Motor gücü değişmez, çift çekerde tutunma kuvveti, motor ağırlığının %50-60 oranından sert ve yumuşak çalışmalı motor niteliğine göre %80-90 a çıkar.
Steyr 768, 70 hp, 215 n.m. tork, 4*2
MF 285, 76 hp, 300 n.m. tork, 4*2
Traktör ağırlıkları 2950 kg , kabinsiz şekildedir.
Esnek çalışmalı motorun tutunması yüksektir, asfalt rampa tırmanışında 11 tona, 7 ton gibi yüklerde patinaja düşüyorlar.
Steyr seri 2. vitesiyle rampayı alır, vites hızlanma boyu uzun olduğundan çekişte kesinti de yapmıyor.
Yük altında kısa devir çalışmalı motorda kesintisiz güç aktarımı için hidrostatik geçiş bunun için aranır.
4*4 e çevirdiğimizde asfalt zeminde MF rampa tırmanışı iyileşir, yol kenarında mıcırı gördü mü korkacaksınız.
Tork yüksek olduğundan motor boğulmaz, Kral 285.
Steyr 4*4 olduğunda daha ağır yükü taşıyabilecektir.
Tork düşük olduğundan motor boğulacaktır.
72 hp, 273 n.m. torktaki yeni motor durumu rahatlatacaktır.Saman bağlamada gür yerde bu değer bile az gelebiliyor, 80-85 hp 300-330 n.m. gibi ihtiyaç var.
Tork artış yüzdesi %20 civarlarında, ortalama tempoyla rampa tırmanır.
Case 75 C, 309 n.m. %38 tork artış yüzdesi, rampa da daha performanslı olacaktır.
Çeki demiri kuvvetleri birbirine yakındır, tırmanış kabiliyetleri farklıdır, 75 C biraz daha geç vites düşer.
Yükü 309 n.m. torkla dengeler, Steyr 273 n.m. torkla dengeler.
MF 285 300 n.m. torkla dengeler fakat sert çalışmalı olduğundan daha düşük tonajda yükle patiye kalıyor.
Case 75 C nin şanzıman yükü fazla olur, ağır zemin çalıştığımızdan bilerek tercih ediyoruz.
Ne kadar eskittiğimizi biliyoruz.
Kral Steyr.
MF 285(76 hp, 300 n.m. DIN normu, radyatörlü ölçüm) ile pompası ayarlı 75 C (76 hp, 309 n.m. ISO, radyatörsüz ölçüm) aynı tempoda rampa tırmanıyor.Tecrübe ile sabittir.
Tork ve tork artış yüzdesi benzer olursa aynı tempoda tırmanır.
Kusurumuz varsa affola.Herkesin tercihine saygımız sonsuzdur.