4×4 VE 4×2 FARKI VE RAKAMSAL VERİLER


Traktör markasına göre değişmekle birlikte; massey ferguson 285 4×2 traktörün arazideki çalışma performansı 55 beygirlik bir 4×4 traktörle hemen hemen aynıdır. Şayet karayolunda yük taşıması yapılıyorsa, değil 55, 75 beygirlik bir 4×4 bile 285'in performansını gösteremez.
Kuyruk mili de cabası
 
Motor gücü değişmez, çift çekerde tutunma kuvveti, motor ağırlığının %50-60 oranından sert ve yumuşak çalışmalı motor niteliğine göre %80-90 a çıkar.
Benim bildiğim tek çeker 70-30 , çift çekerde 60-40 ağırlık dağılımı.tek çekerde hp haliyle arka lastiğe tam aktarılır. Çiftçekerde ağırlık dağılımına göre gücü yere aktarması gerek, hocamız bilir doğrusunu.
Steyr 768, 70 hp, 215 n.m. tork, 4*2
MF 285, 76 hp, 300 n.m. tork, 4*2
Traktör ağırlıkları 2950 kg , kabinsiz şekildedir.
Esnek çalışmalı motorun tutunması yüksektir, asfalt rampa tırmanışında 11 tona, 7 ton gibi yüklerde patinaja düşüyorlar.
Steyr seri 2. vitesiyle rampayı alır, vites hızlanma boyu uzun olduğundan çekişte kesinti de yapmıyor.
Yük altında kısa devir çalışmalı motorda kesintisiz güç aktarımı için hidrostatik geçiş bunun için aranır.
4*4 e çevirdiğimizde asfalt zeminde MF rampa tırmanışı iyileşir, yol kenarında mıcırı gördü mü korkacaksınız.
Tork yüksek olduğundan motor boğulmaz, Kral 285. :)
Steyr 4*4 olduğunda daha ağır yükü taşıyabilecektir.
Tork düşük olduğundan motor boğulacaktır.
72 hp, 273 n.m. torktaki yeni motor durumu rahatlatacaktır.Saman bağlamada gür yerde bu değer bile az gelebiliyor, 80-85 hp 300-330 n.m. gibi ihtiyaç var.
Tork artış yüzdesi %20 civarlarında, ortalama tempoyla rampa tırmanır.
Case 75 C, 309 n.m. %38 tork artış yüzdesi, rampa da daha performanslı olacaktır.
Çeki demiri kuvvetleri birbirine yakındır, tırmanış kabiliyetleri farklıdır, 75 C biraz daha geç vites düşer.
Yükü 309 n.m. torkla dengeler, Steyr 273 n.m. torkla dengeler.
MF 285 300 n.m. torkla dengeler fakat sert çalışmalı olduğundan daha düşük tonajda yükle patiye kalıyor.
Case 75 C nin şanzıman yükü fazla olur, ağır zemin çalıştığımızdan bilerek tercih ediyoruz.
Ne kadar eskittiğimizi biliyoruz. :) Kral Steyr.
Traktör markasına göre değişmekle birlikte; Massey ferguson 285 4×2 traktörün arazideki çalışma performansı 55 beygirlik bir 4×4 traktörle hemen hemen aynıdır. Şayet kara yolunda yük taşıması yapılıyorsa, değil 55, 75 beygirlik bir 4×4 bile 285'in performansını gösteremez.
MF 285(76 hp, 300 n.m. DIN normu, radyatörlü ölçüm) ile pompası ayarlı 75 C (76 hp, 309 n.m. ISO, radyatörsüz ölçüm) aynı tempoda rampa tırmanıyor.Tecrübe ile sabittir.
Tork ve tork artış yüzdesi benzer olursa aynı tempoda tırmanır.
Kusurumuz varsa affola.Herkesin tercihine saygımız sonsuzdur.
 
Teknik veriler motorun değerleri önemli olan motorun bu gücünün çekiye yansıtması
Misal mf 285 motoru çok güçlü ama bu gücünü çekiye tam olarak yansıtamıyor çünkü gövdesi hafif sanki motor bağımsızlığını ilan edecek gibi gövdeyi silkeliyor patinaj yapıyor
En son o kadar çok sallanmıştı ki sol arka akstaki vidalar gevşemişti son anda fark etmiştik yoksa sol kovan bağımsızlığını ilan edecekti
 
motor ve motor gücü aynıdır..

fakat 4x4 olanın önü ve toplam ağırlığı 200-300 kg daha ağırdır.. ve bu ağırlık faydalıdır..

ayrıca önleri bağladımı ÇEKİŞ %20-30 artar.. GÜÇ değil ÇEKİŞ artar.. pullukta 1 vites/1 kulak fark eder.. batınca kurtulmada epey fark eder.. ama mesela asfaltta römork çekerken fark etmez.. hatta 4x4 gitmez faydasız, zararlıdır bile denebilir..
 
4x4 avantajları;

-çekiş artar
-pulluk, ağır işlerde iş hızlanır, kolaylaşır
-ağır işlerde saatlik yakıt artsada toplamda düşer
-denge artar
-eğimli, yamaç yerlerde daha hızlı, güvenli çalışır
-batınca daha kolay çıkar
-batanı daha kolay çeker
-arkaya ağır ekipman bağlayınca daha az silkeler, zorlanır


4x4 zararları;

-ön lastikler daha pahalıdır
-ön düzen/sanzıman tamir/parça masrafı fazladır
-dönüş çapı artar
-boş/basit işlerde 4x4 kullanılırsa boş yere yakıt artar
 
55 bg 4x4 olan 65-70 bg 4x2'nin pulluğunu çekebilir.. ama kuyruk mili yine 55'liktir.. yani dediğin gibi.. 55 bg 4x4 olsun olmasın 65-70 bg olanın kuyruk mili gücünü vermez, kesinlikle veremez..

kuruk mili gücü; motor gücünden her zaman belli bi yüzde.. yaklaşık %10-20 düşüktür bu arada..
 
aynı bg gücündeki 4x2 ile 4x4 motorlar BİREBİR, tamamen aynıdır.. sadece sanzıman/ön düzen farklıdır.. yani kafaya koysan/uğraşsan 4x2 bi motoru 4x4'e çevirebilirsin.. ama ne kadar ekonomik, mantıklı olur orası muamma..
 

Sene 2007 de sıfır td85d 4wd 'yi almıştık.Katologda 4x2 deki gücü 67.5hp 4x4 teki gücü 85hp yazıyordu.4wd için. 2wd de zaten 85hp.
 
KATALOGa gerek yok.. bugün, şimdi istediğin markanın internet sitesini AÇ bak..

4x4 ve 4x2 aynı modelde SADECE opsiyondur.. aynen KABİN gibi..

KESİNLİKLE güç artmaz, BG aynıdır..

TEKRAR ediyorum sadece ÖNLER bağlandımı ÇEKİŞ hissedilir bi miktar artar..

MOTOR birebir, tamamen aynıdır..

Bu dediğim 4x4/4x2 seçenekli araçlar içinde geçerlidir..
 
KATALOGa gerek yok.. bugün, şimdi istediğin markanın internet sitesini AÇ bak..

4x4 ve 4x2 aynı modelde SADECE opsiyondur.. aynen KABİN gibi..

KESİNLİKLE güç artmaz, BG aynıdır..

TEKRAR ediyorum sadece ÖNLER bağlandımı ÇEKİŞ hissedilir bi miktar artar..

MOTOR birebir, tamamen aynıdır..

Bu dediğim 4x4/4x2 seçenekli araçlar içinde geçerlidir..
Bence de öyledir ama arkadaş çok kesin ifade etmişti. O yüzden sorma gereği duydum.
 
Motor gücü değişmez, çift çekerde tutunma kuvveti, motor ağırlığının %50-60 oranından sert ve yumuşak çalışmalı motor niteliğine göre %80-90 a çıkar.

Steyr 768, 70 hp, 215 n.m. tork, 4*2
MF 285, 76 hp, 300 n.m. tork, 4*2
Traktör ağırlıkları 2950 kg , kabinsiz şekildedir.
Esnek çalışmalı motorun tutunması yüksektir, asfalt rampa tırmanışında 11 tona, 7 ton gibi yüklerde patinaja düşüyorlar.
Steyr seri 2. vitesiyle rampayı alır, vites hızlanma boyu uzun olduğundan çekişte kesinti de yapmıyor.
Yük altında kısa devir çalışmalı motorda kesintisiz güç aktarımı için hidrostatik geçiş bunun için aranır.
4*4 e çevirdiğimizde asfalt zeminde MF rampa tırmanışı iyileşir, yol kenarında mıcırı gördü mü korkacaksınız.
Tork yüksek olduğundan motor boğulmaz, Kral 285. :)
Steyr 4*4 olduğunda daha ağır yükü taşıyabilecektir.
Tork düşük olduğundan motor boğulacaktır.
72 hp, 273 n.m. torktaki yeni motor durumu rahatlatacaktır.Saman bağlamada gür yerde bu değer bile az gelebiliyor, 80-85 hp 300-330 n.m. gibi ihtiyaç var.
Tork artış yüzdesi %20 civarlarında, ortalama tempoyla rampa tırmanır.
Case 75 C, 309 n.m. %38 tork artış yüzdesi, rampa da daha performanslı olacaktır.
Çeki demiri kuvvetleri birbirine yakındır, tırmanış kabiliyetleri farklıdır, 75 C biraz daha geç vites düşer.
Yükü 309 n.m. torkla dengeler, Steyr 273 n.m. torkla dengeler.
MF 285 300 n.m. torkla dengeler fakat sert çalışmalı olduğundan daha düşük tonajda yükle patiye kalıyor.
Case 75 C nin şanzıman yükü fazla olur, ağır zemin çalıştığımızdan bilerek tercih ediyoruz.
Ne kadar eskittiğimizi biliyoruz. :) Kral Steyr.

MF 285(76 hp, 300 n.m. DIN normu, radyatörlü ölçüm) ile pompası ayarlı 75 C (76 hp, 309 n.m. ISO, radyatörsüz ölçüm) aynı tempoda rampa tırmanıyor.Tecrübe ile sabittir.
Tork ve tork artış yüzdesi benzer olursa aynı tempoda tırmanır.
Kusurumuz varsa affola.Herkesin tercihine saygımız sonsuzdur.

motor ağırlığımı ??? nasıl oluyor da çift çekerde motor ağırlığı değişiyor.
 
tek çekerdeki motor gücü çift çekere göre farklıdır...100 hp traktör tek çekerde 60-65 hp çift çeker de 100 hp ...gücün dağılmasıyla bağlantılıdır..
 
Lise okumuş insanlar az çok sürtüme konusunu işlemiştir okumayan ve araştırmayan merak etmeyen cahil insaların sözlerine itimat etmeyin lütfen traktör de önemli olan söz konusu sistem Ağırlık dağılımı ve yüzeye yapılan sürtünme 4x4 de tutunma yani sürtünme daha çok olacağı için tutunma daha fazla olacak 4x2 de ise tork yapan tekerin azalması ve yere sürtünme yapan tekerin azalması sürtünmede kayıp anlamına geldiği için çekiş düşecek tork devri sabit, güç hp sabit ama tutunma eşit degil anlata bilmişimdir umarım saygılarımla
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt