Cehaletimi bağışlayın, doğru mu anlamışım acaba, MC3 kodlu motor yeni tip oluyor , daha düşük devirde 1000.3ün performansını yakalıyor, doğru mu? Birde bahsettiğiniz verileri nereden bulabilirim?Eski nesil motorda ;
1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit, stabile yakın, güç aralığı devirleri varmıştı.
Yeni nesil motorda ; daha basitleştirilmiş motor var ,
1600 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi var.
Motorun zamanlama kayıpları 300 rpm ,
Binaenaleyh , her iki motor içinde 30F+15R şanzıman uygun düşer.
Eski nesil motor pullukta 1800 rpm ile sürülüp , zor alandan 2200 rpm devirle kaçabilirken ,
Yeni nesil motor pullukta 1600 rpm ile sürülüp , zor alandan 1900 rpm devir ile kaçmaya çalışır.
Powershift bölücü sayısı , 5120C modeldeki gibi 3 adet olması gerekebilir.
El debriyajı da bulunmuyor. Devir sabitleme düğmesi de yok.
Same Explorer 85T nin yanında bu model çocuk eğitim traktörü gibi duruyor.
MC3 kodlu motor Faz 3A eski nesil motordur.Cehaletimi bağışlayın, doğru mu anlamışım acaba, MC3 kodlu motor yeni tip oluyor , daha düşük devirde 1000.3ün performansını yakalıyor, doğru mu? Birde bahsettiğiniz verileri nereden bulabilirim?
Cevap için teşekkür ederim, bu sefer merak ettiğim husus deutz neden MC3 kodlu motoru kullanıyor, ve bu motor nerede üretiliyor?MC3 kodlu motor Faz 3A eski nesil motordur.
Açıkçası agroplus 55F’i almadan önce katalogda 1000.3 motor olduğu yazıyordu,aldıktan sonra MC3 kodlu motora geçtiklerimi gördüm ve katalogda tork olarak 15 civarı fark vardı, bundan dolayı acaba dedim bu MC3 kodlu motor kötü mü, ya da yeni faz3 motor mu diye düşündüm,Deuthz 3060 E , 4055 E ,
3 m^3 yem karma makinesinde damper kepçesini boşaltırken veya damperli römorku indirirken motorun başlangıç torku zayıf kaldığından stop ediyor.
Hidrolik iç pompaları 1300 rpm devirden sonra basınçla çalışmaya müsait görünüyor.
Motorların spesifik yakıt tüketimleri 210-220 gr.kw/h olduğundan yakıt tüketimleri arasında çok büyük fark olmaz.
Yük altındaki spesifik yakıt tüketimleri de 255 gr.kw/h civarları oluyor.
%5 daha az yakıyor dediğimiz motoru aşırı yükleme yaptığımızda enteresan sonuçlar çıkabilir.
İdeal ve en az yakıt bölgesi devirleri kullanabilirsek eski nesil motordan farkını belki görürüz.
Foruma bilgisayarımdan bağlanıyoruz.@The_Hoca tekrardan merhabalar, özel mesaj atacaktım ama beceremedim, affınıza sığınarak , siz bu bilgileri nasıl biliyorsunuz? Deutz’un fabrikasına, servislerine , yedek parçacıklarına sormama rağmen bu bilgilere ulaşamamıştım.
Çok araştırmama rağmen MC3 kodlu motorla ilgili verilere (deutz’un katalogda yazan bilgileri dışında) ulaşamamıştım.
Saygılarımla
2060 nasıl abi memnun musn kualnımı vsFiat 640 ve Başak 2060 kullanıcısıyız..
Tümosan 65.80 ve Erkunt bereket 60 amcamlarda var. Hepsi çift çeker 3 silindir.
Kısaca;
Çift çeker genellikle avantajlıdır. Yerine göre tek çeker 4 silindirden daha fazla iş yapar. Mesela bizim köyde bir abi tek çeker 70-56 satıp, Deutz 4055 çift çeker aldı, ikisine de 12 numara 3 lü pulluk takıyor, 70 56 ile dikine süremediği yokuş tarlayı Deutz ile sıkıntısız sürüyor pulluk ile.
Başak 2060 tan memnunuz, 4 silindir 640 daha ciğerli geliyor ama çift çeker olması sayesinde çok işin altından kalkıyor.
Tümosan 65.80 çekişi çok güzel, lakin arıza potansiyeli yüksek.
Erkunt da alınabilir, bence başarılı alınabilir, kalite olarak yeterli, alanı pişman etmez bakımlı ise.
Ekli dosyayı görüntüle 77179Ekli dosyayı görüntüle 77180
Güzel motor, alınabilir, daha önceki konularda yazmıştım biraz kullanıcı deneyimlerimi.2060 nasıl abi memnun musn kualnımı vs
Steyr sürücülerinde hep bir 8063 S model çıkar mıki fikri olmuştur.2060 nasıl abi memnun musun kullanımı vs.