Bugün bölgemizde iyice azalan yonca tarlalarından 2'sini biçtim. Yakıtta ölçtüm. JD çok yakıyor denmesinin nedenini buldum.
Önce depoda hiç mazot yoktu. Çalışırsam ekipmanı takmadan stop ederdi. 20 litre doldurup, 1.9 saat boyunca yol altına gömülü boruları patlatma ile çıkardım, hem borulara hem yonca tarlalarına giderken biraz zaman harcadım.
Sonra biçim makinasiyla önce 280 metre uzunluğundaki 13 dekar tarlayı ve sonra 150 metre uzunluğundaki 14 dekar tarlayı biçtim. Burda da 2.0 saat çalıştı. Toplam 27 dekar yonca ve 13km yol + patlatmayla boru çıkarma.
Bicimde ağırlıklı olarak C2, 1250 devir, 540E, 10km/h gibi kullandım.
3.9 saatte 15 litre falan yakmış. Hala içinde mazot kalmış. = ortalama 3.84 litre
Patlatmada yaktığını 2 litre diye saysak, yolda da km'ye 250 ml yakıyor desek -5 litre eder. Geriye 27 dekar için 10 litre mazot kalır. = 370ml/dekar.
640 burda 340ml/dekar yakardı. JD'nin 30ml fazla yakması benim kırılmayan kemiklerimi, hala duyan kulağımı ve fazladan 1300kg biçim ağırlığını öder zaten.
Ağır işlerde zaten yakıtı gayet uygundu. Bu tarz gezmeli, traktörün boşta gittiği işlerde de idealmiş. Ama itiraf etmeliyim, hafif işlerde zaman içinde göstergeye ara ara baktığımda sanki içiyor gibiydi. Meğersem kabinin içinde zaman hızlı geçiyormuş, izafiyet teorisi... Öteki türlü 640'da 5 dakika, 1 dakika dünya zamanına eşitti
. Böyle detaylı hesaplamak lazımmış.