EFSANE MF398&398 4x4 KAÇ HP??

236 perkinsler kendi icerisinde farkli modellerdeyse bilemem tabi
Fark vardır yada yoktur o konuda iddalı konuşamam. Ama iyi iş çıkarmış uzel motor hacmi küçük olduğu için yakıt düşüyor. Mesela arabalardaki 1.4 turbo arabanın 1.6 düz motorlu arabadan daha güçlü olması gibi düşün. Ayrıca sen turbo taktırmakla 90 hp olsa bizim 4x4 ün ne anlamı kaldı ozaman mühendisler düşünemişmi acaba :))
 
398 95hp bi yerde 9566 Fiat ile kıyaslaması vardı. İkisinide kullanan biri güzel şekilde açıklamıştı. Sonradan turbo takınca orjinali tutturmak zor. 188'e turbo takıldı pistonlar değişti ilk etapta iyiydi çok geçmeden arıza vermeye başladı düzen tutmadı sahibi sattı.
 
EFSANE MF398&398 4x4 KAÇ HP??

Fark vardır yada yoktur o konuda iddalı konuşamam. Ama iyi iş çıkarmış uzel motor hacmi küçük olduğu için yakıt düşüyor. Mesela arabalardaki 1.4 turbo arabanın 1.6 düz motorlu arabadan daha güçlü olması gibi düşün. Ayrıca sen turbo taktırmakla 90 hp olsa bizim 4x4 ün ne anlamı kaldı ozaman mühendisler düşünemişmi acaba :))

Arkadaslar her firma bunları deneyip yanilip ta olsa bir doğru yolu buluyor elbet sonradan yapilan işlemler orijinale uymuyor bunlar hesap
Meselesi bir yerde bir binde bir ilk hata bütün proje çöpe gider baslar arızalar arkası kesilmez
 
398 95hp bi yerde 9566 Fiat ile kıyaslaması vardı. İkisinide kullanan biri güzel şekilde açıklamıştı. Sonradan turbo takınca orjinali tutturmak zor. 188'e turbo takıldı pistonlar değişti ilk etapta iyiydi çok geçmeden arıza vermeye başladı düzen tutmadı sahibi sattı.

Ustadan ustaya çok fark oluyor. O 188'i kim yapmış acaba biliyor musunuz?
 

the_hoca'mi buraya davet ediyorum[emoji4]

236 perkins motora turbo intercooler takılabilir, yalnız yanma odası tasarımı değişmemiş olacağından volümetrik verim, yanma kalitesi etkilenir.Avanslar da ayarlanırsa ek tork ve güç alırız fakat özgül yakıt tüketim değerleri oynar.
MF 265 3867 cc, yanma odaları büyüktür.
MF 285 4087 cc, yanma odaları orta büyüklükte,
MF 398 3867 cc, yanma odası şekli farklıdır.

Torku arttırdığımız zaman şanzıman etkilenir, malzeme ömürleri zayıflar.
 
236 perkins motora turbo intercooler takılabilir, yalnız yanma odası tasarımı değişmemiş olacağından volümetrik verim, yanma kalitesi etkilenir.Avanslar da ayarlanırsa ek tork ve güç alırız fakat özgül yakıt tüketim değerleri oynar.
MF 265 3867 cc, yanma odaları büyüktür.
MF 285 4087 cc, yanma odaları orta büyüklükte,
MF 398 3867 cc, yanma odası şekli farklıdır.

Torku arttırdığımız zaman şanzıman etkilenir, malzeme ömürleri zayıflar.
döktürmüş gene boşuna davet etmedik. Eyvallah üstad
 
Arkadaslar her firma bunları deneyip yanilip ta olsa bir doğru yolu buluyor elbet sonradan yapilan işlemler orijinale uymuyor bunlar hesap meselesi bir yerde bir binde bir ilk hata bütün proje çöpe gider baslar arızalar arkası kesilmez
Motor rektifiyesini az çok herkes bilir.Motor kuru gömlekse blok taşlanır, yeni modellerde genelde honlama yapılıyor, gömlek çakılır, sulu gömlekse direk sulu gömlek takılır, pistonlar iki segmanlıdır, özel kaplama segman 3 lü kullanılabilir, motor iç sürtünmesini biraz arttırıyor fakat yükte biraz daha fazla güç veriyor.
Ara şanzıman sadece motorun boyunu uzatmak için kullanılıyor, şaft gibi bir mille şanzımana geçiş sağlanıyor.
Şanzımanda ay boşlukları oluşursa vites atma sorunu olur, küçük bir ayarla düzelir.Kumpas lazım.:)
Deiferansiyel arızası genelde standardı bozuk malzemeden kaynaklanır veya diferansiyel boyutları küçüktür.
Traktörün zayıf noktası genelde baskı balatası veya aks kısmıdır.Eğer böyle olmazsa dişliler kırılabilir.Transmisyon çok sağlamsa bu sefer krank milini keser veya piston kolları dışarı çıkar.
Traktör çekme şampiyonasında piston kolları çıkan motor vardı.:)
Bu traktörü yapanlar hepsini hesap ediyor.
Çekmiyor dediğimizde büyük motor yapıyorlar, çok yakıyor dediğimizde motorun torkunu azaltıyorlar.Beygir gücü başına yakıt değerleri eskiye nazaran iyileşmiş.
Yüksek rakımlı yerlerde düşük basınçlı 1,5 atm. gibi turbo kullanmakta fayda var, verimi arttırır.Yüksek basınçlı turbo kullanıp intercooler ve motor yağ soğutucu ister, motoru yarım yük kullanmak isteyecektir, tam yükte acısı zayıf yerlerden çıkacaktır, ves selam.
 

bir zamanlar ben 285'e turbo takmıştım tek çekerdi turbo basıncı 0.6 bar'ı zor buluyordu pompanın verdiği mazot yeterli gelmiyordu yük altında 1700 devri geçmiyordu aşağıda düşmezdi yani torku yükseltiyordu ancak beygiri pompanın verişi kadar daha fazla yükselmiyordu pompayı açmak tehlikeli olur çünki turbo motorlar bütün parçalarıyla daha mukavementli yapılırlar ayrıca çok ama çok fazla patenaj yapıyordu
 
236 perkins motora turbo intercooler takılabilir, yalnız yanma odası tasarımı değişmemiş olacağından volümetrik verim, yanma kalitesi etkilenir.Avanslar da ayarlanırsa ek tork ve güç alırız fakat özgül yakıt tüketim değerleri oynar.
MF 265 3867 cc, yanma odaları büyüktür.
MF 285 4087 cc, yanma odaları orta büyüklükte,
MF 398 3867 cc, yanma odası şekli farklıdır.

Torku arttırdığımız zaman şanzıman etkilenir, malzeme ömürleri zayıflar.
Hocam 265 ve 398 de aynı model motor var fakat bu kadar beygir farkını sadece turbo ile elde etmeleri mümkün mü birde 398 kaç bg ve Torku ne kadar
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt