130hp traktör seçimi

Hafif ve torqu çok düşük iş yapmaz lazerde
Traktör yazılımla 125 kw motor gücüne yükseltilebilir ama şanzıman niteliği konusunda bilgimiz bulunmuyor.
NH T5 serileri Heavy Duty , HD , ağır hizmet tipi şanzımana sahiptir.
Maxxum seri , sınıfında %8 daha iyi tutunma verebilen niteliktedir.
NH TM 130 da emektar 125 kw lık traktörlerden ,
Same Lazer 130 , 120 kw lık traktörlerden,
Lazerde gördüğümüz traktörler ,
NH T7070 , Puma 165 , TR6 140 , Fiat 180 90 ,
Kaç metre lazer kullanacaksınız?
Kubota M135 GX2 ve NH TD110D , lazerde 10 lt/saat gibi yakıtı oluyor.
 
Traktör yazılımla 125 kw motor gücüne yükseltilebilir ama şanzıman niteliği konusunda bilgimiz bulunmuyor.
NH T5 serileri Heavy Duty , HD , ağır hizmet tipi şanzımana sahiptir.
Maxxum seri , sınıfında %8 daha iyi tutunma verebilen niteliktedir.
NH TM 130 da emektar 125 kw lık traktörlerden ,
Same Lazer 130 , 120 kw lık traktörlerden,
Lazerde gördüğümüz traktörler ,
NH T7070 , Puma 165 , TR6 140 , Fiat 180 90 ,
Kaç metre lazer kullanacaksınız?
Kubota M135 GX2 ve NH TD110D , lazerde 10 lt/saat gibi yakıtı oluyor.
5metre lazer kullanımı olacaktır hocam ama ben ileri dönük yatırım amaçlı da düşündüğüm için mf 5s135 de kararımı verdim.
 
Son düzenleme:
6 serisi büyük bana 150 dekar yer işliyorum zaten ara işler de var kompakt bi traktör istiyorum o yüzden 5s.
MF 6S 165 modelleri Yozgat tarım fuarında 140 000 Euro'ya alınmıştı.
5 metre lazer 5s seri için biraz büyük gibi göründü.4 metre uygun gibi duruyor.
6s serinin motor haritası lazer kullanımı için ne kadar uygun olur, bilemiyoruz.
Deuthz 6160 TTV ,
1200-1800 rpm sabit tork aralığı ve aktif operatörlük devirleri bulunmakta , stabil bir yürüyüş sergilemekte.
1600-1800 rpm aralığı güç iyi hissedilir.
NH TS135A Plus , modelde 1950 rpm devirde nominal ve ek güç üretiminde tork, güç çizgisi kesişim devri bulunmakta ,
Kazıma işlerinde motor 1950 rpm devire sabitlenip yürünebilir.
MF , NH, JD 6000 serilerinde 1600 - 2200 rpm Fendt 700 Vario Gen7 , niteliğine yakın motor haritası bulunmaktadır.
MF 6s, 7s, 8s serisindeki motorda 1600-1900 rpm aralığında sabit güç aralığının bulunuşu eski motor haritalarından farklılık gösteriyor.
Fiat 66 S seride 1900-2300 rpm , Same Explorer ve Lazer serisinde 1900-2200 rpm , JD 6R seride 1900 rpm devir tercihleri bulunuyor.
Fendt 942 , 1100-1900 rpm sabit tork aralığı , 2000-2400 rpm sabit güç aralığı olan bir motor kullanıyordu ,
Mercedes motor karakterine çok yakın bir özellik gösteriyor ,
1000-2000 rpm sabite yakın tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı devirleri var.
Motor karakteristiklerinde görmediğimiz grafiğin yarısı var , yarısı yok .
Deuthz 6160 TTV modelde 2000-2500 rpm sabit güç aralığı bulunmuyor.
Fendt 728 Gen7 de , 1200-1800 rpm sabit tork aralığı bulunmuyor.
NH T5 115 EC traktörde , sabit tork ve güç aralığı bitiş ve başlangıç devirleri 1800 rpm de yapışık kalmış.
Çamurda battık , traktöre salınım verebilmek için
Fiat 66S seride 1500 rpm max tork noktasında motorun yarım gücü kullanılırken 2000-2200 rpm lerde tam gücü kullanabiliriz.
Yapışık motor grafiklerine sahip motorlar kendini çamurdan kurtarabilmek için sallanmıyor.
Kubota M135 GX2 traktörde 2600 rpm de max güç tepesi var , zamanlama kayıpları çok yüksek.
Kubota M6 141 traktörde 1900 rpm de max güç tepesi var, ek güç üretiminde 1700 rpm de tork güç eğrisi kesişim devri var.
Ne JD 6R gibi çalışıyor, zaten hiçbiri geyikler gibi çalışmaz , ne de NH TSA Plus seri gibi çalışıyor.
Kubota Mgx4 seri , Mercedes motor haritasına yakın özellik gösterebiliyor ,
1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 2000-2500 rpm sabit güç aralığı var.
Balye bağlayacağız , 2000 rpm devirde tork, güç çizgisi kesişim devri bulunmuyor.
Optum 300 CVX , batakta kendine salınım verebileceğinden Fiat 66S serisi gibi yürüyebileceğinden bize cazip göründü , yağışlı iklim kuşağındayız , MF 8S 305 ise salınım konusunda aynı olmayacaktır, kuruda çalışmaya meyilli gibi görüyoruz.
MF 6S, 7S, 8S , motor haritaları aynı olduğundan VT şanzımana uyumludur ,
Dyna 7 E power , 7 powershift vites , 1600-1900 rpm sabit güç aralığı devirleri içinde çalışacak gibi dizayn verilmiş ,
Sabit güç aralığının devir konumu değiştiğinden traktörün 1600 rpm den 1900 rpm devire çıkmalarda asılma tepkisi yokmuş gibi görünebilir, bunun konforu arttırdığı, sallantının olmadığı bir traktör dizaynına geçilmiş.
Asfalt yolda sürüş konforu harika olur , tarlada battın, kaldın.
Traktör bir iş makinesidir, biz iş yapanına bakıyoruz, selamlar.
 

@The_Hoca'm kubota 135gxII Tr kataloglarında 2200 devir yazıyor.
Model yılına göre motor değişiklikleri olabiliyor,
Max güç tepesi 2200 rpm olunca genel karakteristikte büyük bir değişim olmuyor.
Motorun max çalışma devri 2600-2700 rpm grafiklerinde görünüyor.
 
Hocanın verilerin katalogla uyuştuğuna ben daha rastlamadım. Nerden bakıyor merak ediyorum
DLG test verilerinin bir kısmını ve Nebraska test verilerinin bir kısmını bilgisayarımıza indirdik.
Motor haritalarının büyük çoğunluğunu biliyoruz.
Markaların özgün karakteristikleri ile yeni model motor haritalarının uyumu hakkında da yorumda bulunabiliriz.
Soran olmayınca yapmıyoruz.
Motor haritalarında beğenip, beğenmediğimiz durumları söylemekte özgürüz.
Kalite eleştirisi yapmayız, yapana da saygımız var.
Traktörde sürüş konforu aramamız doğaldır.
Sulu ve kuru tarım yapıyoruz.
Madem ki sizinde katalog taramalarınız oluyor, bilgi paylaşımı ve beğenilerinizi merak etmekteyiz.
Genel karakteristiklerde büyük bir yanılgıya düştüğümüz paylaşım yaptığımızı sanmıyoruz.
İnsan beşer, yanılabilir, düzeltmede yapabilirsiniz.
 
Katalog verilerine güvenmek yerine nebraska traktör test laboratuvarı gibi yerleri incelemek daha faydalı
Buralarda kullanıcının merak ettiği verilerin testi yapılıyor.
Tam yükte kaç nm tork üretiyor, en az yakıtla kaç nm tork üretiyor, tam yükte kaç kg çeki demiri kuvveti üretiyor gibi gibi

Ancak traktör kataloglarına kendi segmentinde en iyi traktör o modelmiş gibi katalog yazıyorlar
 
Hocanın verilerin katalogla uyuştuğuna ben daha rastlamadım. Nerden bakıyor merak ediyorum
Kubota' da ,
M130X , M135GX , M135GX2 , M135GX3 , M135GX4 , M6 141 modelin her birinin ayrı ayrı grafiklerini inceledik.
Beğendiğimiz motor haritasının M135GX4 olduğunu gerekçesiyle söylemiştik.
Kuyruk mili şanzıman uyumunda ne arayacağız?
Klasik Fiat 66S veya Same Explorer 2 , motor haritası , bulamazsak NH TS135A Plus modelin motor haritasına benzerlik arıyoruz.
Söz sizde, birazda sizden öğrenelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemilAltan
Kubota' da ,
M130X , M135GX , M135GX2 , M135GX3 , M135GX4 , M6 141 modelin her birinin ayrı ayrı grafiklerini inceledik.
Beğendiğimiz motor haritasının M135GX4 olduğunu gerekçesiyle söylemiştik.
Kuyruk mili şanzıman uyumunda ne arayacağız?
Klasik Fiat 66S veya Same Explorer 2 , motor haritası , bulamazsak NH TS135A Plus modelin motor haritasına benzerlik arıyoruz.
Söz sizde, birazda sizden öğrenelim.
Firmaların tarla traktörleri genellikle 6 serilerinden itibaren başlıyor. Jd cnh agco sdf bu serilerinde şartlara uyacak motor karakteristiğini çuval dolusu para harcadıkları argelerle sizden benden iyi bilirler üstad. Bikere yazdığınız devirler vs komik düşüyor 2700 deviri çağımız traktörleri görmez bilginiz olsun
 
  • Komik
Tepkiler: beyfendi01
Firmaların tarla traktörleri genellikle 6 serilerinden itibaren başlıyor. Jd cnh agco sdf bu serilerinde şartlara uyacak motor karakteristiğini çuval dolusu para harcadıkları argelerle sizden benden iyi bilirler üstad. Bikere yazdığınız devirler vs komik düşüyor 2700 deviri çağımız traktörleri görmez bilginiz olsun
Kioti, RX7320 Eco CRDi , modeli kullanmıştık ,
Motor güç çizgisi sonu 2600 rpm , max çalışma devri 2700 rpm ile sınırlanır.
55 hp lik modelleri 3000 rpm devir çevirebiliyor.
Kubota M110GX2 , 2600 rpm , max güç tepesi kataloglarında görülüyor.
Mitsubishi , Yanmar, Lombardini motor modellerinde 2600 rpm devir çeviren motor tipleri bulmak mümkündür.
Uzun devir çalışmalı motor ailesi yerine ön kepçe çalışmalarında Case Magnum 260 modelin motor haritasını daha kullanışlı görüyoruz, sizin beğenileriniz nasıldır acep?
 
Kioti, RX7320 Eco CRDi , modeli kullanmıştık ,
Motor güç çizgisi sonu 2600 rpm , max çalışma devri 2700 rpm ile sınırlanır.
55 hp lik modelleri 3000 rpm devir çevirebiliyor.
Kubota M110GX2 , 2600 rpm , max güç tepesi kataloglarında görülüyor.
Mitsubishi , Yanmar, Lombardini motor modellerinde 2600 rpm devir çeviren motor tipleri bulmak mümkündür.
Uzun devir çalışmalı motor ailesi yerine ön kepçe çalışmalarında Case Magnum 260 modelin motor haritasını daha kullanışlı görüyoruz, sizin beğenileriniz nasıldır acep?
Ben fpt iveco motorların hastasıyım. Tepeden devirden pek anlamam. Benim gördüğüm kadarıyla fiat motoru gibi performanslı ve uzun ömürlü motor yok. Jondere ve agco sisu motorda buna dahil. Agco motorunda doğu ve güneydoğu bölgelerimizde hararet sorunlarının olduğunu duydum birçok kez. Jondere powertechplus denilen 6 serilerinin pvs ve pss motorları da performanslı olsalarda iveco kadar uzun ömürlü değiller. Performans olarak jd=fpt>agco, ömür olarak fiat>agco>jondere diyebiliriz. Yerli motorlardada s8000 türkfiat motorları hem çekişte hemde motor ömründe bence zirvedeler. Tümosan motorları çekişli olsada ciddi ömürsüz motorlar. Çekişten kastım markaların dengi nominal güçlerine bakılarak yapılan kıyas ya da dengi maksimum güçlerine bakılarak yapılan kıyas. Veyahut maksimum torkları denk olan motorların kıyası…….. euro3 ten sonra motorların karakteride öldü bence. Keşke vaktinde imkan olsaydı da bi 6930 ya da nh t7030 gibi esaslı makineler alınabilseydi. Yeni makineler ne eskiler kadar sağlam ne de eskiler kadar ciğerli. FinalTier4 Stage5 traktörler bence oyuncak
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Arkadaşlar merhaba. Çeltik ekiyorum kafam cok karıştı. 5000 serisi kompakt bi traktör almak istiyorum. Çoğunlukla lazer çekiyorum jd 6120m, t5 140 & vestr130, 5s135 arasinda kaldım. Birazda ileri dönük düşünüyorum ilerde satar bi ev alırım diyorum. Bana bi yardımcı olun lütfen.
çeltik varsa newholland fend para durumu nasıl ona bağlı. çok paran varsa volvo fiyat aralığı nedir acep
 
Ben fpt iveco motorların hastasıyım. Tepeden devirden pek anlamam. Benim gördüğüm kadarıyla fiat motoru gibi performanslı ve uzun ömürlü motor yok. Jondere ve agco sisu motorda buna dahil. Agco motorunda doğu ve güneydoğu bölgelerimizde hararet sorunlarının olduğunu duydum birçok kez. Jondere powertechplus denilen 6 serilerinin pvs ve pss motorları da performanslı olsalarda iveco kadar uzun ömürlü değiller. Performans olarak jd=fpt>agco, ömür olarak fiat>agco>jondere diyebiliriz. Yerli motorlardada s8000 türkfiat motorları hem çekişte hemde motor ömründe bence zirvedeler. Tümosan motorları çekişli olsada ciddi ömürsüz motorlar. Çekişten kastım markaların dengi nominal güçlerine bakılarak yapılan kıyas ya da dengi maksimum güçlerine bakılarak yapılan kıyas. Veyahut maksimum torkları denk olan motorların kıyası…….. euro3 ten sonra motorların karakteride öldü bence. Keşke vaktinde imkan olsaydı da bi 6930 ya da nh t7030 gibi esaslı makineler alınabilseydi. Yeni makineler ne eskiler kadar sağlam ne de eskiler kadar ciğerli. FinalTier4 Stage5 traktörler bence oyuncak

İthal ivecolar gerçekten güzel ama s8000 de kalite aşırı kötü.Arkadaşın 2000 saatte td75 in eksantrik mili değişimi için kapak açıldığında usta parçaların yarı ömrünün gittiğini ve saatine göre aşınmanın çok fazla olduğunu söylemişti.
 

S
İthal ivecolar gerçekten güzel ama s8000 de kalite aşırı kötü.Arkadaşın 2000 saatte td75 in eksantrik mili değişimi için kapak açıldığında usta parçaların yarı ömrünün gittiğini ve saatine göre aşınmanın çok fazla olduğunu söylemişti.
S8000 motor eski Fiat motorunun modifiye edilmiş hâli. Yani td serisinde kullanılan motorun common rail yakıt ,scr,dpf,adblue gibi emisyon sistemi ile donatılmış hâli.
Iveco+cummins ortak. Iveco Perkinse f34 (854 e )motorunu perkins yeni motoru geliştirene kadar sattı. Bu motor Erkunt ve hattat tarafından kullanıldı. Tabi halkımız her şeyi çok bildiği için Deutz motor tercih etti. Oysa Erkunt, crd perkinse 25.000 saat crd deutza 20.000 saat motor ömrü biçiyordu. Ayrıca Deutz motorların kroniği daha fazla.
Yakıtta da crd Perkins iyi olduğu söyleniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
S
Ben fpt iveco motorların hastasıyım. Tepeden devirden pek anlamam. Benim gördüğüm kadarıyla fiat motoru gibi performanslı ve uzun ömürlü motor yok. Jondere ve agco sisu motorda buna dahil. Agco motorunda doğu ve güneydoğu bölgelerimizde hararet sorunlarının olduğunu duydum birçok kez. Jondere powertechplus denilen 6 serilerinin pvs ve pss motorları da performanslı olsalarda iveco kadar uzun ömürlü değiller. Performans olarak jd=fpt>agco, ömür olarak fiat>agco>jondere diyebiliriz. Yerli motorlardada s8000 türkfiat motorları hem çekişte hemde motor ömründe bence zirvedeler. Tümosan motorları çekişli olsada ciddi ömürsüz motorlar. Çekişten kastım markaların dengi nominal güçlerine bakılarak yapılan kıyas ya da dengi maksimum güçlerine bakılarak yapılan kıyas. Veyahut maksimum torkları denk olan motorların kıyası…….. euro3 ten sonra motorların karakteride öldü bence. Keşke vaktinde imkan olsaydı da bi 6930 ya da nh t7030 gibi esaslı makineler alınabilseydi. Yeni makineler ne eskiler kadar sağlam ne de eskiler kadar ciğerli. FinalTier4 Stage5 traktörler bence oyuncak
S8000 motor TÜMOSANla neredeyse birebir aynı. Kalite bakımından fark mutlaka olacaktır.motor ömrü konusunda Iveco ve agco lider.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Benzer Konular