14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Tabanın alt kısmında çapraz atılmış 'I' demirler var. Normal kasalarda yok o ayrıntı. Yapan usta tamamen mukavemeti arttırmak üzerine tasarlamış.

Lastiklerin konumu biraz gerie hakikaten. Bu batmayı engeller ama oka da çok yük bindirir. Biraz daha ortaya doğru olsaydı (ki tavsiye edilen oran römorkun 3/2 ' sine denk gelecek noktadır) daha rahat bir sürüş olabilir.

Şimdi bu römorku daha ufak başka bir traktöre bağladığınızda, ön kaldırma sorunu muhakkak olur.
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Güzel Bi Römork Olmuş Umut Abi, Hayırlı Olsun Güzel Günlerde Kullan ;)
Bu Tip Römorklarda Zaten Beşikleme Sistemi Olmazsa Olmaz, Havalı Fren Sistemi de Güzel Olmuş...
Ama Benim Gördüğüm 2 Eksiği Var;
1- Damper Lift ' i 2 Tane Olmalıydı, Kaldırdıgında Sallanıp Devrilmemesi, Ok Gibi Kalkıp Ok Gibi İnmesi İçin...
2-Dingiller Biraz Daha Etli Olmalıydı, İleride Sıkıntı Olabilir Belki...

Ama Bunların Dışındaki İnce Detaylar Gayet İyi, Ustanın Eline Sağlık ;)
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

İsmail abi bizde İLK defa önümüze halat bağladık :) 5 ton su vardı ve balon lastikler çamurda bi anda kayboldu.. ya römorku açıp çatalla paletli suları indirecektim.. yada şaseye gizli 3 ' er metrelik merdivenleri çıkarıp lastiklerin önüne atacaktım.. ama çamur diz boyu adım atamak bile zor.. işini yaptığımız üniversitenin 0 km CAT 444 ' ünü çağırdık..

O kadar Casenin yaptığını Zetor + Cat Kazıcı Yükleyici yaptı :)

Kubilay önde kepçe de var.. kepçenin ucundan römorkun sonuna kısa dorse bi tır kadarız şaka değil..

Yılmaz.. usta özellikle hafriyata, taşa toprağa.. hatta 10 tonluk Hidromeği taşımaya göre yaptı..

Ömer kardeşim.. 2 damper eşzamanlı çalışmazsa sıkıntı olabilir.. 2 masraf.. emin ol 17-18 tona kadar rölantide zınk diye kalkıyo.. çok dengeli ve 4 kademe..

Bu tandemleri herkese ısrarla tavsiye ederim.. daha güzeli sizlerin olsun..
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

2 Valfi Eş Zamanlı Çalıştırabilirsin Abi... Ben Damper Kalktıgında Kasanın Sallanıp Römorkun Devrilmemesi İçin Çift Lift Öneriyorum...

Biz 12 Ton Toprakla 3 Kademeli Lifte Sahip Römorku Devirdik...
Bi De Seninki 4 Kademeymiş + Kasa Büyük... O Yüzden Dedim Abİ, Özellikle Damper Kalkık Yürürken Filan Kasa Sallanır Tek Liftlilerin...

Ama Çift Liftliler Ok Gibi Kalkıp İniyor...
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

bi yerde haklısın Ömer.. damperi mümkün mertebe düz yerlerde kaldırmalı.. 4 kademe ama 3 ' de kesiyoz yetiyo, dipe vurmakda iyi değil zaten.. lastikler balon onunda faydası var.. şimdilik damperden yana hiç sıkıntımız olmadı..

dikkat ettiysen alt destekler normalden sık.. 3 mm taban + 3 mm alt destekler.. ayrıva şesede çapraz bağlantılar derken.. kalıp gibi oturdu..

inanırmısın 1-2 kere damperi kaldırmaya çalıştık yerinden bile oynamadı 17-18 tonu farketmeden geçmişiz.. şase-kasa o kadar sağlam.. o yüzden kasılma, gerilme yok..

****

evet Yusuf.. emniyet o.. Allah muhafaza hidrolik birden boşalırsa diye.. olabilirdi.. dediğim gibi Lüffu usta Kırıkkalede.. biz burda telefonla bu kadar oldu.. başına gidebilsem diyecem ama nasipden öte köy yok :)

Lütfü ustanın fotoları vardı iyi aklıma geldi.. atayım bari :)

Emeğe saygı.. telefonda defalarca görüştüğüm.. yüzyüze hiç gelmediğimiz.. başusta Lütfü Usta/Kırıkkale..

 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

UÖZKAN.77 link=topic=72963.msg851434#msg851434 date=1393097335' Alıntı:
İsmail abi bizde İLK defa önümüze halat bağladık :) 5 ton su vardı ve balon lastikler çamurda bi anda kayboldu.. ya römorku açıp çatalla paletli suları indirecektim.. yada şaseye gizli 3 ' er metrelik merdivenleri çıkarıp lastiklerin önüne atacaktım.. ama çamur diz boyu adım atamak bile zor.. işini yaptığımız üniversitenin 0 km CAT 444 ' ünü çağırdık..

O kadar Casenin yaptığını Zetor + Cat Kazıcı Yükleyici yaptı :)

Kubilay önde kepçe de var.. kepçenin ucundan römorkun sonuna kısa dorse bi tır kadarız şaka değil..

Yılmaz.. usta özellikle hafriyata, taşa toprağa.. hatta 10 tonluk Hidromeği taşımaya göre yaptı..

Ömer kardeşim.. 2 damper eşzamanlı çalışmazsa sıkıntı olabilir.. 2 masraf.. emin ol 17-18 tona kadar rölantide zınk diye kalkıyo.. çok dengeli ve 4 kademe..

Bu tandemleri herkese ısrarla tavsiye ederim.. daha güzeli sizlerin olsun..

Abi Allah ' tan çamur sığ. Derin ova çamuru olsa, değil kamyon, yüklü römork, kelle motor dahi ciddi sıkıntı yaşar.
 

Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Yılmaz 3 gündür epey video-foto paylaştım.. İtfaiye tankeri, as 900 bırak tepeye doğru gitmeyi.. aşağı bile gelemiyolar.. su çekerken 1 yaktıysak bunları çekmekten 2 yaktık..

motor/römork/üst baş her taraf çamur.. bugün tüm gün nerdeyse temizlikle geçti..

yer yer diz boyu teker izleri, çamurda kaybolan bizim römorkun tekerleri.. az kalsın Cat de batacaktı macera başka bi boyuta dönecekti.. artık paletliye dönecektik :)
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

öndeki dingilde hava tüpü var.. Lütfu ustanın fotoya dikkat et treyler hava hortumları var sarı-kırmızı.. onları zetorun arkadaki hava çıkışlarına takıyon.. biri tüpü dolduruyo.. diğeri sen motorda frene bastığın an.. aynı miktar ve zamanda o dingili frenliyo.. kısaca tır freni..

Eğer yağlı olsa.. hem zamanlama aynı olmayabilir, hemde fern miktarı aynı olmayabilir.. en sağlıklısı bu havalı sistem..

Lakin bikaç kez merak edip kullandık sonra sök tak üşeniyo inasan.. o yüzden diyom iş makinası/tarım makinası/arazi aracı olabildiğince sade olmalı.. hatta en sadesi/en işlevseli en iyidir.. zaten malum asıl fren düşük vitesdir, frenleme sonra gelir..
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=72963.msg851453#msg851453 date=1393098148' Alıntı:
ömer o ortaya bi dil gibi bişey yapıyorlar damper kalktıkça dengede tutuyor oda olabilir bence..
Evet Abi Denge Kolu da Olur Ama Bazen O Da Yaramıyor, Yine Devriliyor :D En Güzeli Çift Lift Bence...
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

UÖZKAN.77 link=topic=72963.msg851478#msg851478 date=1393099801' Alıntı:
öndeki dingilde hava tüpü var.. Lütfu ustanın fotoya dikkat et treyler hava hortumları var sarı-kırmızı.. onları zetorun arkadaki hava çıkışlarına takıyon.. biri tüpü dolduruyo.. diğeri sen motorda frene bastığın an.. aynı miktar ve zamanda o dingili frenliyo.. kısaca tır freni..

Eğer yağlı olsa.. hem zamanlama aynı olmayabilir, hemde fern miktarı aynı olmayabilir.. en sağlıklısı bu havalı sistem..

Lakin bikaç kez merak edip kullandık sonra sök tak üşeniyo inasan.. o yüzden diyom iş makinası/tarım makinası/arazi aracı olabildiğince sade olmalı.. hatta en sadesi/en işlevseli en iyidir.. zaten malum asıl fren düşük vitesdir, frenleme sonra gelir..
haklısın ama fren sistemide iyiymiş ben olsam kullanırım korkudan:)
en azından römorka alışana kadar..
omerfarukkoc link=topic=72963.msg851482#msg851482 date=1393100010' Alıntı:
Evet Abi Denge Kolu da Olur Ama Bazen O Da Yaramıyor, Yine Devriliyor :D En Güzeli Çift Lift Bence...
ömer ben kendi römorkuma sonradan lift attım o dediğimiz orta dil yok bazen ağırlık bir tarafa yığılmış oluyor valla o taraf taa yeri öpüp kalkıyor çift taraflı lift olsa dediğin gibi sorun olmazdı ..
benim yapacağım gidip ortaya bi dengeleyici dil yapmak herhalde:)
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Ömer bi daha yaptırırsam çiftli olsun senin hatırına.. ama şunu bi düşün.. 30-40 ton atan hafriyat kamyonlarında/tırlarında niye tek yetiyo acaba.. ne dersin :)

şase-kasa zayıf olursa haklısın 2 iyidir.. ama biz bu römorku tepeleme gübre doldurup kaldırıp tarlada hafif hafif geziyoz bile.. tabi dikkatli olmak şartıyla..

yani iyi malzeme, iyi ustalık.. yoksa 2 de tad vermez 3 de..

***

Yusuf... yalan yok rampadan korkumuz yok.. ama iniş başka.. İLK gün ilk deneme 13-15 ton kum atmışız rampa çıkıyoz.. hatta meraktan arkada da bizden bi araç eskortluk ediyo... uzaktan gördüm hayvan sürüsü yola çıktı.. içimden diyomki biz gidene kadar geçseler.. ama rampanın ortasında durmak zorunda kaldık.. seri 1 ile HİÇ teklemeden kalktı.. o kadar rahatız rampada..

ama inişte çok daha dikkat lazım.. zetorun arkalar cerli ve dıştan çok net büyükce gözüküyo.. bazen kelle olarak deniyom yokuş aşşa bi yere kadar hızlanıp kalıyo.. salmıyo kendini.. ama dediğim gibi frenden ziyade düşük vitese güvenmek lazım..

ayrıca 4x2 deyken bile 4 teker birden hava destekli frenliyo zetorda..
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Umut Abi, Yetmesinden Kastın Kaldırma Kapasitesiyse Ona Göre Liftler Var Elbet... Ama Ben Devrilme Riskinden Dolayı Çift Lift Olmalı Diyorum...
Tırlarda da Tek Lift Var Onlar Neden Devrilmiyor Diyeceksin... Onlarda Makas Yerine Körük Var Ve Çok Dingilli, + Şase Sağlamlıgı Römorklara Göre Baya İyi... O Yüzden Damper Komple Kalkıkken Arka Kapağı Çırptırmak İçin Sert bi Şekilde İleri Geri Yapınca Kasaları Sallanmıyorlar Bile, Bence... Diyorum :)
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

bi ufak ayrıntı daha.. tüm ilaveleri rastgele istediğin yere pimsiz tak, yerini aramaya gerek yok.. hepsi aynı ve sürgülü..
 

Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

UÖZKAN.77 link=topic=72963.msg852223#msg852223 date=1393219091' Alıntı:
bi ufak ayrıntı daha.. tüm ilaveleri rastgele istediğin yere pimsiz tak, yerini aramaya gerek yok.. hepsi aynı ve sürgülü..

Kalite ayrıntıda gizli. Bu römorkta kullanılan havalı fren tertibatının fiyatı nerelerde acaba?
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

şimdi rakam veremiyecem.. ama ozaman usta 'ha yağlı ha havalı.. fiyatları aynı demişti' yani çok değildir.. 300-500 tl tahmini.. yalnız tek dingilde var sadece..
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt