4×4 VE 4×2 FARKI VE RAKAMSAL VERİLER


Bncede tork degerleri aynidir onemli olsn yere tutunmasi yuk dagilimi farklidir boylece yere tutunma artacsgindan çekişde degisecektir çiftcekerde
 
GÜÇ-TORK-MOTOR-Motorun TÜM Parçaları aynıdır-Kuyruk Mili Gücü aynıdır..

Sadece ÇEKİŞ/Tutunma/Denge artar.. buda 2 kat artmaz.. %20-30 artar..

Zaten 4x4 diye traktörün fiyatı 2 kat artmaz.. Çünkü traktörün %90'ı birebir aynı..
 
Erkunt 85E ,2 WD ile (ana vites 2,takviye vites 2) sürüm yaparken nazlı gidiyor, 4WD ye alınca ana vites 3,takviye 2 ile mükemmel çekiyor.Yani çift çekere alınca hem daha iyi hem de bir üst vitesle daha hızlı çekiyor.Yani çekiş artıyor.Karşılığı daha fazla mazot.Zaten mazotun aynı kalması enerji kuramına göre imkansız. Aynı işi , daha hızlı giderek aynı enerjiyle yapamazsınız.
4 WD de yakıtın artacağı zaten kullanım kitapçığında yazıyor.Ayrıca 4 WD nin arazi şartları dışında ve 8 km/h hızın üzerinde kullanılmaması öneriliyor.Bunlar Erkunt'un önerileri.
 
Erkunt 85E ,2 WD ile (ana vites 2,takviye vites 2) sürüm yaparken nazlı gidiyor, 4WD ye alınca ana vites 3,takviye 2 ile mükemmel çekiyor.Yani çift çekere alınca hem daha iyi hem de bir üst vitesle daha hızlı çekiyor.Yani çekiş artıyor.Karşılığı daha fazla mazot.Zaten mazotun aynı kalması enerji kuramına göre imkansız. Aynı işi , daha hızlı giderek aynı enerjiyle yapamazsınız.
4 WD de yakıtın artacağı zaten kullanım kitapçığında yazıyor.Ayrıca 4 WD nin arazi şartları dışında ve 8 km/h hızın üzerinde kullanılmaması öneriliyor.Bunlar Erkunt'un önerileri.


4x4 ile saatteki yakıt artar.. ama TOPLAM yakıt düşer..


yani;

aynı tarlayı 85 bg 4x2 bi motorla 4x4 bi motor sürse..

4x4 olan hem daha hızlı hem daha az mazotla sürer..
 
Şaft sürekli döner, hareket halinde , çiftçeker takılı olduğunu iki farklı konumda kalkış yaparsan yada zorlattırırsan anlarsın , nasıl erkunt pulluk taktın mı?
Abi çiftçeker takılıyken yolda zorlanıyor tek çekerden çıkardığımda kolaylıkla hızlanıyor
Benim anlamadığım halat arka taraftan şafta bağlanıyor her iki durumda da nasıl dönebiliyor şaft halat önde olsa tamam da halat arkada
Pullukta 4 lü 10 numara var ama bulabilirsem 3 lü 14 lü alacağım toprağı 10 numara tam çevirmiyor
Yolda hızını çok beğendim 40 yapıyor
Vites kollari sıkıntılı düz oldukları için birbirine çarpiyor sanayide kolları kıvırttırmayı düşünüyorum
 

Abi çiftçeker takılıyken yolda zorlanıyor tek çekerden çıkardığımda kolaylıkla hızlanıyor
Benim anlamadığım halat arka taraftan şafta bağlanıyor her iki durumda da nasıl dönebiliyor şaft halat önde olsa tamam da halat arkada
Pullukta 4 lü 10 numara var ama bulabilirsem 3 lü 14 lü alacağım toprağı 10 numara tam çevirmiyor
Yolda hızını çok beğendim 40 yapıyor
Vites kollari sıkıntılı düz oldukları için birbirine çarpiyor sanayide kolları kıvırttırmayı düşünüyorum
Abi halat konusunu anlamadim da saftta gelecek olursak saft onlere direk baglidir,arasinda baglama dislisi felan yoktur yani onler dondukce saft doner ciftcekere baglanti yeri arka difransiyelin altlarindadir.
 
Bizim 5065 yolda onler kapali olunca gitmekte biraz zorlaniyo onleri baglayinca daha bi hizli gider gibi ama yolda onleri baglayinca on lastikler cabuk bitiyo
Önler bağlı olunca çok bağırıyor, rahatsız ediyor tarlada sıkıntı yok, daha önce 5403 vardı o bu kadar bağırmazdı ama onu sıfır almıştım, yinede ikinci motor olarak harika .
Samsun neresindensin?
 
Önler bağlı olunca çok bağırıyor, rahatsız ediyor tarlada sıkıntı yok, daha önce 5403 vardı o bu kadar bağırmazdı ama onu sıfır almıştım, yinede ikinci motor olarak harika .
Samsun neresindensin?
[/QUOTE
V.köpruden.bizim onceki 55likti 4 cekerde son gaz git gram ses yoktu.Ciftceker sesinden bahsediyorum.Ama onda tarlada falan direksiyonu cok saga sola cevirince biraz ugultu vardi.65 te yolda sadece c3 te tatli bi ciftceker sesi var tarlada direksiyonu ne kadar cevirirsen cevir 55lik gibi bi ugultu bunda yok.
 
Abi halat konusunu anlamadim da saftta gelecek olursak saft onlere direk baglidir,arasinda baglama dislisi felan yoktur yani onler dondukce saft doner ciftcekere baglanti yeri arka difransiyelin altlarindadir.
Tamamdır kardeşim şimdi anladım
Ben şaftı arkaya sürekli bağlı ön diferansiyele çiftçkerde bağlanıyor sanıyordum
Tam tersiymiş ön diferansiyale sürekli bağlı arkaya çiftçkerde bağlıymış eyvallah
 
Çiftçeker ışığının yanmaması sıkıntı olur mu

Çift çekere geçerince altta düğmeye değer kollu mekanizmalarda o düğmenin ya kablosu çıkmıştır yada küflenmiştir düğmeli çift çeker sistemleri bilmiyorum
Ek olarak yazayım sakın yolla seri viteslerde 4x4 kullanmayın çünkü ön tekerin devir ve jant ebatlarından dolayı itme veya çekme oluşur lastiklerle mekanik aksam yıpranır yani teker devirleri endeks değildir tarlada ise bu olay sürtünme ile göze çarpmaz
 
Çift çekere geçerince altta düğmeye değer kollu mekanizmalarda o düğmenin ya kablosu çıkmıştır yada küflenmiştir düğmeli çift çeker sistemleri bilmiyorum
Ek olarak yazayım sakın yolla seri viteslerde 4x4 kullanmayın çünkü ön tekerin devir ve jant ebatlarından dolayı itme veya çekme oluşur lastiklerle mekanik aksam yıpranır yani teker devirleri endeks değildir tarlada ise bu olay sürtünme ile göze çarpmaz
Kaç km hıza kadar çiftçekeri kullanabiliriz abi
 
Traktörü 4×4 e gecirdiniz sadece ekranda ışığı yanmiyor ise müsür arızalı olabilir, zaten yolda ciftcekerde iken öter, gerekmedikce mesela arkada yük vardir rampa çıkacağınız zaman mecburen çekere gecirirsiniz aksi halde önler çabuk biter yolda kullanimda
 


Bu alana bir cevap yazın...

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt