakkabı delindi.Tasarım yapanın bir ayakkabı borcu oldu. :)
Gaz pedalına topukla basıp, frenlere ayak ucuyla basmamız gerekir, rampa arazi kalkışlarında aranır.
İntercooler peteği ile radyatör peteği arası çok açık yapılmış, 2 cm yeterli olur, petekler kanatlı açılabilir veya çıkarılabilir olmalıdır.Motor ve şanzıman yağ soğutucu bulunmalıdır.
Ön teker turunu biraz açtığımızda teker filtrenin dirseklerine değiyor, 60' turda filtrenin bağlantı şekli uygun değildir.
Malzeme çantası, basamak altı göz şeklinde yapılabilir.
Egzoz ön tarafa doğru dizayn edilebilir, altta çamur alma durumu olabiliyor.
Hava filtresinin toz temizleyen borusu egzoza değil radyatöre doğru verilebilir.
Mazot deposunu tam doldurduğumuzda rampa arazide üstteki hava deliğinden mazot sızdırdı, küçük bir çek valf takılabilir.Şimdilik bu kadar yeter, iyi çalışmalar dilerim.
Hoca dokturmussun bilgileri servis mazot deposundaki havalandirma valfine bir boru ekleyerek mozot dokulmelerine karsi onlem almis fabrikanida bunu orjinal sekilde sunmasini bekliyoruz ayrca frenlerde otme varmi basildiginda.
Teker opsiyonunda haklisin yolda cok agr kaliyor erkunt 60e modeli yolda gayet iyi donanim biraz fazla 58 e gore
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Hoca dokturmussun bilgileri servis mazot deposundaki havalandirma valfine bir boru ekleyerek mozot dokulmelerine karsi onlem almis fabrikanida bunu orjinal sekilde sunmasini bekliyoruz ayrca frenlerde otme varmi basildiginda.
Teker opsiyonunda haklisin yolda cok agr kaliyor erkunt 60e modeli yolda gayet iyi donanim biraz fazla 58 e gore

Çözümleyici durmaya çalışıyorum, teşekkür ederim.Frenlerde ötme yok fakat kırmızı gibi tutmuyor, biraz sert sayılır.Ortalama yakıt kırmızıdan bi tık fazla, 650 saatte fakat motor sağır gibi duruyor, biraz pullukta çalışması gerekiyor.Ömrümüz olursa, harmandan sonra çift süreriz, o zaman bakarız.
 
Çözümleyici durmaya çalışıyorum, teşekkür ederim.Frenlerde ötme yok fakat kırmızı gibi tutmuyor, biraz sert sayılır.Ortalama yakıt kırmızıdan bi tık fazla, 650 saatte fakat motor sağır gibi duruyor, biraz pullukta çalışması gerekiyor.Ömrümüz olursa, harmandan sonra çift süreriz, o zaman bakarız.
Fren debriaj sert frenlere yuklenmek gerekiyor bizim kinin performansi gayet iyi. 65 erkunt ile pulluk denemesin de onu geciyor.
Kirmizi gibi gaza yuklenmiyeceksin bunda 1400 devirde 1500 devirleri arasinda cok performansli.dusuk devirlerde daha basarili performansi var
Alp.ler 4 9 pullukta en zor sartta seri 1 tav iyise seri 2 gidebiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

40 saatlik deneyim aktarayım.
58 hp,230 n.m. %30 tork yedeği,Çap/strok;106/127, 3300 cc, Turbo+İntercooler, 1200-1700 tork bandı, 2000 devir max güç noktası, 1200-2200 devir motor etkili çalışıyor.
Motor derin pistonlu olduğu için çekiş karakteri Perkinse benziyor, kısa pistonlu motorların devir bantları uzun, soğukta çalışma performansları iyidir.Derin pistonlu olanlar max tork noktası ile max güç noktası birbirine yakın olduğu için vites aralıkları devire göre seçilmelidir.Yaklaşık 500 devir vites aralığı bulunuyor, motora göre uyumludur, max hız 28 jant lastikle 32 km/h hız yapıyor. +1 vites daha istiyor, 2000 devirle 35 km/h hız taşıma için iyi olurdu.
Düz pompa kullanılmış, 2300 devirde motor Fiat 640, BMC Nüffield gibi coşuyor, sanırım hava alış kanalları türbülanslı,burgulu girişe sahip değil, motorun çalışmasından bu hissi aldım.
Traktör ilk geldiğinden rampada 3. vites çıkıyordu, pompa ayarı 2 tur açıldı, 4. vitesle 40 derece eğimli 200 metre rampada çıkıyor.Pompa açılınca ortalama yakıt biraz azaldı.Gezmeli işlerde 3 lt/h gibi yakıyor.
Vites geçişleri gayet rahat, ileri-geri levye kolu iç tarafa alınabilir, biraz uzak kalıyor, üzerine OKS mandalı düğme şeklinde konulabilir.Az kullanılan takviye kolu dışarı tarafa konulmalıdır.
Yükleme çalışmasında yarım debriyaj kullanımımız fazla olduğu için debriyaj pedalının düz ayaklık kısmı ayağa tam oturacak şekilde yön verilmelidir, topukla tabana basıyoruz, hep iç köşesine bastığımdan ayakkabı delindi.Tasarım yapanın bir ayakkabı borcu oldu. :)
Gaz pedalına topukla basıp, frenlere ayak ucuyla basmamız gerekir, rampa arazi kalkışlarında aranır.
İntercooler peteği ile radyatör peteği arası çok açık yapılmış, 2 cm yeterli olur, petekler kanatlı açılabilir veya çıkarılabilir olmalıdır.Motor ve şanzıman yağ soğutucu bulunmalıdır.
Ön teker turunu biraz açtığımızda teker filtrenin dirseklerine değiyor, 60' turda filtrenin bağlantı şekli uygun değildir.
Malzeme çantası, basamak altı göz şeklinde yapılabilir.
Egzoz ön tarafa doğru dizayn edilebilir, altta çamur alma durumu olabiliyor.
Hava filtresinin toz temizleyen borusu egzoza değil radyatöre doğru verilebilir.
Mazot deposunu tam doldurduğumuzda rampa arazide üstteki hava deliğinden mazot sızdırdı, küçük bir çek valf takılabilir.Şimdilik bu kadar yeter, iyi çalışmalar dilerim.
Hocam bilgiler için çok teşekkürler. Ben şunu öğrenmek istiyorum: Bu tork yedeği nedir, ne işe yarıyor?
Mesela Erkunt Bereket 60, Hattat A60'ın kullandığı Perkins 1103c-33 motorun torku 222 Nm 57,5 bg. Tanıtım broşürü fotoğrafta
Bunun tork yedeği nedir?
https://www.google.com.tr/url?sa=t&...FjAPegQIBBAB&usg=AOvVaw2ZaOyvNCyseHFTYGaHL-g_
Screenshot_20180904-201650.jpgScreenshot_20180904-202023.jpg
 

Benzer Konular