Bu traktör niye hararet yapar...


[MENTION=74421]egemena[/MENTION] motor torku az T5.115 114 hp 460 n.m %30 yedek var, TD110 110hp 430 n.m %30 yedek var.Yazılımla motor gücü yükseltiliyor, fakat soğutma sistemi az gelmiş.Durum budur.Düşük devirde kullanım varsa soğutma yetmez.Viskoz fan çözüm olacaktır.
 
yazilimsal bi sorun varmis herseyiyle ayni olup farkli ulkelerde ki gbi 99 hp lik yazilimi yuklenmis biz bunu anlayana kadar mekanik olarak yaptimiz seyleri anlattik kimsenin vaktini bosa harcamak gbi bir niyetimiz yok

Sen yinede sana turboda sana gore pervanesi cok olan bana gore hybrid turboyu sokturme zaten hararet sorununu da cikartan sey bu da ama yinede sokturme cunki LDA olayindan bile daha avanjali bir yontem niyemi hek ikisindede bir vites ustten gidebiliyorsun ama biri zorlandiginda devreye giriyor turbo hep devrede bu yuzden daha azdevir cevirip max torkda gidiyorsun [emoji6] edirnede trakyada yapisi gecsek olabilir 99 oraya yeter ama anadoluna toprak sert 112 hp gunumuze gore normal
 
  • Beğen
Tepkiler: rhmgrsn
Sen yinede sana turboda sana gore pervanesi cok olan bana gore hybrid turboyu sokturme zaten hararet sorununu da cikartan sey bu da ama yinede sokturme cunki LDA olayindan bile daha avanjali bir yontem niyemi hek ikisindede bir vites ustten gidebiliyorsun ama biri zorlandiginda devreye giriyor turbo hep devrede bu yuzden daha azdevir cevirip max torkda gidiyorsun [emoji6] edirnede trakyada yapisi gecsek olabilir 99 oraya yeter ama anadoluna toprak sert 112 hp gunumuze gore normal

turboya ellemcz zaten ona ellemk 1.5 bin arti masraf biz pompalarlari orjinal haline getirp enjektrleri kontrol edicz antifirzi alip -5 dereye suyla ayarlayp 70 lik musur dahada olmadi viskoz fan
 
Az önce bizde tt50 yi yakıyorduk. Tas toplaması öncesi aniz bozumu yapıyorduk. Yanık kokusu geldi bir baktım hararet ibresi sona dayanmış. 40 derece sıcaklık vardi. Kaputu açtım meğerse hava filtresi biraz kirlenmiş. Filtreyi temizledik ve 5 dakika kadar rölantide bıraktık hararet düştü. Sürüme tekrar başladık ve bitene kadar bir dahada hararet yükselmesi olmadı.
 
Az önce bizde tt50 yi yakıyorduk. Tas toplaması öncesi aniz bozumu yapıyorduk. Yanık kokusu geldi bir baktım hararet ibresi sona dayanmış. 40 derece sıcaklık vardi. Kaputu açtım meğerse hava filtresi biraz kirlenmiş. Filtreyi temizledik ve 5 dakika kadar rölantide bıraktık hararet düştü. Sürüme tekrar başladık ve bitene kadar bir dahada hararet yükselmesi olmadı.

ben her gun temizliyorum ordan olmasi zor gbi ama
 
Pompadan yakıt açıldığı için zengin hava yakıt karışımı motora veriliyor.yüksek patlama etkisiyle yüksek tork ve güç alyoruz.Yalnız su devirdaim pompası eski ayarda kaldığı için suyu yeterince çeviremiyor.Motor içinde sıcaklık eski ayardan fazla olduğu için hararete meylediyor.
Antifriz sıvılarının ısıl iletkenliği azdır.Suyun bomesini -5 derece olacak şekilde ayarlayınız.Fazla antifrizli su ısıyı radyatöre iletemez ve soğuma yeterince olmaz.
Motorda intercooler yoksa eklenmelidir.Motor yağ soğutucu eklenebilir.Ayrıca radyatör önüne hava sirkülasyonunu (dolaşımını) desteklemek amacıyla ikinci fan ekleyebilirsiniz.Termostat 70 derece kullanılabilir veya tamamen sökülebilir.Fakat motor yük altına verilmeden 3-5 dakika çalıştırmak faydalı olur.Motorun ısınması gerekir.
Radyatörler arası 3 cm boşluk olmalıdır.Radyatörler sık olduğu zaman klima radyatöründen çıkan ılımış hava su radyatöründen geçerken yeterince soğutma yapamıyor.Kaportadaki hava delikleri ince gözlü, radyatör araları geniş gözlü olursa dışarıdan emilen ince toz radyatör arasından geçebileceği için radyatör gözleri tıkanmaz.Radyatör toz dolarsa yine yeterli soğutma yapamaz.Basınçlı hava ile temizlemek gerekir.Basınçlı su tutarsanız petek gözleri yamulur, ve çamurlaşma yapar, tıkanır.Hava kullanmak gerekir.
Yani -5 dereceden fazlasi sogutma için sorun yapabilir mi demek istediniz
 
  • Beğen
Tepkiler: rhmgrsn
Yani -5 dereceden fazlasi sogutma için sorun yapabilir mi demek istediniz
[video=youtube;Ad0taZucvGo]https://www.youtube.com/watch?v=Ad0taZucvGo[/video]

Yapmaz ama bir miktar azaltır.Üzerinde oranları yazar.Genelde 1/2 antifriz su karışımı -10 derece,1/1 -20 derece,2/1 -35 derece seviyelerindedir.Su deposu 15 litre ise 5 litre antifriz 10 litre su karışımı -10 dereceyi sağlar.
 

Benzer Konular