Case jx75c ve MF 3075 phantom

jx75c bnm de severek takip ettiğim traktör ama fiyatları cidden uçuk
2018 model krediye uygun modeller neredeyse sıfır motor fiyatındalar
mf 3075 e gelirsekte motor harbiden tek sorun yaşı sonucda demirinde metalinde bir ömrü var yıpranıyor
 
Eğer her 2000 saat civarlarında bu günün parasıyla 15 k masraf açıyorsa kuşkusuz c serisi diyorum. Bizim tanıdıklardan senede 1000 saat yapan var ben bile senede 300 satten fazla yapıyorum. Böyle bir kusur bana göre korkunç.
Yaklaşık 10 yıldır 2007 model 3075 kullanıyorum. Babam da çok zorlayarak kullanır traktörü. Traktör şu an 71×× saatlerde. Ve dediğiniz dişli meselesini daha 2022 yılının 11.ayında değiştirdik. Ayrıyeten debriyaj baskı balata marka luk volant ve pompa ayarı ve 2 teneke de şanzıman yağı hepsine işçilik dahil 20bin lira para verdik. Bence masrafı çok deyil.
Gelelim newhollanda. Komşumuz 2016 yılında bin küsür saatde 2013model td 90 aldı. Aldığı sene çift sürerken sol arka aksı cer dişlisinin oradan kovanı patlattı. Tarlada 3 gün yattı. O zaman 7000 tl para harcadı. Geçtiğimiz aylarda traktör sürekli arıza açtı pompa, balansiyer dişlisi ön aks dişlileri dağıldı traktör yine tarlada kaldı çekerek ben götürdüm servise. Nihayetinde adam bıktı traktöre binmek istemiyorum dedi ve kendi traktörünü sattı bu gün bir tane 5430 aldı 2013 model. Ne case nede newholland kapıma sokmam bir daha diyor. Ne yerlisini nede avrupasını.
Marka fanatiği deyilim bu paralar verilmez belki traktöre ama kalite kendini belli ediyor.
 
Yaklaşık 10 yıldır 2007 model 3075 kullanıyorum. Babam da çok zorlayarak kullanır traktörü. Traktör şu an 71×× saatlerde. Ve dediğiniz dişli meselesini daha 2022 yılının 11.ayında değiştirdik. Ayrıyeten debriyaj baskı balata marka luk volant ve pompa ayarı ve 2 teneke de şanzıman yağı hepsine işçilik dahil 20bin lira para verdik. Bence masrafı çok deyil.
Gelelim newhollanda. Komşumuz 2016 yılında bin küsür saatde 2013model td 90 aldı. Aldığı sene çift sürerken sol arka aksı cer dişlisinin oradan kovanı patlattı. Tarlada 3 gün yattı. O zaman 7000 tl para harcadı. Geçtiğimiz aylarda traktör sürekli arıza açtı pompa, balansiyer dişlisi ön aks dişlileri dağıldı traktör yine tarlada kaldı çekerek ben götürdüm servise. Nihayetinde adam bıktı traktöre binmek istemiyorum dedi ve kendi traktörünü sattı bu gün bir tane 5430 aldı 2013 model. Ne case nede newholland kapıma sokmam bir daha diyor. Ne yerlisini nede avrupasını.
Marka fanatiği deyilim bu paralar verilmez belki traktöre ama kalite kendini belli ediyor.
Ben phantom kötü demedim ama kullanan adam 2000 saatte bir sanziman açılıyor diyorsa tercih etmem dedim. Nh case piyasa malıdır çok dalı olan meyvadan çok elma dökülür. Yerlileri savunmuyorum ama ithallere kulp bulan traktörlere hakim değildir derim.
 
Yaklaşık 10 yıldır 2007 model 3075 kullanıyorum. Babam da çok zorlayarak kullanır traktörü. Traktör şu an 71×× saatlerde. Ve dediğiniz dişli meselesini daha 2022 yılının 11.ayında değiştirdik. Ayrıyeten debriyaj baskı balata marka luk volant ve pompa ayarı ve 2 teneke de şanzıman yağı hepsine işçilik dahil 20bin lira para verdik. Bence masrafı çok deyil.
Gelelim newhollanda. Komşumuz 2016 yılında bin küsür saatde 2013model td 90 aldı. Aldığı sene çift sürerken sol arka aksı cer dişlisinin oradan kovanı patlattı. Tarlada 3 gün yattı. O zaman 7000 tl para harcadı. Geçtiğimiz aylarda traktör sürekli arıza açtı pompa, balansiyer dişlisi ön aks dişlileri dağıldı traktör yine tarlada kaldı çekerek ben götürdüm servise. Nihayetinde adam bıktı traktöre binmek istemiyorum dedi ve kendi traktörünü sattı bu gün bir tane 5430 aldı 2013 model. Ne case nede newholland kapıma sokmam bir daha diyor. Ne yerlisini nede avrupasını.
Marka fanatiği deyilim bu paralar verilmez belki traktöre ama kalite kendini belli ediyor.
Phantom lar efsaneydi , ama eskidiler artık, az saatlisini bulmak zor , keşke yenisi olsada alsak binmek, diger markaların yaptığı cakmalar yanlarına gelemez , özledim phantom u , 3095 vardi bizde çok ekmeğini yedik
 
Ben phantom kötü demedim ama kullanan adam 2000 saatte bir sanziman açılıyor diyorsa tercih etmem dedim. Nh case piyasa malıdır çok dalı olan meyvadan çok elma dökülür. Yerlileri savunmuyorum ama ithallere kulp bulan traktörlere hakim değildir derim.
Kötülediğin için yazmadım yanlış anlaşılmasın. Ben bilgi amaçlı yazdım sadece. Benimki 7000 saatden fazla ve bu saatde revize ettim bu fiyatlar çıktı. İçinde olduğumuz zamana ve enfilasyona göre fiyat makul. Tabii bende bu paraları bu saatdeki eski model traktöre vermem. Gider sıfır traktör alırım. Hangisi uyarsa bütceme.
 
Ben Phantom kötü demedim ama kullanan adam 2000 saatte bir şanzıman açılıyor diyorsa tercih etmem dedim. Nh case piyasa malıdır çok dalı olan meyvadan çok elma dökülür. Yerlileri savunmuyorum ama ithallere kulp bulan traktörlere hakim değildir derim.
JXC serisinden sürüş hissiyatı alamayan sürücüler olabilir.
MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç devri var.
Fiat 66S , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
Steyr 768 , 1600 rpm max tork , 2200-2400 rpm sabit güç aralığı ,

Motor devri 1000 rpm de çekiş nasıl , 1300-1400 rpm de az yakıyor mu , 1500-1600-1700 rpm de az yakar mı , 1800 rpm de az yakar mı , 2200 rpm de az yakar mı , 2500 rpm de az yakar mı , çok soru var.
MF 200 serisi 2200 rpm den sonra çok yakar.
Tümosan 2000 rpm deviri geçince çok yakar.
Fiat 66S serisi , 2000-2200 rpm arası az yakar.
Turbolu motorlar torklar atmosferikten yüksek olduğu ve utulity kullanılacakmış gibi motor ayarları olduğundan NH TD serisi ve Tümosan 8000 serisi 1600-1700 rpm devirlerde az yakabiliyor, 2000 rpm devirleri geçince yakıt artıyor.
JXC serisinin 2600 rpm deviri geçtikten sonra yakıt arttırma eğilimi olabilir.
Ağır arazi şartlarında pullukta takviye 4. vitesi istediğimiz gibi kullanamıyoruz, seri geliyor, 7 km/h max çeki kuvvetini oluşturmuyor.
Traktörün max çeki kuvvetini oluşturabilmesi için 4-5,5 km/h hız aralığını kullanması gerekir.
Takviye 4. vitesin hızının takviye 3. vites hızı kadar 5 km/h olması iyi olabilirdi.
MF 3075 Phantom seri ağır arazi şartlarında traktör genel ağırlığı 4300 kg olduğundan emsal çeki kuvveti almak için dengi NH TD75BM, TD85D gibi model olabilir.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında verimli çalışır.
JX75C 1600-2600 rpm arası yakıt arttıran bir niteliği bulunmuyor, tarlada gayet güzel tırmık çekebiliyor.
Ön kepçe kullanırken motor devri 1000-1200 rpm devirleri kullanan var, el gazı 1300 rpm devire sabitlenmesi gerekiyor.
Pullukta el gazını 1500 rpm devire sabitleyip , hassasiyeti iç kol 6-7 , dış kol 4 gibi ayarlayıp tapa gaz 2500 rpm devir gazlayabilen cesarette sürücü çıkmadı.
Pullukta 1600-1700 rpm kullanmak ideal olsa da , 1500 rpm de süren , 1600 rpm de süren 1700-1800 rpm de süren sürücüler var.
Yolda 2000 rpm deviri geçince çok yakacak kaygısı olanlar var.
Kuyruk milinin bir tık seri çevirmesinden şikayet edenler var.
1300-1400 rpm de veya 1800 rpm de, en az yakıt devri arayan MF 165 sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2000,2200 rpm de en az yakıt devri arayan Fiat 66S sürücüsüdür.
1800 rpm de ve 2200-2400 rpm de en az yakıt devri arayan Steyr sürücüsüdür.
1700 rpm de ve 2100-2200 rpm de en az yakıt devri arayan Ford sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2300 rpm de en az yakıt devri arayan NH sürücüsüdür.
JXC serinin motor zamanlama kayıpları, çalışma aralığı yüksek olduğundan çoook gazlayan sürücü ihtiyaçtır.
Steyr sürücüsü 1000-2000 rpm arası çok gazlar ama JXC de ise 1600-2600 rpm arası gazlama alışkanlığı olabilecek sürücü profilimiz daha gelişme aşamasındadır. :)
Steyr sürücüsünün adaptasyonu diğer sürücülere nazaran biraz daha iyi olabilir.
Alışmış kudurmuştan beterdir, derler.
F tipi ehliyete sahip olan sürücülere tavsiye edebiliyoruz.
Binaenaleyh, Phantom seri sürücüsüne TD100 önermiştik.TD75 ağır arazi şartlarında çokta tercih edilebilecek traktör olmaz.
Kasa ağırlığı 4 ton traktör için 40 kg.m tork gerekir, dilimizde tüy bitse de yine sözümüzdeyiz.
 
JXC serisinden sürüş hissiyatı alamayan sürücüler olabilir.
MF 165 , 1250 rpm max tork , 2100 rpm max güç devri var.
Fiat 66S , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
Steyr 768 , 1600 rpm max tork , 2200-2400 rpm sabit güç aralığı ,

Motor devri 1000 rpm de çekiş nasıl , 1300-1400 rpm de az yakıyor mu , 1500-1600-1700 rpm de az yakar mı , 1800 rpm de az yakar mı , 2200 rpm de az yakar mı , 2500 rpm de az yakar mı , çok soru var.
MF 200 serisi 2200 rpm den sonra çok yakar.
Tümosan 2000 rpm deviri geçince çok yakar.
Fiat 66S serisi , 2000-2200 rpm arası az yakar.
Turbolu motorlar torklar atmosferikten yüksek olduğu ve utulity kullanılacakmış gibi motor ayarları olduğundan NH TD serisi ve Tümosan 8000 serisi 1600-1700 rpm devirlerde az yakabiliyor, 2000 rpm devirleri geçince yakıt artıyor.
JXC serisinin 2600 rpm deviri geçtikten sonra yakıt arttırma eğilimi olabilir.
Ağır arazi şartlarında pullukta takviye 4. vitesi istediğimiz gibi kullanamıyoruz, seri geliyor, 7 km/h max çeki kuvvetini oluşturmuyor.
Traktörün max çeki kuvvetini oluşturabilmesi için 4-5,5 km/h hız aralığını kullanması gerekir.
Takviye 4. vitesin hızının takviye 3. vites hızı kadar 5 km/h olması iyi olabilirdi.
MF 3075 Phantom seri ağır arazi şartlarında traktör genel ağırlığı 4300 kg olduğundan emsal çeki kuvveti almak için dengi NH TD75BM, TD85D gibi model olabilir.
En az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm aralığında verimli çalışır.
JX75C 1600-2600 rpm arası yakıt arttıran bir niteliği bulunmuyor, tarlada gayet güzel tırmık çekebiliyor.
Ön kepçe kullanırken motor devri 1000-1200 rpm devirleri kullanan var, el gazı 1300 rpm devire sabitlenmesi gerekiyor.
Pullukta el gazını 1500 rpm devire sabitleyip , hassasiyeti iç kol 6-7 , dış kol 4 gibi ayarlayıp tapa gaz 2500 rpm devir gazlayabilen cesarette sürücü çıkmadı.
Pullukta 1600-1700 rpm kullanmak ideal olsa da , 1500 rpm de süren , 1600 rpm de süren 1700-1800 rpm de süren sürücüler var.
Yolda 2000 rpm deviri geçince çok yakacak kaygısı olanlar var.
Kuyruk milinin bir tık seri çevirmesinden şikayet edenler var.
1300-1400 rpm de veya 1800 rpm de, en az yakıt devri arayan MF 165 sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2000,2200 rpm de en az yakıt devri arayan Fiat 66S sürücüsüdür.
1800 rpm de ve 2200-2400 rpm de en az yakıt devri arayan Steyr sürücüsüdür.
1700 rpm de ve 2100-2200 rpm de en az yakıt devri arayan Ford sürücüsüdür.
1500 rpm de ve 2300 rpm de en az yakıt devri arayan NH sürücüsüdür.
JXC serinin motor zamanlama kayıpları, çalışma aralığı yüksek olduğundan çoook gazlayan sürücü ihtiyaçtır.
Steyr sürücüsü 1000-2000 rpm arası çok gazlar ama JXC de ise 1600-2600 rpm arası gazlama alışkanlığı olabilecek sürücü profilimiz daha gelişme aşamasındadır. :)
Steyr sürücüsünün adaptasyonu diğer sürücülere nazaran biraz daha iyi olabilir.
Alışmış kudurmuştan beterdir, derler.
F tipi ehliyete sahip olan sürücülere tavsiye edebiliyoruz.
Binaenaleyh, Phantom seri sürücüsüne TD100 önermiştik.TD75 ağır arazi şartlarında çokta tercih edilebilecek traktör olmaz.
Kasa ağırlığı 4 ton traktör için 40 kg.m tork gerekir, dilimizde tüy bitse de yine sözümüzdeyiz.
Td100d var elimizde 2016 model
3085 var elimizde 2005 model phantom olmayan ilk çıkanlardan tekceker.
Nh a 5li 12li Alpler mf ye 4lu 14lu alpler takıyoruz.nh 2nin 3 ünde 1700 1800 devirde gidiyor.mf 1500 1600 devirde 1 in yavasinda gidiyor. Bu devirlerde tam aynı hızları yapıyorlar.mf 1700 1800 lere getirdiğinizde tdyi çok rahat geçiyor tekceker olmasına rağmen diğer yandan yokuşlarda 2side bizim motorumuz nh ister 2200 devirde gir rampalardan ister 1700 1800 de hemen kendini bırakırken mf 1350 1400 devirle kadar düşüp i çıkabiliyor. Nh şu huyunu sevmedim rampalardan veya ağır yükte hiç mf gibi kendini zorlamiyor direnmiyor direk salıyor istop ediyor ilk zamanlar daha kötüydü.suan biraz daha iyi.yakitlari hemen hemen aynı yani belki 3 5 litre biri diğerinden fazla yakiyordur. Mf in bana kalırsa motoru sağlamlığı sürüsü daha iyi nh inda powershutle i vitesi sağda olması kabini vs daha iyi.
Diğer yandan bu sene mf 5s125 aldık. Oda bize nh gibi geldi biraz, sadece goble ve kultivator çektik aynı nh gibi rampalarda kendini erken birajiyor gibi geldi henüz 150 saatte 5li 12 14 16 ayarlı helezon yaylı ünlü pulluk aldık yazın belli olur nasıl olduğu. :)
Ne varsa eskilerde var diye boşuna demiyorlar bence mf nin altin çağı bana kalırsa phantomlardir tr şartlarına çok uygun arıza vermez sağında solunda en ufak yağ olmayan sağlam güçlü çekişli traktörlerdi. Şuanda bizim 2016 model td100 un piyasası 800 900 ken 2006 2008 bir 3085 phantomun değerinde 750 850 bandında demekki mf bir şeyleri o zamanlarda doğru yapmışki halen bu fiyatlarda nh daki kabin grubu shutle vites vs mf de olsa şuan gider 5s125 yerine 3.105 alırdım.
 
The_Hoca bir sorum var ayrıca size benim cevaplarsanız sevinirim. phantomu beğenmemin sebebi phantomlarda kullanılan deutz bf4 serisi motorlar 4litre hacme sahip motorlar bu motorlar anladığım ve tecrübe ettiğim kadarıyla düşük devirlerde yüksek tork veren yüksek devir çevirmeniz ihtiyaç duymayan traktorler özellikle kuru toprakta bizde bunu seviyoruz ve istiyoruz diyelim.
Şuanda bunu yeni traktorlerde benim kullandığım deutz g serisi mf5400 serisi nh td serisi nh tr5 serisi mf 5s serisi erkunr 90e+ bunları kullandım phantoma en yakın olan 5400 serisi idi bunlarda niye elde edemiyoruz.
Yeni bu euro 4 euro 5 şartlarından dolayımi? bu karakteristik özellikler sizin gördüğünüz hangi traktorlerde var nasıl elde edilir yoksa eksantrik pompa ayarı veya comman railler için yazılımlami elde ediyor ?
 

The_Hoca bir sorum var ayrıca size benim cevaplarsanız sevinirim. phantomu beğenmemin sebebi phantomlarda kullanılan deutz bf4 serisi motorlar 4litre hacme sahip motorlar bu motorlar anladığım ve tecrübe ettiğim kadarıyla düşük devirlerde yüksek tork veren yüksek devir çevirmeniz ihtiyaç duymayan traktorler özellikle kuru toprakta bizde bunu seviyoruz ve istiyoruz diyelim.
Şuanda bunu yeni traktorlerde benim kullandığım deutz g serisi mf5400 serisi nh td serisi nh tr5 serisi mf 5s serisi erkunr 90e+ bunları kullandım phantoma en yakın olan 5400 serisi idi bunlarda niye elde edemiyoruz.
Yeni bu euro 4 euro 5 şartlarından dolayımi? bu karakteristik özellikler sizin gördüğünüz hangi traktorlerde var nasıl elde edilir yoksa eksantrik pompa ayarı veya comman railler için yazılımlami elde ediyor ?
Phantom seri , mekanik vitesli bir traktör olduğundan motor haritası olarak böyle motor ayarlarına sahiptir.
1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi vardır.
Bu motor haritası haşpaylı saman bağlamak için uygun değildir, sebebini izah etmiştik.
MF 5400 seride %37 tork rezervine sahip çekişli bir traktördür.
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 en az yakıt bölgesi vardır.
Yüksek tork rezervli modeller NH ve JD de de bulunuyor.
Yarı otomatik şanzımanlı veya kademesiz şanzımanların çalışması için devir konumlarının yerleri değişiyor.
Genelde 1600-1800 rpm arasına en az yakıt bölgesi veriliyor.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm aralığında Fendt 1050 serisi var.
Ayrıca Avrupa soğuk iklim olduğundan sabit tork aralığı başlangıç devri 1200 rpm olabiliyor, traktöre soğuk iklim paketi koyulabiliyor.
Motor başlangıçta küçük bir devir aralığında atmosferik motormuş gibi çalışması gerekiyor.
NH T5 modelde kullanıyoruz, yazılım sabit tork aralığı başlangıç devrini 1400 rpm den 1200 rpm devire çekti.
Daha düşük devirde tork yakaladık, 1200 rpm de daha düşük güç tercihiyle iş yaptık, (reklamında söylenmez.) , 1200-1900 rpm aralığını en az yakıt bölgesi olarak kullanırız.Motorun tork rezervi %32 olduğundan Phantom seri hissiyatını gene veremez.
Bu karakteristik özellikler Euro4 veya 5 şartlarından dolayı yapılmıyor, motor ve kademesiz şanzıman uyumu için yapılıyor.
Yazılımlar motorların tork rezervlerini değiştirmez, sadece tork veya güç arttırılabilir, haritada şekil değişikliği olabilir.
Sabit tork aralığında vites değiştiren motor TDi araba motoruna benzer. Kuru zemin asfalt sürüşlere uygun olur.
900 veya 1000 rpm motor devrinde çok çekişli motor modeli artık neredeyse olmayacak, yeni trendde ise 1300 rpm max tork ve 1300-2000 rpm sabit güç aralığı olan modeller var, traktörü tamamen düz arazide çalışacak gibi dizayn ettiklerinden hiç hoşumuza gitmedi.
Nasıl ki Fiat 66S serisindeki 1900-2300 rpm en az yakıt bölgesi yeni modellerde olamıyorsa Phantom serinin 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi yeni nesil motorlarda olamıyor.
Toprak işleme yapmak için tork, güç eğrisi kesişim devrini sabit tork aralığı tarafında tercih ettiğimizde motorun haşpaylı saman bağlama uyumu biter.
Motor haritalarında değiştirilemeyecek devir konumları da bulunmaktadır.
 
Phantom seri , mekanik vitesli bir traktör olduğundan motor haritası olarak böyle motor ayarlarına sahiptir.
1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi vardır.
Bu motor haritası haşpaylı saman bağlamak için uygun değildir, sebebini izah etmiştik.
MF 5400 seride %37 tork rezervine sahip çekişli bir traktördür.
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 en az yakıt bölgesi vardır.
Yüksek tork rezervli modeller NH ve JD de de bulunuyor.
Yarı otomatik şanzımanlı veya kademesiz şanzımanların çalışması için devir konumlarının yerleri değişiyor.
Genelde 1600-1800 rpm arasına en az yakıt bölgesi veriliyor.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm aralığında Fendt 1050 serisi var.
Ayrıca Avrupa soğuk iklim olduğundan sabit tork aralığı başlangıç devri 1200 rpm olabiliyor, traktöre soğuk iklim paketi koyulabiliyor.
Motor başlangıçta küçük bir devir aralığında atmosferik motormuş gibi çalışması gerekiyor.
NH T5 modelde kullanıyoruz, yazılım sabit tork aralığı başlangıç devrini 1400 rpm den 1200 rpm devire çekti.
Daha düşük devirde tork yakaladık, 1200 rpm de daha düşük güç tercihiyle iş yaptık, (reklamında söylenmez.) , 1200-1900 rpm aralığını en az yakıt bölgesi olarak kullanırız.Motorun tork rezervi %32 olduğundan Phantom seri hissiyatını gene veremez.
Bu karakteristik özellikler Euro4 veya 5 şartlarından dolayı yapılmıyor, motor ve kademesiz şanzıman uyumu için yapılıyor.
Yazılımlar motorların tork rezervlerini değiştirmez, sadece tork veya güç arttırılabilir, haritada şekil değişikliği olabilir.
Sabit tork aralığında vites değiştiren motor TDi araba motoruna benzer. Kuru zemin asfalt sürüşlere uygun olur.
900 veya 1000 rpm motor devrinde çok çekişli motor modeli artık neredeyse olmayacak, yeni trendde ise 1300 rpm max tork ve 1300-2000 rpm sabit güç aralığı olan modeller var, traktörü tamamen düz arazide çalışacak gibi dizayn ettiklerinden hiç hoşumuza gitmedi.
Nasıl ki Fiat 66S serisindeki 1900-2300 rpm en az yakıt bölgesi yeni modellerde olamıyorsa Phantom serinin 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi yeni nesil motorlarda olamıyor.
Toprak işleme yapmak için tork, güç eğrisi kesişim devrini sabit tork aralığı tarafında tercih ettiğimizde motorun haşpaylı saman bağlama uyumu biter.
Motor haritalarında değiştirilemeyecek devir konumları da bulunmaktadır.

Phantom seri , mekanik vitesli bir traktör olduğundan motor haritası olarak böyle motor ayarlarına sahiptir.
1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi vardır.
Bu motor haritası haşpaylı saman bağlamak için uygun değildir, sebebini izah etmiştik.
MF 5400 seride %37 tork rezervine sahip çekişli bir traktördür.
1000-1700 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 en az yakıt bölgesi vardır.
Yüksek tork rezervli modeller NH ve JD de de bulunuyor.
Yarı otomatik şanzımanlı veya kademesiz şanzımanların çalışması için devir konumlarının yerleri değişiyor.
Genelde 1600-1800 rpm arasına en az yakıt bölgesi veriliyor.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm aralığında Fendt 1050 serisi var.
Ayrıca Avrupa soğuk iklim olduğundan sabit tork aralığı başlangıç devri 1200 rpm olabiliyor, traktöre soğuk iklim paketi koyulabiliyor.
Motor başlangıçta küçük bir devir aralığında atmosferik motormuş gibi çalışması gerekiyor.
NH T5 modelde kullanıyoruz, yazılım sabit tork aralığı başlangıç devrini 1400 rpm den 1200 rpm devire çekti.
Daha düşük devirde tork yakaladık, 1200 rpm de daha düşük güç tercihiyle iş yaptık, (reklamında söylenmez.) , 1200-1900 rpm aralığını en az yakıt bölgesi olarak kullanırız.Motorun tork rezervi %32 olduğundan Phantom seri hissiyatını gene veremez.
Bu karakteristik özellikler Euro4 veya 5 şartlarından dolayı yapılmıyor, motor ve kademesiz şanzıman uyumu için yapılıyor.
Yazılımlar motorların tork rezervlerini değiştirmez, sadece tork veya güç arttırılabilir, haritada şekil değişikliği olabilir.
Sabit tork aralığında vites değiştiren motor TDi araba motoruna benzer. Kuru zemin asfalt sürüşlere uygun olur.
900 veya 1000 rpm motor devrinde çok çekişli motor modeli artık neredeyse olmayacak, yeni trendde ise 1300 rpm max tork ve 1300-2000 rpm sabit güç aralığı olan modeller var, traktörü tamamen düz arazide çalışacak gibi dizayn ettiklerinden hiç hoşumuza gitmedi.
Nasıl ki Fiat 66S serisindeki 1900-2300 rpm en az yakıt bölgesi yeni modellerde olamıyorsa Phantom serinin 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi yeni nesil motorlarda olamıyor.
Toprak işleme yapmak için tork, güç eğrisi kesişim devrini sabit tork aralığı tarafında tercih ettiğimizde motorun haşpaylı saman bağlama uyumu biter.
Motor haritalarında değiştirilemeyecek devir konumları da bulunmaktadır.
1300 rpm sabıt tork demek düşük devirde yuksek tork demekse ıyı aynı zamanda yuksek devırde aynı tork yakalayamıyorsa rampra eğimli tarlalarda sıkıntı demektir.sivas kangalda ciftcilik yapıyoruz yaklasım 2500 dönum e yakın arazı ıslıyoruz 1200 1300 seklınde nadasa bırakarak ekim yapıyoruz.Arazımısın %50 60 ı egımlı rampa arazıler dıyebılırım.nh t5 akrabamızda var onuda kullandım bızdekı tr5110 dan daha ıyı cekıyor sadece kısa olması kötu onuda onune uzatma yapıldı cozuldu orjnalden daha uzun olsa daha ıyı olur tabı ama onunda ıyı yanı manevrası nerdeyse tek ceker gıbı dönüyor :)
 
1300 rpm sabıt tork demek düşük devirde yuksek tork demekse ıyı aynı zamanda yuksek devırde aynı tork yakalayamıyorsa rampra eğimli tarlalarda sıkıntı demektir.sivas kangalda ciftcilik yapıyoruz yaklasım 2500 dönum e yakın arazı ıslıyoruz 1200 1300 seklınde nadasa bırakarak ekim yapıyoruz.Arazımısın %50 60 ı egımlı rampa arazıler dıyebılırım.nh t5 akrabamızda var onuda kullandım bızdekı tr5110 dan daha ıyı cekıyor sadece kısa olması kötu onuda onune uzatma yapıldı cozuldu orjnalden daha uzun olsa daha ıyı olur tabı ama onunda ıyı yanı manevrası nerdeyse tek ceker gıbı dönüyor :)

Yeni modellerin tork grafiği biraz geliştirilmiş ama rampa tırmanışı yapmak için ek güç üretim nitelikleri konusunda hala yetersizlikler var. JD 5125R modeldeki kadar ek güç üretiminde tork artışı göremiyoruz.
6 serisinin motorlarında 1000 rpm motor devrinde haritaya göre sinme hareketleri olmaması gerekir.
Galigani 6190L balye makinesinin önünde çalışacak traktörün motor haritası yeterliliğine sahip görünüyor.
Pulluk olarakta 4 soklu pulluk kullanabilir.
 

Kuru tarım şartları için öyledir.
İşlemesi kolay arazide 4 12" pullukla 75C yi pullukta ne kadar kovalayabilir.
75C nin pulluk vitesi normalde takviye 4. vites ve 2000 rpm motor devriyle 7 km/h hıza sahiptir.
Yürüyen olarak bekleneni verir.
MF 285S gibi traktörü yürütme eğiliminiz oluyor.
.
 
Son düzenleme:

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt