Common Rail Motor Güç Arttırımı

Fabrikadan 90-100- 110 HP olarak, aynı motor ve aynı şanzıman olarak çıkan commonrail traktörlerden 90 ve 100 HP olanlarının yazılım ile 110 HP değerlerine getirilmesinde hiçbir sakınca olmaz. Aynı işlem 110 HP için düşünüldüğünde tabiki de aktarma organlarının fazladan ne kadar bir torka dayanabileceğini iyi bilmek lazım.
 
Benim anlamadığım bu traktör fabrika da üretilirken böyle üretilmiş alırken de böyle begenilip alınmış neden daha sonra böyle fantazi arıyorlar bir türlü çözemedim ya fabrika da o kadar mühendis var yapacak olsa zaten adam yapar herşeyin bir dayanma gücü var gerek yok böyle şeylere
En ufak bir civatasına kadar her şeyi aynı, sadece güç değerleri farklı olan iki traktörün aralarında 20 bin TL gibi bir fiyat farkı var ise ve bu güç değeri 1000 TL gibi küçük bir rakamla yazılım yolu ile eşitlenebiliyorsa 19000 TL fazladan vermeye hiç gerek yok diye düşünüyordur bu adamlar.
 
En ufak bir civatasına kadar her şeyi aynı, sadece güç değerleri farklı olan iki traktörün aralarında 20 bin TL gibi bir fiyat farkı var ise ve bu güç değeri 1000 TL gibi küçük bir rakamla yazılım yolu ile eşitlenebiliyorsa 19000 TL fazladan vermeye hiç gerek yok diye düşünüyordur bu adamlar.
Böyle düşünen adamlar sonunda 20 30 bin Tamir bakım masrafı ödeyince aklı başına gelmiştir heralde dyna 4 şanzıman ne kadar bilmiyorum ama 20 ye çıkmıştır sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci60

Bilgisayarın kapasiteni ve hızını artttıkmak için bile işlmecisini harddiskini değiştirmek gerekiyor koca traktörün 10 hp arttırmak parça değişimi olmadan pompadan elektronik oynamalar yaparak ne sağlıklı olur şüpheli
Güçlü görünmek farklı güçlü olmak farklı
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Arabalarda da güç artışı için yazılımlar yapılıyor.
Yazılım yapılınca turbo basıncı ayarları, avans ayarları, volan ağırlığı miktarı, hava alma girişleri ve egzoz çıkışları, debriyaj balatası kavrama özellikleri, fren balatası özellikleri, EGR valfinin iptali, DPF iptali, şanzımanın tork dayanımı bilgileri gerekiyor.
Traktör serilerinde mekan büyüklüğüne göre seri tercihi gerekiyor.
7 serisinin 150 hp traktörü 20 m^3 yem karmada, ot çevirmede kullanılırken, 6 sınıfının 150 hp traktörü toprak işlemeye daha yatkın niteliktedir.
Aynı traktör ağırlığında cep herkülü ve uçan halı modelleri var.Traktörlerin çeki kancası güçleri arasında büyük farklar var.Motor gücüne bakmakta yanıltıcı olabilir, tam yükte çalışıp az yakacak ve traktör ağırlığı yüksek modellerde bulunuyor.
Biçerde yazılım kullanıyoruz, tork eğrisinin şeklini düzeltmeden randımana girmiyor, traktörün kapasitesi bilindikten sonra makul güçlendirmelerin yapılması gerekir.Seri başı traktörü alıpta seri sonu toprak işleme traktörü gibi kullanmakta mantıklı görünmüyor.
En az yakıt bölgesi ve motor yükü bilgilerinin kullanım kitapçıklarında bulunması gerekir.Üst serilerdeki motorlar genelde kademesiz şanzımanla çalışacak dizayna sahipler ve motor anma güçlerinde çalışması gerekiyor, serisine göre 1900, 2000, 2100, 2300, gibi motor yük dengeleme devirleri bulunuyor.
Yazılım yapılıp tork bandının başlangıç devirlerinde motoru yüke vermek tam bir facia olur.Hidrolik iç pompalar yarım güçte çalışır, turbo yükü artar.
JD 7310 R serisinde tork ve güç bandı üst üste bindirilmiş, 1400-1800 devir arasını rahat kullanabiliriz, 6215 R modelde ise 1500 devirler civarına tork bandı genişletilip yerleştirilmiş, 1900 devirler civarına güç bandı yerleştirilmiş. Ekim işlemlerinde 1500 devir toprak işlemede 1900 devir kullanabiliriz.
Fendth vario 1050 motor karakteristiğinden dolayı 1400 devirde çalışırken, Kubota MGX 135 2, 1200-1600 devir tork bandı, 2600 devir max güç veriyor, 2000 devir motor yük dengeleme devridir, toprak işlemede 2000 devir kullanmak gerekir, 1300-1400 devirde çekişi hissettirir ama motor çalışması için sağlıklı değildir.
Perkins 92 hp, 393 n.m. Euro 2 motora pompa ayarı yaptık, pulluk sürüm hızı 6 km/h hızdan 9 km/h hıza çıktı.
Motorun torku hızın kare köküyle orantılı olarak artmıştır.
To be continued... :sleep:
 
Bilgi paylaşan arkadaşlara en kalbi duygularımla şükranlarımı sunuyorum. Yazılım işinden vazgeçtim gibi. Sn. The_Hoca aşırı bilgi yükleyince benim ram kaldırmadı. Bugün Mısır ekeceğimiz tarlalara çizel çektim; şunu anladım ki öncelikle benim tez zamanda traktöre uygun ekipmanlar almam lazım. Bu uygulamayı yaptırmak isteme sebebim çekişinden olan şikayetim değil. Sadece sıra başlarında biraz boğulma yapıyor. Bu sorunda aslında eski kullanım alışkanlıklarımdan kaynaklanıyor. Doğrusu arkadaşların dediği gibi macera aramaya gerek yok.
 
Bilgi paylaşan arkadaşlara en kalbi duygularımla şükranlarımı sunuyorum. Yazılım işinden vazgeçtim gibi. Sn. The_Hoca aşırı bilgi yükleyince benim ram kaldırmadı. Bugün Mısır ekeceğimiz tarlalara çizel çektim; şunu anladım ki öncelikle benim tez zamanda traktöre uygun ekipmanlar almam lazım. Bu uygulamayı yaptırmak isteme sebebim çekişinden olan şikayetim değil. Sadece sıra başlarında biraz boğulma yapıyor. Bu sorunda aslında eski kullanım alışkanlıklarımdan kaynaklanıyor. Doğrusu arkadaşların dediği gibi macera aramaya gerek yok.
En iyisini yaparsın arkadaşım , t5120 anca çıkmışken + 20 hp zor bi durum belki motor bunu kaldırmayabilir , kulağa hoş geliyor fakat düşündürücü bi durum korkulu rüya görmektense uyanık yatmak iyidir.bence doğru karar vermişsin .
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01
Bilgi paylaşan arkadaşlara en kalbi duygularımla şükranlarımı sunuyorum. Yazılım işinden vazgeçtim gibi. Sn. The_Hoca aşırı bilgi yükleyince benim ram kaldırmadı. Bugün Mısır ekeceğimiz tarlalara çizel çektim; şunu anladım ki öncelikle benim tez zamanda traktöre uygun ekipmanlar almam lazım. Bu uygulamayı yaptırmak isteme sebebim çekişinden olan şikayetim değil. Sadece sıra başlarında biraz boğulma yapıyor. Bu sorunda aslında eski kullanım alışkanlıklarımdan kaynaklanıyor. Doğrusu arkadaşların dediği gibi macera aramaya gerek yok.
Forumda bu işin daha uzmanları vardır ama bilgim dahilince cevap vereyim.
NH T5 E.C , TR5 ve Case U , U pro seride 107 hp ve 114 hp modeller için 150 hp, 550 n.m. tork olacak şekilde yazılım yapılabilir, traktörün limitleri kaldırır.Sulu tarımda kullanılabilir.
140 hp 520 n.m. soft(yumuşak) yazılımlarda oluyor, Farmall C serisi için önerilebilir, kuru tarımda kullanılabilir.
Traktörlerin motor ömürlerinden taviz verilmemesi için yumuşak yazılımların kullanılmasını tavsiye ederim.
Yazılım motorun 1400-1800 devir olan tork bandını 1200-1800 devir olacak şekilde genişletiyor ve ilk kalkışlardaki sinme hareketini azaltacaktır.
Toprak sertliğini bilmediğimizden motorun torkunun fazla gelip pullukta %10 patinaj ortalamasının dışına çıkması durumunda yakıtta artışa neden olacaktır, ince hesapla olaya bakıyorum, profesyonel arkadaşlar ne der bilemem. :)
Bizim eleğin delikleri çok incedir, her şey geçmiyor, tırnaklarımla ararım.
 
Forumda bu işin daha uzmanları vardır ama bilgim dahilince cevap vereyim.
NH T5 E.C , TR5 ve Case U , U pro seride 107 hp ve 114 hp modeller için 150 hp, 550 n.m. tork olacak şekilde yazılım yapılabilir, traktörün limitleri kaldırır.Sulu tarımda kullanılabilir.
140 hp 520 n.m. soft(yumuşak) yazılımlarda oluyor, Farmall C serisi için önerilebilir, kuru tarımda kullanılabilir.
Traktörlerin motor ömürlerinden taviz verilmemesi için yumuşak yazılımların kullanılmasını tavsiye ederim.
Yazılım motorun 1400-1800 devir olan tork bandını 1200-1800 devir olacak şekilde genişletiyor ve ilk kalkışlardaki sinme hareketini azaltacaktır.
Toprak sertliğini bilmediğimizden motorun torkunun fazla gelip pullukta %10 patinaj ortalamasının dışına çıkması durumunda yakıtta artışa neden olacaktır, ince hesapla olaya bakıyorum, profesyonel arkadaşlar ne der bilemem. :)
Bizim eleğin delikleri çok incedir, her şey geçmiyor, tırnaklarımla ararım.

İlginiz için teşekkür ediyorum. Yazılımı yapacak olan arkadaş stage1:+20H.P+80N.M uygularız dedi. İlk başta yaptırmayı düşünmemde T5.115 E.C serisinin T6 şanzıman ve diferansiyel’e sahip oluşuydu. Kimi zararlı filan deyince vazgeçtim. Siz böyele deyince yaptırsammı acaba diye fikir oluştu.
“Yaptırsam’mı acaba?”
 
Ağır hizmet tipi şanzımanlar tork artışını belli miktarda tölere edebiliyor.
Motorun yükünü takviye 2. vites taşıyacağına takviye 3. vites dişlisi taşıyor.
Same Explorer 80 seriyi regülatör ayarı yaparak kullandık.
8 ton mısır silaj verimi olan yerde traktör susmuyor.
Helisel dişli şanzımanların yük taşıma kapasitesi yüksektir.
Toprak işleme viteslerinde basınçlı yağlama ve şanzıman yağ soğutucu yeterli ise pek sorun çıkmaz.
Yazılımlar sadece tork eğrisinin şekli düzeltilerekte yapılabilir.
Malzeme kalitesi iyi ise traktör, patinaj traktörüne döner.
Motor niteliği de önemli, en az yakıt bölgesi içinde kulanım imkanı vermesi gerekiyor.
FPT motor 1400-1900 devir arası en az yakıt bölgesi var.
Tam yük ve yarım yük yakıt tüketimi ideal seviyelerdedir.
İlginiz için teşekkür ediyorum. Yazılımı yapacak olan arkadaş stage1:+20H.P+80N.M uygularız dedi. İlk başta yaptırmayı düşünmemde T5.115 E.C serisinin T6 şanzıman ve diferansiyel’e sahip oluşuydu. Kimi zararlı filan deyince vazgeçtim. Siz böyele deyince yaptırsammı acaba diye fikir oluştu.
“Yaptırsam’mı acaba?”
Denemeden öğrenemeyiz, yazılım değerleri uygun hatta biraz düşük görünüyor, +30 H.P +80 n.m. olabilir, fikrindeyim.
 
Ben birkaç hafta önce t5 115 e yaptırdım 2300 TL ye
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_20201222_220922_com.instagram.android.jpg
    Screenshot_20201222_220922_com.instagram.android.jpg
    128.3 KB · Görüntüleme: 29
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular