Merhaba verdiğiniz bilgiler çok detaylı ve yeterince açıklayıcı bir kaç sorum olacaktı cevaplamak isterseniz bende case jx65 B bahce tipi traktör var Iveco motor ama performanstan hiç memnun değilim 700 saati geçti şuan new hollandın 65 hp 3 silindirli ve daha düşük torklu motorları bile daha performanslı ve boğulma gibi sorunları yok acaba bu bahsettiğiniz derin piston olayından dolayı mı yoksa benim traktörümde mi bir problem var 4 silindir daha güçlü diye nh yi bırakıp bunu aldım hem fazla yakıyor hem de çok boğuluyor kalkışlarda yokuşlarda vs
Case 65C ile tt4.65 sürüm denemesinde 65C akselerasyon olarak bir tık önde, denemesi daha önce forumda gösterilmişti.
Traktörün rölanti devri 850 rpm +- 50 rpm töleransı bulunuyor.
Bahçe serisi 1300 rpm max tork , 2300 rpm max güç veriyor.
Yakıt konusu biraz değişkenlik gösterebiliyor. Kalite farkları var.
Boğulma demeyelim de motor esnekliği fazla yüksek olarak kabul edilebilir.
Yardımcı traktörlerin genelde motor esneklikleri yüksektir.
Traktör 1000-1200 rpm devirle kalkış yapar.
Derin piston tercihi motor grafiklerini etkiler.
Perkins genelde 105/127 mm tercih eder , 1000-1500,1700 rpm sabit tork aralığı olur.
JD genelde 106/127 mm tercih eder , başlangıç hafif düşük yay şeklinde 1300-1500 rpm sabit tork aralığı bulunuyor.
Ford, 112-107 mm tercih ediyor, fakat motor 1300 rpm max tork noktasına sahiptir.
En az yakıt bölgelerinin konumları değişik oluyor.
Uzun devir çalışmalı bir traktöre kısa devir çalışmalı motordan geçiş yaparsanız zorlanırsınız.
Yük taşırken 75C de 1500-2600 rpm arası traktöre devir veriyoruz, rampa eğimine göre devir sıkışıyor, 1500 e düştüğünde vites küçültüyoruz, 2600 rpm devire çıkınca vites büyültürüz.
Kullanım olarak hangi modelle rahat ediyorsanız ona yönelmenizi tavsiye ederim.
75C kullanıp pulluk sürümünde 1400-1800 rpm devir araması yapanda oluyor, 1600-2500 rpm gibi motor yük dengeleme devir araması yapmak gerekiyor.
Uzun devir çalışmalı motorların zamanlama kayıpları yüksek olduğu için alışkanlıklar kolayına bırakılmaz.
Motor bu şekilde çalışmaya zorlanırsa yakıtı arttıracağı aşikardır.