Ynt: Case ve new holland cekiş problemi
DERECELİ EGZANTRİK MİLİ NEDİR ?
Dereceli egzantrikten önce eksantrik (kam) mili ne işe yarar onu öğrenelim. Egzantrik mili motorun çalışma esnasında emme ve egzoz supaplarının açılıp kapanmasını sağlar.
Dereceli eksantrik milinin görevi de subabların açılıp kapanma sürelerini uzatarak, yanma odasına alınan yakıt hava karışımını normalden daha fazla alınmasını sağlıyor. Böylece daha fazla yanma gerçekleştirerek daha fazla güç sağlamış oluyor. Motor performansının artmasını sağlıyor. Modifiye edilmiş otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilmektedir. Aynı zamanda tam anlamıyla verim alabilmek için eksantrik mili ile beraber subap, subap yayları, kasnak, ateşleme sistemindeki parçalarda değiştirmelidir.
Dereceli Egzantrik Mili, standart egzantrik miline göre performansa yönelik olarak tasarlanmışlardır. Dereceli Egzantrik Milleri üzerinde ayarlanmış dereceleri mevcuttur. İsmini bu derecelerden almışlardır. Sivri olan kamların bulunduğu miller, süpapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamların bulunduğu miller ise gücü artırmak için tercih ediliyor. Yarış araçların kullanılan dereceli egsantrik milleri de ortalama 80-110 bg kadar artı güç sağlıyor.
DERECELİ EGZANTRİK MİLİ NEDİR ?
Dereceli egzantrikten önce eksantrik (kam) mili ne işe yarar onu öğrenelim. Egzantrik mili motorun çalışma esnasında emme ve egzoz supaplarının açılıp kapanmasını sağlar.
Dereceli eksantrik milinin görevi de subabların açılıp kapanma sürelerini uzatarak, yanma odasına alınan yakıt hava karışımını normalden daha fazla alınmasını sağlıyor. Böylece daha fazla yanma gerçekleştirerek daha fazla güç sağlamış oluyor. Motor performansının artmasını sağlıyor. Modifiye edilmiş otomobilleri için üretilmiş eksantrikler derecelerine ve kullanıcının seçimine göre 10 bg ile 25 bg arasında güç üretebilmektedir. Aynı zamanda tam anlamıyla verim alabilmek için eksantrik mili ile beraber subap, subap yayları, kasnak, ateşleme sistemindeki parçalarda değiştirmelidir.
Dereceli Egzantrik Mili, standart egzantrik miline göre performansa yönelik olarak tasarlanmışlardır. Dereceli Egzantrik Milleri üzerinde ayarlanmış dereceleri mevcuttur. İsmini bu derecelerden almışlardır. Sivri olan kamların bulunduğu miller, süpapları erken açarak torkun artmasını sağlarken, geniş tepeli kamların bulunduğu miller ise gücü artırmak için tercih ediliyor. Yarış araçların kullanılan dereceli egsantrik milleri de ortalama 80-110 bg kadar artı güç sağlıyor.