Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...


Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

Biçerdöver kullanırken eğimli arazide dikkat etmek lazım.Özellikle aşağı inerken sert geri manevra yaptığınızda depoda biraz da yük varsa arkası kalkabilir.
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

Arkadaşlar bizim buralar genellikle kayısı bahçesi. Bu bahçelerin altı işlenirken genellikle jiletçilere dönersin. geçen yıl bir arkadaşın boğazına dal çarpmıştı gırtlak delindi ama şimdi iyi. Bu büyük dallardan beli boynu kırılan çok oluyor. ilaç makinelerinin şaftı çok adamı sakat bıraktı ve öldürdü. rotovatör çok kötü. çok adam öldü. slaj makinesi çok adam kör etti. patoz? bide traktör kazaları.
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

Okudukça daha dikkatli olunması gerektiğini, dikkat konusunda az yada çok bir rehavete düştüğümüzü anlıyorum.

Kazalar çok ama özellikle ben geliyorum diyenlere değinmek lazım. Çünkü onlar literatürde 'önlenebilir kazalar' olarak geçiyor. Soma Faciası gibi.


Hem akranım, hem de yakın bir arkadaşım hareket halindeki traktöre binmeye kalktı. Ayağı basamaktan kaydı. Traktörün arka tekerleğinin altına düştü.

Şöför hemen durdu ama çok geçti. Traktör arkadaşın üzerine çıkmıştı.

Fiat 80-66 ' nın arka tekerleği, yere düşünce oturur vaziyette kalan arkadaşımın bacaklarının tam üzerinde durdu. O an zamanda durdu.

Bir bağırış, çağırış koptu!

Traktörün altında adam kaldı!... Diye bağırmaya başladı çevredekiler.

Şöför aşağı bakıp arkadaşı görünce şoka girdi. Panik ve şok ile tekrar koltuğa oturdu traktörü hızla ileri sürdü.

Traktör hızla kalkınca arka tekerlek patinaj çekerek altındaki arkadaşı geriye fırlattı. Film orda koptu.


Bi öldü sandık.

Üzerinden traktör geçen arkadaş, biz daha ne olduğunu anlayıncaya kadar ayağa fırlayıp can acısı ile bacaklarını ovmaya ve zıplamaya başladı.

Herkes şokta. Kimse ne olduğunu anlayamadı.

Anlaşılan tek şey vardı, arkadaşım durumunun iyi olduğu :)

Apar topar hastaneye. Film çekildi, tahlil yapıldı. Hiçbirşeyi yok.

Üzerinden traktör geçti ama burnu bile kanamadı. Bildiğiniz şerbetli..

Yalnız ertesi gün bacaklarına baktım. Arka tekerleğin diş izleri olduğu gibi çıkmış. Mosmor bir şekilde.

O arkadaşım, o günden sonra hareket halindeki hiçbir araca binmedi. Yaklaşmadı.


Kısaca hareket halindeki araca binmeyin, yaklaşmayın. Çünkü herkes bu kadar şanslı olamayabiliyor.

Makina ekipman konusunda tanıdığım en usta, en tecrübeli kişi, tablonun önündeki mısır yığıntısını çekmek için inen oğlunu, kendi yürür silaj makinasına kaptırdı. Kalanını anlatmama gerek yok.

HAREKET HALINDEKI HİÇBİR ARACA YAKLAŞMAYIN!..
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

*Şaftlı-Ekipman çalışırken yanına varıp işlem yapmıcan,ekipmanı durdurup yapacağın işi yapıcan (şaft sarabilir,dalgınlıkla bıçak vb. şeylere dokunma sonucu kötü şeyler olabilir)
*Çalışırken mümkün olduğunca ekipmandan uzak durucan,ekipmanın altına hiç bir şekilde girmicen.(hidrolik bırakabilir)
Allah kazadan beladan hepimizi korusun..
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

sebazios link=topic=73811.msg905003#msg905003 date=1405022877' Alıntı:
Okudukça daha dikkatli olunması gerektiğini, dikkat konusunda az yada çok bir rehavete düştüğümüzü anlıyorum.

Kazalar çok ama özellikle ben geliyorum diyenlere değinmek lazım. Çünkü onlar literatürde 'önlenebilir kazalar' olarak geçiyor. Soma Faciası gibi.


Hem akranım, hem de yakın bir arkadaşım hareket halindeki traktöre binmeye kalktı. Ayağı basamaktan kaydı. Traktörün arka tekerleğinin altına düştü.

Şöför hemen durdu ama çok geçti. Traktör arkadaşın üzerine çıkmıştı.

Fiat 80-66 ' nın arka tekerleği, yere düşünce oturur vaziyette kalan arkadaşımın bacaklarının tam üzerinde durdu. O an zamanda durdu.

Bir bağırış, çağırış koptu!

Traktörün altında adam kaldı!... Diye bağırmaya başladı çevredekiler.

Şöför aşağı bakıp arkadaşı görünce şoka girdi. Panik ve şok ile tekrar koltuğa oturdu traktörü hızla ileri sürdü.

Traktör hızla kalkınca arka tekerlek patinaj çekerek altındaki arkadaşı geriye fırlattı. Film orda koptu.


Bi öldü sandık.

Üzerinden traktör geçen arkadaş, biz daha ne olduğunu anlayıncaya kadar ayağa fırlayıp can acısı ile bacaklarını ovmaya ve zıplamaya başladı.

Herkes şokta. Kimse ne olduğunu anlayamadı.

Anlaşılan tek şey vardı, arkadaşım durumunun iyi olduğu :)

Apar topar hastaneye. Film çekildi, tahlil yapıldı. Hiçbirşeyi yok.

Üzerinden traktör geçti ama burnu bile kanamadı. Bildiğiniz şerbetli..

Yalnız ertesi gün bacaklarına baktım. Arka tekerleğin diş izleri olduğu gibi çıkmış. Mosmor bir şekilde.

O arkadaşım, o günden sonra hareket halindeki hiçbir araca binmedi. Yaklaşmadı.


Kısaca hareket halindeki araca binmeyin, yaklaşmayın. Çünkü herkes bu kadar şanslı olamayabiliyor.

Makina ekipman konusunda tanıdığım en usta, en tecrübeli kişi, tablonun önündeki mısır yığıntısını çekmek için inen oğlunu, kendi yürür silaj makinasına kaptırdı. Kalanını anlatmama gerek yok.

HAREKET HALINDEKI HİÇBİR ARACA YAKLAŞMAYIN!..
Slaj makinesi cok tehlikeli gercekten kayinpedere yardima gidiyoruz da yol acimindan kalan misiri elle veriyoruz asiri tehlikeli ama naparsin mecbur
 

Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

2 yıl felan oluyor herhalde belki daha fazla 2 kardeş elibol ile saman yaparken büyük olan makinanın önüne ayağıyla yerdeki samanları iterken kendini makinaya kaptırıyor ve traktördeki kardeşi tozdan felan adamı görmüyor tarlanın başından dönüyor bakıyor abisi yok sağa sola bakarak devam ediyor en sonunda merak edip traktörden inip etrafa bakıyor nerde bu diye ve korkunç olayı görüyor adam makinaya takılmış yerden sap toplayan o yaylı şeyler adı aklıma gelmedi adamın içini boşaltmış adamı içeri alamamış sürüklemiş ve olan olmuş en acısı öldüğü gün adamın oğlumu torunu mu ne olmuş Allah düşman başına vermesin dikkat edelim arkadaşlar 5 dk sonra olur...

 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

Gökhan ÖZKAN link=topic=73811.msg864647#msg864647 date=1394672188' Alıntı:
şaftlı makinalarda bol giyinmeyeceksin.
her traktörün el freni tutmak zorunda.
ilk hareket etmeden traktörün sağına soluna altına bakacaksın.
eve geldiğinde ekipmanı indirip öyle stop edeceksin.
kesinlikle hiç bir şeyi ihmal etmeyeceksin. (ya bu idare eder,bunu takalım vs gibi )
biçerler hareket halindeyken binmeyeceksin ve inmeyeceksin.
hasatlarda traktörü tarlanın köşesine çekmeyeceksin.
geri geri ekimapana yanaşırken ekipmanla traktör arasında kimse olmayacak.(Allah muhafaza o anda debriyaj sıyırır traktörler ekipman arasında kalır adam)
babamla mümkün olduğunca hassas iş yapmayacaksın.yapacaksan eğer traktörü babama vermeyeceksin ;D
hepsi doğru ama son cümle kesinlikle tartışılmaz doğru zuha-*-s zuha-*-s zuha-*-s
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

Oka, istihab haddinden fazla yük bindirmeyin.

Dün arkadasa denk geldim. Ok kırılmış. 7 ton buğday yerde.

Yine ucuz atlatmislar. Cana gelmemiş.
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

23 bini aşkın çiftçiye traktör eğitimi verildi
09 Temmuz 2014 Çarşamba - 11:30

'Güvenli Traktör Kullanımı Projesi kapsamında 23 bin 678 çiftçiye eğitim verildi'


TZOB Genel Başkanı Bayraktar, 'Güvenli Traktör Kullanımı Projesi kapsamında 23 bin 678 çiftçiye eğitim verildi' açıklmasında bulundu.

AA ' nın haberine göre; Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Güvenli Traktör Kullanımı Projesi kapsamında 10 bin çiftçiye ulaşmayı hedeflerken, 23 bin 678 çiftçiye eğitim verdiklerini bildirdi. Bayraktar, yazılı açıklamasında, 2013 ' te 5 bakanlık ve bir şirket işbirliğiyle 'Güvenli Traktör Kullanımı Projesi' hazırladıklarını, eğitimlerin Konya ve Manisa ' dan sonra Balıkesir ' in Gönen ilçesinde gerçekleştirildiğini ifade etti. İstatistiklere göre, tarım araçlarının karıştığı trafik kazalarında ölüm ve yaralanma oranının yüksek olduğunu belirten Bayraktar, ölümlü trafik kazalarının toplam kazalara oranı ortalama yüzde 2,5 iken, traktörlerin karıştığı kazalarda bu oranın yaklaşık 4 kat fazla olduğunu bildirdi.

Bayraktar, trafik güvenliğinin küresel boyutta önem arz ettiğini vurgulayarak şunları kaydetti:

'Dünya Sağlık Örgütü rakamlarına göre, her yıl dünyada 1,3 milyon insan trafik kazalarında hayatını kaybetmekte, 50 milyondan fazla insan yaralanmakta veya sakat kalmaktadır. Bu kadar ölüm, yaralanma ve sakatlık savaşlarda bile görülmüyor. Birleşmiş Milletler kararıyla 2011-2020 arasında trafik güvenliğinin sağlanması ve trafik kazalarından kaynaklanan ölümlerin yüzde 50 azaltılması amacıyla üye ülkeler, trafik güvenliği için 10 yıllık eylem planlarını açıklamaya davet edilmişlerdir. Ülkemiz de bu çağrı doğrultusunda 10 yıllık ' Trafik Güvenliği Eylem Planı ' hazırlamış ve uygulama çalışmalarına başlanmıştır.'

İçişleri Bakanlığı , Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Yiğit Akü işbirliğiyle hazırladıkları proje ile traktör kullanıcılarını trafik kuralları hakkında bilgilendirmeyi ve tarımsal işlerin güvenli yapılmasını amaçladıklarını belirten Bayraktar, şöyle devam etti:

'Traktörlerin karıştığı kazaların önlenmesi için sürücülerin hız kurallarına ve kavşaklarda geçiş önceliğine uymaları, tepe lambası gibi ışık donanımlarının tam ve çalışır durumda olması, traktörlerde koruyucu kabin bulunması ve römorkların arkasına standartlara uygun reflektörlerin takılması önemlidir. Traktöre aşırı yükleme yapılmaması, açıkta ve yük üzerinde insan taşınmaması, ani ve kontrolsüz manevralardan kaçınılması gerekmektedir.'

Bayraktar, projede hedefin 10 bin çiftçiye ulaşmak olduğunu ancak Konya, Manisa ve Balıkesir ' de verilen eğitimlere 23 bin 678 çiftçinin katıldığını kaydetti.
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

kubilay07 link=topic=73811.msg865028#msg865028 date=1394731605' Alıntı:
PTO ile çalışan ekipmanlarda şaft muhafazası mutlaka takılı olacak bu ağırlık yapıyor yok traktörün bi tarafına dokunuyor gibi sebeplerle çıkarılmayacak..
bunla ilgili geçen yıl başımdan geçen olayı anlatayım:

geçen yıl nar bahçesine rotovatör çekiyorduk traktörde rotovatörde kendimizin değildi emanet kullanıyorduk yani rotovatörde şaft muhafazası yok!!
halaoğlum traktörün arka çeki düzenine dökunuyor diye çıkarmış -aklı selimliğe bak- muhafaza olmayan şaft yere yakın bir ağacın dalını kaptı zaten ne olduğunu anlayana kadar ağacı çoktan kendine yapıştırmıştı ağacı şafttan ayıramayıp kesmek zorunda kalmıştık hiç unutmuyorum babam ağacı böyle yapan insanı ne yapar demişti...

daha sonra traktörü teslim ederken halaoğluna anlattım tamam takarım muhafazayı dedi bu yıl yine kullanacağım o rotovatörü ama muhafaza hala takılmadı kız-*sw kız-*sw

Emanet isterken koruma takılı değilse korumayıda iste ve kendin tak, eğerki koruma halanın oğlunun dediği gibi çeki düzeneğine değiyorsa, çeki düzeneğini sök veya daha aşağıya al öyle çalışma yap derim, şimdiden kolay gelsin.
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

sebazios link=topic=73811.msg905777#msg905777 date=1405511407' Alıntı:
Oka, istihab haddinden fazla yük bindirmeyin.

Dün arkadasa denk geldim. Ok kırılmış. 7 ton buğday yerde.

Yine ucuz atlatmislar. Cana gelmemiş.

2 gün önce yukarıdaki yazıyı ben yazmışım. Istihab haddi kısmı sadece ok için geçerli değil demekki..

Çok bozuk / kayalık yolda 30kg ' lık 220 balya yükleyince dingili kırdık:

evuvy6ag.jpg
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

sebazios link=topic=73811.msg906014#msg906014 date=1405668767' Alıntı:
2 gün önce yukarıdaki yazıyı ben yazmışım. Istihab haddi kısmı sadece ok için geçerli değil demekki..

Çok bozuk / kayalık yolda 30kg ' lık 220 balya yükleyince dingili kırdık:

evuvy6ag.jpg
geçmiş olsun abi.
 

Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

sebazios link=topic=73811.msg906014#msg906014 date=1405668767' Alıntı:
2 gün önce yukarıdaki yazıyı ben yazmışım. Istihab haddi kısmı sadece ok için geçerli değil demekki..

Çok bozuk / kayalık yolda 30kg ' lık 220 balya yükleyince dingili kırdık:

evuvy6ag.jpg

geçmiş olsun kardeş
yalnız o dingil yol nekadar bozuk olursa olsun öyle kırılıyorsa bir sorun var üretim hatası veya zayıf mazeme kullanılmış römorku yapan ustayla bir görüş bence
bu sorun normal römorklarda oluyor 4 tonluk römorka 8ton kum atıyorlar sonra römork pert oluyor oku bükülüyor şahsede sorun oluyor piston kaldırmıyor yada kaldırırken patlıyor yada dingil bükülüyor kırılıyor ama
balye taşırken bu sorunun olması soru işareti
 
Ynt: Çiftçilikte Ders Çıkarılması Gereken Hatalar...

YAVUZ_13 link=topic=73811.msg906244#msg906244 date=1405766772' Alıntı:
geçmiş olsun kardeş
yalnız o dingil yol nekadar bozuk olursa olsun öyle kırılıyorsa bir sorun var üretim hatası veya zayıf mazeme kullanılmış römorku yapan ustayla bir görüş bence
bu sorun normal römorklarda oluyor 4 tonluk römorka 8ton kum atıyorlar sonra römork pert oluyor oku bükülüyor şahsede sorun oluyor piston kaldırmıyor yada kaldırırken patlıyor yada dingil bükülüyor kırılıyor ama
balye taşırken bu sorunun olması soru işareti

Yalnız malzeme degil, ustayı da değiştirdik. Su an yeni dingil, yeni usta tarafından, yeni malzeme ile yapılıyor.

Malzemenin zayıf kalacaginin farkindaydim. Ama usta ceker dedi. Ses etmedik ama zayif kaldi. Kotu yani kaynaktan kirildi. Durumu ustaya bildirdik. Kabullenmedi.

Hem ustayı, hem malzemeyi değiştirdik yani.

Hatalardan ders almak önemli..

u4a4eba4.jpg
 

Benzer Konular