Motora motor hacmine göre uygun turbo takılabilir.
Turbo atmosferik olarak 1 atm basınçla çalışan motora 1,5 veya 3 atm basınçla hava gönderebilir.
Basıncı 3 atm gibi turbo kullanırsanız,turbonun gönderdiği sıkışan sıcak hava motor sıcaklığını yükseltir.Motor hararet yapar ve conta yakar.
Uygun büyüklükte 1,5 atm basınçta turbo takarsanız,radyatör yeterlidir ve pompa ayarıda yaparak çekiş farkı görürdünüz.Özellikle yüksek rakımlı yerlerde daha faydalıdır.
3 atm basınçlı turbo taktığınızda turbo havasını soğutmak için intercooler, aftercooler veya EGR cooler kullanılır.Ayrıca motora giden yakıt az geleceğinden volümetrik verim (yanma kalitesi) düşer, pompa ayarını biraz yükseltmemiz gerekir.Bu geçici çözümdür.Mazot pompası verimini yükseltmek için LDA takılması daha iyi sonuç verir.LDA sız turbolu motorlar rampada çabuk bayılır,pompa mazot yetiştiremez.
Waste gate li turbo düşük devirde daha az, yüksek devirde kanatlarını açarak daha fazla hava verir.Daha verimlidir.
Motora turbo takılırsa %15 veya %20 ek güç alırsınız yalnız birim alana yaktığınız yakıt düşmez.
Yakıtı düşürmek için motor sıkıştırma oranları yükseltilir.Comman rail enjeksiyon ve 4 valf takılır.Bunun içinde motorun çelik piston gömlek olması gerekir.Motor bloğu farklıdır.
Aynı seri motorlarda motorların yanma odası hacimleri ve yakıt oranlarıda farklıdır.
Pompa açılırsa zengin hava yakıt karışımı olur,tork(çekiş) ve güç biraz artar,yakıtta aynı oranda artar, motor ömrü kısalır, emisyon seviyeleri bozulur.Yağlama miktarı düşer.Krank mili dayanımı azalır.Önerilmez.
Köylü milletin efendisidir.Arz ederim.