6 Ton Tek Dingil Römork Projesi


Herkese Merhaba,
6 ton tek dingil römork projesine başladık.
İlk iş olarak Konya'dan porya, makas gibi römork ekipmanlarını aldık. Bir kısmını arabayla getirdik. Geri kalanını da parça yük olarak ambarla aldık.
IMG_20240613_193503.jpg

IMG_20240609_221227.jpg


Lastiklerimiz bunlar. 285/70/19,5 ebatında. Linglong marka lastik aldık.
IMG_20240609_221203.jpg

900 lastikle karşılaştırınca şu şekilde. Römork yüklü.
IMG_20240728_190715.jpg

IMG_20240728_190751.jpg



Npuları tedarik ettik. Bundan sonra yapacağımız 10 ton tandem römorkun malzemeleri de burda.
IMG_20240729_194124.jpg


Şaseye başladık. Alt şase NPU160, Üst şase NPU120 olacak şekilde.
IMG_20240825_140512.jpg

IMG_20240825_140518.jpg


Makasları taktık. Makas olarak 19 kat muavinli makas kullanıyoruz.
IMG_20240825_184750.jpg


Makasın arkası düşük kaldığı için muavin makaslar dengesiz durdu. Makasın bastığı arka kısma 60x60mm 100mm ölçülerinde kare lama koyarak yükselttik.
IMG_20240826_222220.jpg


Parçayı koyduktan sonra makas bu şekilde oldu.
IMG_20240826_222227.jpg


Dingilleri yapmaya başladım. Dingil olarak 100x100x10mm profil kullandık. Tandemin dingillerini de aynı zamanda hazırladım. Tandemde 1 frenli 1 frensiz dingil kullanacağız. Frensiz dingil onun.
IMG_20240831_193951.jpg


Sağ alttaki parça fren setiyle birlikte gelen parçaydı. Dingili geniş yaptığımız için bize uymadı. O kısmı yeniden bu şekilde yaptık.
IMG_20240831_222455.jpg

IMG_20240831_222505.jpg

Fren pistonunu geri çekmesi için içinde yay var ama ben yinede çekme yay ekledim.
IMG_20240901_130259.jpg


IMG_20240901_142712.jpg


Dingili üzerine attım.
IMG_20240903_225205.jpg

IMG_20240903_225300.jpg


Üst şaseyi yapmak için alt şaseyi dışarı çıkardım.

IMG_20240905_070953.jpg

IMG_20240905_071018.jpg


Üst şaseye başlamadan önce teraziye almak için kullandığım aparatları lazerle kontrol ediyorum.
IMG_20240904_210717.jpg


Üst şase şu şekilde oldu.
IMG_20240907_213215.jpg

IMG_20240907_213221.jpg

IMG_20240907_213241.jpg
 
Notlarımı aldım ✍🏻

Malzemeleri toplamak zaten baştan büyük bir mesele.
Mibzerin alt takımı komple yenileyeceğim. Bir haftadır kürek ‘gelecek’.
Taş toplama makinasının içini yenileyeceğim, bir hafta bekledim numune bir parmak için, onu da yanlış göndermişler, geri iade gidecek.

Velhasıl çok zor iş. Hele ki daha kasa yapılacak, o daha zor bir iş bence.
Kolay gelsin diyelim 🤠
 
Notlarımı aldım ✍🏻

Malzemeleri toplamak zaten baştan büyük bir mesele.
Mibzerin alt takımı komple yenileyeceğim. Bir haftadır kürek ‘gelecek’.
Taş toplama makinasının içini yenileyeceğim, bir hafta bekledim numune bir parmak için, onu da yanlış göndermişler, geri iade gidecek.

Velhasıl çok zor iş. Hele ki daha kasa yapılacak, o daha zor bir iş bence.
Kolay gelsin diyelim 🤠
Çoğu parçaları toplu olarak bir yerden aldık ama uyumluluk konusunda sorunlar yaşadık. Bunları çözmek biraz zor oldu. Mesela tandem makas seti aldık. Parabolik değil de çok katlı olanlardan. Setin içince gelen U şeklinde olan makas kelepçeleri arka dingil için uyumsuzdu. Kamyon makasçılarına sordum. Fiyatları fazla geldi. Çayırovada yaptırabildim. Bir diğer uzun süren iş ise tasarım aşaması oldu. Hazır parçaların ölçüsü ve katı modelleri elimde olmadığı için önce onları tek tek çizip bilgisayar ortamına aktardım. Daha sonra tasarım şekillendi. Son haline geldi. Dışarıda iş yaptırmakta çok zor ve maliyetli. İşçilik parçadan daha pahalı. Birde işi beğenmiyorlar yapmak istemiyorlar. Kama kanalını görünce ilk defa görmüş gibi tepki veren tornacılarla karşılaştım:D
 

Kaldığımız yerden devam..

Millerle çekiye takviye attım.
IMG_20240910_221542.jpg

Damper silindirinin bağlantısı
IMG_20240909_224557.jpg

IMG_20240910_221552.jpg

Çekiyi de yapınca bir akşam gezmesine çıkardım:)
IMG_20240912_205311.jpg


IMG_20240912_205334.jpg


IMG_20240914_080421.jpg


IMG_20240914_080436.jpg

IMG_20240914_080448.jpg

IMG_20240914_080639.jpg

IMG_20240914_080935.jpg

Çırakla üst şaseyi tamamlıyoruz.:)
IMG_20240927_213937.jpg

Hidrolik tesisat
IMG_20241006_212352.jpg

IMG_20241006_212355.jpg

IMG_20241006_212404.jpg

IMG_20241007_215506.jpg

Su deposu, takım sandığı ve bisikletlik kısmı
IMG_20241008_223609.jpg

IMG_20241008_223622.jpg

IMG_20241008_223635.jpg

IMG_20241013_100804.jpg

IMG_20241013_100925.jpg

IMG_20241013_100945.jpg
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20241013_100816.jpg
    IMG_20241013_100816.jpg
    671.1 KB · Görüntüleme: 23
  • IMG_20241008_223651.jpg
    IMG_20241008_223651.jpg
    109.3 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_20240914_080430.jpg
    IMG_20240914_080430.jpg
    577.5 KB · Görüntüleme: 26
  • IMG_20240909_224548.jpg
    IMG_20240909_224548.jpg
    180.9 KB · Görüntüleme: 26
elinize sağlık güzel görünüyor.Hazır işiniz bitmemişken tavsiyede bulunayım makasları şase üzerine değilde npu nun yanına alırsanız sallama devrilme daha az olur.yerleriniz düzse bu şekilde de zararı olmaz rampa yerleriniz varsa dediğimi dikkate almanızı tavsiye ederim hem havale de azalmış oluyor böylelikle sallama daha az olur hemde cuval yada balya yüklemesinde alçak taban rahat olur.
 
elinize sağlık güzel görünüyor.Hazır işiniz bitmemişken tavsiyede bulunayım makasları şase üzerine değilde npu nun yanına alırsanız sallama devrilme daha az olur.yerleriniz düzse bu şekilde de zararı olmaz rampa yerleriniz varsa dediğimi dikkate almanızı tavsiye ederim hem havale de azalmış oluyor böylelikle sallama daha az olur hemde cuval yada balya yüklemesinde alçak taban rahat olur.
teşekkürler. Makasları bilerek bu şekilde yaptık. Böyle daha sağlam olacağını düşünüyorum. Şase normalden geniş. Dıştan dışa 117cm geliyor. Yandan olanlarla belki de aynı genişliğe basıyordur makasın bastığı yerler. Paraboliklerde hep bu şekilde alttan bağlantı var. Sorun olan görmedim. Alttan olduğu için bir miktar yüksek kaldı. Bunu ve tandem olanı bu şekilde yapacağız. Daha sonrakiler için parabolik makas düşünüyoruz.
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt