75 C yi nasıl sürüyoruz.
Devir tercihlerimiz nasıl değişiyor.
Traktörü ısıtıp ibreler yerine oturduktan sonra
Pulluk sürümünde el gazını 1300 rpm devire çekeriz. ( 1300 rpm tork artış yüzdesi %43 motor şahlanması var ayrıca hassasiyet algılaması etkin olur , takviye 4. viteste ek şanzıman yağlaması var olduğundan %10 güç aktarımı iyileşir, motor sesi de değişiyor.)
Toprak sertliğine göre pulluk gerekiyor, 3 14" sabit pulluk bizim toprak yapımıza uyuyor.
Tav durumunda 1600-1700 rpm devirle süreriz, ağır tav durumunda çekebildiği kadar devir 2600 rpm e kadar kapatılabilir.
Motorun güç eğrisi 1600-2600 rpm arası hafif yumuşayan şekilde verilmiş, 1600 rpm de güç tepesi bulunuyor.
Nakliye, taşıma işlerinde vitesler 1500-2600 rpm aralığı değişebiliyor.
Tarlaya tırmık çekilirken 1500-2600 rpm devirler arasını rahatlıkla kullanabiliriz.
Güç sonu 2600 rpm devirde bulunuyor.
Perkins motor 2000 rpm max güç 2200 rpm max çalışma devri olduğundan 2200 rpm den sonra yakıt arttırır. Mercedes motor özelliği 2600 rpm de yakıt arttırmaz, motorun max çalışma devri 2750 rpm de bulunuyor, 2600 rpm den sonra spesifik yakıt tüketim 300-350-400 gr.kw/h gibi katlayarak yükseldiği için %30 gibi yol yakıtını arttıracaktır, 2600 rpm le yol gitsek 10 lt yaktığı yerde 2750 rpm le yol gidersek 12-13 lt yakabilir.
Kuyruk mili, şanzıman uyumu olarak baktığımızda Fiat 7056S , 500 rpm vites araları, max tork ve güç devir aralığı da 500 rpm olduğundan gayet uyumludur.
2015 model JXC vites araları 800-600-500-500 rpm olarak ayarlanmış, kuyruk mili 540 1950 rpm devirde bulunuyor,
Mevcut motor karakterine göre 1000 rpm aktif çalışma devir aralığı mevcuttur.
Samanda 580 rpm , ot bağlamada 500 rpm balye makinesine devir gerekebiliyor.
Kuyruk mili 540 devir , motor devri 1600-2400 rpm arası her devire konumlanabilir.
Vites aralarının tamamı 800 rpm devirle uyumlu hale getirilebilir.
Alışkanlıklarımıza uyar mı kullanışlı olur mu tartışılır çünkü Fiat 2200 rpm , Ford 2100 rpm , JD 1900 rpm , 2300 rpm (bazı modellerinde 2400 rpm güç sonu var.) , Steyr 2200 rpm , Landini Globus 2300 rpm tercih ediyor.
2300 rpm devir üstü 540 kuyruk mili konumlaması bulunmuyor.
2300 rpm e 540 deviri konumlandırsak motor yakıt arttırmaz, güç eğrisi de yumuşayarak azalan şeklindedir.
Kuyruk mili 540 devir 2200 rpm devire konumlanıp 600 rpm vites aralıklarıyla traktör şanzıman kuyruk mili devri olarak Fiat 7056S modele benzetilebilirdi.
Traktör utility model olduğundan nakliye ve ön kepçe çalışmalarına daha yatkındır, 1500-2600 rpm aralığı aktif kullanılır.
Deuthz motor tork eğrisi yarım yay şeklinde 1600 rpm max tork veriyor, en az yakıt bölgesi 1200-1600 rpm devir aralığı , Euro 2 motorların tork artış yüzdeleri %35 dolaylarında olabiliyor , toprak işlemede 1200-1600 rpm devirler yumuşak alanlarda çok tercih ediliyor ve düşük devir aralığında motor tepkileri ve yakıt tüketim değerleri iyi oluyor,
Fark motor gücü 2200 rpm de max durumdadır, max tork noktası civarında motor gücünün yarısı gibi kullanılıyor.
Düşük devirlerde en az yakıt bölgesi olan motorun erken devirde açan turboya gereksinimi olur, yağlama ve soğutma sistemleri ona göre ayarlanmak durumundadır, beğenmediğimiz konu malzeme mukavemetleri olarak devir alamamış motorun krank yükü yüksek olur, tasarımında ona göre yapılması gerekir, krank yatakları v.s.
Fendth 1050 Vario örneğinde olduğu gibi ( 360 000 euro)
1100-1500 rpm sabit tork aralığı , 1500-1700 rpm sabit güç aralığı , 1300-1400 rpm en az yakıt devir bölgesi , 517 hp, 2400 n.m. tork olmasına karşın 1400 rpm devirde bu gücün tamamı kullanılmaz.
Magnum 340, 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900 rpm güç tepesi , 1500 rpm ek güç arttırımında 400 hp güç tepesi bulunuyor, en az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm devir aralığıdır.
Lastik tekerle tav durumunda motor 1500 rpm le 6-8m dik rotovatörde mükemmel işçilik çıkarır, balye makinesinde de aynı olur, 1900 rpm de 340 hp ile balye bağlar 1500 rpm de sıra dönüşleri daha pratik olur.
Deuthz 9340 ile farkı , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi , ek güç üretiminde, güç arttırımlı devir bölgesi 1900-2200 aralığında bulunuyor, dik rotovatörü 1900 rpm devirde çeker, güç tercihlerinin konumları değişmiştir.
Yaş zemin pulluk sürümünde Magnum 340 , 1500 rpm de 400 hp , Deuthz 9340 , 300 hp gibi güçle çalışır.
Bebek motor benzetmesi bu yüzden olmaktadır.
Ebatlar büyük yaş zemine girince 4 lü dönerli pulluk kullanmak durumunda kalır.
Optum 300 CVX , 211000 euro dan 185 000 euroya fiyat indirimi yapılmış , sahibinin gaanı ağrımış, şeker şelbeti iyi gelir.
Yoğun basınçlı balye makinesini mis gibi çalıştırır, row trak model olarak 6 dönerli pulluk kullanır , 8 li çekili pulluk kullanır, biraz tav olsun, yaş kuru fark etmez.
En az yakıt bölgesi 1100-1500 rpm devire gömülmediği için motor kötü olmaz.
8-9 sınıfı motorları 1200-2200 rpm aktif devir aralığına hapsetmişler, en az yakıt bölgelerini 1200-1600 rpm gibi konumlamışlar, 1800-2200 rpm gibi en az yakıt bölgesi konumlaması yapılsa malzeme mukavemetleri açısından doğru tercih yapılmış olurdu.
Bol beygirli mevcut gücünün yarısını kullanabildiğimiz modeller var.
TIRTIL olsa paletli, 15 pulluğu traktör gibi çekerdi.
İş gücü olarak pullukta Fenth 1050 modelin iki katı olur.
Motor dizaynında sevmediğim konu , motor çalışma devirlerinin 1000-2500 rpm arasına konumlandırılmasıdır, üst serilere geçildikçe motor çalışma devir aralığının kısılması hiç hoşumuza gitmiyor, siz ne dersiniz, efendim.