Difransiyel kilidi önemlimi


Nadasta kılid kullanılmaz tek fren kullanılır tek cekeerler için diyorum fazla kullanmak da iyi değil ismail17 nın dediği gibi yere basan teker sureklı yük altında kalır buna gerek yok tek fren kullanın 👍👍
 
Fiat 480-S8 ,newholland 70-66 ,Massey Ferguson 240, mccormick Tmax 110 ,Massey Ferguson 285S , Tümosan 8095 bu traktorlerimizde hep devre disiydi bu bilmediğimiz anlamına geliyor traktörün kapasitesini bilip o kadar zorlamak bize yetiyor kullandığımız traktörleri bı üst bı büyük modeli olarak kullanmazsak hiç birdeye ihtiyaç kalmıyor ben tek çekerde MF 240 MF 285 te çok şık kullanip 3-5 senede bir ayna mahrutisinden dislisinden cerinden ordan burdan bı dünya masraf yapanlarida biliyorum MF 398 tek çekerim su dolu tekerlekleri üzerinden bijon kesip düştüğünü de biliyoruz elimizdeki traktör neyse fazla yüklenmek doğru değil diye dusunenlerdenim
Adam onu oraya sen altına takoz koy diye yapmış demi🙈
 
Adam onu oraya sen altına takoz koy diye yapmış demi🙈
Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşüm
 
Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşüm
Evet öle ama takoz koymaya gerek yok . Sonucta takoz koyulması için yapılmadı ,yukarıda dedıgın gibi ihtiyaç halınde kullanılması için var .
Ben nadasta da sürekli kullanılması tarftarı değilim 🙂 ama kullananlar var.. Ve hiç bir sey olmadığını söyleyenler de var.
Yanlış kullanımda arıza cıkarabılır.

Ekstra olarak motorun lastıklerine su basmak da iyi bir sey değil.. Ben bunun da tarftarı değilim.

Her seyı yerinde ve zamanında kullanmak iyidir.

Ama sen direk iptal ediyorsun . Buna gerek yok
 
Özellikle meyilli arazide traktörün meyil aşağı olan lastiklerine fazla ağırlık bindiği zaman bu lastik dönüş hızını düşürerek diğer lastiğe daha çok dönüş verir. Böylece traktörümüz kaymaya başlar. Bu nedenle hafif meyilli bahçlerimde traktör sıradan uzaklaşmasın diye çok kullanıyorum.

Ayrıca patinaj, aktarma organlarının sigortasıdır. Bir traktörde patinaj hiç olmasaydı, yoğun çeki gücünün ters bir iletim yapması sonucu şanzımandan tutun da motora kadar inanılmaz arızalar oluşabilirdi. Bir de debriyaj plakalarının gücü emmesi de burda büyük bir fayda sağlıyor.

Kısaca nasıl ki patinaj sigorta görevi görüyorsa, diferansiyel kilidi de aynı şekilde dengeli güç aktarımını yaptığı için buna katkı sağlıyor. Fakat ağır yüklenmelerde traktör çekmiyorsa, diferansiyel kilidini sürekli kullanarak sisteme zarar vermek olasıdır.
Tadında...
 
Biz bugüne kadar ihtiyaç duymadık kullanmadık hiçte lazım olmadı masseyi yapan mühendislerin aklı az olduğundan arkasını hafif yapmışlar zorlandığında patinaja kalkipta tekerler kacirsinki içerde dişli sistemine zararı olmasın ömürlü olsun diye ancak biz çeksin diye ilave ağırlık teker içine su koyup 70 beygirden 90 beygirlik güç cikartcaz diye bijon keseriz gövde üstü dusururuz traktörleri yada şanzıman dişlisi kırarız ne biliyim 10 bin saatlik motor ömrünü 7 bin saate dusuru rektefe işine gireriz gibi oradaki o pedal ağır durumlarda traktorun kendini kurtarması amacıyla konmakta eğer sürekli işlerde kullanılacak olsa entegre bir sistem koyup o mühendis sürekli o kilidin çalışmasını saglayabilir bir traktörün patinajda kalması sadece lastik ömrünü yer bu da icersini dağıtmasınin yanında cüzi bir masraf patinajla traktör aktarma organlarını ve motorunu korur bu yüzden ben her zaman traktörün zorlandiginda patinaja kalkmasını doğru bulup kullanmamisimdir bu benim tercihim ve görüşüm
Çok yanlış bir bilgi patinaj yapan motor şanzımana zarar verir.
 
S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa :))
 
S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa :))
Zorlanıyor yuke giriyor 🙂
 

S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa :))

Boşa çevirdiği için haliyle motor zorlanmıyordu, diferansiyeli kitleyince yükteki teker dönmeye başlayınca motora da yük bindi haliyle.

Yeni traktörlerde direksiyonu farkında olmadan çevirirsen kendisi devreden çıkarıyor kilidi, eskilerde de hidroliği kaldırınca kendisi atıyor. Tekerlerin dengesiz döndüğü hissedilince kilitlenir, Altına ağaç koyanlar genelde bilmeyen binip de basmasın arkayı dağıtmasın diye koyarlar. Başka türlü de kullanılıyomuş öğrendiğim kadarıyla :rolleyes:
 
Evet öle ama takoz koymaya gerek yok . Sonucta takoz koyulması için yapılmadı ,yukarıda dedıgın gibi ihtiyaç halınde kullanılması için var .
Ben nadasta da sürekli kullanılması tarftarı değilim 🙂 ama kullananlar var.. Ve hiç bir sey olmadığını söyleyenler de var.
Yanlış kullanımda arıza cıkarabılır.

Ekstra olarak motorun lastıklerine su basmak da iyi bir sey değil.. Ben bunun da taraftarı değilim.

Her seyı yerinde ve zamanında kullanmak iyidir.

Ama sen direk iptal ediyorsun . Buna gerek yok
MF 285 ile hayvan gübreli yeri sürerken ; arka jantlarda 2 ağırlık yetersiz geliyordu, öndeki çanta ağırlıkların 4 tanesi söküp , çamurlukların üzerine 2 şer tane bağlardık , önde çeki ağırlığı ve 4 tane ağırlık olurdu.
3 12" pullukla çizide sürekli dif kilidi basılı kullanırdık, hiç zararını görmedik.
 
MF 285 ile hayvan gübreli yeri sürerken ; arka jantlarda 2 ağırlık yetersiz geliyordu, öndeki çanta ağırlıkların 4 tanesi söküp , çamurlukların üzerine 2 şer tane bağlardık , önde çeki ağırlığı ve 4 tane ağırlık olurdu.
3 12" pullukla çizide sürekli dif kilidi basılı kullanırdık, hiç zararını görmedik.
98 model 285s tek ceker 3 lu 12 çim payı 15 tahta genişliği ile dar lastik olmasına rağmen 4 lu 15 numara kostugumuz McCormick in üstünden gelip geçecek kadar nadasciydi kesinlikle nadasi 10 numara 398 tek çeker aynı pulluklarda John Deere 6220 ye tur bindiriyor bu traktörler kilit olsun olmasın bu işlerin uzmanı
 
98 model 285s tek ceker 3 lu 12 çim payı 15 tahta genişliği ile dar lastik olmasına rağmen 4 lu 15 numara kostugumuz McCormick in üstünden gelip geçecek kadar nadasciydi kesinlikle nadasi 10 numara 398 tek çeker aynı pulluklarda John Deere 6220 ye tur bindiriyor bu traktörler kilit olsun olmasın bu işlerin uzmanı
MF logosunda eskiden pulluk resmi vardı beyaa.
Mc Cormick , mazot pompası ayarı istiyordur.
JD 6220 de iki çeşit motor var, model yılı önemli ve ayar istiyor olabilir.
MF 285 ve 398 , ne mazot pompası ayarı nede sübap ayarı genelde istemez.
Case 75C , hassas iyi çalışsın, pulluğu titretiyor , MF 285 pulluğu titretmez.
 
S.a bu seneyekadar hiç bukadar çok diferansiyel kilidi kullanmamıştım pek zora düşmüyordum kuraklıktan dolayı sürümler zor oldu aklıma takılan konu kilide bastığım an motor sanki dahada bi kükrüyor acaba yakıt olayı artıyormu bana göre artıyor egzozdan çıkan duman artıyorsa :))
Zorlanıyor yuke giriyor 🙂

Artmaz aksine düşer.
Vallahi cayıda yeni demledim ah beraber bi otursak masaya artarmı artmazmı sabaha kadar bi neticeye varırdık :)
 
Vallahi cayıda yeni demledim ah beraber bi otursak masaya artarmı artmazmı sabaha kadar bi neticeye varırdık :)
🙈🙈

Şimdi şöyle

- 10 metre patinaj ede ede sürmek var
-10 metre kilide basip zorlaya zorlaya sürmek var
- 10 metre hiç bir müdahale de bulunmadan sürmek var

Hangısınde neye göre şimdi yakıt artar atmaz .. ?

+Zorlanınca yakıt artar

Patınaja harcadıgı yakıtı
Zorlanarak patınaj etmeden harcamak var birde


Kısaca yakıt olayı görecelidir .
 
patinaj petalı bazen ayagınızı pedaldan çektiginiz halde devreden çımayabilir o şekilde dönmeye çalışırsanız ayna mahruti ye zarar verebilir eski tip traktörlerde genellikle.
 
Traktör patinaja düşünce yakit artar çünkü teker aynı yolu daha çok tur yaparak gidecek lastikler daha çabuk eskiyecek kilit kullaninca daha rahat gidiyor hızı sabit kalıyor patinaja düşünce bazen durma noktasına geliyor bir de çizide daha düz gidiyor. Diferansiyelin kullanım amacı virajlar için gerekli
 

Bizde var 76 model mf 135 kilitli.Bence değiştirceksen yeni alacağın 135'de +kilit+çift baskı +içten hidrolik direksiyon olmalı.Bizimki hidrolik direksiyonlu çok rahat kullanımı var.
 
Güç kullanimi gerektiği, yumuşak zeminde çekişin tekerlere eşit dağıtılması gereken yerlerde kullaniyoruz.Çiftte devamli kullanmamak lazim ,doğru ekipman doğru ,doğru tavda ayarda istemez zaten.
54 c de takiliyordu.wd 40 ike arada bir yağlamakta, arada kullanmakta fayda var.Eğer bir şekilde geri gelmezse direksiyonun düz olduğu kasmadığı durumda;pedal sökülüp ,ayarli pense ile kilit pimini sıkıca tutturup çektirerek kurtarabilirsiniz.Ben oyle kurtarmistim,iki kez ,sonra alıştırdım. Devamlı kullanilmadigi için Alıştırma yapilmali
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt