240 çekiş sorunu


Merhaba siteye yeni üye oldum. İsmim Halil.
1995 model 240 s traktörümüz var. 11 yaşındayken almıştık. Şu an orijinal 2600 saatte ve 8 senedir 40 dönüm arazide kendi işimizde kullanıyoruz. Traktörümüz orijinal hiç tamirat görmedi. Aldığımızdan beri çekişi bana biraz zayıf geliyor. Bundan önce 1976 model 135 ispanyol vardı çekişi harikaydı.

Traktör köşeli dingilli olanlardan. Aslında disk frenlerin bakıma ihtiyacı var gibi. Frene basınca acayip uğultu geliyor. Frenlerin ayarını kendimiz yaptık ama. Hafif inişte filan boşa atınca traktör akıp gitmiyor. Yokuş çıkarken, çift sürerken 1500 devirlerin altına düştüğünde çok çabuk bayılıyor. Şanzumandanmı yada diskfrenlerdenmi bilmiyorum ama bir uğultu geliyor. Bayılması haricinde memnunuz.

Patozda gücü iyi. Çalışmasında filan sorun yok. Yanlız hareket halindeki performansında biraz sıkıntı var.

Umarım derdimi doğru anlatabilmişimdir. Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

240 genel olarak seri motor olduğu için rampası olsun çiftte olsun zayıf kalır anında bayılır genel olarak 100 serisi karşılaştırmışsın mesala dengi 148 çiftte 240 tur bindirir rampada aynı şekilde tur bindirir ağır devir oldugundan yolda biraz yavaştır ama seri 1 çift sürerken 240 takviye 2 leri görür fren deki uğultu tamamen diskin ötmesinden kaynaklıdır onunda yagını değiştirerek kesebilirsin 2 çeşit yağ oluyo du ismi aklıma gelmedi onu değiştirence de keser ..
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

240 ı 2 takviyeye düşürürsen götürebildiği ölçüde 4-5 8/9 numarayı sürür ne yaptın sen kardeş.
ideali toprağın durumuna göre 3lü 8/9 numaradır onu da seri 1 le olmadı 4 takviye ile çeker senkromeçli serilerin takviye 4 ü 1 den seri olduğu için çiftte hızlı geliyor o zaman ancak 3 takviyeye düşersin 1 ile çekmediğinde.
148 e gelince atla deve değil 240 ile aynı pulluğu çeker ağırlık eklenmemişse arka hafif olduğunda bırak 240 ı geçmeyi 148 adamı kanser eder tarlada ağırlıkla dengelendiğinde 240 ile aynı çifti sürersin tur bindirmeler farazi laflar.
Halil soruna gelirsek eğer köşeli kovan ise yağ banyoluya çevir el atmışken bu motorların en zayıf tarafı frenleri bence. 1500 devir altında boğulabilir 1400 devir maksimum torku ürettiği devir zaten boğulduğu anda vites düşür baktırana kadar. Son olarak boğulma olayı için enjektörlere falan baktır bi çok masraf etmeden hallolur.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Derdimi tam anlatamamışım galiba. 240 henüz 2600 saatte, anahtar değmedi ve 8 senedir bizde. Bu traktörden önce 135 mf ispanyol vardı. 135 in yük çekişiyle 240 ın alakası yok. Çok çabuk bayılıyor.

Yokuş çıkarken uğultu yapıyor. Düşük devirlerde uğultu yapıyor Başlarda acaba kabinden dolayımı bu uğultu diyordum.

9 no 3 lü pulluk var 4 takviye ile pulluğu rahat rahat çekmiyor. Pulluk biraz inince bayılıp kalıyor. Bazen 3 takviyeye düşmek zorunda kalıyorum. (Bu arada 1 vites 4 takviyeden daha seri)

Aynı kazayağı ve tırmığı 135 de kullandım. 135 bunları fıldır fıldır çekerken, 240 1 viteste zar zor çekiyor.

İnişlerde frenler mi tutuyor diye vitesi boşa atıyorum. Yolda akıp gitmiyor frenler tutuyor gibi.

Çiftte bazen geri gitmek gerekirya baya gaz vermeden debriyajı bırakınca stop ediyor. Yani düşük devirlerde motor performansı kötü

Ama patozdaki performansı fena değil. Bundan dolayı sanki motorda enjektörde pompada birsorun yokta yürür aksamda mı sıkıntı var diye düşünüyorum.

Geçen sene fren ayarlarını biraz sıkmıştım. Buğday götürürken asfaltta aniden kendi kendine frenlemeye başladı. Hiç fren ayarlarına dokunmadım az bekledim yola devam ettim. Aynı şeyi tekrarlamadı. Eve gelince fren ayarlarını tekrar hafiflettim.

Sorunun ne olduğunu tam anlamadanda tamire gitmek istemiyorum.

İnternette sorunun ne olabileceğini araştırırken bazı kişilerin 240 çekiş performansından çok memnun olduklarına rastladım. Lütfen bir yardımcı olun
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

öncelikle trakkulübe hoşgeldiniz,sorununuza gelcek olursak frenleri sona açın bide öyle deneyin,frenlerde sorun yoksa pompayla enjektörlere bi ustaya gösterin,benimde var 240 s 97 model 4000 saate motor yaptık ikl yapıldığı zaman çok güzeldi rampada arkasında römorkla seri 4 le gidiyodu şimdilerde ise seri 2 ye düştü şuan 11500 saate ama bi 3000 saat daha gider gibi duruyo.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Hoşbulduk veli. Cevabın için teşekkürler.

Bizimki birazda yağ eksiltiyor. Şimdi araştırırken gördüm biraz tedirgin oldum. Yağ eksiltince rektefiyeden filan bahsetmiş arkadaşlar.

Yağını filtresini kendim her sene değiştiririm. 40 dönüm kadar arazimiz var. Yağı max a yakın ayarlıyorum. Değişim zamanı min seviyesine yaklaşıyor. Bu traktörlerde yağ eksiltme normalmidir?
Çok soğuk kış günlerinde zor çalışıyor stop ediyor. İlk anda gazı çok nazlı yiyor.

Kış harici marş gıv gıv dedimi anında çalışıyor.

Sıkışınca normal değerde siyah duman çıkarıyor. Başka renk duman yok.

Sizin traktörde uğultu varmı? Genel olarak performansından memnunmusun?
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

yavaş yavaş söyleyeyim motor bitik gibi görünüyo, bizimki kuru balata uğultu yok çekişi 7500 saatteki traktöre göre normal birazcık bizimkide ekslidiyo yağı 200 saati geçince 3 lü 12 no pulluğu seri 1 le çekiyo,gçen yıl 11 li patlatma taktım denemek için seri 1 le rahat çekti,
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg926122#msg926122 date=1413312827' Alıntı:
Hoşbulduk veli. Cevabın için teşekkürler.

Bizimki birazda yağ eksiltiyor. Şimdi araştırırken gördüm biraz tedirgin oldum. Yağ eksiltince rektefiyeden filan bahsetmiş arkadaşlar.

Yağını filtresini kendim her sene değiştiririm. 40 dönüm kadar arazimiz var. Yağı max a yakın ayarlıyorum. Değişim zamanı min seviyesine yaklaşıyor. Bu traktörlerde yağ eksiltme normalmidir?
Çok soğuk kış günlerinde zor çalışıyor stop ediyor. İlk anda gazı çok nazlı yiyor.

Kış harici marş gıv gıv dedimi anında çalışıyor.

Sıkışınca normal değerde siyah duman çıkarıyor. Başka renk duman yok.

Sizin traktörde uğultu varmı? Genel olarak performansından memnunmusun?
eğer rölantideyken beyaz duman varsa pompa enjektör siyah mavimsi ise yağ yakıyordur yada ısınınca yağ çubuğunu çekin buhar geliyosa yağ yakıyordur sanırım 240ların zorlanınca yağ eksiltmesi normalmiş sanki öyle hatırlıyorum
sorun belkide sübab ayarında olabilir çok sıkı ise traktör o yüzden zorlanıyor olabilir sesinden anlaşılır aslında
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

bence motorda bir sorun yok. Bu modellerde disk fren varmı bilmiyorum? eğer varsa disk frenli modellerde kovanlar cerler farklı. Yani traktörü biraz hantallaştırıyor. kuru balata frenlilerde bu sorun yok. biraz daha seriler ama frene basana allah yardım etsin
 

Ynt: 240 çekiş sorunu

Bence mazot borularında yada filtrelerde bir tıkanıklık var. Mazotu pompadan mı yoksa bidondan mı koyuyorsunuz. Eğer bidondan koyuyorsanız dibindeki tortu ve pisliklere dikkat edin. Profilde Kütahya yazıyor. Kütahya çevresinde adı şanı duyulmamış bir çok benzin istasyonu var. Aldığınız mazota dikkat edin, güvenmediğiniz yerden mazot almayın.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Arka arkaya mesajlar gelmiş sağolun.

Traktör henüz 2600 saatlerde. 8 senedir bizde ve aldığımızdan beri hantallık var. Özelliklede 1500 devirlerin altına düştüğünde yükte çok çabuk bayılıyor. Düşük devirlerde belirgin uğultu sesi var.

Sanki 240 larda yağ eksiltme sorunu var gibi hatırlıyorum. Muhakkak bu konuyu bilen arkadaşlar vardır.

Motor rolantide yada sıcakken belirgin renkli bir duman yok.

Geçen çift sürdükten sonra sıcağı sıcağına yağ çubuğunu çektim hafif bir buhar çıktı ama bu da bana normal geldi. Öyle belirgin bir ufleme filan yok.

Mazotu bilindik istasyonlardan alıyorum. Çoğunlukla shell kullanırım. Depoyu bidondan dolduruyorum ama tortu olayına filan dikkat ederim.

Mazot filtrelerini 2 yada 3 sene önce değiştirmiştim.

Motor sesi rolantide bana normal geliyor.

Traktör disk fren

Yorumları cevaplamaya çalıştım.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

MF 240 S Pompa enjektör ayarlarında sorun varsa, düşük devirlerde hantallık yaparmı? Yoksa 240 ların hepsimi böyle? Farklı 240 ları kullananlar bunu daha iyi anlayabilir. Ben sadece kendi traktörümüzü kullandığım için kıyaslama yapamıyorum.
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Freni kendiniz ayarladıysanız uğultu ondandır bi ustaya ayarlatın ya da siz açın ben sadece bu kadar söyleyebilirim 240 ı tanımadığım için ama fren ayarlamak meşakkatli iş gerçekten :)
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

rampa aşşa boşta traktörü salın fren kısık olduğu belli olur hemen yavaşlar 240 hiç bir zaman ispanyol 135 i tutmaz çekiş olarak 135 ler iyidir ama ispanyol daha bi başkadır bizde ispanyol 135 vardı daha sonra 255 ep aldım 135 in rampası falan çok daha iyi daha ataktı 135 i daha geçen sene amcam sattı inan şahane motordu...
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

selamlar...
Bizim 240S Uzel serisinde yağ filt resi varmış gecen arkadaşlar 10Numara yagdan sohbet ediyorlardı bende bi 2Litre kadar atim dedim depoya hemen ayırmış filt re yayı babam Kafama sıkmadığı kaldı :D

Geri fiteze konu gelince ben boş ramorklan geri geri %3 rampaya çıkıyorum ama dolu yüklen düz yolda geri gidemiyorum TAKVİYE vitez istiyor saten sürücüleride bilir....

boşa alma konusuna gelince hiç tavsiye etmem mümkünse sakın debriaşa basma motoru akışına bırak kendi iner zaten motorfreni+düz fren ha hızlı inmek istiyorsan fitezden kendin hıznı ayarla ben çünkü ölümden döndüm hiç tavsiye etmem debriajı inişte....

bizim 240S serisinin arka tarafı 265S serisine ayit olduğunu söylüyorlar saten başka bi 240S serisiyle yanyana geldimi farkı görüyorum arka tarafı baya bi farklı buda motora yansıyor......

Motor boğulma bendede oluyor ne hikmetse 11/3 pulukda olmuyor ama sadece Patinaj sorunum var ağırlıklarım full olmasına rağmen genede Kerata dayanamıyor :D

240S en çok sevdiğim yanı 5 Ton üstü yükte Kollara bi asılınca ön havada ve patinaj dedfim olmadan ilerliyorum zuha-*-s

cok önemli başka gözlemim sakaryada çoğu çiftci kapısında bir 240S serisi bulundurur ve yanına 65+Beygir bir traktör alırlar ve ufak traktör hic durmaz hep tarladan tarlaya koşar ama gücünün yetmediği yerde yani büyük işlerde büyük traktör devreye girer ve iş bitince gene adamlar 240S biner geri kalan işleri onla halederler....
SAYGILAR UMARIM CANINIZI SIKMAMIŞIMDIR SOHBETİM SIKICIDIR BİRAZ AMA ..SAYGILAR....
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

Öncelikle forumumuza hoşgeldin.
Şimdi bnm kafama takilan siz bu motoru 11 yasindayken aldiniz 8 senedir siz kullaniyosunuz ve orijinal 2600 saatte diyosunuz...
Ya Sizden önceki sahibi devir saatinin telini soktuyse...motor belki su an 5000 saatte belki 6000 saatte..
Silindir kapagini taslattirin.. Pompayla enjektorleride bi ayarlattirin..
 

Ynt: 240 çekiş sorunu

k_urt_03 link=topic=78263.msg928417#msg928417 date=1414004266' Alıntı:
Öncelikle forumumuza hoşgeldin.
Şimdi bnm kafama takilan siz bu motoru 11 yasindayken aldiniz 8 senedir siz kullaniyosunuz ve orijinal 2600 saatte diyosunuz...
Ya Sizden önceki sahibi devir saatinin telini soktuyse...motor belki su an 5000 saatte belki 6000 saatte..
Silindir kapagini taslattirin.. Pompayla enjektorleride bi ayarlattirin..

Traktör 95 model. 2006 senesinde aldığımda 1900 saatte ve çok temizdi. Hala da öyle maşallah çok gösterişli. 8 senedirde ben kullanıyorum. Şu an 2600 saatte. Zaten ilk mesajımda da yazdığım gibi 50 dönüm kadar bir arazimiz var. Sadece kendi işimizde kullanıyoruz. İşimizde ağır değil. Onun içinde yıpranmadı. Belkide lastikleri bile orijinaldir.

Traktörü galeriden almıştım. Devir sırasında önceki sahibi ile konuşmamızda. Biraz hantal olduğunu söylediğimde kendisininde ikinci el aldığını ve üzerindeki Hisarlar kabini taktırdığında traktörün biraz hantallaştığından filan bahsetmişti. Kabinle uyummu sağlamadı ne :)

Çift sürerken, mibzerle ekim yaparken, yokuş çıkarken vb. 1500 devirlerin altına düştüğünde çok çabuk bayılıyor. Bayılma anında artık şanzumandanmıdır frenlerdenmidir neyse bir uğultu geliyor. Tabi kabin olmasından dolayı bu uğultu daha belirgin duyuluyor. Yani düşük devirlerde normalden hızlı bayıldığını düşünüyorum. Başka da 240 kullanmadım ama. Yaklaşık 25 senedir 5 farklı traktörü kullanmışlığım var.

Aldığımdan beri böyle. Son zamanlarda artık bende bu olaya kafayı takmış durumdayım.

Bir arkadaş frenleri kendin ayarlayamazsın demiş. Gerçekten bu işin bir püf noktası varmı ne derece doğru bilmiyorum. Ancak ufak tefek tamir işlerini kendim yapabilirim.

Yokuş aşağı boşa atma olayınıda tehlikesiz yolda ve kontrollü bir şekilde yaptım. Amacım frenlerin kendiliğinden tutup tutmadığını anlamak içindi. Traktör kendini biraz frenliyor. Yani traktör iniş aşağı akıcı bir şekilde gitmiyor da motor performansını yinede bu kadar etkilemeli diye düşünüyorum. Diyeceksinizki fren ayarını fazla sıkmışsın. Hayır frenleri anca tutacak şekilde ayarladım.

Pompa, enjektör ayarlarına baktırmamı tavsiye etmişsiniz. Silindir kapağının taşlanması filan. Artık olmazsa ilk tamiratımıza gideceğiz.

Babama kalsa bunu satıp eski traktörümüzden MF 135 alacak. Ben ise hala 135 i sevmekle beraber çok patinaj yapması ve mibzer vb biraz ağır aletlerde 135 in önünün hafif gelmesinden dolayı. Daha ağır ve yeni model bir traktör istiyorum. Ama artık 240 düşünmem
 
Ynt: 240 çekiş sorunu

halil altın link=topic=78263.msg928505#msg928505 date=1414015474' Alıntı:
Traktör 95 model. 2006 senesinde aldığımda 1900 saatte ve çok temizdi. Hala da öyle maşallah çok gösterişli. 8 senedirde ben kullanıyorum. Şu an 2600 saatte. Zaten ilk mesajımda da yazdığım gibi 50 dönüm kadar bir arazimiz var. Sadece kendi işimizde kullanıyoruz. İşimizde ağır değil. Onun içinde yıpranmadı. Belkide lastikleri bile orijinaldir.

Traktörü galeriden almıştım. Devir sırasında önceki sahibi ile konuşmamızda. Biraz hantal olduğunu söylediğimde kendisininde ikinci el aldığını ve üzerindeki Hisarlar kabini taktırdığında traktörün biraz hantallaştığından filan bahsetmişti. Kabinle uyummu sağlamadı ne :)

Çift sürerken, mibzerle ekim yaparken, yokuş çıkarken vb. 1500 devirlerin altına düştüğünde çok çabuk bayılıyor. Bayılma anında artık şanzumandanmıdır frenlerdenmidir neyse bir uğultu geliyor. Tabi kabin olmasından dolayı bu uğultu daha belirgin duyuluyor. Yani düşük devirlerde normalden hızlı bayıldığını düşünüyorum. Başka da 240 kullanmadım ama. Yaklaşık 25 senedir 5 farklı traktörü kullanmışlığım var.

Aldığımdan beri böyle. Son zamanlarda artık bende bu olaya kafayı takmış durumdayım.

Bir arkadaş frenleri kendin ayarlayamazsın demiş. Gerçekten bu işin bir püf noktası varmı ne derece doğru bilmiyorum. Ancak ufak tefek tamir işlerini kendim yapabilirim.

Yokuş aşağı boşa atma olayınıda tehlikesiz yolda ve kontrollü bir şekilde yaptım. Amacım frenlerin kendiliğinden tutup tutmadığını anlamak içindi. Traktör kendini biraz frenliyor. Yani traktör iniş aşağı akıcı bir şekilde gitmiyor da motor performansını yinede bu kadar etkilemeli diye düşünüyorum. Diyeceksinizki fren ayarını fazla sıkmışsın. Hayır frenleri anca tutacak şekilde ayarladım.

Pompa, enjektör ayarlarına baktırmamı tavsiye etmişsiniz. Silindir kapağının taşlanması filan. Artık olmazsa ilk tamiratımıza gideceğiz.

Babama kalsa bunu satıp eski traktörümüzden MF 135 alacak. Ben ise hala 135 i sevmekle beraber çok patinaj yapması ve mibzer vb biraz ağır aletlerde 135 in önünün hafif gelmesinden dolayı. Daha ağır ve yeni model bir traktör istiyorum. Ama artık 240 düşünmem
abi motorun gösterişlidir ona sözüm yok..bnm anlatmak istediğim aldigin galerici motorun saatini düşürmüş olabilir.senden önceki sahibi devir saatinin telini cikarir motor calisir saat calismaz..bunu demek istedim ben size..
Motor aldigimdan beri boyle Frenleri tutacagi kadar ayarladim demissiniz..frenlerin motoru kasacagini zannetmiyorum ama kafanizda soru isareti kalmaması için frenleri motoru durduracak şekilde salin bidaha deneyin...

Amcamda 240 vardi rampaya geldimi motor diğer 240 lar gibi cekmezdi..bayilir giderdi..
Goturdu sanayiye silindir kapagini pompayi enjektorleri sokturdu. Kapak taslandi.pompa ve enjektörler tekrar ayarlandi... Motor zehir gibi oldu ondan sonra.
 

Benzer Konular