Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ
Arkadaşlar. Yorumları okuyorum. Güzel bilgiler mevcut. Yalnız kubota için bir yerde 'toplama' denmiş. Gülesim geldi.
Şu an dünyada lastik üreten bir traktör firması yok. Doğal olarak tümü lastiği dışardan alıyor. Farkını ödeyerek lastiği daha kaliteli alabilme şansın da var.
Bilindiği üzere ithal traktörlerde ağırlıklar opsiyondur. Isterseniz ekletir, isterseniz çıkartırsınız.
Lakin tek amacı 'ağırlık yapmak' olan bir demiri, opsiyon olarak ekletip bir çuval para ile taa Japonya ' dan ithal getirmek ne kadar mantıklı? Bu vasıfaız demiri, kendi ülkemizde bir kalıp firmasına rahatlıkla döktürtebilirsiniz.
Bizim Kubota bayilerinin yaptığı da bu. Yenilerde ağırlıkların bazılarını ve lastiklerini istemiyorlar ve nakliye + vergi dahil birçok alandan fiyat avantajı sağlıyor bu durum.
Günümüzde özellikle NH gibi piyasa hakimi firmalar, kaliteden ödün vererek delta serisi gibi ucuz traktör üretme ve satma yarışına girdikleri için, ithal firmalar da, kaliteden ödün vermeden bununla başa çıkma gayretine giriyorlar.
Bir traktörü oluşturan ana aksam motor ve şanzımandır. Tüm dünyaya bakın. Traktör konusunda iyi olmak istiyorsanız, bunlardan en az birini kendiniz ve 'kaliteli' yapmak zorundasınız. MF ' nin Dyna şanzımanı, Fendt ' in Vario şanzımanı, Deutz ' un Efsanevi motorları hep kendi üretimidir ki bu güne gelmelerinde rol oynayan en büyük etken de budur.
Kubota bunlara ek olarak kabin dahil her akşamını kendi yapıyor.
Hatta ilk gelenlerden olan, şu an kullandığım ME9000 ' lerde, lastik, jant, ağırlıklar, paspas, kontak anahtarı, hatta cıvatasına kadar Japonya ' dan gelmiş durumda. (Not: lastiklerinden de memnun değilim üstelik)
Türkiye ' de eklenen parça var mı peki?
Evet var. 'Tepe lambası'
Çünkü Japonya karayolları yönetmeliğinde, traktörlerde 'tepe lambası' olma zorunluluğu yok. Doğal olarak tepe lambasız üretiyorlar adamlar.
Bizde bu zorunluluk var. Doğal olarak burda takılıyor.
Bugün kabini başka yerden, motoru başka, şanzımanı başka yerde, tepe kolunu, ağırlıklarını başka, pilastik aksamı başka yerden, elektrik aksamı başka.... (liste uzuyor) motorlar var piyasada.
Beyler adamlar 'hidrolik pompasını' kendi üretiyor.
Sadece ağırlığı yada lastiği farklı diye bir motora 'toplama' demek, insafsızcadan da öte, komiklik olur.
Ayrıca. Toplama motor da uyumlu toplandığında kötü motor değildir.
Fendt ' in motoru başka, şanzımanı başka mesela.. Bu onu köyü yapar mı?
MF hem perkins, hem Deutz, hem simpson, hem sisu (aklıma gelmeyen 1-2 tane daha var) motor kullanmıştır. Böyle söyleyince ne kadar kötü görünüyor ama bu durum MF ' yi kötü marka yapmaz.
Sadece taviz veren bi marka yapar.
M7 kadar Kubota ' da taviz yoktu. M7 ' nin üretimini Fransa ' da açtıkları fabrikada yapacaklar ve ucuz seri için 'Carraro' şanzıman konulma kararı alınmış. İşte bu kaliteden tavizdir ama ayakta kalmanın başka yolu yoksa, yapmak zorundalar.