Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork
Umut abi çektiğin resimler için çok teşekkür ederim. Özellikle makas, dingil sistemini merak ediyordum. Fikir üretme açısından her anlamda işimi gördü.
Römorktaki hareketli makas sistemi güzel, kesinlikle harfiyat işi için olabilecek en iyi sistemlerden ama özellikle yüklü yokuş yukarı çıkışlarda çok dikkat etmeniz lazım. Bu durumlarda zaten teker başına 5 tona yakın yük binerken bir de 10-15 cm ' lik bir engelle karşılaştığınızda, teker başına anlık 7-8 tona kadar çıkabilir bu yük. Buna da o şartlardaki hangi teker olsa dayanmaz.
Salıncak tip dingillerde, şase üzerindeki yük sadece tek dingile aktarıldığı için istihab haddi daha düşük. Ayrıca en ilkeli de olsa yaprak yay makaslar da birer süspansiyondur. Bu açıdan da (benim düşündüğüm sistem için söylüyorum) oldukça konforsuzdur ama salınımın hiç olmaması ve her açı, her eğim ve her zeminde 4 tekere de aynı yükü vermesi açısından benim işimi daha iyi görecek gibi.
Umut abi çektiğin resimler için çok teşekkür ederim. Özellikle makas, dingil sistemini merak ediyordum. Fikir üretme açısından her anlamda işimi gördü.
Römorktaki hareketli makas sistemi güzel, kesinlikle harfiyat işi için olabilecek en iyi sistemlerden ama özellikle yüklü yokuş yukarı çıkışlarda çok dikkat etmeniz lazım. Bu durumlarda zaten teker başına 5 tona yakın yük binerken bir de 10-15 cm ' lik bir engelle karşılaştığınızda, teker başına anlık 7-8 tona kadar çıkabilir bu yük. Buna da o şartlardaki hangi teker olsa dayanmaz.
Salıncak tip dingillerde, şase üzerindeki yük sadece tek dingile aktarıldığı için istihab haddi daha düşük. Ayrıca en ilkeli de olsa yaprak yay makaslar da birer süspansiyondur. Bu açıdan da (benim düşündüğüm sistem için söylüyorum) oldukça konforsuzdur ama salınımın hiç olmaması ve her açı, her eğim ve her zeminde 4 tekere de aynı yükü vermesi açısından benim işimi daha iyi görecek gibi.