aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?


Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

atilla link=topic=23190.msg189990#msg189990 date=1246037598' Alıntı:
uzunyayla kardeşim dersine çalış ve bu işi bitirmeye çalış...
abi son bikaç konudaki yorumlarım cevapsız kalıyor ve yazıldığı gibi askıda duruyor...teknik konuya hakim arkadaşlar tarafından yanlış veya doğru olduğu tastiklenmiyor...sonuçta benim yorumlarım tecrübeye dayalı yorumlar yanlış olabilir ve bunun için yorumların teknik bilgisi olan arkadaşlarca değerlendirilmesi lazım....diğer bir diyeceğimde konu bir sonuca bağlanmıyor ve neyin doğru neyin yanlış olduğu tam anlaşılmıyor kanaatimce....
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

genç meslektaşım , ersan bey çok detaya girmiş ..mesleğı gereği normal ...ama bırkaç cümle ile ifade edilebilir diye düşünüyorum...sadece turbo sistemlerinde geçerli olan benzeşim kanunu...
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

evet arkadaşlar son 3 gün ..ben gerekli açıklamayı yapacağım ... ama sizinde fikirleriniz çok önemli diye düşünüyorum...gayret...
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

bende bu konuda bikaç bişey yazma gereği duydum. motor silindir hacimler aynıysa çapı küçük olan bir turboyu motordan çıkan egzost gazı döndüreceğine göre ve de bu dönmeye orantılı havanında emilerek aynı miktarda ve aynı tazyikle motora verileceğinden gaz verildiğinde turbo çapı küçük olan motorun devrinin daha hızlı yükselip düşeceği kanaatindeyim. turbo çapı büyük se eğer motorun egzost gazının bu turboyu daha geç harekete geçireceği ni düşünüyorum.
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

nailyetek link=topic=23190.msg190281#msg190281 date=1246142647' Alıntı:
bende bu konuda bikaç bişey yazma gereği duydum. motor silindir hacimler aynıysa çapı küçük olan bir turboyu motordan çıkan egzost gazı döndüreceğine göre ve de bu dönmeye orantılı havanında emilerek aynı miktarda ve aynı tazyikle motora verileceğinden gaz verildiğinde turbo çapı küçük olan motorun devrinin daha hızlı yükselip düşeceği kanaatindeyim. turbo çapı büyük se eğer motorun egzost gazının bu turboyu daha geç harekete geçireceği ni düşünüyorum.
birez daha kendini yorarsan ...hedefi vurabilirsin....
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

ben zamanlama süreleri açısından farklılıklar doğacağını düşünüyorum ...
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

türbo makinalarda , türbin pompa vs... benzeşim kanununa göre ..devir sayısı artınca makina boyutlar küçülür ..bu türbo içinde geçerlidir...bunun tam tersi makina boyutları büyür...aynı güçte , eksoz debisi ve basıncı eşit olan türboda...20cm çapında türbo 15000 dev / dak ile yaptığı işi 10 cm çapındaki türbo .. yaklaşık olarak 30000 dev / dak devirde yapmaktadır...
dolayısıyla aynı görevi yapabilen türbolar içinde daha uzun ömürlü olması açısından , büyük boyutlu ve düşük devirli turboları tavsiye ederim...2 farklı 120 hp traktörün türbo boyutlarına bakarım diye düşünüyorum...
















7 dak
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

Peki bu verdiğiniz çaplar, turbonun hangi çap değeri oluyor Atilla Bey? Kompresör dış çapı mı, iç çapı mı, yoksa türbin dış çapı mı, iç çapı mı? Resimde de görüleceği üzere turboda 4 farklı çap değeri bulunmakta imiş.


atilla link=topic=23190.msg190424#msg190424 date=1246220038' Alıntı:
türbo makinalarda , türbin pompa vs... benzeşim kanununa göre ..devir sayısı artınca makina boyutlar küçülür ..bu türbo içinde geçerlidir...bunun tam tersi makina boyutları büyür...aynı güçte , eksoz debisi ve basıncı eşit olan türboda...20cm çapında türbo 15000 dev / dak ile yaptığı işi 10 cm çapındaki türbo .. yaklaşık olarak 30000 dev / dak devirde yapmaktadır...
dolayısıyla aynı görevi yapabilen türbolar içinde daha uzun ömürlü olması açısından , büyük boyutlu ve düşük devirli turboları tavsiye ederim...2 farklı 120 hp traktörün türbo boyutlarına bakarım diye düşünüyorum...
















7 dak
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

ersanakyai link=topic=23190.msg190426#msg190426 date=1246220351' Alıntı:
Peki bu verdiğiniz çaplar, turbonun hangi çap değeri oluyor Atilla Bey? Kompresör dış çapı mı, iç çapı mı, yoksa türbin dış çapı mı, iç çapı mı? Resimde de görüleceği üzere turboda 4 farklı çap değeri bulunmakta imiş.
bunlar genel benzeşim kanunu dıç çapla iç çap farkı fazla olursa merkezcil pompa . türbin ..fark azalırsa yarı eksenel makina ... keban barajındaki türbinler , fark yoksa eksenel makina ...kahvedelerki aspiratörler...prof dr kaan ediz hocam bana böyle ögretti...makina mühendisi olduğunuz için kısada olsa anlattım...
 

Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

ayrıca türbo makinalar hakkında , hiç hazırlık yapmadan 4 saat konuşabilirim...
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

Fikrinize katılmıyorum. Aynı güçteki 2 farklı motor arasında seçim yapacaksam, bu motorların maksimum tork değerlerine, maksimum tork devirlerine, maksimum güç devirlerine, tork yükleme yüzdelerine, özgül yakıt sarfiyatlarına, elektronik kontrollü olup olmadıklarına bakarım ki bu değerlerin hemen hemen hepsini traktör kataloglarından bulabilirsiniz.

Son bakacağım şey, turbo boyutu olur, hatta bakmam bile. Zaten gözle görülecek bir çap farkı da olmaz. Kanatçıklarda mm cinsinden farklar vardır , onu da turboyu söküp ölçmeniz gerekir ki kimse malını satmak için turbonun içini açtırmaz. Yukarıda da fazla detaya girdiğimi düşündüğünüz yazımda anlatmaya çalıştığım gibi turbonun kapasitesini etkileyen minimum 6 adet değer bulunmakta. Dediğiniz gibi birinin çapı 10, diğerinin 20 ise ben 20liği alırım gibi basit bir seçim yapılamaz diye düşünüyorum.

Ayrıca motor firmaları zaten o motor için en ideal turboyu imal etmiştir, bundan da şüphe duymam.

atilla link=topic=23190.msg190424#msg190424 date=1246220038' Alıntı:
dolayısıyla aynı görevi yapabilen türbolar içinde daha uzun ömürlü olması açısından , büyük boyutlu ve düşük devirli turboları tavsiye ederim...2 farklı 120 hp traktörün türbo boyutlarına bakarım diye düşünüyorum...
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

atilla link=topic=23190.msg190433#msg190433 date=1246221299' Alıntı:
ayrıca türbo makinalar hakkında , hiç hazırlık yapmadan 4 saat konuşabilirim...
tekrarlıyorum....
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

bu konuda kapandı arkadaşlar...büyük türbolu traktörleri tercih etmenizi tavsiye ederim..turbo ömrünün daha uzun olması için....
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

Sözün bittiği yer:

atilla link=topic=23190.msg190433#msg190433 date=1246221299' Alıntı:
ayrıca türbo makinalar hakkında , hiç hazırlık yapmadan 4 saat konuşabilirim...

Sizin açmış olduğunuz konular da benim için şu andan itibaren kapanmıştır Atilla Bey.

atilla link=topic=23190.msg190470#msg190470 date=1246226234' Alıntı:
bu konuda kapandı arkadaşlar...büyük türbolu traktörleri tercih etmenizi tavsiye ederim..turbo ömrünün daha uzun olması için....
 
Ynt: aynı güçteki traktör lerde , turbo boyutlarının büyük ve küçük olmasının önemi ?

ersanakyai link=topic=23190.msg190484#msg190484 date=1246248927' Alıntı:
Sözün bittiği yer:

Sizin açmış olduğunuz konular da benim için şu andan itibaren kapanmıştır Atilla Bey.
genç meslektaşımın yorumu ..saygı duyarım...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt