Arkadaslar her firma bunları deneyip yanilip ta olsa bir doğru yolu buluyor elbet sonradan yapilan işlemler orijinale uymuyor bunlar hesap meselesi bir yerde bir binde bir ilk hata bütün proje çöpe gider baslar arızalar arkası kesilmez
Motor rektifiyesini az çok herkes bilir.Motor kuru gömlekse blok taşlanır, yeni modellerde genelde honlama yapılıyor, gömlek çakılır, sulu gömlekse direk sulu gömlek takılır, pistonlar iki segmanlıdır, özel kaplama segman 3 lü kullanılabilir, motor iç sürtünmesini biraz arttırıyor fakat yükte biraz daha fazla güç veriyor.
Ara şanzıman sadece motorun boyunu uzatmak için kullanılıyor, şaft gibi bir mille şanzımana geçiş sağlanıyor.
Şanzımanda ay boşlukları oluşursa vites atma sorunu olur, küçük bir ayarla düzelir.Kumpas lazım.
Deiferansiyel arızası genelde standardı bozuk malzemeden kaynaklanır veya diferansiyel boyutları küçüktür.
Traktörün zayıf noktası genelde baskı balatası veya aks kısmıdır.Eğer böyle olmazsa dişliler kırılabilir.Transmisyon çok sağlamsa bu sefer krank milini keser veya piston kolları dışarı çıkar.
Traktör çekme şampiyonasında piston kolları çıkan motor vardı.
Bu traktörü yapanlar hepsini hesap ediyor.
Çekmiyor dediğimizde büyük motor yapıyorlar, çok yakıyor dediğimizde motorun torkunu azaltıyorlar.Beygir gücü başına yakıt değerleri eskiye nazaran iyileşmiş.
Yüksek rakımlı yerlerde düşük basınçlı 1,5 atm. gibi turbo kullanmakta fayda var, verimi arttırır.Yüksek basınçlı turbo kullanıp intercooler ve motor yağ soğutucu ister, motoru yarım yük kullanmak isteyecektir, tam yükte acısı zayıf yerlerden çıkacaktır, ves selam.