JXC serisinden sürüş hissiyatı alamayan sürücüler olabilir.
MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç devri var.
Fiat 66S , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
Steyr 768 , 1600 rpm max tork , 2200-2400 rpm sabit güç aralığı ,
Motor devri 1000 rpm de çekiş nasıl , 1300-1400 rpm de az yakıyor mu , 1500-1600-1700 rpm de az yakar mı , 1800 rpm de az yakar mı , 2200 rpm de az yakar mı , 2500 rpm de az yakar mı , çok soru var.
MF 200 serisi 2200 rpm den sonra çok yakar.
Tümosan 2000 rpm deviri geçince çok yakar.
Fiat 66S serisi , 2000-2200 rpm arası az yakar.
Turbolu motorlar torklar atmosferikten yüksek olduğu ve utulity kullanılacakmış gibi motor ayarları olduğundan NH TD serisi ve Tümosan 8000 serisi 1600-1700 rpm devirlerde az yakabiliyor, 2000 rpm devirleri geçince yakıt artıyor.
JXC serisinin 2600 rpm deviri geçtikten sonra yakıt arttırma eğilimi olabilir.
Ağır arazi şartlarında pullukta takviye 4. vitesi istediğimiz gibi kullanamıyoruz, seri geliyor, 7 km/h max çeki kuvvetini oluşturmuyor.
Traktörün max çeki kuvvetini oluşturabilmesi için 4-5,5 km/h hız aralığını kullanması gerekir.
Takviye 4. vitesin hızının takviye 3. vites hızı kadar 5 km/h olması iyi olabilirdi.
MF 3075 Phantom seri ağır arazi şartlarında traktör genel ağırlığı 4300 kg olduğundan emsal çeki kuvveti almak için dengi NH TD75BM, TD85D gibi model olabilir.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında verimli çalışır.
JX75C 1600-2600 rpm arası yakıt arttıran bir niteliği bulunmuyor, tarlada gayet güzel tırmık çekebiliyor.
Ön kepçe kullanırken motor devri 1000-1200 rpm devirleri kullanan var, el gazı 1300 rpm devire sabitlenmesi gerekiyor.
Pullukta el gazını 1500 rpm devire sabitleyip , hassasiyeti iç kol 6-7 , dış kol 4 gibi ayarlayıp tapa gaz 2500 rpm devir gazlayabilen cesarette sürücü çıkmadı.
Pullukta 1600-1700 rpm kullanmak ideal olsa da , 1500 rpm de süren , 1600 rpm de süren 1700-1800 rpm de süren sürücüler var.
Yolda 2000 rpm deviri geçince çok yakacak kaygısı olanlar var.
Kuyruk milinin bir tık seri çevirmesinden şikayet edenler var.
1300-1400 rpm de veya 1800 rpm de, en az yakıt devri arayan MF 165 sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2000,2200 rpm de en az yakıt devri arayan Fiat 66S sürücüsüdür.
1800 rpm de ve 2200-2400 rpm de en az yakıt devri arayan Steyr sürücüsüdür.
1700 rpm de ve 2100-2200 rpm de en az yakıt devri arayan Ford sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2300 rpm de en az yakıt devri arayan NH sürücüsüdür.
JXC serinin motor zamanlama kayıpları, çalışma aralığı yüksek olduğundan çoook gazlayan sürücü ihtiyaçtır.
Steyr sürücüsü 1000-2000 rpm arası çok gazlar ama JXC de ise 1600-2600 rpm arası gazlama alışkanlığı olabilecek sürücü profilimiz daha gelişme aşamasındadır.
Steyr sürücüsünün adaptasyonu diğer sürücülere nazaran biraz daha iyi olabilir.
Alışmış kudurmuştan beterdir, derler.
F tipi ehliyete sahip olan sürücülere tavsiye edebiliyoruz.
Binaenaleyh, Phantom seri sürücüsüne TD100 önermiştik.TD75 ağır arazi şartlarında çokta tercih edilebilecek traktör olmaz.
Kasa ağırlığı 4 ton traktör için 40 kg.m tork gerekir, dilimizde tüy bitse de yine sözümüzdeyiz.