TORK Torkun önce teknik tanımını yapalım: Tork bir nesneye etki eden kuvvetin o nesnenin ne kadar dönmesine yol açtığının ölçüsüdür. Nesne bir aks etrafında dönmektedir. Bu aksa biz pivot noktası (O), kuvvetin etki ettiği noktayla pivot noktası arasındaki mesafeye de Moment Kolu (r) diyoruz...
www.seatclubworld.com
Traktörlerinde tork eğrileri arabalardaki gibi sabit çizgi şekline getirilenler var.
Motorun çok verimli şekilde dizayn yapıldığını gösteriyor ama ilk kalkışlarda tork eğrisinin şekli bir önceki resimdeki gibi yay şeklinde olması tutunmaya olumlu katkı veriyor, Perkins ve JD motorlar 1000-1500 rpm sabit tork aralığı taşıdıklarından başlangıç devirlerinden tekerleri sert çeviriyorlar ve patinaj istekleri yaş zeminlerde fazla oluyor.
Akselerasyon olarak JD 6250 R emsal modellerden fazlaymışmışmış.
"Maksimum torku az olsa da o torku değişken devir aralığında sürekli üretebilen motor daha başarılıdır."
Bu cümle araba motoru için geçerli olabilir, traktör motoru için çokta bağlayıcılığı bulunmuyor.
JD 5R modelin motor grafiği gayet hoş duruyor, tork azalış yüzdesi düşük ve motoru çabuk güçten kesmez.
Traktörün tutulması için güç kesintisi yapmaması aradığımız bir özelliktir.
Kısa devir çalışmalı motorlar bunu kademesiz transmisyonla telafi eder.
Akselerasyonda ise istiap haddi yükle trafiği aksatmayacak şekilde hızlanıp yavaşlayabiliyor olması gerekir.
Boş traktörlerin durdurulmasında sorun çıkabiliyor.
Bizim şeker fabrikasına çevre yolundan gidiliyor, 50 km hız sınırı var , ışıklarda dur kalk yaparken taksiler korna çalıyor.
10 ton yükle şehir içi trafiğine uyabilecek traktör dizaynı gerekiyor.