8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)


Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

kaşınhanından çumra ya tm 120 yi vizeye götürdüm çumra nın uzaklığı kaşınhanına levhada gösteren 23 km
petrolden fulledim depoyu 18 19 gaz arası gittim geldim gidiş geliş 46 km ama 50 km yol yaptı çünkü petrol ile çumra şehir merkezindeki yapılan fazla yol var geldim 13 küsürde doldu depo yani 14 litre
aynı yerden 13 ton 2 römorkta gübre getirdim 24 litre yaktı
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

çiftçiyi böyle kandırmaya çalışıyorlar her halde.lafa bak yüklü olsa daha az yakarmış bu denecek lafmı. nasıl müdürmüş o öyle
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

tam gaz kubota 2600-2700 devri görüyor bu devirde mazotu çok yakıyor. ben me 9000 kullandım yakıtı tam olçmedim ama 2000 devri geçmicen
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

[size=10pt]Yahya abi ve servis müdürü irfan bey ve servisimiz hacı usta benimde ziyaretime geldiler irfan bey öneri şikayet ve isteklerimizi dinledi memnuniyetimi v.s. sorup traktörü kullanıp kontrol ettiler ..

Yakın mevzusuna gelince benim yolda yaptıgım tek ölçüm yazın ofise bugday tasırken oldu. 11ton net bugday + çift römork (3500kg) ile ofis gidiş 30km civarı bi yol kantara gir çık v.s. yol da söyle inişli çıkışlı bi yol en uzun rampası 3-4km sürekli tepeye tırmanıyorsun zaten yakıtıda bu rampada tüketiyorsun genel olarak traktör 6 dan 4 e düşüyor bu rampada. böle bi yolda ortalama 20-23 gaz arası gidiyorum zaman zaman kısa süreli tam gaz bastıgımda oluyordu. dönüş yolundada 2-3 ton inşaat mazemesi atar dönerdim köy için gerekli çift römorkla yine. aynı petrolde fulleyip tekrar aynı yolu yaptıgım da 80-83tl arası yakıt alıyordu depo. Yani gidip dönüş 22litre civarı yakıt yakıyordu 60km yolda . buda çok iyi bi degerdi ben aynı güçteki baska traktör kullananlara söyledigimde bana hep koklamış resmen diyorlardı.

benim kendi tecrubelerimse söyle aynı yolu 640 fiat la tek dingil römorkla 4.400kg yükle gidip boş dönerdim 15-16litre yakardı ve yolda çok agırdı tam gaz basınca bile 27km/h hız yapıyordu ortalama 20km/h ile gider gelirdim en fazla.. Yine aynı yolda erkunt servet çifçeker 5.500kg ile 20 litre civarı yakıyordu Bunlar kendi tecrubelerim..ayrıca iki farklı markasahibinin de aynı yolda yakıtının daha fazla oldugunu söylediler.

kubota ya tam gaz basınca 2750-2800dd yi bulur. böle olunca traktör ister yuklu olsun ister boş yakıtı en son basıncla pompalar yani yakıt maksimum olur bu açıdan.Her marka traktörde bu böle.. Mesela aynı yolu 20-24 gaz arası yahya abi gitseydi yakıtı çok fark ederdi.. 15-16 gazla gitmiş olsaydı yakıt yarıyya düşerdi kubota 6 vites 15-16 gazda 22-24km/h arası bi sürat yapıyor. yahya abi traktörünü 1.5yılda 1800 saate getirdi tüm işini neredeyse kubota ile yapıyor ve çokta memnun şuan 14lü 5li pulluk kullanıyor jd5725 in pullugunu takıyor 8540 a.. tarlada v.s. yakıtından çok memnun . Aynı şekilde bende çok memnunum yakıtından bi çok marka kullandım ve cevremde var traktör kubota benim ihtiyaçlarımı fazlasıyla görüyor.
[/size]
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

case_jxu_105 link=topic=61626.msg684941#msg684941 date=1358035675' Alıntı:
case jxu 105 tam gazda boş traktör kmye 1.2 tl yaktı. o kubota ikiye katlamış

yahya abinin verdigi degerlere göre kubota 1.5tl yakmış zaten km de.. ama ben jxu nun tam gazda yolda yakıtı içecegini düşünüyorum 105bg traktör gercekten 1.2 yaktıysa çok iyi ..yüklü ne yakıyor acaba?

yahya abi aynı denemeyi birde tam gaz degilde 30km/h la giderken yap bakalım yada 23-24 gazla.. ben ilk aldıgımda merkezde fulleyip 50km yol yaptım ortalama 30km/h la gittim arada tam bastım falan ibre pek oynamadı ozaman 10lire civarı ancak yakmıştı. verdigin yakıt sarfiyatını ben yüklü görüyorum hemde 10ton yükle..
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

arkadaşlar bende ekim zamanı fendt 312 ile 45 km uzaklıktan 12 ton arpa tohumu alıp geldim gidiş geliş 28 litre mazot yaktı yolda bana eğimli. ve bozuk olmasına rağmen 90 km de 28 litre bence yakıt çok az. 1 litre = 3.21 km fendt 310 da boşta 30 km 6 litre yaktı. 1 litre = 5 km yani FENDT yakitta rakipsiz
 

Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

arkadaşlar bende ekim zamanı fendt 312 ile 45 km uzaklıktan 12 ton arpa tohumu alıp geldim gidiş geliş 28 litre mazot yaktı bence yakıt çok az.
toplam yapılan yol 90 km galiba
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

newautot7070 link=topic=61626.msg685002#msg685002 date=1358064944' Alıntı:
arkadaşlar bende ekim zamanı fendt 312 ile 45 km uzaklıktan 12 ton arpa tohumu alıp geldim gidiş geliş 28 litre mazot yaktı yolda bana eğimli. ve bozuk olmasına rağmen 90 km de 28 litre bence yakıt çok az. 1 litre = 3.21 km fendt 310 da boşta 30 km 6 litre yaktı. 1 litre = 5 km yani FENDT yakitta rakipsiz
fend deki vario sisteminden kaynaklanıyor bu sistemde zaten motor düz yolda ivmelendikten sonra son hızını düşük devirlerde buluyor otomatik vario şanzıman ile makanik şanzımanlar bir olmaz.. ama tam yüklemelerde motora ortalama aynı güçteki traktörle yakın degerlerde yakıt tüketecektir. fakat inişlerde falan şanzıman otomatikmen devir oranlar farkını atırıp motor devrini düşürerek ilerleme süratini yakalayacagı için ekonomi yapacaktır..kullanıcının yakıt ekonomisi olarak sürüşte çok rolü olmuyor vario şanzımanda.. mesala mekanik şanzımanlı traktörlerde şöförün büyük rolü var yakıt tüketiminde.. örnegin devri sabit tutup inişlerde ve çıkışlarda uygun vitesleri seçmesi mekanik şanzımandada ekonomi yaptırır oldukca.. tabi mekanik şanzımanda yeterli vites ve vites aralıklarının olması lazım.. kubota yı örnegin 15-17 gaz aralıgında kullanmış olsaydı yahya abi oda 5kmde 1 litre anca yakıt tüketirdi.. traktörün maksimum güç devrinin üzerinde gaz vermek ekstra yakıt tüketimi demek 2600dd dir kubotanın maksimum güç devri ama tam gaz verince 2750 devrin üzerine çıkıyor. fendt ler keske ucuz olsaydıda herkes vario şanzıman kullanabilseydi.
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

ceya023 link=topic=61626.msg685012#msg685012 date=1358066660' Alıntı:
fend deki vario sisteminden kaynaklanıyor bu sistemde zaten motor düz yolda ivmelendikten sonra son hızını düşük devirlerde buluyor otomatik vario şanzıman ile makanik şanzımanlar bir olmaz.. ama tam yüklemelerde motora ortalama aynı güçteki traktörle yakın degerlerde yakıt tüketecektir. fakat inişlerde falan şanzıman otomatikmen devir oranlar farkını atırıp motor devrini düşürerek ilerleme süratini yakalayacagı için ekonomi yapacaktır..kullanıcının yakıt ekonomisi olarak sürüşte çok rolü olmuyor vario şanzımanda.. mesala mekanik şanzımanlı traktörlerde şöförün büyük rolü var yakıt tüketiminde.. örnegin devri sabit tutup inişlerde ve çıkışlarda uygun vitesleri seçmesi mekanik şanzımandada ekonomi yaptırır oldukca.. tabi mekanik şanzımanda yeterli vites ve vites aralıklarının olması lazım.. kubota yı örnegin 15-17 gaz aralıgında kullanmış olsaydı yahya abi oda 5kmde 1 litre anca yakıt tüketirdi.. traktörün maksimum güç devrinin üzerinde gaz vermek ekstra yakıt tüketimi demek 2600dd dir kubotanın maksimum güç devri ama tam gaz verince 2750 devrin üzerine çıkıyor. fendt ler keske ucuz olsaydıda herkes vario şanzıman kullanabilseydi.
Yorumuna aynen katılıyorum arkadaşım Fendtler çok güzel kaliteli sağlam fakat zıkımlar pek pahalı. Mesela biz 312 ' i sattık yeni 500 serisinden 516 ' ya talibiz onu bekliyoruz ama fiyatından dolayı biraz sıkıntı var çünkü 135 - 145.000 Euro ' lardan bahsediyor Kutlucan.
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

arkadaşlar yorumlarınınız için teşekkürler müdürlerin bana yüklü daha az yakar demesi galiba rampalarda düşük vitese düşecen gazıda fazla basamayacan tabi az yakar demesi elazığda enjektör subup ayarıda yaptırdım pompacıda makine taktılar ayarlarını ölçtüler bir şey çıkmadı bakımdan önce 39km basıyordum gaz şu an yolda en son gaza basıyorum 38 km geçmiyor yakıtıda sanayide SEHEEL den döldürdüm puluk çütünde 5 14 yakıtı çok idal az yakıyor ama yolda banada biraz fazla geldi galiba bu 4x4 ha toprakta çalışmış ha rölantede çalışmış yakıtları degişmiyorlar
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

ademin link=topic=61626.msg684734#msg684734 date=1358018394' Alıntı:
Neden kubota ?
Çünkü mazot 4 lira. Hani az yakıyordu bu kubotalar. Gürsaçlı kardeşim bu olaya bir el at.
bizim kapımızda iki tane traktör var sungurluya aynı römorkta aynı parayı yakıyolar boşta gezince 60-56 az yakıyor tarlada kubota ...boş konuşmam boş boşada bel bağlamam daha az yakan daha sağlamını getirsinler vereyim alayım ne ise karşılığındaki
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

ERKUNT 90 daha sağlam, daha az yakıt, daha fazla güç, ikinci el , bol yedekparça, servis ağı. Gel kardeşim vazgeç bu kubotadan al bı erkunt :)
 

Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

kardeşim kötülemek gibi olmasında en son alabileceğim traktörlerden biri 80.4 erkuntla M8540 kubotayı puluk çütünde denedik ve ne oldu biliyormu yarım tur serilikte fark attı
 
Ynt: 8540 m yoldaki yakıtı (euro dizel)

mazotu yakmamıs.içmiş resmen bıraz mazotkolik heralde kubota.cok az yakıo denılıodu ama demekkı degılmıs
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt