110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ


Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

agusta80 link=topic=79441.msg940577#msg940577 date=1417210465' Alıntı:
dostum senin işine karışmak haddime degil yalnız sen bu traktörü resmen tekçeker gibi kullanıyorsun
birsürü videonu izledim hep aynı şeyi gördüm traktörün öndeki çeker varlıgıyla yoklu hiç belli degil :)
oysa bu traktörün önünde biraz agırlık olsa hem senin işin kolaylaşır hemde traktörün işi kolaylaşır
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

lordsaar link=topic=79441.msg940585#msg940585 date=1417211473' Alıntı:
Beyler MF aralarında olmaması sizce Normalmi zuha-*-s

MF genelde hep ortalarda bi yerde çıkıyo.. İLK 10 ' da ama en başta değil.. valtra var onunla aynı motoru kullanan o genelde 8-10. arası..


Yavuz daha önce bende yazmıştım öne ağırlık her motora ŞART (önünde kepçe olanlar hariç).. bide yer ıslak.. neyse 85 bg ithal motor sonuçta, trafikte var işi zorlaştırıyo..


ahan bizim gariban 74 ' ün o yükle gidişi.. Allah ' ına gurban hasta ettiydi ilk denemede beni:)

https://www.facebook.com/photo.php?v=1494706084078691

https://www.facebook.com/photo.php?v=1494706704078629
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

UÖZKAN.77 link=topic=79441.msg940582#msg940582 date=1417211091' Alıntı:
Osman tahmini 8-12 ton yük çok yaşsa yağmur yemişse 13 ton olur o kadar..

Maşallah Same çok alımlı.. yalan yok zetor 74 onun yanında gariban kalır.. ama o rampayı HİÇ durmadan ÇIKAR!

rampayıda-yüküde bu dediğimide unutma:)haklısın abi ben motoru kötülemek için atmadım bugün çekti çocuk yükşemiştim youtube maksat muhabbet..;) 12 13 kesin var abi 10 gün yağmur yedi gübre hidromekde bastıra bastıra yükledi ilk bir kaç sefer çıktım rahat sonra ları gübre döküldü yola zemin çok bozuldu önde ağırlıkda yok motor ne yapsın!! Ama geri geri çıkıyor aynı şekilde bundan sonraki seferleri geri geri çok rahat çıktım..;)

****

römorkun hacmi sendeki palazın yaklaşık 2 katı.. yükte yaş gübre.. düzde seri 6 son gazı vurdu.. kamyonların-tırların traktör hızından az fazla gidebildiği uzun bi rampada sona yakın seri 5 ile en son seri 4 ile rampayı bitirdi..

ilk denememizdi yanımda oturan amca 'bu yükü bu motor o rampadan öıkarabilecekmi diye endişeleniyordu' :)


 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

YAVUZ_13 link=topic=79441.msg940586#msg940586 date=1417211729' Alıntı:
dostum senin işine karışmak haddime degil yalnız sen bu traktörü resmen tekçeker gibi kullanıyorsun
birsürü videonu izledim hep aynı şeyi gördüm traktörün öndeki çeker varlıgıyla yoklu hiç belli degil :)
oysa bu traktörün önünde biraz agırlık olsa hem senin işin kolaylaşır hemde traktörün işi kolaylaşır
yok estağfurullah had mad mevzu değil kardeşim ...haklısın ön ağırlıkları ben sökmüştüm ama bugün karar verdim takıcam hemen ... Neden söktüğüme gelince kullandınmı bilmem ama bu same o kadar zıplıyorki koltukdan düşürür adamı bu şekil biraz rahatlamştı.. Bu seferde bayırlarda zorlanıyor gördüğn gibi ama geri geri çok rahat çıkıyor sorun yok ... Birde bayır çok dik videoda belli olmuyor yük ağır ve zemin kaygan yani moturun yapacağı birşey yok çoçuk çekmişti bugün bende paylaştım.. Maksat muhabbet.. Aynı yüklede tarlada battım zaten romörk orda daha sabah alacağım...
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

agusta80 link=topic=79441.msg940599#msg940599 date=1417214896' Alıntı:
yok estağfurullah had mad mevzu değil kardeşim ...haklısın ön ağırlıkları ben sökmüştüm ama bugün karar verdim takıcam hemen ... Neden söktüğüme gelince kullandınmı bilmem ama bu same o kadar zıplıyorki koltukdan düşürür adamı bu şekil biraz rahatlamştı.. Bu seferde bayırlarda zorlanıyor gördüğn gibi ama geri geri çok rahat çıkıyor sorun yok ... Birde bayır çok dik videoda belli olmuyor yük ağır ve zemin kaygan yani moturun yapacağı birşey yok çoçuk çekmişti bugün bende paylaştım.. Maksat muhabbet.. Aynı yüklede tarlada battım zaten romörk orda daha sabah alacağım...

malesef kabinli traktörlerde bu sıkıntı var belki samenin sıkıntısıda kabinir gerçi hergüzelin bir kusuru olurmuş :)
sorun sadece zıplama olayıysa çokda dert etme
bendede 1 tane kabinli traktör var bazen yoldaki ufak bir çukura girdiginde lastiklerden biri işte o anda sanki kabin traktörden ayrılıp havaya dogru uçacakmış gibi oluyor :)
ama hem sogukta hem sıcakta kabin harika buyüzden katlanıyoruz o sarsıntılara :)
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

Arkadaşlar. Yorumları okuyorum. Güzel bilgiler mevcut. Yalnız kubota için bir yerde 'toplama' denmiş. Gülesim geldi.

Şu an dünyada lastik üreten bir traktör firması yok. Doğal olarak tümü lastiği dışardan alıyor. Farkını ödeyerek lastiği daha kaliteli alabilme şansın da var.

Bilindiği üzere ithal traktörlerde ağırlıklar opsiyondur. Isterseniz ekletir, isterseniz çıkartırsınız.

Lakin tek amacı 'ağırlık yapmak' olan bir demiri, opsiyon olarak ekletip bir çuval para ile taa Japonya ' dan ithal getirmek ne kadar mantıklı? Bu vasıfaız demiri, kendi ülkemizde bir kalıp firmasına rahatlıkla döktürtebilirsiniz.

Bizim Kubota bayilerinin yaptığı da bu. Yenilerde ağırlıkların bazılarını ve lastiklerini istemiyorlar ve nakliye + vergi dahil birçok alandan fiyat avantajı sağlıyor bu durum.

Günümüzde özellikle NH gibi piyasa hakimi firmalar, kaliteden ödün vererek delta serisi gibi ucuz traktör üretme ve satma yarışına girdikleri için, ithal firmalar da, kaliteden ödün vermeden bununla başa çıkma gayretine giriyorlar.

Bir traktörü oluşturan ana aksam motor ve şanzımandır. Tüm dünyaya bakın. Traktör konusunda iyi olmak istiyorsanız, bunlardan en az birini kendiniz ve 'kaliteli' yapmak zorundasınız. MF ' nin Dyna şanzımanı, Fendt ' in Vario şanzımanı, Deutz ' un Efsanevi motorları hep kendi üretimidir ki bu güne gelmelerinde rol oynayan en büyük etken de budur.

Kubota bunlara ek olarak kabin dahil her akşamını kendi yapıyor.
Hatta ilk gelenlerden olan, şu an kullandığım ME9000 ' lerde, lastik, jant, ağırlıklar, paspas, kontak anahtarı, hatta cıvatasına kadar Japonya ' dan gelmiş durumda. (Not: lastiklerinden de memnun değilim üstelik)

Türkiye ' de eklenen parça var mı peki?

Evet var. 'Tepe lambası'

Çünkü Japonya karayolları yönetmeliğinde, traktörlerde 'tepe lambası' olma zorunluluğu yok. Doğal olarak tepe lambasız üretiyorlar adamlar.

Bizde bu zorunluluk var. Doğal olarak burda takılıyor.

Bugün kabini başka yerden, motoru başka, şanzımanı başka yerde, tepe kolunu, ağırlıklarını başka, pilastik aksamı başka yerden, elektrik aksamı başka.... (liste uzuyor) motorlar var piyasada.

Beyler adamlar 'hidrolik pompasını' kendi üretiyor.

Sadece ağırlığı yada lastiği farklı diye bir motora 'toplama' demek, insafsızcadan da öte, komiklik olur.

Ayrıca. Toplama motor da uyumlu toplandığında kötü motor değildir.

Fendt ' in motoru başka, şanzımanı başka mesela.. Bu onu köyü yapar mı?

MF hem perkins, hem Deutz, hem simpson, hem sisu (aklıma gelmeyen 1-2 tane daha var) motor kullanmıştır. Böyle söyleyince ne kadar kötü görünüyor ama bu durum MF ' yi kötü marka yapmaz.

Sadece taviz veren bi marka yapar.

M7 kadar Kubota ' da taviz yoktu. M7 ' nin üretimini Fransa ' da açtıkları fabrikada yapacaklar ve ucuz seri için 'Carraro' şanzıman konulma kararı alınmış. İşte bu kaliteden tavizdir ama ayakta kalmanın başka yolu yoksa, yapmak zorundalar.
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

Osman öne at bi 500 kg.. same 85 ' lik olur bi anda 95 ' lik:)


hoplama zıplamanın KESİN-GARANTİ en güzel çözümü yol sürüş modlu bi ÖN KEPÇE.. dünyanın en rahat motoru olur bi anda:)

zıplama için sürekli motor değişceğine ver 15-20 bin tl 1 kere.. sorun kökten çözülsün.. yörende iş çıkarsa 1-2 seneye o parayıda çıkarırsın zaten..

birza saçma bi fikir gibi gözükebilir ama zıplama mevzu çok geçiyo forumda..
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

sebazios link=topic=79441.msg940609#msg940609 date=1417226575' Alıntı:
Arkadaşlar. Yorumları okuyorum. Güzel bilgiler mevcut. Yalnız kubota için bir yerde 'toplama' denmiş. Gülesim geldi.

Şu an dünyada lastik üreten bir traktör firması yok. Doğal olarak tümü lastiği dışardan alıyor. Farkını ödeyerek lastiği daha kaliteli alabilme şansın da var.

Bilindiği üzere ithal traktörlerde ağırlıklar opsiyondur. Isterseniz ekletir, isterseniz çıkartırsınız.

Lakin tek amacı 'ağırlık yapmak' olan bir demiri, opsiyon olarak ekletip bir çuval para ile taa Japonya ' dan ithal getirmek ne kadar mantıklı? Bu vasıfaız demiri, kendi ülkemizde bir kalıp firmasına rahatlıkla döktürtebilirsiniz.

Bizim Kubota bayilerinin yaptığı da bu. Yenilerde ağırlıkların bazılarını ve lastiklerini istemiyorlar ve nakliye + vergi dahil birçok alandan fiyat avantajı sağlıyor bu durum.

Günümüzde özellikle NH gibi piyasa hakimi firmalar, kaliteden ödün vererek delta serisi gibi ucuz traktör üretme ve satma yarışına girdikleri için, ithal firmalar da, kaliteden ödün vermeden bununla başa çıkma gayretine giriyorlar.

Bir traktörü oluşturan ana aksam motor ve şanzımandır. Tüm dünyaya bakın. Traktör konusunda iyi olmak istiyorsanız, bunlardan en az birini kendiniz ve 'kaliteli' yapmak zorundasınız. MF ' nin Dyna şanzımanı, Fendt ' in Vario şanzımanı, Deutz ' un Efsanevi motorları hep kendi üretimidir ki bu güne gelmelerinde rol oynayan en büyük etken de budur.

Kubota bunlara ek olarak kabin dahil her akşamını kendi yapıyor.
Hatta ilk gelenlerden olan, şu an kullandığım ME9000 ' lerde, lastik, jant, ağırlıklar, paspas, kontak anahtarı, hatta cıvatasına kadar Japonya ' dan gelmiş durumda. (Not: lastiklerinden de memnun değilim üstelik)

Türkiye ' de eklenen parça var mı peki?

Evet var. 'Tepe lambası'

Çünkü Japonya karayolları yönetmeliğinde, traktörlerde 'tepe lambası' olma zorunluluğu yok. Doğal olarak tepe lambasız üretiyorlar adamlar.

Bizde bu zorunluluk var. Doğal olarak burda takılıyor.

Bugün kabini başka yerden, motoru başka, şanzımanı başka yerde, tepe kolunu, ağırlıklarını başka, pilastik aksamı başka yerden, elektrik aksamı başka.... (liste uzuyor) motorlar var piyasada.

Beyler adamlar 'hidrolik pompasını' kendi üretiyor.

Sadece ağırlığı yada lastiği farklı diye bir motora 'toplama' demek, insafsızcadan da öte, komiklik olur.

Ayrıca. Toplama motor da uyumlu toplandığında kötü motor değildir.

Fendt ' in motoru başka, şanzımanı başka mesela.. Bu onu köyü yapar mı?

MF hem perkins, hem Deutz, hem simpson, hem sisu (aklıma gelmeyen 1-2 tane daha var) motor kullanmıştır. Böyle söyleyince ne kadar kötü görünüyor ama bu durum MF ' yi kötü marka yapmaz.

Sadece taviz veren bi marka yapar.

M7 kadar Kubota ' da taviz yoktu. M7 ' nin üretimini Fransa ' da açtıkları fabrikada yapacaklar ve ucuz seri için 'Carraro' şanzıman konulma kararı alınmış. İşte bu kaliteden tavizdir ama ayakta kalmanın başka yolu yoksa, yapmak zorundalar.
kardeşim seni gülürebildiysem ne mutlu hergün yazarım böyle msjlar her gn 1 defa oku 1 defa enazından gülmüş olursun gülmek insanı mutlu eden etmenlerden biriymiş malum :)
şimd igelelim sadede
ben bu konuda yazdıgım msjlarda kubota kötü dedim mi
cevap hayır
ben kubota toplama dedimmi
cevap hayır
senin msjına bakıyorum öyle bir algı oluşturmaya çalışmışsınki
sanki ben çıkıpta kubota kötü işe yaramaz toplama traktör falan demişim gibi msjında direk üzerime oynamışsın
üzgünüm ben yarış atı degilim üzerine oynanacak başka materyal bul kendine

kendini zorla fanatik sınıfına sokmak istiyorsan o senin bilecegin iş
benim burda ki msjlarımda belirttigim nokta bu traktörü bu ülkede satan ithalatçı firmanın saçmalıklarıdır
lastik dedim dogru
lastik var 1200lira lastik var 4000 binlira
koltuk var 200 lira koltuk var 2000lira
dahada saymaya gerek varmı
kaldıki zetor çok satılmayandegeri bilinmeyen bir marka kaliteli olsada begensekte ama bakıyorsun malesef az satılıyor
ama ülkemize geldiginde enazından saf geliyor
oysa benim gördügüm kubota çingene çadırı gibi rengarenk

zaten eger ki
bu linkteki açtıgım konuyu okuduysan yada okudugunu anladıysan benim herhangi bir markadan ziyade tüm marka ve modellere olan serzenişimi anlardın
http://www.trakkulup.net/videolar-%28alintilar%29-180/ulkemizin-ciftcisinin-sucu-neydi/

neyse tartışmaya gerek yok
nasılsa anlatmak istedigimzişeyler insanaların gönüllerindeki fanatizm duvarına çarpıp yok oluyor veya çarpıtılıyor
 

Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

abiler kardeşler.. onu bunu bırakın.. şurası KESİN zetorda, kubotada ülkemizde hak ettiği yerde değil.. zetora çok üzülmem çünkü arkasında sağlam bi firma/tanıtım bile yok..yapacak çok bişe yok..

ama kubota gerçektende hak ettiği yerde değil.. arkasıda sağlam olduğu halde.. ana yapısı kendinin olmasına rağmen..

bi değişiklik olsun diye.. ÇOK şükür burya her 2 markayıda İLK biz soktuk.. ama gerisi pek gelmedi.. burda toplam 3 zetor 2 kubota var.. toplam motor sayısı 2 BİN ' in üstünde..

%kaç siz hesaplayın gari.. :)
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

UÖZKAN.77 link=topic=79441.msg940929#msg940929 date=1417352094' Alıntı:
abiler kardeşler.. onu bunu bırakın.. şurası KESİN zetorda, kubotada ülkemizde hak ettiği yerde değil.. zetora çok üzülmem çünkü arkasında sağlam bi firma/tanıtım bile yok..yapacak çok bişe yok..

ama kubota gerçektende hak ettiği yerde değil.. arkasıda sağlam olduğu halde.. ana yapısı kendinin olmasına rağmen..

bi değişiklik olsun diye.. ÇOK şükür burya her 2 markayıda İLK biz soktuk.. ama gerisi pek gelmedi.. burda toplam 3 zetor 2 kubota var.. toplam motor sayısı 2 BİN ' in üstünde..

%kaç siz hesaplayın gari.. :)

Hesapladım Abi.

%0.15 zetor
%0.1 kubo
 
Ynt: 110 SINIFI / 7 Traktör YAKIT TESTİ

bundan 3 sene önce kadar erzuruma 1 adet numunelik kubo 8540 geldi.. benim yakından incelediğin İLK kubota odur.. yol üstünde bi petroldeydi.. karlı bi kış akşamı durup rica edip anahtarı bekleyip bi incelemiştim..

aradan epey zaman geçti koca erzurumda rahat 5-10 bin motor vardır.. o 1 adet kubota satılmadı.. en son Yozgat tarafına gitmiş diye duydum..

yalnız erzincanda/kelkit tarafında 3-5 kubota var.. hatta 1 adet 108 ' liğe sakaryada kepçe takılıyorken rast geldim.. hususi kepçe takılsın diye yollamışlar..

ama kesinlikle kalitesinin hak ettiği yerde değil..
 

Benzer Konular