Zeynep Erkunt ARMAĞAN ERKUNT'un Satışı hakkındaki Soruları cevaplıyor.

Şimdi benim Zeynep Hanım'ın söylediklerinden anladığım kadarıyla Fendt'i hepimiz Alman olarak biliyoruz. Üretim Almanya ama sahibi AGCO. Veya Ssangyongu Güney Kore, ancak sahibi Mahındra. Bu da böyle bir şey olacak galiba. Marka Türk markası Erkunt ve Armatrac (Made in Türkiye) ama sermaye sahibi Mahindra olacak.
 
Mahindra birinci geldigi yil 2015 miydi tam hatirlamiyorum ama pazar ikincisi şuan diye biliyorum. Adamlar yillik 270bin traktör satiyorlarmiş. En büyük rakam gibi

Satış rakamları yerine ciro ya bakılmalı 100 bin traktör üreten örnek veriorum jd daha fazla kazanı
Ayrıca çok geri bir teknoloji abd de nasıl o kadar satmışki
 
Mahindra 10 ayri sektörde toplam cirosu 19 milyor dolar imiş. Tohumdan traktöre ve ekipmanlar. Kamyon kamyonet. Uçak hatta tren. Bahçe ekipmanlari ve motorsiklet üretimi dahil mithubishinin yalniz tarim alano değil otomobil içinde parça üretimini yapan uzak doğudan avrupaya ve amerikaya kadar yayilan büyük bir şirket imiş.sitelerinden bakabilirsiniz. Ben zeynep hanimin dediklerini makul buluyorum. Burada kdv. Daha çok ödeyen yerli üretici ithal adam sadece getiroyor satiyor. Erkunt büyük bir sermayedar ile daha büyüyecek inşallah. Zeynep hanim ayrica yerli motor üretimi dile getirdi bunu yillar önce istemiş tübitaka gitmis ancak olmamış umarim güzel ülkemiz adina hayirli olur. Halen hindistan demeyi birakin. Bu marka türk mali bunu tüm dünya böyle bilip alacak. Bazen youtubeda armatrac veyahut tümosan görüyorum ingiltere almanyada. (merak edenler youtube tümosan ireland. Yani irlanda yazsin orada bizim klasik seriden adam ahir temizliyor). Bizim topraklarin el emeği orada görmek gurur verici. Erkuntta bu işi büyütürse inanin kazanan türkiye olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan AYKUŞ
Mahindra 10 ayri sektörde toplam cirosu 19 milyor dolar imiş. Tohumdan traktöre ve ekipmanlar. Kamyon kamyonet. Uçak hatta tren. Bahçe ekipmanlari ve motorsiklet üretimi dahil mithubishinin yalniz tarim alano değil otomobil içinde parça üretimini yapan uzak doğudan avrupaya ve amerikaya kadar yayilan büyük bir şirket imiş.sitelerinden bakabilirsiniz. Ben zeynep hanimin dediklerini makul buluyorum. Burada kdv. Daha çok ödeyen yerli üretici ithal adam sadece getiroyor satiyor. Erkunt büyük bir sermayedar ile daha büyüyecek inşallah. Zeynep hanim ayrica yerli motor üretimi dile getirdi bunu yillar önce istemiş tübitaka gitmis ancak olmamış umarim güzel ülkemiz adina hayirli olur. Halen hindistan demeyi birakin. Bu marka türk mali bunu tüm dünya böyle bilip alacak. Bazen youtubeda armatrac veyahut tümosan görüyorum ingiltere almanyada. (merak edenler youtube tümosan ireland. Yani irlanda yazsin orada bizim klasik seriden adam ahir temizliyor). Bizim topraklarin el emeği orada görmek gurur verici. Erkuntta bu işi büyütürse inanin kazanan türkiye olur.
Yani mahindra büyük şirketmiş diye markamızı onlara vermek iyi birşeymiş gibi anlatmışsınız ama mahindranın erkuntun reklamını yapacak hali yok kendi adını ön plana çıkaraktır erkuntta unutulacaktır belki hintli isimli traktörler yapacak
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailozmen74

Yani mahindra büyük şirketmiş diye markamızı onlara vermek iyi birşeymiş gibi anlatmışsınız ama mahindranın erkuntun reklamını yapacak hali yok kendi adını ön plana çıkaraktır erkuntta unutulacaktır belki hintli isimli traktörler yapacak
Celal abi. Mitsubishiyi biz mahindra olarak biliyormuyuz hayir ama parcasini yaoan mal eden mahindra. Bunu gibi düşünelim. Kaldiki zeynep hanim videoda bir cok araba markasinin arkasinda sahiplerinin baskalaro oldugunu söyledi. Mahindra amerikada 8 tane fabrikasi varmis. Erkuntla da avrupa üzerine buradan yürüyecek heralde. Ben bu şirketin kendi başına hintli olduğunu zannetmem dünyaya yayilmislar. Birlesik krallik etkisi vardir üzerinde
 
Erkunt un bazi yeniliklere ve belli bir noktadan sonra teknoloji üretmeye gücü yetmiyordu. Bu kapsamda faydası olursa mahindra nın güzel olur. Mahindra global capta bircok sektörde yatırımı olan dev bir firma , dünya üzerinde bircok ülke ve firmada sahip oldugu teknoloji ve bilgiyi getirip bize sunacaksa dahası bu teknoloji üretme bilgisini bu toprakların insanlarına saglayacaksa amenna basimizin üzerinde yeri var. Batı bize elindeki teknolojiyi vermiyor , bu bircok sektörde böyle örnegin hava savunma sistemi satın alma sürecinde gördük sen adamlara parasını verecegin halde sana mal satmıyor. Gelip burda uygun fiyata motor uretecekse , şu anki duruma göredaha yeni teknolojiyi daha ucuza almanıza olanak saglayacaksa , ülkemizde daha büyük fabrikalar kurup daha fazla yatırım yapıp vergi verecekse , bizim insanımıza daha fazla ekmek verecekse amenna basimizin üzerinde yeri var. Örnegin Toyota , Honda ,Hyundai , Renault gibi firmalar da yabanci lakin en azında burda üretim yapıyorlar vergi verip insanımıza is veriyorlar. Ama diger yandan vw Grubu bize sadece mal satıyor. Günün sonunda mahindra ve erkunt bu ülkeye ne vermis ne almis ona bakmak lazım. Zeynep hanım ve Erkunt uda diger yandan tebrik etmek lazım ülkemize bu kadar yabancı sermaye girisi yaptırdıkları icin.
 
Mahindranın ABD sitesine baktımda bildiğiniz hint traktörleri. Öyle modern donanımlı bir traktör yok. Nasıl pazar ikincisi olmuş ABD de akıl işi değil. Zeynep hanımın dediği gibi 1500 ar-ge çalışanının ABD için yaptığı bunlarsa bize kaput giydirilmiş katır satarlar. Direksiyonu kulakları, hidrolik kolu kuyruğu, damper çıkışı afedersiniz sıçtığı bokla kaldırır sonuçta bi basınç var , kuyruk milinide söylemeyeyim artık o kadarını siz tahmin edin. Ha Zeynep hanımın dediği gibi süper projelerden biri peşinen yapılmış olur. Kademesiz şanzıman. Dehle hızlansın çüşle yavaşlasın. Çok satılan kaliteli olacak diye bir yalana kurbağalar güler. Nedir yani ülkemizde en çok tüketilen ekmek en kaliteli gıda mı oluyor? Neyin hikayesini anlatıyorsunuz? Ford volvoyu satar ama ABD fordu satmaz. Jaguarı Roveri satarlar ama volkswageni Renault'u citröeni fiatı vs. Satmazlar. Niye? Sana sattıkları oyuncaktır atarlar önüne oynarsın. Can damarlarını asıl önemli olanları ağzının suyu akarak izlersin.
 
Arkadaşlar benim Erkunt traktörüm yok ama benimde canım konuya sıkkın. Lakin her ne kadar Erkunt gözümde eski Erkunt olmasada ben sonuçları izleyip görmek istiyorum. Bence konuşması belli ki çok çalışılmış ve ezberlenmiş bir ön yargı yıkma konuşmasıydı, belli ki çok özel danışmanlar tarafından hazırlanmış. Kelimeler özenle seçilmiş ve sorularda öyle. Lakin bakalım, balık gerçekten taze mi, yoksa bayat mı? Kokusu çokta zaman geçmeden çıkar diye düşünüyorum. Ne katacaklar bize yada eksilttikleri ile mi kalacaklar bir görmek istiyorum. Bunun yanı sıra benim için Erkunt satıldığını duyduğum günden buyana gözümde bir AGCO, bir CNH, bir Massey, bir Deutz veya Mahindra, kısacası tüm yabancı markalar gibi diğer markalardan farkı yok artık. Ama zamanla anlayacağız göreceğiz ne yapmak istediklerini diye düşünüyorum. Bu arada zaten Erkunt çoğu parçası toplama olarak yapılan bir traktördü. Kaba parçaları (bir kısım bağlantı elemanları ve şase, kaput vs. gibi)Tasarımı ve montajı Türkler tarafından yapılıyordu. Şimdi Türkiye orantısının çoğu gitti bence hepsi bu. Sanırım sadece bir kısım üretim ve montaj hacmi kaldı geri kalan dış sermaye, mekanizasyon ve tasarım yani arge sanırım artık dışarıya bağlı olacak gibi görünüyor. Her ne olursa olsun ben kendi adıma düşüncem umarım dedikleri sözleri tutarak bir şeyler başarabilirler. Türkiye ye katkılarını sürdürebilirler. Ben kendi adıma şöyle diyebilirim sanırım ki; Zeynep hanımı tanımam lakin, ben her ne kadar Erkunt sahibi olmasam da olayın hala şaşkınlığı var üzerimde. Tamam arge biraz yavaş, servis kötü belki ama bize ait olan bir markanın mesela bu "a" markası veya "b" markası da olsa satılması insanda büyük burukluk oluşturuyor. Bu da büyük müşteri memnuniyetsizliği, gelecek kaygısı ve tabi verilen güvene karşılık bir itibar sarsılması da buna dahil. Hatta müşteri kaybı da olabilir. Umarım daha fazla kan kaybetmeden toparlanırlar. Bizlerin bizlere saygı duyan ve bizler için bir şeyler yapan bize ait markalara daima ihtiyacı var diye düşünüyorum. Ve yinede her ne marka olursa olsun hiç bir markaya hakaret etmemek ve onu fazla yıpratmamak gerektiğini de düşündüğümü eklemek isterim. Sonuçta üretilen tüm ürünler bizim milli ve manevi servetimize katkı ve menfaat sağlayacaksa şayet buna saygı duymak gerekli bence. Umarım Tümosan firmasının başına aynı şeyler gelmez. Ve Erkunt'a gelecekte başarılar dilerim.

Dip not: Amerika da üretilen traktörleri bende inceledim. Benzetmek gerekirse şayet aklıma ilk LS markası geldi biraz onlara benziyor gibiler.
Kaynak : https://mahindrausa.com/Tractors/series
 
Zeynep hanım biz burdayiz, hiç biryere gitmiyoruz. İşimizin başındayız demiş. O zaman soruyorum hangi sıfatla. Şimdiye kadar patron idi. Bundan sonra ki görevi ve sorumluluğu ne olacak. Adamlar senin dükkanı( kaba benzetme aslı işletme) satın almış. Herşeyi ile tüm sorumluluğu ve yönetimi size bırakır mı? Eskiden son sözü patron olarak siz söylüyordunuz. Şimdi patron değişti. Haliyle son söz hakkı kaybetti. Siz istediğiniz değişikleri rahat bir şekilde yapabilecekmisiniz. Muhakak yanınıza sizi ve işletmenizi kontrol eden bir takım yöneticiler atanacaktır. Kokarım bir zaman sonra zeynep hanımı işin başında görmeye biliriz. Nasıl bir satış sözleşmesi yapmıştır bilmiyoruz ama o kadar para veripte geri planda kalacaklarını sadece sermaye ve teknoloji destekle yetineceklerini sanmıyorum. Dahada büyük korkum ise erkunt traktör değil erkunt dökümdür. Bir süre sonra buranın faliyetini azaltıp dışardan montaj yapılacak parçaları göndere bilir. Newholland gibi. Parçalar dışardan gelir, burda montajlanıp sanki buranın üretimimiş gibi bir durum yaratılabilir. Erkunt döküm bence önemli bir nokta. Yada başkaların iddaları gibi motor blok ve parçalarını burda mı üretiler ve yahut daha ucuz maliyetlerle yaptığı hindistandanmı?sizce.
 

Benzer Konular