Zetor Proxima power

Ynt: Zetor Proxima power

Power serisinin düz proximadan en büyük farkı-benzerliği;

*400 kg daha ağır
*ileri geri debriyajsız
*Şanzıman daha gelişmiş, buçuklu ve daha fazla sayıda vites (24 vites olmalı)
*10-20 tl fazlalık (gerçi elimdeki listede aynı gözüküyor ama öyle değil)
*Düz proximalar 100 bg ' e kadar bu powerlar 120 bg kadar
*Kabinler aynı
*aynı bg gücünde motorlar aynı
*Diğer parçalar ve taraflar aynı
 
Ynt: Zetor Proxima power

Herhalde dişlinin yapacağı işi yağ basıncıyla yapıyorlar, şetıl olayı bu... kepçe çalışması için büyük kolaylık, zaten Power serisi özellikle ön yükleyici çalışmaları için üretilmiş.

Lakin özellikle inişlerde acaba düz mü iyi şetıl mı?
 
Ynt: Zetor Proxima power

şatıldan falan anlmamda her vitesde üç tane vites daha var ve bunlarda debriyaj sız kullanılıyormuş mesala birinci vitesde üç tane hız kademesi var bu da çok büyük özellik debriyaj olayının olmaması..
 
Ynt: Zetor Proxima power

UÖZKAN.77 link=topic=67033.msg760779#msg760779 date=1374660356' Alıntı:
Herhalde dişlinin yapacağı işi yağ basıncıyla yapıyorlar, şetıl olayı bu... kepçe çalışması için büyük kolaylık, zaten Power serisi özellikle ön yükleyici çalışmaları için üretilmiş.

Lakin özellikle inişlerde acaba düz mü iyi şetıl mı?
Eskiden kuru fren balatası vardı şimdi disk balatalı yağlı fren var .
Kuru balatayı mekanik fren pedalının haraketi ile sıkardı şimdi hidrolik piston ile.
Debriyajda aynı eskiler kuru tek plaka mekanik,şimdikiler hidrolik basıncı ile balatayı açıp kapatıyor , birde balata tek plaka değil çoklu plakadan oluşuyor.
Yukarıda videoda baskının kesilmiş halinde baya güzel görünüyor şetıl sistemi.
İniştede çıkıştada dayanıklılık içinde bu sistem daha iyi derim. Ayrıca yavaş kavradığı için motoru aktarma organlarınıda koruyor.
Buçuk vitesleride benzer sistemile çalışıyor .
 

Benzer Konular