Adam onu oraya sen altına takoz koy diye yapmış demiFiat 480-S8 ,newholland 70-66 ,Massey Ferguson 240, mccormick Tmax 110 ,Massey Ferguson 285S , Tümosan 8095 bu traktorlerimizde hep devre disiydi bu bilmediğimiz anlamına geliyor traktörün kapasitesini bilip o kadar zorlamak bize yetiyor kullandığımız traktörleri bı üst bı büyük modeli olarak kullanmazsak hiç birdeye ihtiyaç kalmıyor ben tek çekerde MF 240 MF 285 te çok şık kullanip 3-5 senede bir ayna mahrutisinden dislisinden cerinden ordan burdan bı dünya masraf yapanlarida biliyorum MF 398 tek çekerim su dolu tekerlekleri üzerinden bijon kesip düştüğünü de biliyoruz elimizdeki traktör neyse fazla yüklenmek doğru değil diye dusunenlerdenim
Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşümAdam onu oraya sen altına takoz koy diye yapmış demi
Evet öle ama takoz koymaya gerek yok . Sonucta takoz koyulması için yapılmadı ,yukarıda dedıgın gibi ihtiyaç halınde kullanılması için var .Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşüm
Çok yanlış bir bilgi patinaj yapan motor şanzımana zarar verir.Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşüm
Zorlanıyor yuke giriyorS.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa )
Artmaz aksine düşer.S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa )
S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa )
MF 285 ile hayvan gübreli yeri sürerken ; arka jantlarda 2 ağırlık yetersiz geliyordu, öndeki çanta ağırlıkların 4 tanesi söküp , çamurlukların üzerine 2 şer tane bağlardık , önde çeki ağırlığı ve 4 tane ağırlık olurdu.Evet öle ama takoz koymaya gerek yok . Sonucta takoz koyulması için yapılmadı ,yukarıda dedıgın gibi ihtiyaç halınde kullanılması için var .
Ben nadasta da sürekli kullanılması tarftarı değilim ama kullananlar var.. Ve hiç bir sey olmadığını söyleyenler de var.
Yanlış kullanımda arıza cıkarabılır.
Ekstra olarak motorun lastıklerine su basmak da iyi bir sey değil.. Ben bunun da taraftarı değilim.
Her seyı yerinde ve zamanında kullanmak iyidir.
Ama sen direk iptal ediyorsun . Buna gerek yok
98 model 285s tek ceker 3 lu 12 çim payı 15 tahta genişliği ile dar lastik olmasına rağmen 4 lu 15 numara kostugumuz McCormick in üstünden gelip geçecek kadar nadasciydi kesinlikle nadasi 10 numara 398 tek çeker aynı pulluklarda John Deere 6220 ye tur bindiriyor bu traktörler kilit olsun olmasın bu işlerin uzmanıMF 285 ile hayvan gübreli yeri sürerken ; arka jantlarda 2 ağırlık yetersiz geliyordu, öndeki çanta ağırlıkların 4 tanesi söküp , çamurlukların üzerine 2 şer tane bağlardık , önde çeki ağırlığı ve 4 tane ağırlık olurdu.
3 12" pullukla çizide sürekli dif kilidi basılı kullanırdık, hiç zararını görmedik.
MF logosunda eskiden pulluk resmi vardı beyaa.98 model 285s tek ceker 3 lu 12 çim payı 15 tahta genişliği ile dar lastik olmasına rağmen 4 lu 15 numara kostugumuz McCormick in üstünden gelip geçecek kadar nadasciydi kesinlikle nadasi 10 numara 398 tek çeker aynı pulluklarda John Deere 6220 ye tur bindiriyor bu traktörler kilit olsun olmasın bu işlerin uzmanı
S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa )
Zorlanıyor yuke giriyor
Vallahi cayıda yeni demledim ah beraber bi otursak masaya artarmı artmazmı sabaha kadar bi neticeye varırdıkArtmaz aksine düşer.
Vallahi cayıda yeni demledim ah beraber bi otursak masaya artarmı artmazmı sabaha kadar bi neticeye varırdık