aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....


Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

okkangal link=topic=23867.msg196202#msg196202 date=1247870646' Alıntı:
malzemenin seçimi ve torku değiştiren etmenler hemen hemen bağlantılı ... ip ucu hiç bir traktörün devir göstergesinde 7000 devir gördünmü ... olmaz .. ama arabada var ...

ikinci ip ucu : bana yeterli uzunlukta bir kalas ve uygun dayanak noktası verin size dünyayı kaldırayım ... sanırım arşimetin lafı ...
ikinci ipucu hidrolikle alakalı galiba
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

8000 olduğuda olurda sağlamlık çelik aliminyum tam bağlantı kuramadım kanas sadece 1.5 kg ama yaptığı iş mesafe dehşet
aliminyum daha hafif olduğundan titreşimi daha fazla iletir tork düşermi bu konu beni aştı moralim düzelince tekrar bakmam gerek bu konuya
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

aslında cevabı yazmıştım ma sildim ilk başta ... yarın sabah tekrar yazacağım ... bir ip ucu daha vericem ama ... aliminyum sıcakta çelikten daha az deforme olur ... teknikte deformasyona hacim değişikliğide dahildir ...
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

cubuklu06 link=topic=23867.msg196209#msg196209 date=1247871187' Alıntı:
çelikten daha sağlam aliminyum var

sağlamlık farkı bir şey ... sıcakta aliminyum daha sağlam ... yük altında ise çelik ... duruma göre değişir ... :)
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

Acaba motorların çalışma prensiplerin dolayı kullanılan malzemelerle mi alakalı?
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

kuvvetin döndürme etkisine momentum denir.motorlarda bunun ismi tork tur.anahtarla sökülmeyen bir civata olduğunda anahtara bir demir boru yada demir çubuk takarız.sebebi civatayı sökmek için daha çok tork gerekir.biz.anahtarı sökmek için harcadığımız kuvveti demir çubuk sayesinde mesafeyi uzatarak gücü arttırmış oluruz.motorlarda volan ismi verilen demir bir kasnak vardır.bu bütün motorlarda olduğu gibi patoslarda balya makinelerinde vardır.bu motorun ürettiği torku biriktirir ve makinanın dengeli çalışmasını sağlar.otomobiller torku traktörlere göre azdır.çünkü otomobiller hızlandıkça bu kinetik enerjiyi kendi kütlelerinde toplarlar.bu denli yüksek torka ihtiyaçları yoktur.gel gelelim traktörler devamlı yüksek torka gereksinim duyarlar.çünkü motor devri düşsede hep aynı torku verirler.
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

Birgün komşum rica etti.oğlu askerdeydi.çift sürmeye gittim onlara.bana fiat 60-56 verdiler.benim o zamanlar 3610 fort vardı.ben fordla çift sürerken pulluğu mümkün olduğu kadar yerde daldırıp tabir caizse traktörü eze eze kullanmayı severim.aynı tadı 60-56 da bulamadım.çünkü traktörün tam gücünde kullanmak istediğimde daha debriyaja basmaya fırsat kalmadan stop ediyordu.hele yastık başlarında gazdan ayağımı çektiğimde tak stop ediyordu.benim ford ise pulluğu tamamen toprağa bıraksan bile motor kolayla ölmez 3-5 metre gider stop etmemek için direnir.burada onlatmak istediğim tork meselesidir.
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

ali_kockaya link=topic=23867.msg196226#msg196226 date=1247899157' Alıntı:
kuvvetin döndürme etkisine momentum denir.motorlarda bunun ismi tork tur.anahtarla sökülmeyen bir civata olduğunda anahtara bir demir boru yada demir çubuk takarız.sebebi civatayı sökmek için daha çok tork gerekir.biz.anahtarı sökmek için harcadığımız kuvveti demir çubuk sayesinde mesafeyi uzatarak gücü arttırmış oluruz.motorlarda volan ismi verilen demir bir kasnak vardır.bu bütün motorlarda olduğu gibi patoslarda balya makinelerinde vardır.bu motorun ürettiği torku biriktirir ve makinanın dengeli çalışmasını sağlar.otomobiller torku traktörlere göre azdır.çünkü otomobiller hızlandıkça bu kinetik enerjiyi kendi kütlelerinde toplarlar.bu denli yüksek torka ihtiyaçları yoktur.gel gelelim traktörler devamlı yüksek torka gereksinim duyarlar.çünkü motor devri düşsede hep aynı torku verirler.

momentum ve moment farklı şeylerdir .... bu ayrıntıya lütfen dikkat edelim ... otomobil ve traktör motoru arasındaki tork farkının nedeni halen çözülemedi ...
 

Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

araba motoru yüksek dewirde çalışıyor we daha fazla ısınıyor ama aliminyun olduğu için sıcaktan dolayı bi deforme olmuyor...traktör ise düşük dewirde çalıştığı için arabaya göre daha az ısınıyor we bu ısılarda çelik dayanabiliyor..aracın dengeli çalışabilmesi belli bi sıcaklığı koruması gerekmektedir..we bu yüzden arabada aliminyum, traktördede bu ısıyı yakalayabilecek çelik kullanılır....
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

araba motorları traktörlere göre daha küçüktür dolayısıyla kısa piston kollarına sahip torku düşüren etmen bu mu hocam cahil kaldık daha bi fırın ekmek yememiz lazım
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

naıl_59 link=topic=23867.msg196302#msg196302 date=1247913574' Alıntı:
araba motorları traktörlere göre daha küçüktür dolayısıyla kısa piston kollarına sahip torku düşüren etmen bu mu hocam cahil kaldık daha bi fırın ekmek yememiz lazım

burada bu konulara kafa yormaya çalışmanız cahilliğinizin değil , aydınlığınızın göstergesidir... estagfrullah ... bizde bu konuları bilgeliğimizden değil mecburiyetimizden bilmekteyiz...


sonunda turnayı vurdun ... nforcer kardeşimizde malzeme konusunda doğru bir yorumda bulundu tebrşkler ...


otomobil motoru yüksek devir elde etmek amacı ile daha kısa biyel kollu ve kurs boyu kısa motorlardır ... bundan dılayıda aynen kaldıraçlarda olduğu gibi kranak miline uyguladıkları döndürme momenti azdır ... lakin birim zamandaki devir sayıları fazladır ... buda demek oluyorki daha fazla sürtünme ve birim zamanda daha fazla patlama yada ateşleme ... o nedenle ısıya çelikten daha fazla dayanıklı olan dayanıklı dediğim deformasyonu çelikten daha az olan ( uzama - kısalma ...vb ) aliminyum otomobil motorlarında tercih edimiştir... bunların yanı sıra aliminyumun çelikten hafif olmasıda çok önemli bir etkendir ... otomobilde hafif bir motor önemlidir ....
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

tam olarak öğrendim olayı zaten devir ve patlamalar fazla olduğundan daha sessiz düzgün çalışıyor dimi
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

dizeldede patlamalar daha az olduğundan motor daha sesli çalışıyor we birazda yawaş tabiki...werdiğin bilgiler için teşekkürler..
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

nforcer link=topic=23867.msg196320#msg196320 date=1247915789' Alıntı:
dizeldede patlamalar daha az olduğundan motor daha sesli çalışıyor we birazda yawaş tabiki...werdiğin bilgiler için teşekkürler..
sesli çalışmasında dizellerin birçok etmeni war ateşleme değilde patlamayla çalısıyorlar en baş etken
 
Ynt: aynı güçte , dizelde , otomobil dizellerinin torku tarktöre göre niye düşük....

naıl_59 link=topic=23867.msg196316#msg196316 date=1247914659' Alıntı:
tam olarak öğrendim olayı zaten devir ve patlamalar fazla olduğundan daha sessiz düzgün çalışıyor dimi

dizel motorlar patlamalı olduğu için gürültülü ve vuruntulu çalışırlar ...
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt