BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?


Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ekselans01 link=topic=54599.msg578996#msg578996 date=1334228227' Alıntı:
arkadaşlar ön ağırlıkların ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. benim öğrenmek istediğim arka tekereler balaon lastik ve radyal olmasından dolayı ekstra ağırlığa gereksinim olup olmadığı idi.
bakıyorumda konu ön ağırlıklarda yoğunlaştı.
O konu hakkında yukarda anlatılanlara ek yapılacak şey bence yok. sadece radial lastik olması çekişi çok artırmaz kanaatindeyim, radial lastiği konvansiyonellere göre daha az hava ile kullanabilmesi esaslı fark yaratır.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

bence arka ağırlık şart sen bakma avrupanın büyük motorlarının ağırlıksız olduğuna onlar zaten ağır olduğundan gerek duymuyor ama hele ki senin 3635 e ağırlık şart aynısından köyde de var biliyorum az çok hafif makinalar süratlaride çok ağırlıksız yolda bile çarpık çarpık gider traktör fabrikadan nasıl geldiyse o şekil kalsın yani ağırlığı sökme
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

phantomerkunt link=topic=54599.msg579179#msg579179 date=1334249387' Alıntı:
bence arka ağırlık şart sen bakma avrupanın büyük motorlarının ağırlıksız olduğuna onlar zaten ağır olduğundan gerek duymuyor ama hele ki senin 3635 e ağırlık şart aynısından köyde de var biliyorum az çok hafif makinalar süratlaride çok ağırlıksız yolda bile çarpık çarpık gider traktör fabrikadan nasıl geldiyse o şekil kalsın yani ağırlığı sökme

mesela fendt vario 410-411-412 lerin agırlıkları 4ton civarında 100bg üstü traktörler yani öle agır falan degiller.. kubota m108s 4050kg mesela daha bi çok örnek var böle kendini ispatlamış markalarda.. jd nin R ve M serilerininde arka agırlıkları ya yok yada 1 tane var.. agırlıklarıda çok düşük.. fazla agırlık traktörü hantallaştırır.. yolda çırpık gide bilir ama yakıtı ve performansı fark edecektir..
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

anayurtlu 3105d link=topic=54599.msg578887#msg578887 date=1334181348' Alıntı:
bence ön ağırlık sadece denge için yani denge derken tabiki ön lastiklerin kavramasını güçlendiriyo ama,,O ağırlık olsada olmasada o tekerleğin devri değişmez çünki arka lastikle uyumlu çalışmak zorunda bildiğim kadarıyla önle arkanın bağlantısının olduğu yerde balata türü tolerans sağlayacak bi sistem yok direk dişliyle bağlanıyor yani arka lastik 1metre yol alınca ön lastikde 1metre gidecek başka şansı yok.arka pati çekerse önde aynı turda patiyi çekmek zorunda.demek istediğim ön ağırlığı azaltınca ön arkadan fazla pati çekmez bence imkansız bi durum ön pati çekiyosa arkada çekiyodur başka bi açıklaması yok..
Sadece dengenin daha iyi sağlanabilmesi için ön ağırlıklar durmalıdır.Eğer ön ağırlıklar sökülüp ön lastiklerin pati çekmesi engellenmezse buna paralel olarak arkalarda pati çekecektir...vs :)
Bence önlerin erken erimeside tamamen lastiğin çapından kaynaklanıyor.birde zaten ersan abinin verdiği bilgilerde ön lastiklerin çok küçük bi oranda arkalardan daha fazla döndüğünü öğrenmiştik..Bu oranın yüksek olduğu traktörler ön lastiği daha çabuk bitiriyor örneğin Ford 7740 jhondeerenin meksika serilerinden bazıları tam hatırlayamadım.
bir noktada sana katılmıyorum abim : arka ve önün birbrne bağlı olduğunu ve arkanın haketi ile önun döndüğünü biliyoruz ama difransiyel tölerans sağlar arkada her iki tekerın birden patinaja düşmesi bile çok sık görülen bir olay değildir difransiyelin çalışma amacıda budur zaten bir araba sağa dönerken içteki tekerler az dıştakiler çok yol alır sabit mil ile bağlanırsa içteki tekerler patnaj eder yada araba zarar görür... traktörlerde 2 adet difransiyel vardır tarla koşullarında tüm tekerlerın patinaja düşmesi zor bir ihtimaldir aynı oranda patinaj etmes neredeyse imkansızdır... js80 ile çizel çekerken arkaların stabil ilerlerken sadece sol önün pati çektiğini gördüm buradan tolerans olduğunu çıkardım ama tabi siz daha iyi bilirsiniz
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

qarizmatiqa link=topic=54599.msg579199#msg579199 date=1334250787' Alıntı:
bir noktada sana katılmıyorum abim : arka ve önün birbrne bağlı olduğunu ve arkanın haketi ile önun döndüğünü biliyoruz ama difransiyel tölerans sağlar arkada her iki tekerın birden patinaja düşmesi bile çok sık görülen bir olay değildir difransiyelin çalışma amacıda budur zaten bir araba sağa dönerken içteki tekerler az dıştakiler çok yol alır sabit mil ile bağlanırsa içteki tekerler patnaj eder yada araba zarar görür... traktörlerde 2 adet difransiyel vardır tarla koşullarında tüm tekerlerın patinaja düşmesi zor bir ihtimaldir aynı oranda patinaj etmes neredeyse imkansızdır... js80 ile çizel çekerken arkaların stabil ilerlerken sadece sol önün pati çektiğini gördüm buradan tolerans olduğunu çıkardım ama tabi siz daha iyi bilirsiniz
diferansiyel olayına girmeye gerek yok o farklı bişey ben ondan bahsetmedim sağ sol olarak değilde ön arka olarak değerlendirdim..

ceya023 link=topic=54599.msg578931#msg578931 date=1334187902' Alıntı:
tekerleğin erimesi attıgı turdan çok patinajdan dolayıdır 1.3 tur ön teker genellikle arka 1 tur attıgında atar bu oran degişir... önde agırlık sökerseniz öndeki tekerlerin dengesiz olarak pati çektigini görürsünüz sagın sola göre solun sağa göre bazen daha cok patinaj ettigini görürsünüz.. dedigin şekilde egerki önler hiç patinaj etmesse arkalarında hiç kaçırma yapmaması lazım bu açıdan da ön agırlıgın daha cok faydası oldugunu görürsün.. artı arka tekerlerdeki agırlıklar sadece kg ları kadar baskı yapar arka lastiklere ama öndeki agırlık arka lastiklere traktör asıldıkca kuvet arttıkca tonlarca yuk basar arka tekerlere patinajı engeller.. basit makinalardan traktörün önünün kaltıgı durumu bi düşünün öndeki agırlıgın arka tekerlere uyguladıgı basıncı.. traktörün önü oynamazsa stabil kalırsa yanı agırlıgı yeterliyse o traktör hem guzel bi sürüm sağlar hemde daha çok çekiş.. tartışmasız dunyanın en iyi traktörlerine bakın bi fendt e arkada çok nadir agırlık görebilirsiniz genellikle arka agırlık kullanmazlar önünde tonlarca agırlık olur.... ön tekerlerin aşınma olayını söylede düşüne bilirsiniz cevrenzdeki hafif tek çeker traktörlerle arkası agır traktörleri karşılaştırın biri 3 yılda teker bitirirken biri 5yılda bitirir.. agır traktör genellikle genişliği idealse daha gec teker bitirir.. arkası hafif mf lerin fiat lardan cok evvel teker bitirmesi gibi.. çifçekeri eger yolda kullanmıyorsanız fazla bence ön agırlıkları sökmenize hiç gerek yok tarlada artı fayda saglar her yönden .. asfaltta sadece erken erimeye neden olur..
ön ağırlığın faydaları konusunda hemfikiriz..Zaten ben 3105in önlastiklere su basarak ön ağırlığı artırdım,arkanında ağırlıklarını söktüm gayet memnunum..Sadece bişeyde anlaşmazlık oldu ben ön arka açısından yazdım.siz durumu sağ sol tekere çevirdiniz :D ona bişey demiyorum ondada hemfikiriz ama bu gavurun arka lastik dönüyosa önde mecbur dönecek sağ dönmezse sol döner sol dönmezse sağ döner :D
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

3635 in arka lastikler zaten çok büyük duruyor birde radyal yeri iyi tutar, ağırlık olmadan da çekişten düşeceğini sanmıyorum ben..Deneyip görmek en güzeli..
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

Traktörden ağırlık sökmek o kadar da iyi birşey değil, en iyisi traktörün dengesini bozmamak. :)
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

Madem Konu Bilgi Amaçlı Bir Konuya Döndü :)

Emin Ünal link=topic=54599.msg579272#msg579272 date=1334253910' Alıntı:
Balon lastikte yere basınç daha az.Bu nedenle ağırlık ne kadar fazla olursa o kadar iyi.. :)
Ağırlıgı artırıp lastigin tutunma yüzey alanını da artırırsan çekişi motorun en iyi olur ama yakışı da en iyi olur ;)
ağırlıgı azaltıp lastigi inceltirsen motorun çekişi en kötü olur...

AMA;
Hem agırlıgı azaltıp hem tutunma yüzey alanını artırırsan motorun hem iyi çeker hem yakıt tasarrufu sağlamış olursun ;)

İnce lastik için Konuşcak Olursak;
Ara işleri için mecbur ince lastik mi kullanmak zorundasın, ağırlık taktıkça motorun çekişi artar :D
 

Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

birde şu var arkadaşlar traktör yurt dışından ağırlıksız geliyor.
arkaya 200 kğ ağırlığı bayi takıyor.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ekselans01 link=topic=54599.msg578996#msg578996 date=1334228227' Alıntı:
arkadaşlar ön ağırlıkların ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. benim öğrenmek istediğim arka tekereler balaon lastik ve radyal olmasından dolayı ekstra ağırlığa gereksinim olup olmadığı idi.
bakıyorumda konu ön ağırlıklarda yoğunlaştı.
arkadaşım arka tekerlerdeki ağırlıkları kaldırırsan o motoru kullanamazsın kanguru gibi zıplar o ağılkıkları oraya koyan insanlar yüzlerce test ten sonra onu oraya koyuyorlar bence hiç böyle şeylere kafanı takma motorunu güle güle kullan.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ağırlık arttıkça:
+ : çekiş tutunma yüzeyi artacağından artar.
- : motoru zorlar zorladığı için hız düşer
yani herşeydeki gibi azı karar çoğu zarar işinize göre 1-2 tanesini söküp performansını deneyebilirsiniz
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

ertuğrul link=topic=54599.msg579936#msg579936 date=1334345757' Alıntı:
arkadaşım arka tekerlerdeki ağırlıkları kaldırırsan o motoru kullanamazsın kanguru gibi zıplar o ağılkıkları oraya koyan insanlar yüzlerce test ten sonra onu oraya koyuyorlar bence hiç böyle şeylere kafanı takma motorunu güle güle kullan.
Fabrika öyle vermiş, en iyisini onlar bilir söylemi çok yanlış. Çünkü öyle olsa birbirine geçmeli kalıp hazırlamay uğraşmazlar, özel vidalama sistemi kullanmaz. Tek parça 300 kg kalıp yapar, koyarlar. Kolay elle kaldırılacak 40-50kg yapıyorlar ki kullanıcının işine göre ağırlıkları söküp takabilsin. Konuyu açan arkadaş çıkarmış ve şimdilik memnun olduğunu söylüyor.
 
Ynt: BALON TEKERDE AĞIRLIK ŞART MI?

keltaşlı link=topic=54599.msg583242#msg583242 date=1334914683' Alıntı:
Konuyu açan arkadaş çıkarmış ve şimdilik memnun olduğunu söylüyor.

yanlışlık olmasın konuyu ben açtım ve henüz çıkarmış değilim. Çıkarmayı düşünüyorum en kısa zamanda ve deneyimlerimi aktaracağım.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt